Bag om Almendidaktik og fagdidaktik
Bogen giver lærere og undervisere i både grundskole og på ungdomsuddannelser de nødvendige redskaber til didaktiske analyser, der kan hjælpe på vej i egen undervisningspraksis.
Forfatterne beskriver det store repertoire af didaktiske begreber, analyser og modeller, der hjælper med at udforske didaktikken i relation til de udfordringer, man møder som lærerstuderende, i pædagogikum og i jobbet som lærer.
De indkredser også, hvordan de to discipliner – almen- og fagdidaktik – har været forstået tidligere og kan forstås i dag.
Formålet er at levere et teoretisk grundlag for den didaktiske analyse, der er nødvendig, ligegyldig hvor og på hvilket uddannelsesniveau, man underviser.
Bogen er udkommet i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Ellen Krogh er professor på Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Ane Qvortrup er lektor på Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Torben Spanget Christensen er lektor i samfundsfagsdidaktik på Institut for Kulturvidenskaber på SDU.
Vis mere