Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Ole Løw & Else Skibsted
    367,95 kr.

    PÆDAGOGISK PSYKOLOGI I LÆRERUDDANNELSEN er en studiebog, der direkte adresserer og behandler centrale mål og indholdsområder i faget Pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik i læreruddannelsen. Bogen har således fokus på børn og unges læring, udvikling og dannelse i skolelivets fællesskaber.Bogen omhandler de psykologiske aspekter af pædagogisk teori og praksis. Gennem 20 kapitler får de studerende mulighed for at tilegne sig viden, som kvalificerer deres kompetencer til at identificere, beskrive, analysere og forstå pædagogiske situationer og problemstillinger samt udvikle begrundede handlemuligheder i forhold hertil. Bogen er organiseret i fire centrale hovedtemaer:i. Lærer- og elevperspektiver på livet i skolenii. Udvikling, socialisering og identitetiii. Læring, interaktion & kommunikationiv. Samarbejde, fællesskaber og inklusion.Bogen er skrevet af en række forskere og undervisere med en erfaringsbaseret og forskningsinformeret tilgang til studiet af lærerarbejdet og livet i skolen:Inger Glavind Bo, Svend Brinkmann, Hilde Larsen Damsgaard, Liv Gjems, Liv Mette Gulbrandsen, Janne Hedegaard Hansen, Helle Rabøl Hansen, Susan Hart, Lotte Hedegaard-Sørensen, Charlotte Højholt, Carsten René Jørgensen, Noemi Katznelson, Jacob Klitmøller, Ole Løw, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Mette Pless, Arne Poulsen, Christina Holm Poulsen, Else Skibsted og Dion Sommer.PÆDAGOGISK PSYKOLOGI I LÆRERUDDANNELSEN er henvendt til lærerstuderende, lærere og skolepædagoger under efteruddannelse samt alle, der i øvrigt interesserer sig for pædagogisk psykologi.5 af bogens 20 kapitler er reviderede udgaver af kapitler fra bogen: Elevers læring og udvikling – også i komplicerede læringssituationer.

  • af Mary Stisen
    257,95 - 267,95 kr.

    Jura for pædagoger er skrevet til undervisningen på pædagoguddannelsen, men omhandler juridiske emner, som er relevante, hvis man arbejder med børn, unge eller voksne med særlige behov, det være sig i dag- eller døgninstitution, i beskæftigelsestilbud, på bo-enheder og lignende. Bogen indeholder mange praktiske eksempler taget fra den pædagogiske hverdag. Hensigten er at koble de juridiske regler til den pædagogiske praksis. Bogen er opbygget om følgende emner: retskilder, familieret, tværfagligt samarbejde, serviceloven i forhold til arbejdet med børn, unge og voksne med særlige behov og de erstatningsretlige regler for børn og ansatte inden for det pædagogiske felt. Mary Stisen er uddannet pædagog, socionom og cand.jur. og har arbejdet inden for alle tre områder: som socialrådgiver med familiearbejdet som sit primære felt, hun har undervist i juridiske emner ved Den Sociale Højskole i Nuuk, og hun har på pædagoguddannelsen i Slagelse undervist i samfundsfaglige emner. Hun har desuden været tilknyttet Grønlands Selvstyre i forbindelse med udarbejdelsen af et kompendium for det sociale område og i forbindelse med en socialpolitisk redegørelse.

  • - Didaktiske nærbilleder fra klasserummet
    af Per Fibæk Laursen, Peter Brodersen, Stig Toke Gissel, mfl.
    477,95 kr.

    Opdateret udgave med et helt nyt kapitel om gruppearbejde samt et udvidet kapitel om rammefaktorer med et særligt fokus på rummets betydning i undervisning og læreproces til dig, der er lærerstuderende eller underviser. Bogen er blevet opdateret med teoretiske, empiriske og juridiske referencer, og kapitlerne indledes med et overblik over nøglebegreber, som du kan følge undervejs og afsluttes med studieøvelser. For at fremhæve undervisningens sceniske aspekter, er hvert kapitel forsynet med handlingsorienteret overskrifter. Undervisning skal føre til det gode, samtidig med den skal være virkningsfuld – effektiv.

  • - Introduktion til pædagogens grundfaglighed
    af Johannes Andersen, Benedicte Madsen, Bjarne Bruun Jensen, mfl.
    547,95 - 717,95 kr.

    Denne bog giver en grundig og mangfoldig introduktion til centrale pædagogiske tematikker og giver pædagogstuderende mulighed for at gå på opdagelse i de mange vigtige forhold og spændende spørgsmål, som udgør det pædagogiske arbejdsområde.Udgivelsen giver et inspirerende, kvalificerende og diskuterende afsæt for studierne på pædagoguddannelsen.Det store hold af forfattere, der bidrager til denne udgivelse, har alle fingeren på den pædagogiske puls. Nogle har deres daglige gang på landets pædagoguddannelser, hvor de underviser, udvikler og forsker, nogle er forskere på landets universiteter, og en håndfuld er konsulenter i forskellige pædagogiske sammenhænge.Udgivelsen henvender sig særligt til studerende på første studieår af pædagoguddannelsen – grundfagligheden, men den kan bruges under hele uddannelsen. Bogen kan desuden fungere som opslagsværk og er generelt interessant for alle med bred interesse for pædagogik.

  • - Håndbog i akademisk skrivning og studieteknik
    af Marianne Eskebæk Larsen, Jakob Matthiesen, Anja Svejgaard Pors & mfl.
    347,95 kr.

    Denne bog er skrevet til dig, som går på diplomuddannelsen i ledelse.Den handler om at skrive opgaver – uanset hvilket emne du skriver om, og hvilket modul du er på.Bogen handler ikke kun om at sætte ord på papir eller skærm, men også om det, der omgiver selve opgaveskrivningen. Den er derfor ikke kun en bog om at skrive, men også en studie- og analyseteknisk bog, som støtter dig hele vejen igennem din diplomuddannelse.Bogen består af tre dele:Del 1 handler om studieteknik og skriveproces.Del 2 kommer omkring de emner, der relaterer sig til opgaveskrivning, fx problemformulering, litteraturhenvisninger og analyse.Del 3 fokuserer på de opgaveformater, du møder på studiet – herunder afgangsprojektet og eksamen – og på, hvordan du bliver bedømt.Vi håber, at denne bog giver dig det, vi oplever, at mange studerende savner: gode tips, viden og vejledning om, hvordan man får det bedste ud af tiden som studerende på diplomuddannelsen i ledelse.

  • af Marianne Eskebæk Larsen & Jakob Matthiesen
    307,95 kr.

    Denne bog er skrevet til dig, som går på pædagoguddannelsen. Den handler om at skrive opgaver, uanset hvilket emne du skriver om, og hvor du er i din uddannelse. Det kan være, du lige er startet, er i praktik eller skriver bachelorprojekt.Bogen handler ikke kun om at sætte ord på papir eller skærm, men også om det, der omgiver selve opgaveskrivningen. Den er derfor ikke kun en bog om at skrive, men også en studiemetodisk bog, som på flere måder støtter dig gennem din uddannelse.Bogen består af tre dele: Første del omhandler studieteknik og skriveproces. Anden del kommer omkring de emner, der relaterer sig til opgaveskrivning, fx informationssøgning og vejledning. Vi udfolder desuden de forskellige skrivemåder, som hører til den akademiske genre. Tredje del behandler de opgavetyper, du møder på studiet, fx portfoliotekster.Vi håber, at denne bog giver dig det, vi selv savnede, da vi begyndte på vores uddannelse: gode tips, viden og vejledning om, hvordan man får det bedste ud studietiden, når man læser til pædagog - fra start til slut.

  • af Per Fibæk Laursen, Peter Brodersen, Carsten Fogh Nielsen & mfl.
    217,95 kr.

    Bogen tematiserer den opgave, som samfundet har givet læreren: at indvie eleverne i de sagsforhold, der er defineret i skolelovgivningen.Bogen giver i tre kapitler læreren tre greb til at løfte den opgave ved at tilkæmpe sig autoritet gennem 1) faglighed, 2) tillid og 3) myndighed. Kapitlerne viser alle med scener fra det praktiske skoleliv, hvordan autoritet kan opbygges, og hvordan teorier om det kan forstås. Det giver læseren en række handlemuligheder for selv at opbygge autoritet og løfte sin professionelle opgave.Læreren som autoritet henvender sig primært til studerende ved læreruddannelsen.

  • - Samarbejde og facilitering
    af Ib Ravn, Lisbet Rask, Morten Birk Hansen & mfl.
    227,95 kr.

    Hvordan får man en studiegruppe til at fungere? Normalt ønsker man at komme i gruppe med nogen, man fungerer godt med på et personligt plan. Men hvis man lærer at facilitere en gruppe og udvikler et professionelt sprog for samarbejde, kan man faktisk få langt de fleste grupper til at fungere – også selvom man ikke går i byen sammen. Skiftes man fx til at facilitere gruppens arbejde, bliver drøftelserne mere fokuserede, resultatskabende og inkluderende. Ledelse og undervisere på uddannelser bør etablere en  professionel kultur om studiegruppernes samarbejde, herunder sammensætte grupperne og oplære de studerende i facilitering. En studiegruppetjeneste kan hjælpe grupperne, hvis de får problemer. Bogen henvender sig især til studerende på lærer- og pædagoguddannelserne, men kan bruges af alle studiegrupper.

  • - En børnebog, der støtter jeres pottetræning
    af Linnéa Almgren
    127,95 kr.

    Bogen om Eddie støtter dit barn under pottetræningen. Den er en supplerende bog til Pottetræning på 3 dage, men fungerer også fint alene. At blive blefri er en stor milepæl i dit barns liv og kan være både overvældende, sjovt og lidt skræmmende på én gang. De fleste børnebøger om dette emne fokuserer på sjov og ballade omkring potten, ofte på en lidt upædagogisk måde. Eddie smider bleen er lavet af eksperter inden for pottetræning og pædagogik med det formål at lære barnet om emnet på en måde, som det forstår og synes om. - Involverer dit barn i en dialog om kroppen, potten, og hvad Eddie gør.- Eddie bliver dit barns ”potteven” – et pædagogisk forbillede, som inspirerer til at gøre det samme.- Anvendes i daginstitutioner for at støtte børn, som for nylig har smidt bleen. Sådan siger en forælder, som købte bogen:”For os begyndte det at fungere, da jeg bestilte bogen om Eddie – godt at kunne henvise til en anden, som tisser i potten osv.”. Bogen hjælper dig, som forælder, med at: - tale om kroppen og potten på en pædagogisk måde.- give dit barn et vigtigt forbillede at relatere til og efterligne.- tale om at lave stort på potten og at være i daginstitution uden ble på. ”Bedste hjælpemiddel til at øge forståelsen for pottetræningen, vi læser den flere gange om dagen. God investering!” Bogen indeholder over 30 sider og er inddelt i tre gode kapitler om Eddie. Kapitel 1 fokuserer på at introducere potten og forklare, hvordan den bruges. Eddie opdager, hvad der sker med kroppen, når han føler sig tissetrængende og lærer, hvad han skal gøre i de situationer – at gå hen til potten. Kapitel 2 er en scene fra Eddies første uge som blefri. Alt er stadig nyt, og det handler ofte om at være hurtig, når behovet opstår. Så er det rart at have adgang til potten. Eddie lærer, at han kan tage sig af sine behov, uanset hvor han er. Kapitel 3 handler om, at Eddie skal være i daginstitution uden ble. Eddie genkender følelsen i kroppen, når han bliver tissetrængende og lærer, at han er nødt til at afbryde legen og skynde sig på toilettet. Hvis dit barn ikke går i daginstitution, kan du selv tilpasse teksten, så den passer til jeres hverdag. Du kan også tilpasse sproget og læsningen efter dit barns alder. Eddie smider bleen er udviklet af forfatterne bag den succesrige bog Pottetræning på 3 dage. -----”Vi havde prøvet alle mulige kreative råd og købt en række forskellige potter, men så købte vi bogen Eddie smider bleen. Han elsker den! Især den side, hvor der står, i hvilken rækkefølge alt skal gøres, og så vil han have, at vi tager fat i bogen, når han skal tisse og så gøre det samme. I stedet for tis er han begyndt at sige Eddie nu” “Bogen om Eddie har været en rigtig god påmindelse, når vi har haft lidt uheld. Hvis vi ikke har læst den et stykke tid, så hjælper det at læse den igen. Synes den er rigtig god!” ”Vi modtog bogen om Eddie i går, og det virker som om, der er gået et lys op for min datter på 20 måneder. Pludselig begyndte hun selv at sige til meget oftere. Hun har endda sagt ”Eddie”, når hun har haft brug for at tage sig af sine behov :) ””Eddie! Sikke en fantastisk god bog! Læste den med lillemanden for første gang i dag og her til eftermiddag, da vi legede i parken, råbte han ”potte, potte!”. Succes! Vi har forsøgt at få ham til at tisse ude i en uge nu (dag 9 i pottetræningen i dag), men han har valgt at holde sig i stedet - og så klarer Eddie det med det samme!” ----- Om forfatterne: Linnéa Almgren er socialrådgiver og socialpædagog med en videreuddannelse inden for psykoterapi. Da Linnéa pottetrænede sammen med sin søn Sander, blev hun inspireret til at skrive en børnebog ud fra metoden Pottetræning på 3 dage. Linnéa har tidligere skrevet og bearbejdet manuskripter til film og tv og udviklet pædagogiske og supplerende materialer via sit arbejde som socialrådgiver. Sofia & Michael Bergenstjerna har siden 2015 med deres bøger og hjemmeside hjulpet over 100.000 familier til at ende med bleer. De er konstant ajour i medierne og er blevet præsenteret som pottræningseksperter i flere førende magasiner, podcasts og blogs. Deres bøger anbefales konstant blandt forældre såvel som gennem børnepsykologer, sundhedsplejersker og pædagoger i daginstitutioner over hele Sverige. Besøg dem på www.smidbleen.dk ----- Søgeord: Pottetræning; stoppe med bleen; smid bleen; smide bleen; toilettræning; gå på toilettet; forstå og anvende potten; renlighed; vandladning og afføringstrang; renlighedsprocessen; blefri

  • - Professionsudvikling i praksis
    af Tine Sofie Højrup, Claus Stoklund Christiansen, Gitte Gorm Larsen, mfl.
    227,95 kr.

  • - En grundbog
    af Anja Madsen Kvols, Mikkel Wiskerchen & Benedikte Vilslev Pedersen
    256,95 - 297,95 kr.

    Skolen er en institution, der er tæt forbundet med samfundet omkring den. Skolens funktion og opgaver påvirkes af samfundets krav og forventninger, og samtidig spiller skolen en central rolle i samfundets udvikling og fremtid. Dette tema adresser samspillet mellem skolen og samfundet, skolens opgave, pædagogikkens genstandsfelt og hvad dannelse kan være.Undervisning og læring er centrale for skolens praksis, og det er vigtigt at forstå, hvordan elever lærer, og hvordan undervisning kan tilrettelægges for at støtte elevernes læring – både i en dannelses og uddannelses optik. Dette tema fokuserer på overvejelser om, hvordan de pædagogiske intentioner konkret kan udspille sig i praksis.Det kræver en høj grad af etisk bevidsthed og dømmekraft at navigere i de mange udfordringer og grundlæggende dilemmaer, der opstår i lærerens arbejde. Dette tema ser nærmere på nogle af de etiske overvejelser, der knytter sig til lærerens rolle og ansvar i skolen.Med bidrag af bl.a.:Alexander von OettingenGert J. J. BiestaNoemi KatznelsonMikkel HjortAne QvortrupMerete MunkholmLisbeth HastrupBent Sortkær Kim ChungMads BrandsenJesper Pein PetersenKari Lyngholm ThomsenAnja Madsen KvolsBenedikte Vilslev PedersenMikkel Wiskerchen

  • af Janne Jørgensen, Karen Liebing Madsen, Jacob Graack-Larsen & mfl.
    338,94 kr.

  • - en introduktion
    af Thomas Harboe
    297,95 kr.

    Metode og projektskrivning giver en bred introduktion til de metoder, som bruges i de samfundsvidenskabelige fag og discipliner. Bogen præsenterer og forklarer de begreber, fremgangsmåder og værktøjer, der er vigtige, når man laver undersøgelser og skriver rapporter og opgaver. Metode og projektskrivning er en omskrevet udgave og en afløser for Indføring i samfundsvidenskabelig metode (2006). Metode og projektskrivning er oplagt til brug i undervisningen på de videregående uddannelser og er også velegnet til selvstudium eller som hjælp til op­gaveskrivning.

  • af Erik Staunstrup, Niels Vestergaaard Olsen & Lone Hermann
    457,95 kr.

    Ledelse i praksis, 5. udgave, lærebog, er en dybdegående bog skrevet af den anerkendte forfatter Erik Staunstrup. Denne bog, der blev udgivet i 2021, er en uundværlig ressource for dem, der ønsker at forstå og mestre de mange aspekter af ledelse. Staunstrup tager læseren med på en oplysende rejse gennem ledelsesverdenen, og gennem sin skrivning giver han praktiske råd og indsigter, der kan anvendes i virkeligheden. Med sin unikke tilgang til emnet er denne bog et must for enhver, der ønsker at forbedre sine lederegenskaber. Genren af bogen er ledelse, og den er udgivet af det velkendte forlag Trojka. Med sin nyeste udgave fortsætter Ledelse i praksis med at være en afgørende guide til ledelse i det 21. århundrede.

  • af Susanne Østergaard Olsen Mette Risgaard Olsen Ivan Hassinggaard Mia Post-Lundgaard Bjarne Warming Jensen Finn Rolighed Andersen
    567,95 kr.

    International markedsføring, 7. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner.Lærebog og tilhørende opgavesamling med cases og opgaver er velegnet på uddannelser til markedsføringsøkonom, finansøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademi- og diplomuddannelserne, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring / marketing indgår i uddannelsesforløbet.Bæredygtighed er blevet et vilkår for mange virksomheder Det må vurderes, at bæredygtighed i de kommende år vil blive indarbejdet i stort set alle sammenhænge på tilsvarende vis, som vi har set det ske i relation til digitalisering. I lærebogen har vi bestræbt os på at indarbejde bæredygtighed, hvor det giver mening - ikke mindst i relation til forretningsforståelse, den tredobbelte bundlinje samt virksomhedens værdigrundlag herunder virksomhedens Mission, Vision og Værdier.Digitalisering er en naturlighed i dagDigitalisering er i dag til stede i stort set alle sammenhænge – ikke mindst inden for markedsføring. Bogens indhold omkring digitalisering er blevet opdateret med seneste viden suppleret med nye eksempler. Undervisningsmaterialet omfatter foruden lærebogen en omfattende opgavesamling med cases og opgaver. Hertil kommer e-læringsmaterialer på bogens website: Gå ind på Trojkas website www.trojka.dk, klik på ONLINE TROJKA og vælg iTrojka. I den viste bogreol klikkes på ikon med bogens forside.Det er muligt at downloade PowerPoints med alle lærebogens figurer fra bogens website. For undervisere er der adgang til vejledning til løsning af cases og opgaver. Det sidste kræver adgangskode, som undervisere kan få udleveret ved personlig henvendelse via mail til forlaget.Juni 2023Forfatterne

  • af Susanne Østergaard Olsen Mette Risgaard Olsen Ivan Hassinggaard Mia Post-Lundgaard Bjarne Warming Jensen Finn Rolighed Andersen
    193,94 kr.

    Forlaget skriver International markedsføring, 7. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebog og tilhørende opgavesamling med cases og opgaver er velegnet på uddannelser til markedsføringsøkonom, finansøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademi- og diplomuddannelserne, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring / marketing indgår i uddannelsesforløbet.Cases og opgaver til International markedsføring, 7. udgave, har til formål at understøtte og perspektivere arbejdet med lærebogens emner. Sammenhængen mellem lærebogens emner og virksomhedens markedsføringsproces er illustreret i lærebogens figur 1.2 side 20.Undervisningsmaterialet omfatter også e-læringsmateriale på bogens website. Gå ind på Trojkas website www.trojka.dk, klik på ONLINE TROJKA og vælg iTrojka. I den viste bogreol klikkes på ikon med bogens forside.Det er muligt at downloade PowerPoints med alle lærebogens figurer fra bogens website. For undervisere er der adgang til vejledning til løsning af cases og opgaver. Det sidste kræver adgangskode, som undervisere kan få udleveret ved personlig henvendelse via mail til forlaget.Juni 2023Forfatterne

  • af Thomas Gitz-Johansen, Lone Svinth, Simon Nørby, mfl.
    253,94 kr.

    Få mulighed for at identificere og reflektere over forskellige udviklingsforståelser i pædagogisk praksis med denne bog, som giver dig, der er pædagog eller pædagogstuderende, mulighed for at udvikle egen og fælles praksis ud fra brede og mangefacetterede forståelser af menneskers udvikling. Du vil blive introduceret for en række bud på, hvordan udvikling kan forstås ud fra forskellige psykologiske perspektiver. Hensigten er at give dig et vidensgrundlag om menneskers udvikling gennem forskellige psykologiske teoridannelser. Det vil give dig en forståelse af, hvilke forudsætninger børn, unge og voksne kommer med, og hvilken betydning pædagogen og det pædagogiske miljø har. Du vil blive præsenteret for syv teoretiske perspektiver inden for en bred og moderne forståelse af udviklingspsykologien.De syv perspektiver er:1.    Tilknytningsteori2.    Relationspsykologi3.    Kognitionspsykologi4.    Neuropsykologi5.    Adfærdspsykologi6.    Sociokulturelle perspektiver7.    Kritisk psykologiDenne bog er en trykt bog, men findes også som i-bog.

  • af Thomas Thurah
    267,95 kr.

    Tekstanalyse og litterær metode er en introduktion til den litterære læsning med en grundig omtale af alle de vigtigste analysebegreber og litterære metoder. Desuden rummer bogen en gennemgang af de litterære perioder fra romantikken til i dag med fokus på stilen. Bogen igennem gives der masser af analyseeksempler fra både ny og klassisk litteratur.Denne andenudgave er forsynet med en lang rakke nye litterære eksempler, ligesom kapitlet om stil og periode og kapitlet om litterære metoder er opdateret og udvidet. Herudover er bogen tilføjet litteraturlister – dels en liste over de tekster, der er brugt i bogens eksempelmateriale, dels en liste med forslag til videre læsning.Tekstanalyse og litterær metode henvender sig til dansklærere og lærerstuderende samt studerende på universiteternes grunduddannelser.Thomas Thurah er mag.art. og lektor ved Københavns Professionshøjskole. Derudover er han kritiker ved Information og forfatter til en række bøger om litteratur.

  • - Mellem offergørelse og kompetencegørelse
    af Lars Qvortrup & Karen Wistoft
    397,95 kr.

    Det er blevet en offentlig sandhed, at næsten halvdelen af alle børn og unge mistrives. I denne bog dokumenteres det, at de fleste trives ud fra almindelige kriterier for, hvad det vil sige at have det godt, mens kun et fåtal oplever mistrivsel.Bogen argumenterer for, at mistrivsel ikke alene kan forklares ud fra vilkår i samfundet, og understreger, at mistrivsel ikke kan ”udryddes”. Målet er ikke at udrydde trivsel, men at bidrage til, at børn og unge har færdigheder, viden, kompetencer og styrke til at leve et rigt liv og at håndtere den modgang, der uundgåeligt vil komme. Kort sagt: At de bliver trivselskompetente.Bogen er skrevet til lærere, pædagoger, politikere og forældre samt alle, der professionelt eller privat beskæftiger sig med og har indflydelse på børns og unges liv.

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    457,95 kr.

    -

  • - Dekalog, didaktik, dialog
    af Keld Skovmand, Lene Tanggaard Pedersen & Mette Frederiksen
    138,94 kr.

    Folkets skole skal være præget af åndsfrihed, ligeværd og demokrati. Skolen er derfor grundlæggende demokratisk. Men hvad indebærer en demokratisk pædagogik for skolens praksis? Hvordan kan vi sammen skabe en demokratisk skoleform? Hvad indebærer en demokratisk skoleform for den måde, vi organiserer skolens arbejdsliv på?Skolens demokratiske tilstand leverer sprog og pædagogik om demokrati i form af ti bud om demokrati i skolens regi. Desuden rummer bogen en række "samtaleværksteder" eller metoder til at praktisere demokratiske samtaler i skolen.Bogen henvender sig til alle, der ønsker at udvikle skolen pædagogisk i en demokratisk retning og på et demokratisk grundlag.

  • - Håndbog i opgave-, projekt- og specialeskrivning
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    347,95 kr.

    Den gode opgave er en fascinerende bog skrevet af Peter Stray Jørgensen. Denne bog, der hører til i genren af akademiske vejledninger, blev udgivet af Samfundslitteratur den 5. april 2022. Bogen er et must for enhver studerende eller akademiker, der ønsker at forbedre deres evne til at skrive opgaver. Jørgensen formår at gøre indholdet både letforståeligt og anvendeligt, og hans ekspertise inden for området skinner igennem på hver side. Udgivet af Samfundslitteratur, er 'Den gode opgave' en uundværlig ressource for enhver, der ønsker at forbedre deres akademiske skrivefærdigheder.

  • af Susanne Gram Larsen, Birgitte Pedersen & Giulia Bellesso
    287,95 - 417,95 kr.

    Denne første del af Passaparola-serien består af tekstbog incl. to CD'er med lytteøvelser og oplæsning af bogens tekster. Hver lektion består af en tekst, opgaver til lytteøvelserne, grammatik, grammatiske øvelser og samtaleøvelser. Teksterne tager udgangspunkt i dagligliv i Italien med temaer som familie, hverdagsliv, ferie og fritid. Øvelserne i bogen fokuserer især på samtale og lægger vægt på, at man skal kunne klare sig i Italien. Sidst i bogen finder man en grammatisk oversigt og en ordliste. Passaparola har et stort billedmateriale, der giver indblik i italienernes dagligdag og er velegnede til samtale på italiensk. Derudover er der mulighed for særskilt at købe et hæfte med skriftlige øvelser, samt adgang til bogens website der bl.a. indeholder supplerende øvelser, oplæsninger, lytteøvelser og facitliste til bogen.

  • - Om at udøve, undersøge og udvikle pædagogisk praksis
    af Jan Jaap Rothuizen & Line Togsverd
    248,94 kr.

    "Det pædagogiske projekt" er en introduktion til pædagogikken som fag og som praksis.Når man vælger pædagogikken som sin levevej, gør man det i reglen, fordi man er dybt optaget af at komme til at gøre en forskel for de børn, unge og voksne, man skal støtte og hjælpe. Engagementet i det pædagogiske projekt er grundlæggende. At blive professionel indebærer imidlertid også, at man gør sig klar til at tage ansvar for sin professionsudøvelse og for det, som i denne bog kaldes det pædagogiske projekt. Derfor skal man have et grundigt kendskab til det, og man skal øve sig i at udøve, undersøge og udvikle sin praksis.Bogen præsenterer forståelser, begreber og indsigter, der kan bidrage til, at studerende og professionelle udvikler deres pædagogiske professionsidentitet og bliver rustet til at tage ansvar for det pædagogiske projekt.

  • - En grundbog i idrætsdidaktik
    af Thomas Piaster, Jens-Ole Jensen & Henrik Taarsted Jørgensen
    497,95 kr.

    DEN PROFESSIONELLE IDRÆTSLÆRERS KORT OG KOMPASIdrætsfaget er timemæssigt det fjerdestørste fag i skolen, og det er et af de få fag, som eleverne møder gennem alle skoleårene. Som idrætslærer har du derfor alle muligheder for at give eleverne værdifulde erfaringer med at bruge og mærke deres kroppe. God idrætsundervisning kommer dog ikke af sig selv. Den kræver, at du som idrætslærer er fagligt nysgerrig og ambitiøs på fagets og elevernes vegne. Og at du kan udvikle og gennemføre en alsidig og differentieret undervisning, hvor alle elever uanset forudsætninger har lyst til at deltage og mulighed for at lære. IDRÆT I SKOLEN – EN GRUNDBOG I IDRÆTSDIDAKTIK bidrager med viden og indblik i grundlæggende spørgsmål og opgaver, som knytter sig til at være idrætslærer i skolen, og kvalificerer idrætslærerens evne til med myndighed og selvstændighed at begrunde valg og udøve professionel dømmekraft. Bogen kobler almen didaktik og pædagogik sammen med idrætsfaget og idrætsdidaktikken og introducerer til idrætspædagogiske dimensioner og praktiske indholdsområder. Med bogen får den professionelle idrætslærer kort og kompas til at navigere rundt i det idrætsfaglige landskab. Bogen er målrettet lærerstuderende og idrætslærere i grundskolen, men også pædagogstuderende, idrætsstuderende på universitetet, undervisere på idrætshøjskoler, private idrætsinstruktører og trænere i foreningsidrætten vil med udbytte kunne læse med. En række idrætsfaglige eksperter fra landets professionshøjskoler og universiteter har bidraget til grundbogen med deres specialiserende indsigter og perspektiver: • Andreas Bolding Christensen • Annemari Svendsen • Annie Hjort Pedersen • Birgitte Hedeskov • Erik Juul • Esben Stilund Volshøj • Helle Winther • Jan Arvidsen • Jesper Sandfeld • Kasper Lasthein Madsen • Kristian Hjort Normann Pedersen • Louise Kamuk Storm • Martin Elmbæk Knudsen • Martin Sækmose Lykkegaard • Ole Lund • Susanne Storm • Tue Fisker • Vagn Adler Sørensen

  • - En grundbog
    af Kirsten Elisa Petersen & Torsten Erlandsen
    318,95 - 377,95 kr.

    Som den første af sin art afsøger denne bog, hvad det vil sige at være en myndighedsperson i pædagogisk sammenhæng. Begrebet er opstået med den seneste udgave af pædagoguddannelsen og har derfor ikke en lang tradition bag sig. Det betyder imidlertid ikke, at der ikke findes viden på området, for som der vises med denne bog, er der danske forskere, undervisere og praktikere, der er i stand til at give det nye begreb fylde og brugsværdi. Trods at det nye begreb langt fra er færdigudvokset, så kan det være et produktivt afsæt for at belyse og diskutere centrale temaer i aktuel pædagogisk praksis. Som bogen viser, peger myndighedsbegrebet hen imod nye værdimæssige og politiske rammer for det pædagogiske arbejde ligesom det kan bruges til at kaste nyt lys over mere velkendte begreber eller praksisser som fx magt og etik, formidling og dokumentation, udsathed, resiliens, forebyggelse og tidlig indsats, in- og eksklusionsprocesser m.m. Med denne grundbog tages et vigtigt skridt i forhold til at indkredse det nye begreb. Bogen retter sig imod den pædagogiske professionsuddannelse og især fællesdelen på 1. studieår, hvor der nu er etableret et nationalt modul med samme titel som denne bog. Bogen henvender sig desuden til alle de pædagoger, der hver dag oplever og erfarer en lang række udfordringer og dilemmaer i deres arbejde med myndighedsopgaver.

  • af Alexander von Oettingen
    70,95 - 127,95 kr.

    Uden undervisning ingen skole. I undervisningen lærer børn om livet og for livet, men skolen er ikke livet. Den er en nødvendig omvej, som børn skal gå, før de er rustede til livet. Og de har brug for lærere til at følge sig på vej. Med lærernes viden om effektiv undervisning, mål og ikke mindst formål kan undervisning nemlig blive til dannelse.

  • - en håndbog til forældre
    af Juana Jeppesen
    248,95 kr.

    Bogen hviler på følgende grundantagelser. Alle børn skal mødes i udviklingsstøttende samspil med en voksen. Det er de samme grundingredienser som virker udviklingsfremmende – og støttende for alle børn. Og det er afgørende at disse samspil bliver tilpasset barnet med autisme.Bogen har ligeledes det sigte, at give dig en oplevelse af at få viden og indsigt i noget meget komplekst og svært tilgængeligt inden for neuropsykologisk viden. Her beskrevet på en måde, som opleves som let at forstå, og som let at omsætte i en families hverdag.De udviklingsstøttende metoder og strategier i bogen er med udgangspunkt i hverdagsaktivitet, leg og nysgerrig udforskning, og kræver ikke faglig uddannelse for at kunne omsætte. Med viden fra denne bog, skal du blot tilsætte nysgerrighed, tålmodighed og masser af kærlighed. Så har du den perfekte kombination, der støtter dit barns vej ud i livet med muligheder for udvikling af potentiale, kompetencer, håb og drømme.

  • af Pia Rose Böwadt & Robert Eskildsen Jepsen
    287,95 kr.

    Denne bog handler om integreret praktik i læreruddannelsen, som med den nye uddannelsesbekendtgørelse bliver et fast element i alle uddannelsens fag. I bogen bliver du præsenteret for integreret praktik i fagene på første og anden årgang: dansk, matematik, almen pædagogik og didaktik, pædagogiske psykologi og livsoplysning.Udover en gennemgang af integreret praktik i fagene introducerer bogen også overordnet til integreret praktik, herunder den tænkning, der ligger bag.I bogen lærer du også om:den professionelle lærer og de ni dimensioner af lærerrollenhvordan man undersøger og laver observationer i skolenførsteårsprøven, der tager afsæt i integreret praktik.Alle bogens bidragydere arbejder i læreruddannelsen med enten undervisning eller forskning.

  • - Pædagogstuderende mellem profession og akademisering
    af Noona Elisabeth Jensen
    338,94 kr.

    Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og i det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen. Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget. Metodebogen henvender sig således både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen. Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.