Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Undervisning og menneskesyn hos Platon, Comenius, Rousseau og Dewey analyserer forholdet mellem menneskesyn og undervisning i de fire klassiske pædagogiske teorier, der tilskrives Platon, Comenius, Rousseau og Dewey.Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.Platon, Comenius, Rousseau og Dewey ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som svar på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
Lær! handler om, hvordan man kan arbejde med talentudvikling, med specialisternes viden, med oplæring og videreuddannelse, med udviklingens af en læringskultur, med innovation og ikke mindst med de læringsfælder, som vi risikerer at snuble i.I dagens samfund er det en forudsætning, at mennesker såvel som organisationer er i stand til at lære. Man taler om den lærende organisation. Men hvad skal der til for at etablere forudsætninger for læring på en arbejdsplads? I Lær! – Effektiv talentudvikling og innovation af Lene Tanggaard og Tue Juelsbo kan du læse om mesterlære, kreativitet og håndværk.Forfatterne argumenterer for, at kreativitet er noget, vi lærer, at vi har alt for stort fokus på potentialer og alt for lidt fokus på håndværk, og at vi synes at have glemt læring som en vigtig strategisk faktor i moderne organisationer. De taler for, at virksomheder og organisationer skal opbygge stærke talentmiljøer.
Den lodrette beståen sætter os på sporet af de europæiske tanker og fortolkninger ved kronologisk at præsentere kilderne til den vesterlandske kultur. Det sker ved idehistorisk at beskrive tænkningen i antikken, middelalderen, renæssancen, reformationen, oplysningstiden, romantikken og religionskritikken i det 19. århundrede samt det 20. og 21. århundredes filosofi og kultur- og religionsmøde. Ligeledes gives et religionshistorisk indblik i jødedommens, kristendommens og islams oprindelse og grundforestillinger. Bogens tre redaktører har sammen med en række andre undervisere fra læreruddannelsen primært skrevet Den lodrette beståen for at udgive en ny grundbog til det nye obligatoriske fællesfag på lærerseminariet: Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab. Bogen opfylder netop fagets hensigt om at styrke de almene lærerkvalifikationer gennem tilegnelse og drøftelse af centrale temaer af livsanskuelsesmæssig art i den vestlige civilisations udvikling. Den lodrette beståen vil imidlertid også kunne finde anvendelse i fagene religion og filosofi på gymnasium og HF, på VUC, på højskoler og i megen anden voksenundervisning. For bogen henvender sig til enhver, som søger en solid indføring i de tanker, den europæiske civilisation er rundet af.
"Voksnes læreprocesser" er en grundbog til studerende, der uddanner sig som voksenundervisere på seminarier og tilsvarende institutioner. Bogen giver en samlet fremstilling af voksenpædagogiske problemstillinger, og har med blot én forfatter ikke antologiens præg af heterogenitet. Indhold: Indledning om livslang læringKap. 1: KompetenceKap. 2: MotivationKap. 3: Transfer fra uddannelse til anvendelseKap. 4: God læring og gode læringsformerKap. 5: Praksislæring
Hvad er det særlige ved at undervise voksne? Bjarne Wahlgren belyser en række temaer fra voksenunderviserens dagligdag. I let og overskuelig form får læseren nogle pædagogiske pejlemærker til at gøre god undervisning bedre og udvikle sin egen voksenpædagogiske kompetence. Det gælder blandt andet:? Formål, mening, progression og evaluering? Deltagernes kompetence, erfaringer og refleksion? Deltageraktivitet og motivation? Anvendelse og transfer? Undervisningsmiljø - gruppen som læringsrum Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med undervisning af voksne inden for folkeoplysning, almen voksenundervisning, erhvervsrettet uddannelse, efteruddannelse og universitetsundervisning.
Hvad gør en højskole til en højskole og ikke til en hvilken som helst skole eller til et hvilket som helst andet tilbud i oplevelsesøkonomien? Hvad er det i højskolernes praksis, der gør, at de ikke blot leverer oplevelser, men også livsoplysning, dannelse og faglighed på et niveau, som legitimerer skoleformens fortsatte eksistens? Kort sagt: Hvad er en højskole?Denne bog går til spørgsmålet om, hvad en højskole er, ved at tage fat i højskolens pædagogik. Samtidig er det forhåbningen at løfte samtalen ud af højskolens egen verden ved at reflektere det selvoptagede spørgsmål i en almen pædagogik – så det bliver vedkommende og får betydning for andre end højskolerne selv. Gennem fortællinger, diskussioner, fortolkninger og udfordringer inspirerer bogen til refleksion over højskolen, dens pædagogik og dens muligheder. Udgangspunktet er, at der i højskolen udfoldes en særlig pædagogisk praksis. Denne praksis er kendetegnet ved spændinger, paradokser og muligheder, der ikke gives færdige løsninger på, men som alle i højskolen vedvarende bør reflektere over og udfordres på, og som også har stor relevans uden for en snæver højskolepraksis. Bogen henvender sig til alle med interesse for såvel undervisning og pædagogik som for højskolens anliggende og praksis.oruden Jonas Møller og Rasmus Kolby Rahbeks omfattende første del indeholder bogen følgende kapitler:’Tillid til fællesskabet’ af Lisbeth Trinskjær‘Betydning er verdens løn’ af Simon Lægsgaard Madsen‘Traditioner og ritualer i højskolen’ af Uffe Strandby‘I højskolen overvintrer friheden’ af Carsten Kristiansen‘Friheden som foræring’ af Jacob Tybjerg‘Engagementets pædagogik’ af Jakob Kjærsgaard‘At engagere de uengagerede’ af Janne Kjærgaard‘Når vandet bliver lunkent’ af Jesper Trier Gissel‘Når hovedsigtet udleves i kroppen’ af Søren Møller & Søren Sinnbech‘Fuck, du er en nar!’ af Jens Horstmann‘Hjertets dannelse’ af Charlotte Jensen & Kurt Finsten’Saglige udvidelser’ af Lene Tanggaard‘“En gigantisk bøtte med kjærlighet”’ af Tom Tiller‘Højskolen er et andet sted’ af Alexander von Oettingen’Højskolepædagogik og det (u)bæredygtige samfund’ af Jonas Andreasen Lysgaard‘Folkehøjskolen – midt i samfundet!’ af Leo Komischke-Konnerup
Hvordan tilrettelægger man god voksenundervisning?Voksendidaktik er en brugsbog med inspiration til en moderne voksendidaktisk praksis, uanset om det gælder at planlægge, gennemføre eller evaluere voksnes læring.Bogen sætter samtidig de didaktiske og pædagogiske temaer ind i teoretiske rammer.Bogens emner:Didaktik i voksenundervisningenProfessionel kompetenceRefleksion i undervisningenVoksenunderviserens handlerumVoksnes læringKollegial vejledningOpgavevejledningDansk som andetsprogCooperative LearningAktionslæringDen eksemplariske voksenunderviserModstand i undervisningenKreative og innovative læringsrumDigitale medierMedialisering og voksnes læreprocesserI alt 16 forfattere bidrager til bogen. De har alle en nuværende eller tidligere praksis som undervisere på videregående uddannelser eller som konsulenter.Målgruppen er alle, der arbejder med uddannelse og undervisning af voksne.
Mia er en ung kvinde på 24 år, der studerer jura på 2. semester og kæmper en hård kamp med opretholdelse af en facade af korrekthed, renhed og sundhedsdyrkelse. - Burde jeg træne i maskiner fire gange i ugen i stedet for tre?- Er det mon økologisk kylling, de bruger på cafeér?- Hvordan undgår jeg sukker og gluten i maden? Kontrasten mellem det perfekte ydre og indre kaos med angst og afgrund skildres i romanen. Vi møder Mia, der med et skrøbeligt sind kæmper med verdens og egne krav. Vi møder Mia før, under og efter et psykisk knæk. Et knæk, hvor vrangforestillinger og hallucinationer tager over. ’Hvem tror du egentlig, du er,’ siger stemmerne. Hun kan lige nu kun give dem ret. ’Skam dig’, siger de i kor. Det gør hun allerede.
Succesfuld sidemandsoplæring og vellykket videndeling kræver, at man er god til at lære fra sig. Da der jo desværre ikke følger en brugsvejledning med til kollegaens hjerne, skal man kunne gennemskue, hvordan kollegaen nemmest tilegner sig ny viden og nye kompetencer.Sidemandsoplæring er fyldt med nyttige værktøjer, der gør læseren i stand til at dele sin viden effektivt og sikre en stejl læringskurve hos den nye kollega. Med afsæt i cases og gode eksempler viser Line Sander vejen igennem pædagogikkens teknikker, teorier og tricks – på underholdende og letforståelig vis.Bogen er en hjælp til den, som vil lære at dele sin faglige viden og skabe motivation hos modtageren. Den viser også, hvordan man håndterer modstand mod læring, hvordan man rammer sin kollegas vidensbehov og gør sig forståelig – selv når stoffet er svært.
Bogen indkredser og diskuterer de diakonale værdier i social- og sundhedsarbejde og henvender sig til studerende på de diakonale uddannelser. Håb på trods sætter spot på fagligheder, der har som sit omdrejningspunkt at skabe muligheder for et værdigt menneskeliv. Således udfoldes og perspektiveres begreber som solidaritet, omsorg, barmhjertighed, kommunikation, livskvalitet, værdighed, nærvær, empowerment, anerkendelse, inklusion, frihed og håb. Forståelsen af begreberne hentes i forskellige traditioner og er således med til at tydeliggøre, hvordan fagligheder kan inspirere og berige hinanden, og hvad de hver især bidrager med. Netop dét er afgørende vigtigt og brugbart i forhold til professioner, hvis virkelighed er at skulle navigere i flerfaglige sammenhænge. Omsorgsarbejdet kalder i alt dets mangfoldighed på uddannede, der er klar over vigtigheden af at tænke på tværs af profession og faglighed for at finde veje og muligheder i menneskers liv.
Effektiv undervisning er til dig, der som en del af dit job underviser eller er på vej til at skulle undervise voksne medarbejdere eller kolleger.I bogen får du en lang række værktøjer og metoder til at planlægge, gennemføre og evaluere deltager- og praksisorienteret undervisning.Bogen er velegnet som grundbog på Almen Voksenpædagogisk Grunduddannelse (AVG) og på virksomhedsinterne kurser i undervisning og formidling.
Underviser du offentligt ansatte på efteruddannelseskurser eller grundniveau? Så er Virkemidler i voksenundervisning bogen til dig. To erfarne voksenundervisere deler ud af alle deres tips og tricks om, hvordan du skaber det bedst mulige læringsrum for og med dine kursister.Merete Hessel og Michael Juhl Fedders driver sammen firmaet Kompetence- og Konfliktinstituttet, hvor de udvikler metoder til træning af undervisere og gennemfører kompetenceudviklingsforløb for virksomheder – med stor succes på læringstilvækst og målopfyldelse.Virkemidler i voksenundervisning stiller skarpt på de faktorer, der er grundlæggende for, at voksenundervisning skaber læring. I bogen giver Hessel og Fedders en 7-trinsguide til at lykkes som voksenunderviser. De kommer bl.a. ind på: velkomst, relationelle virkemidler, proaktivitet, imødegåelse af modstand, robusthedsfaktorer, læringsstile, motivation, visuelle virkemidler og meget mere.Bogen er skrevet til alle, der har ansvar for voksenundervisning samt til voksenundervisere. Fokus er særligt på de undervisere, der efteruddanner offentligt ansatte samt elever på grunduddannelser, som er målrettet jobs i den offentlige sektor.
Demokratisk dannelse udgør sammen med livsoplysning og folkelig oplysning højskolernes hovedsigte. Demokratisk dannelse er dermed ikke et bestemt fag, der skal undervises i, men en del af formålet med den mangfoldighed af aktiviteter i form af undervisning og samvær, der finder sted på højskolerne. Denne antologi ønsker at bidrage til debatten om højskolernes opgave og pædagogik. Gennem bidrag fra højskolefolk, forskere og debattører diskuteres højskolernes forståelse af demokratisk dannelse, hvordan den håndteres i praksis, og hvilke opgaver og udfordringer en demokratisk dannelse i dag må forholde sig til. Bidragene præsenterer ikke et samlet svar på disse spørgsmål. Buddene er mange, og tager både afsæt i højskolernes overordnede opgave og den konkrete pædagogiske praksis. Alligevel er der en række temaer eller røde tråde, der går igen på tværs af de forskellige bidrag. Det drejer sig blandt andet om højskolen som eksperimentarium, nødvendigheden af en åben dannelse, forholdet mellem individ og fællesskab samt betydningen af erfaring og handling. Højskolens opgave og pædagogik angår imidlertid ikke kun højskolerne selv. Foruden at være relevant for folk med en generel interesse for demokratisk dannelse, kan antologien også læses som et indlæg i en større diskussion om, hvordan vi som samfund forholder os til spørgsmål om skole, pædagogik, dannelse og demokrati.
Real situations, real language - Outcomes is the only course that is consistently focussed on helping students achieve the real world communicative outcomes they want and need. This lexically rich course emphasises students' need to have the conversations in English that they would in their own language.This new edition contains more contemporary and global content, reflecting English as it is used in the world and is visible via brand new texts, and stunning National Geographic photos and videos.Outcomes second edition contains:A clear, evenly paced grammar syllabus with strong links to context. The grammar is presented and practised using guided discovery and is supported by a highly accessible Grammar Reference.Inspiring National Geographic videos provide real global content and language plus Conversation Practice videos provide a model for real, natural output.An Understanding Fast Speech feature helps students understand authentic English; an integrated pronunciation syllabus helps students use the language accurately and fluently.An expanded and updated Online Vocabulary Builder allows students to personalise and engage with vocabulary language learning by developing their own word lists and testing themselves.Student's Book + Access Code + Class DVD8 inspiring National Geographic videos per level16 Conversation Practice video models32 grammar points per levelAccess code for online resourcesWorkbook + Audio CDAdditional language practiceLearner tipsLanguage notesVocabulary Builder quizzesTeacher's Book + Class Audio CDAccessible teaching notesExtra ideas and developmental tipsExamView®Make your own paper and online tests in minutesQuick and flexibleChoose from a variety of exam layouts and printing optionsInteractive WhiteboardExcellent for heads-up learning and encourages class participationContains easy-to-access audio and videoCan also be used with a computer and projector
KORT & GODT OM KOMPETENCEUDVIKLING giver et overskueligt overblik til alle, der søger svar på komplekse spørgsmål om kompetenceudvikling i professionelle og arbejdsmæssige sammenhænge.Bogen bygger bro mellem teori og praksis, svarer på komplekse spørgsmål og sætter fokus på, hvad man konkret skal være opmærksom på. Bogen præsenterer også en model, som kan bruges, når man skal starte og facilitere dialog og refleksion i en medarbejder- eller ledergruppe i arbejdet med kompetenceudvikling.KORT & GODT OM KOMPETENCEUDVIKLING henvender sig til alle, som interesserer sig for kompetenceudvikling. Den er særligt til ledere, konsulenter, psykologer og undervisere, som har med voksnes læring og kompetenceudvikling at gøre.
Easy English Upgrade - damit meistern Sie jedes Unterrichtsszenario Easy English Upgrade ist das Lehrwerk für die Erwachsenenbildung, mit dem es sich wirklich leicht unterrichten lässt! Die Vorbereitungszeit Ihrer Englischstunden können Sie auf ein Minimum beschränken: Die Kursleiterfassung des Kursbuchs mit farbig hervorgehobenem neuem Wortschatz und eingedruckten Lösungen sowie der digitale Unterrichtsmanager Plus reduzieren Ihren Organisations- und Zeitaufwand und verschaffen Ihnen mehr Freiraum. Online- oder Präsenzunterricht? Natürlich beides! Das E-Book ist beim Kauf eines Kursbuchs inklusive oder auch einzeln erhältlich. Gute Laune beim Englisch lernen Bei Easy English Upgrade fühlen sich auch Ihre Kursteilnehmer/-innen bestens aufgehoben: Das unkomplizierte Lehrwerkkonzept sorgt für gute Laune und Lernerfolg schon ab der ersten Englischstunde. Zu einem Extra-Schub an Motivation verhelfen die eigens für Easy English Upgrade gedrehten Videos. Authentische Szenarien und Dialoge fördern den Austausch im Kurs und die Freude am Lernen. Flexibler Einstieg In sechs Bänden werden die Lernenden von Niveau A1 bis zum B1-Abschluss geführt. Dank der Teilbände finden auch Lernenden in Wiedereinstiegs- oder Refresherkursen den passenden Zugang.
Real situations, real language - Outcomes is the only course that is consistently focussed on helping students achieve the real world communicative outcomes they want and need. This lexically rich course emphasises students' need to have the conversations in English that they would in their own language.This new edition contains more contemporary and global content, reflecting English as it is used in the world and is visible via brand new texts, and stunning National Geographic photos and videos.Outcomes second edition contains:A clear, evenly paced grammar syllabus with strong links to context. The grammar is presented and practised using guided discovery and is supported by a highly accessible Grammar Reference.Inspiring National Geographic videos provide real global content and language plus Conversation Practice videos provide a model for real, natural output.An Understanding Fast Speech feature helps students understand authentic English; an integrated pronunciation syllabus helps students use the language accurately and fluently.An expanded and updated Online Vocabulary Builder allows students to personalise and engage with vocabulary language learning by developing their own word lists and testing themselves.Student's Book + Access Code + Class DVD8 inspiring National Geographic videos per level16 Conversation Practice video models32 grammar points per levelAccess code for online resourcesWorkbook + Audio CDAdditional language practiceLearner tipsLanguage notesVocabulary Builder quizzesTeacher's Book + Class Audio CDAccessible teaching notesExtra ideas and developmental tipsExamView®Make your own paper and online tests in minutesQuick and flexibleChoose from a variety of exam layouts and printing optionsInteractive WhiteboardExcellent for heads-up learning and encourages class participationContains easy-to-access audio and videoCan also be used with a computer and projector
Teologer og humanister analyserer, hvordan Bibelen indgår i et betydnings-skabende netværk under kulturens overflade og dukker op i konkrete konfigurationer.Artiklerne handler om vidt forskellige emner, som litteratur og billedkunst, kogebøger og ledelses-litteratur, musik og drama, rugemødre og sexarbejdere.
Er en samling essay og tekster af Jesper Wung-Sung, der strækker sig over perioden 1993-2017. De omhandler bl.a. kropskultur, kunst, flygtninge, sport, hekse, biblioteker og kunsten at gå som en zombie.
Uddannelse er ikke noget, du får, men noget, du tager. Det kræver planlægning, engagement, samarbejde og en vilje til gensidig forpligtelse. GOD VIDEREUDDANNELSE sætter fokus på en række væsentlige temaer, som du må forholde dig til for at få et godt udbytte af et videreuddannelsesforløb. Bogen giver svar på spørgsmål som: Hvordan lærer jeg bedst? Hvordan bruger jeg mine erfaringer fra mit arbejdsliv til at fremme min læring? Hvordan kan det, jeg lærer på uddannelsen, få liv uden for undervisningslokalet? Skal jeg involvere min arbejdsplads i mit uddannelsesforløb og i givet fald hvordan? Hvordan finder jeg den passende balance mellem arbejde, uddannelse og privatliv? På denne vis giver bogen indsigt i alle de forhold og processer, der ikke står noget om i studieordninger eller undervisningsplaner, men som har stor betydning for det udbytte, du får af studiet og for de læringsprocesser, du går igennem som studerende. Bogen kan læses, inden du begynder på en HD-, diplom- eller masteruddannelse eller bruges i forbindelse med et introduktionsforløb på sådanne uddannelser. Den kan ligeledes læses i slutningen af et uddannelsesforløb med henblik på at evaluere din læring gennem uddannelsen og sikre, at denne læring ikke forsvinder i den daglige travlhed, når uddannelsen stopper. Eller den kan konsulteres undervejs i studiet, når du har brug for at reflektere over, hvordan du får det hele til at hænge sammen og give værdi.
There came a time in my journey that I could not ignore who I was or where I came from. When I looked into the eyes of a sixty-five-year-old Black deacon who attended my worship service, I wanted to ask -- "does my preaching make any connection with you?" Did this third-grade un-nurtured boy understand the concept of love, while he lived in the home of a female single parent? How does the female adolescent respond to her mother's loss of employment? When did all these thoughts suddenly appear? With these childhood contextual images etched into my memory, I have chosen to write this book to discuss possible ways of observing African American pastoral care and maybe we can have serious dialogue. [This manuscript is a quick guide and can only be used for basic content references due to formatting errors in sentence structure. The full updated manuscript can be found under the title: Shepherding in the African American Community Part 1 & 2]
Ökonomische Modelle werden durch bewusste Reduktion der Komplexität des Betrachteten mit dem Ziel des Erkenntnisgewinns entwickelt. Mithilfe von mathematischen Modellierungen können ökonomische Modelle exakter gefasst werden. Dieses Resultat ist ein wichtiges Werkzeug bei der Ermittlung und Darstellung von Systemzusammenhängen. Durch die Visualisierung der mathematischen Modellierungen mit dem Achsendiagramm werden abstrakte Zusammenhänge erkennbar und diskutierbar. Deshalb finden ökonomische Achsendiagramme in der Schule unter anderem als Hilfsmittel zur systematischen Betrachtung einzelner Einflussfaktoren eines komplexen Interaktionssystems, wie beispielsweise der Preisbildung auf Märkten, Einsatz. Die Visualisierung des ökonomischen Modells der Preisbildung auf Märkten mithilfe des Preis-Mengen-Diagramms kann dabei die ökonomischen Verständnisprozesse fördern, sie aber auch behindern. Inwieweit das Preis-Mengen-Diagramm somit Hilfsmittel und Hürde im Wirtschaftsunterricht darstellt, wird in diesem Buch untersucht. Dafür werden Lernschwierigkeiten von Schüler*innen beim Umgang mit und dem Wissen über die mathematische Modellierung des ökonomischen Modells der Preisbildung im vollkommenen Markt und dessen Visualisierung durch das Preis-Mengen-Diagramm identifiziert. Darauf aufbauend werden Implikationen für den Wirtschaftsunterricht abgeleitet.
Am 6. und 7. Oktober 2022 fand am Berufsbildungsinstitut Arbeit und Technik (biat) der Europa-Universität Flensburg (EUF) die 22. Herbstkonferenz der Arbeitsgemeinschaft Gewerblich-Technische Wissenschaften und ihre Didaktiken (gtw) statt. Unter dem Tagungstitel ¿Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie ¿ Gestaltungsanspruch für gewerblich-technische Facharbeit und Bildung" konnte die Konferenz drei nicht nur für die gewerblich-technische Facharbeit und die Berufsbildung sehr zentrale gesellschaftliche Themenstellungen aufgreifen, mit denen bereits seit geraumer Zeit und zukünftig noch wesentlich stärker ein hoher Gestaltungsanspruch einhergeht. Über dreißig Einzelbeiträge verdeutlichen in diesem Band die thematische Relevanz für die gewerblich-technischen Wissenschaften.
Easy English Upgrade - damit meistern Sie jedes Unterrichtsszenario Easy English Upgrade ist das Lehrwerk für die Erwachsenenbildung, mit dem es sich wirklich leicht unterrichten lässt! Die Vorbereitungszeit Ihrer Englischstunden können Sie auf ein Minimum beschränken: Die Kursleiterfassung des Kursbuchs mit farbig hervorgehobenem neuem Wortschatz und eingedruckten Lösungen sowie der digitale Unterrichtsmanager Plus reduzieren Ihren Organisations- und Zeitaufwand und verschaffen Ihnen mehr Freiraum. Online- oder Präsenzunterricht? Natürlich beides! Das E-Book ist beim Kauf eines Kursbuchs inklusive oder auch einzeln erhältlich. Gute Laune beim Englisch lernen Bei Easy English Upgrade fühlen sich auch Ihre Kursteilnehmer/-innen bestens aufgehoben: Das unkomplizierte Lehrwerkkonzept sorgt für gute Laune und Lernerfolg schon ab der ersten Englischstunde. Zu einem Extra-Schub an Motivation verhelfen die eigens für Easy English Upgrade gedrehten Videos. Authentische Szenarien und Dialoge fördern den Austausch im Kurs und die Freude am Lernen. Flexibler Einstieg In sechs Bänden werden die Lernenden von Niveau A1 bis zum B1-Abschluss geführt. Dank der Teilbände finden auch Lernenden in Wiedereinstiegs- oder Refresherkursen den passenden Zugang.
This publication addresses the pressing issues of vocational teacher education (VTE), focusing on institutional, organizational and governance aspects. Firstly, it summarizes the results of the four-year Erasmus+ capacity-building project "New Mechanisms of Partnership-based Governance and Standardization of Vocational Teacher Education in Ukraine" (PAGOSTE), funded by the European Education and Culture Executive Agency. The project's focus has been governance in VTE in Ukraine. Secondly, it goes beyond the narrow project context and explores challenges as well as good practices in VTE systems of other countries in and outside of Europe.Therefore, contributions from England, New Zealand, Australia, Italy, Germany, Austria and Switzerland complement the Ukrainian context and provide readers with a more comprehensive understanding of VTE systems.
Life can be incredibly confusing for teenage boys and young men.Although the world is evolving, many still find it difficult to talk about their feelings, suppressing them deep down, unaware of the impact that it is having on their mental health and decision-making.Couple that with the meteoric rise of toxic masculinity "role models" on social media, and you have a potential for many young men to become disillusioned with life, never reaching their true potential.Fortunately, it is never too late to turn things around and start living the life you deserve. I should know I was where you are right now and managed to turn it around.And it was this personal journey that led me to write WHAT I KNOW NOW, a must-read guide for any young men searching for direction in life and who want to live happily and successfully.This book is filled with information that I have learned firsthand from being a lost young man myself.Rather than providing you with a basic theory on the subject that often isn't relevant or doesn't resonate, I use my real-life experiences to help you discover your passion in life, and set you in the right direction for success.Inside WHAT I KNOW NOW, discover: ¿ A firsthand account of what living life to the fullest in your twenties can look like.¿ Expert advice that I have cultivated from my time as a directionless young man.¿ A deeper insight into setting priorities and what to focus on in life.Don't spend another minute living a directionless life, and start fulfilling your potential now.Grab a copy of WHAT I KNOW NOW today!
Der Sammelband gibt einen breiten Überblick über Serious Games und gamifizierte Lernelemente in der schulischen Bildung sowie über die Erfahrungen und den nachhaltigen Lernerfolg dieser Formate. Ein besonderer Fokus liegt auf der Verknüpfung von theoretischen, methodischen und praktischen Aspekten des Einsatzes von Serious Games und Gamification. Dabei werden auch die Anforderungen und Herausforderungen solcher digitalen Tools für Lehrerinnen und Lehrer aufgezeigt.
This book showcases research and project results on technology, smart learning, and sustainability education and analyzes smart learning solutions for lifelong learning. It discusses their impact and potential for transfer and scaling and reviews how real solutions perform in the real world. Sustainable societies are built on twenty-first-century skills. Attaining the United Nations' Sustainable Development Goals requires a focus on a new set of knowledge, skills, and attitudes, as well as novel and smart strategies that leverage state-of-the-art technologies and make these skillsets widely available in our societies to all groups of people, at any time in their lives, in professional as well as academic settings. This book serves as a helpful resource for researchers, academics, practitioners, and consultants from around the world who are involved in the study, management and development of educational technology, smart learning, sustainability education, and related issues.
Grounded in the practical implementation of the C3P4 process, this timely work acts as an essential manual for aspiring academics to achieve the ultimate collaborative workflow, benefitting both researchers and those their research will impact.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.