Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering
Filter
Filter
Bogtype
  • (2.000+)
  • (270)
  • (43)
Format
  • (1.000+)
  • (577)
  • (214)
  • (163)
  • (98)
  • (79)
  • (27)
  • (24)
  • (16)
Vis mere
Sprog
  • (2.000+)
  • (34)
  • (1)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (8)
  • (6)
  • (3)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (44)
  • (54)
  • (56)
  • (56)
  • (56)
Serie
  • (34)
  • (25)
  • (17)
  • (13)
  • (12)
  • (12)
  • (11)
  • (11)
  • (10)
Vis mere
Tag
  • (254)
  • (117)
  • (106)
  • (105)
  • (100)
  • (100)
  • (97)
  • (97)
  • (96)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • af Anette Prehn
    325,95 kr.

    Serien Hjernevenner består af syv små bøger om hjernens spilleregler, som er skrevet, så de kan forstås og bruges fra cirka 10 år og opefter. Bogserien forklarer blandt andet, hvordan kan det være, at det nogle gange er svært at lære nye ting. Hvorfor man ofte bliver nervøs inden et oplæg i skolen. Hvad der sker, når sengetiden skrider. Hvordan man får mere overskud i sin hverdag. Hvorfor det kan være sundt at se verden fra forskellige perspektiver. Og ikke mindst hvordan kan hjernen trænes op til at tænke kreativt og ud af boksen.De syv minibøger i serien er:1. Stierne i hjernen2. Bliv ven med hjernens amygdala3. Gør hjernen til en medspiller4. Sov dig til en bedre hjerne5. Giv hjernen plads til udvikling6. Tag nye billeder med hjernen7. Din kreative hjerne.Anette Prehn er sociolog, prisvindende formidler og forfatter til en række bøger om hjernens spilleregler. Blandt andet har hun skrevet de populære Hjernesmart-bøger. Hun mestrer den særlige kunst at forklare svær viden på en enkel og jordnær måde, så den let kan forstås, huskes og gøre gavn i menneskers hverdag. Se mere på www.hjernesmart.dk.Seriens udgivelser anbefales varmt af kapaciteter som bl.a. hjerneforsker Troels W. Kjær, professor Per Schultz Jørgensen, familievejleder Lola Jensen og mad-entreprenør Claus Meyer. Lola Jensen, familievejleder, skriver om hele serien: 'Jeg er begejstret for Anette Prehns små, skønne bøger om hjernens finurligheder og muligheder. Som familievejleder gennem 33 år har jeg bemærket, hvordan familielivet i den grad har taget til i udfordringer for både børn og voksne. Der hviler et øget pres og større forventninger på næsten alle fronter. For at kunne hjælpe familier bedst muligt samler jeg på materialer, der har en enkel, ligetil og letforståelig tilgang til ellers ret svære emner. En tilgang, som ikke komplicerer, men klargør. Anette Prehns bøger i Hjernevenner-serien er fantastisk gode oplæg til læsning eller samtale med børn og unge for at hjælpe hjernens "vildspor" på ret kurs igen.''Både gastronomi og forskning kan blive lovligt elitært og frakoblet almindelige menneskers liv. Men begge dele bør tilhøre folket, og det kræver en relevant, passioneret og jordnær formidling. Med Hjernevenner-serien skrevet til børn og unge tager Anette Prehn denne vigtige opgave på sig.' - Claus Meyer, mad-entreprenør

  • af Susanne Gram Larsen, Birgitte Pedersen & Giulia Bellesso
    249,95 - 352,95 kr.

    Denne første del af Passaparola-serien består af tekstbog incl. to CD'er med lytteøvelser og oplæsning af bogens tekster. Hver lektion består af en tekst, opgaver til lytteøvelserne, grammatik, grammatiske øvelser og samtaleøvelser. Teksterne tager udgangspunkt i dagligliv i Italien med temaer som familie, hverdagsliv, ferie og fritid. Øvelserne i bogen fokuserer især på samtale og lægger vægt på, at man skal kunne klare sig i Italien. Sidst i bogen finder man en grammatisk oversigt og en ordliste. Passaparola har et stort billedmateriale, der giver indblik i italienernes dagligdag og er velegnede til samtale på italiensk. Derudover er der mulighed for særskilt at købe et hæfte med skriftlige øvelser, samt adgang til bogens website der bl.a. indeholder supplerende øvelser, oplæsninger, lytteøvelser og facitliste til bogen.

  • - Udfordringer og indsatser
    af Anne Vibeke Fleischer & Käte From
    244,95 - 319,95 kr.

    Forestillingsevnen er central for vores kommunikation og møde med andre. Det er svært, når den er mangelfuld. Men der er hjælp at hente ... Børn og unge med autisme har to væsentlige fællestræk: For det første har de svært ved at indgå i sociale situationer. Og for det andet har de et begrænset udvalg af handlemuligheder, hvorfor de foretrækker forudsigelighed og faste strukturer. Begge træk indgår i autisme-diagnosen. Og disse primære fællestræk har begge baggrund i børnenes mangelfulde forestillingsevne. Den er mangelfuld, men ikke manglende. Det er vigtigt at være opmærksom på. Bogen giver let tilgængelig viden om denne gruppe børns neurologiske og neuropsykologiske anderledeshed, præsenterer en række teoretiske begreber og sætter fokus på, hvilke konsekvenser det har i praksis. Bogen retter sig mod de voksne, der i dagligdagen omgås børn og unge med autisme i alderen 4-17 år. Det er først og fremmest forældre og familie, pædagoger og lærere, men også fysio- og ergoterapeuter og andet sundhedspersonale. Formålet med bogen er at give de voksne, der er tæt på barnet i hverdagen en forståelse af, hvad forestillingsevne er. Og hvordan forestillingsevnen påvirker børn og unges opfattelse af omverdenen, af sig selv og af andre mennesker. Og endelig: Hvordan man kan arbejde med at udvikle forestillingsevnen i dagligdagen.Forestillingsevnen hos børn og unge med autisme handler primært om autisme og om nedsat evne til at danne forestillingsbilleder. De fleste kapitler i bogen vil imidlertid også være relevante for dem, der møder børn og unge med andre slags udviklingsforstyrrelser eller psykiatriske lidelser end autisme. Ved de fleste udviklingsforstyrrelser eller psykiatriske lidelser ses nemlig overlappende mønstre og fællestræk, herunder nedsat evne til at danne forestillingsbilleder, tænke fleksibelt og acceptere nye måder at gøre tingene på..Om forfatterne:Anne Vibeke Fleischer er cand.pæd.psych. og cand.comm., autoriseret psykolog og specialist i neuropsykologi og pædagogisk psykologi. Har i mange år arbejdet med børn og unge med og uden diagnoser og udviklingsforstyr­relser. I sin private praksis beskæftiger hun sig med undersøgelse, rådgivning og supervision. Forfatter og medforfatter til adskillige bøger, bl.a. Jeg vil ikke i skole og Eksekutive funktioner hos børn og unge.Käte From er cand.psych., autoriseret psykolog, specialist i klinisk børneneuropsykologi. Hun er privatpraktiserende psykolog og beskæftiger sig især med terapi og udredning af børn og unge med særlige udfordringer, udviklingsforstyrrelser og anderledeshed. Hun superviserer og underviser i mange forskellige sammenhænge, og har blandt andet været ekstern lektor i børneneuropsykologi på Københavns Universitet. Hun er også forfatter og medforfatter til flere bøger, bl.a. Den sårbare hjerne og Eksekutive funktioner hos børn og unge.

  • - En guide til at skabe trygge sovevaner for dit 0-4 årige barn
    af Sine Ditlev Bihlet
    239,95 kr.

    Nogle børn sover igennem fra starten. De fleste gør ikke. Faktisk er det helt normalt for forældre til 0-4 årige børn at opleve en eller flere svære perioder:Udfasning af den vuggende bevægelseNedtrapning og afvænning fra mælkSove selvTidlige morgenerNår putningen bliver ved og vedDenne bog gør dig i stand til at håndtere situationer som disse, og klæder dig på til at møde dit barn i øjenhøjde når det er træt og skal sove. Redskabet Putteritualet giver dig ro i maven når dit barn skal puttes og når det vågner om natten. Måske du endda selv vil få mere søvn. Tilgangen til barnets søvn er baseret på den nyeste forskning indenfor området børn og søvn, Sundhedsstyrelsens anbefalinger samt erfaringsbaseret praksis.Om forfatteren:Sine Ditlev Bihlet driver Søvnplejersken for at hjælpe forældre og dit børn til gode og trygge sovevaner. Udover privatkonsultationer afholder Sine mange foredrag, webinarer og kurser om børns søvn - for forældre, sundhedsfaglige og pædagogisk personale. Hun er aktiv på Instagram og Facebook, hvor hun også deler sin viden og erfaring om børns søvn. Anbefalinger: "Denne bog skiller sig ud ved at lade tilknytningen stå centralt i formidlingen af barnets søvn, og samtidig prioritere forældrenes trivsel i lige så høj grad. Det er enormt meningsfuldt, og jeg ved, at det gør – og vil gøre – en stor forskel for rigtig mange familier.” Lena Adalberth – Cand. mag. i sprogpsykologi og skaber af MOAR.”Sines vidensdeling giver masser af tryghed til alle familier. Relevant, autentisk og nærværende.” Karina Byrialsen Fragtrup, mor til Freja på 13 måneder.

  • - En grundbog
    af Kirsten Elisa Petersen & Torsten Erlandsen
    315,95 - 322,95 kr.

    Som den første af sin art afsøger denne bog, hvad det vil sige at være en myndighedsperson i pædagogisk sammenhæng. Begrebet er opstået med den seneste udgave af pædagoguddannelsen og har derfor ikke en lang tradition bag sig. Det betyder imidlertid ikke, at der ikke findes viden på området, for som der vises med denne bog, er der danske forskere, undervisere og praktikere, der er i stand til at give det nye begreb fylde og brugsværdi. Trods at det nye begreb langt fra er færdigudvokset, så kan det være et produktivt afsæt for at belyse og diskutere centrale temaer i aktuel pædagogisk praksis. Som bogen viser, peger myndighedsbegrebet hen imod nye værdimæssige og politiske rammer for det pædagogiske arbejde ligesom det kan bruges til at kaste nyt lys over mere velkendte begreber eller praksisser som fx magt og etik, formidling og dokumentation, udsathed, resiliens, forebyggelse og tidlig indsats, in- og eksklusionsprocesser m.m. Med denne grundbog tages et vigtigt skridt i forhold til at indkredse det nye begreb. Bogen retter sig imod den pædagogiske professionsuddannelse og især fællesdelen på 1. studieår, hvor der nu er etableret et nationalt modul med samme titel som denne bog. Bogen henvender sig desuden til alle de pædagoger, der hver dag oplever og erfarer en lang række udfordringer og dilemmaer i deres arbejde med myndighedsopgaver.

  • - Forældre er vigtigere end jævnaldrende
    af Gabor Mate & Gordon Neufeld
    339,95 kr.

    Gordon Neufeld og Gabor Matés moderne klassiker og internationale bestseller fra 2004 (Hold on to Your Kids. Why Parents Need to Matter more than Peers) er en åben invitation til alle forældre, der ønsker at opdrage deres barn på en måde, så den vigtige RELATION – nemlig den til forældre og andre vigtige voksne i barnets liv – altid er i fokus. Men bogen er ikke kun skrevet med henblik på forældreopgaven. Alle med interesse for børn og unge, ja, alle der arbejder professionelt i feltet, kan høste uvurderlige erkendelser gennem bogen. Og i særlig grad alle unge studerende inden for felter, der beskæftiger sig med dette arbejde – pædagoger, lærere, psykologer, sagsbehandlere, socialrådgivere, sygeplejersker, læger etc. Bogen er banebrydende inden for pædagogisk forståelse og handling og oplagt som fast pensum på en lang række studier. Gordon Neufelds sigte med bogen er at hjælpe os til at genskabe den intuitive viden om de vigtige relationer, som danner grundlag for barnets mulighed for at blomstre og udfolde sit potentiale som menneske. Udgangspunktet for Neufelds paradigme er hans helt særlige tilknytningsmodel. Tilknytningsmodellen beskriver 6 trin, som ideelt set skulle udfolde sig i barnets første 6 til 9 leveår. Den dybeste tilknytning er til eksempel den, der ligger til grund for, at det kan lykkes for et menneske at bryde den sociale arv. Tilknytningsmodellen åbner døre til en dyb indsigt i menneskenaturen, og med den som baggrund bliver barnets modningsprocesser forståelige, og dermed alt det, der befordrer disse, og alt det, der kan komme i vejen. Når vi ved, hvad der kunne være, har vi mulighed for at se, hvad der mangler, og finde vejen tilbage.Gordon Neufeld tager i bogen armtag med mange aspekter af vores samfund, som ikke er befordrende for vores børn. Han er på børnenes side, og han er på forældrenes side, og de voksne med ansvar for børns udvikling. Bogen har siden dens udgivelse i 2004 været en øjenåbner for forældre og folk i hele verden, der på den ene eller anden måde arbejder professionelt med børn, og den er p.t. oversat til 25 sprog. I genudgivelsen fra 2013 har Gordon Neufeld tilføjet 2 kapitler (som også er med i den danske udgivelse) om opdragelse i den digitale tidsalder. Han kommer her ind på, hvad det er for stærke kræfter, vi har med at gøre i de digitale medier, og hvordan vi kan gennemskue deres påvirkning på vores børns udvikling, så vi kan navigere i dette helt nye felt og styre det, der skal styres, som ansvarlige voksne, i stedet for at børn og unge bliver kørt over af det.Bogen er skrevet i et klart, tilgængeligt og fortællende sprog, hvor forfatteren tager os med ind i hverdagssituationer med børn og forældre, som de fleste af os sikkert kan genkende. Bogens indhold er relevant for forældre til børn i alle aldre, fra småbørn og helt frem til voksne børn. Oversættelsen fra canadisk til dansk varetages af Grete Lyngdorf, der gennem tretten år har formidlet Gordon Neufelds materiale til danske forældre og professionelle gennem NEUFELD KURSER I DANMARK.

  • - Styrk dit barns hjerne for livet
    af Anette Prehn
    188,95 kr.

    Få viden om hjernens spilleregler og værktøjer til at hjælpe dit barn med at trives! HJERNESMARTE BØRN viser med humor og varme, hvor hjerneklodsede vi voksne kan være i vores kommunikation og samspil med børn. Det skyldes, at de fleste af os simpelthen ikke aner, at hjernen fungerer efter bestemte logikker – og at man faktisk kan gøre den til en modspiller uden at ville det. Desværre er der er adskillige børn, der føler sig dumme eller frustrerede som følge af den voksenstimulation – eller for dens sags skyld ender med at få udstukket en diagnose. Anette Prehns pointe er, at vi skal begynde med os selv som forældre. Med at forstå for eksempel amygdala og pandelapperne i hjernen – og hvordan vi kan påvirke disse strukturer i os selv … såvel som i de børn, vi har ansvaret for. Bogen er rig på eksempler med børn fra 0 til 18 år.Bogen viser dig, hvilke små, enkle “skru” du herefter kan lave i din hverdag for at styrke dit barns robusthed og trivsel. Blandt andet finder du ud af:Hvordan du vender “stop så!” situationer til læring.· Hvad du enkelt kan gøre for at styrke dit barns mod og indre ro, når det bliver utryg eller bliver præstationsangst. Hvilken metode, der kan hjælpe dig og dit barn til at se en situation fra nye vinkler og dermed nære optimistiske følelser og overskud. Hvordan en flaske og et ur kan hjælpe dit barn (og dig selv) med at blive roligt igen, når vreden har taget over. Hvordan du får øje på nye handlemuligheder i situationer, der ellers er gået i baglås. Efter hvilke spilleregler hjernen fungerer – og hvordan du bruger dem til at skabe et mere nærværende og respektfuldt samspil med dit barn – med glimt i øjet.

  • - Tydelige voksne giver trygge børn
    af Helen Lyng Hansen
    192,95 kr.

    Som forældre ønsker vi os glade, stærke, selvstændige børn, der hviler i sig selv, kan udvise gode manerer (også, når vi ikke er til stede (…), og som er rare at være sammen med, både for andre børn og voksne. Hvordan får man så det? Det får du svaret på i Helens bog om børn & opdragelse. Denne bog er helt unik, idet den er inspireret af 600 lange, uddybende besvarelser fra brugerne af Helens populære hjemmeside, netsundhedsplejerske.dk. Her spurgte hun bl.a. forældrene: Hvad betyder opdragelse for dig? Hvad vil du gerne opnå – og hvad vil du gerne undgå? De mange svarudmøntede sig i seks overordnede temaer, som bogen vil beskæftige sig med:At være en god forælder At give sit barn selvværd og selvtillid At lære sit barn gode manerer At lære sit barn at sige fra At lære sit barn at høre efter At lære børn/søskende at mødesAlle de gode forældre-hensigter kan nemt komme til kort, når man står der, svedende i situationen: I supermarkedskøen, i børnehavens garderobe, ved spisebordet eller ved sengetid. Ingen grund til fortvivlelse! Helen Lyng Hansen forklarer medvarme og indlevelse, hvad der sker, hvorfor det sker, og hvordan du forholder dig i den enkelte situation.

  • af Helen Lyng Hansen
    198,95 kr.

    At få et barn er et mirakel. Og at se dit barn udvikle sig, trives og vokse op, er er en gave. Du vil simpelthen gøre alt for at give det de bedste betingelser i livet. Alligevel kan det være svært, og nogle gange kommer du til kort og bliver voldsomt i tvivl om, hvad der er rigtigt at gøre, fordi du ikke helt ved., hvad der sker med dit barn.Helens bog om dit barns udvikling giver dig en vigtig forståelse for dit barns udvikling og hvordan det tænker, føler og handler på de forskellige alderstrin - fra de første timer efter fødslen til treårs-alderen. For hver periode sættes der fokus på, hvordan barnet kommunikerer, sanser og oplever sin omverden, hvordan det sover, spiser, leger og lærer, og hvilke udviklingsmæssige milepæle, der hører alderen til. Men husk - lyder et af bogens vigtige budskaber - at børn er små individer, der ikke altid udvikler sig efter en tjekliste!Sundhedsplejerske Helen Lyng Hansen giver dig med denne bog et varmt, klogt og nemt opslagsværk, som gør dig klogere på dit barn, så du bedre kan støtte det i en god og sund retning.Helens bog om dit barns udvikling afløser og har samme indhold som den tidligere udgave, "Sådan støtter du dit barns udvikling" fra 2011.

  • - Håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    273,95 kr.

    I mere end 15 år har studerende på tværs af fag og uddannelser anvendt Den gode opgave, den kendte håndbog i opgaveskrivning til studerende og undervisere på lange og mellemlange videregående uddannelser. Fra sygepleje- til seminariestuderende, fra idræt- til it-studerende, fra business- til biologistuderende. I Norge, Sverige og Litauen bliver bogen også flittigt brugt. 4. udgave er helt gennemskrevet med mange nye modeller og oversigter, skemaer, aktiviteter og eksempler. Nyt i 4. udgave: Den gode opgave er blevet en aktivitetsbog. I bogen og på dgo.samfundslitteratur.dk er der aktiviteter og skemaer til opgavearbejdet. De kan også bruges som forberedelse til vejledning. Den nye udgave er målrettet bachelor- og overbygningsopgaver. Stof om specialeskrivning finder man i Specielt om specialer (2011). Der er mange nye eksempler. Og mange af dem er fra professions- og masteruddannelserne. Bogen indeholder mere om metoder til litteratursøgning, om opgavers litteraturbaserede argumentation og flere aktiviteter og skemaer til litteratursøgning og vurdering. Kapitlerne om korrekt sprog, typografi og layout og skrivestop er ikke med. Gode kapitler herom findes i andre bøger, fx Studiehåndbogen – for studiestartere på videregående uddannelser. OBS! Ny udgave udkommer 10.6.17, benyt SBN 9788759329177

  • - en introduktion
    af Thomas Harboe
    239,95 kr.

    Metode og projektskrivning giver en bred introduktion til de metoder, som bruges i de samfundsvidenskabelige fag og discipliner. Bogen præsenterer og forklarer de begreber, fremgangsmåder og værktøjer, der er vigtige, når man laver undersøgelser og skriver rapporter og opgaver. Metode og projektskrivning er en omskrevet udgave og en afløser for Indføring i samfundsvidenskabelig metode (2006). Metode og projektskrivning er oplagt til brug i undervisningen på de videregående uddannelser og er også velegnet til selvstudium eller som hjælp til op­gaveskrivning.

  • - Pædagogstuderende mellem profession og akademisering
    af Noona Elisabeth Jensen
    304,95 kr.

    Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og i det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen. Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget. Metodebogen henvender sig således både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen. Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.

  • - Introduktion til pædagogens grundfaglighed
    af Johannes Andersen, Benedicte Madsen, Bjarne Bruun Jensen, mfl.
    464,95 kr.

    Pædagoguddannelsen er konstrueret omkring en række kompetencemål, der igen er fordelt imellem en stribe vidensmål og dertil relaterede færdighedsmål. Denne udgivelse er komponeret omkring samtlige af de kompetencemål, der gælder for grundfagligheden, og i de fleste tilfælde opererer udgivelsen med, at ét vidensmål med det relaterede færdighedsmål udgør ét kapitel. I nogle tilfælde har redaktører og forfattere dog fundet det naturligt at ”splitte” videns/færdighedsmålene op i flere kapitler.Bogens 29 kapitler giver en grundig og mangfoldig introduktion til centrale pædagogiske tematikker og giver pædagogstuderende mulighed for at gå på opdagelse i de mange vigtige forhold og spændende spørgsmål, som udgør det pædagogiske arbejdsområde.Udgivelsen giver et inspirerende, kvalificerende og diskuterende afsæt for studierne på pædagoguddannelsen, og samtlige kompetencemål og tilhørende vidensmål og færdighedsmål på hele 1. studieår er behandlet af en eller flere forfattere.Det store hold af forfattere, der bidrager til denne udgivelse, har alle fingeren på den pædagogiske puls. Nogle har deres daglige gang på landets pædagoguddannelser, hvor de underviser, udvikler og forsker, nogle er forskere på landets universiteter, og en håndfuld er konsulenter i forskellige pædagogiske sammenhænge.Udgivelsen henvender sig særligt til studerende på første studieår af pædagoguddannelsen – grundfagligheden, men den kan bruges under hele uddannelsen. Bogen kan desuden fungere som opslagsværk og er generelt interessant for alle med bred interesse for pædagogik.

  • - Hvordan du stimulerer de 10 vigtigste trin i din babys udvikling, og forvandler dem til magiske spring fremad
    af Frans X. Plooij, Xaviera Plas-Plooij & Hetty van de Riijt
    219,95 kr.

    Den bedste begyndelse: Forstå din baby! Forfatterne til denne bog har i 35 år studeret et særligt fænomen blandt spædbørn: I løbet af et barns første 20 måneder, er der bestemte perioder hvor det er særligt omklamrende. Det græder næsten ustandseligt, sover dårligere, spiser mindre, er mere nervøs overfor fremmede, og meget mere. Dette rammer overraskende nok også sunde og raske babyer, på de samme tidspunkter. I disse perioder kan en baby drive hele husstanden til vanvid. Omsorgsfulde forældre vil bekymre sig om hvad der er galt, og tvivle på deres evner som forældre. Men årsagen skal findes et helt andet sted! Grunden til de nervøse faser Forfatterne har opdaget at spædbørns mentale udvikling sker i spring. Man kan sammenligne det med deres fysiske udvikling: I nogle perioder vokser barnet slet ikke. I andre perioder vokser det noget der ligner flere centimeter på få dage. Det samme sker på det mentale område. Under et spring, fra ét neurologisk udviklingstrin til det næste, sker der store forandringer i babyens hjerne, på ganske kort tid. Det åbner op for at barnet kan forstå mere, og lære nye færdigheder. Men for babyen er det en skræmmende begivenhed. Alt ændrer sig pludseligt. Indre følelser vækkes, nye ting i omgivelserne bliver tydelige. Barnets bevidsthed udvider sig pludseligt, og det er en overvældende oplevelse. Babyen græder, er utilpas, og vil have tryghed hos sin mor. Det interessante er at disse spring finder sted hos alle børn på samme tidspunkter, med få ugers nøjagtighed. Denne bog fokuserer på de ti store spring, som hver baby tager i sine første 20 måneder af livet. I bogen vil du opdage hvad hvert af disse spring betyder for din babys forståelse af verden omkring sig, og hvordan denne forståelse hjælper din baby til at udvikle nye færdigheder. Hvordan bogen hjælper dig Vi mener at den bedste begyndelse på jeres forhold, er at du forstår hvordan din baby føler. Millioner andre forældre jorden over har fået en uvurderlig viden om deres babyers adfærd og følelser, gennem denne bog. Den viden kan blive din! Du får også masser af gode råd til hvad din baby finder interessant at lege med, og hvilke lege hun kan blive ved med at lege i timevis, præcis på det trin hun befinder sig på. Og så er der et helt kapitel dedikeret til din babys søvn, eller mangel på det. Alting bliver lettere når man forstår at det hele giver mening.

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    415,95 kr.

    -

  • - Didaktik, klasseledelse og relationsarbejde
    af Tekla Canger & Lise Aagaard Kaas
    317,95 kr.

    Praktikbogen består af fire dele. De tre første dele begrebssætter, problematiserer og igangsætter refleksionsprocesser knyttet til de tre kompetenceområder i læreruddannelsens praktikfag.Hver del består af en generel introduktion til delen, en række opslag, der introducerer centrale begreber og problematiserer disse, samt en række studieøvelser knyttet til begrebet, som der kan arbejdes med før, under og efter praktikken.Bogens fjerde del leverer undersøgelsesmetoder til undersøgelse af praksis.

  • - I teori og praksis
    af Andy Højholdt
    214,95 kr.

    I Tværprofessionelt samarbejde – i teori og praksis viser forfatteren, hvordan begrebet tværprofessionelt samarbejde kan bruges til at analysere og udvikle det professionelle samarbejde på tværs af fagområder. Det diskuteres løbende i bogen, hvorfor det er vigtigt at prioritere tværprofessionelt samarbejde, og hvorfor og hvordan et sådant samarbejde stiller ændrede krav til de professionelle og sætter dem i nye og krævende arbejdssituationer. Hensigten med bogen er at gøre læseren i stand til kvalificeret at studere og udvikle tværprofessionelle samarbejdsrelationer. De teoretiske kapitler belyses med praksiseksempler fra det sociale, det sundhedsfaglige og det pædagogiske område, og fremstillingen understøttes desuden af mange refleksionsøvelser og modeller. Til bogen er knyttet en hjemmeside med supplerende øvelser og materiale (se hansreitzel.dk). I bogens sidste del gennemgår forfatteren, hvordan man – på baggrund af bogens indhold – kan undersøge og analysere tværprofessionelt samarbejde. Her beskrives grundigt hhv. logbogs- og interviewformen som to velegnede metoder til styring og udvikling af tværprofessionelle samarbejdsrelationer og studieforløb. Bogen henvender sig dels til de studerende på tværprofessionelle forløb på professionsuddannelserne, dels til de professionelle i de mange praksisfelter, hvor der i disse år etableres og udvikles tværprofessionelle samarbejdsformer. Andy Højholdt er lektor ved Professionshøjskolen Metropol i København. Bogen bygger på hans mangeårige erfaring med uddannelsesudvikling samt undervisning i, undersøgelse af og foredrag og artikler om emnet tværprofessionelt samarbejde.

  • af Ross W. Greene
    260,95 kr.

    På tværs af en række forskellige diagnoser som ADHD, autisme, Aspergers Syndrom, ODD, ikke-verbale indlærings­vanskeligheder, Tourettes Syndrom, OCD mv. reagerer børn med disse diagnoser ofte ens i en række af hverdagens situationer: De har svært ved at håndtere frustrationer og behov, der ikke opfyldes med det samme, de er ufleksible og har svært ved at omstille sig. I det daglige samspil med andre børn eller voksne reagerer de tit ved at eksplodere, når omverdenens krav og forventninger bliver ”for meget”. Fælles Proaktiv Problemløsning (tidligere kendt som Samarbejdsbaseret Problemløsning) er den første pædagogiske metode, der effektivt og synligt hjælper denne gruppe børn og unge. Ross W. Greene har forsket i emnet i en årrække, og hans erfaringer er her omsat til en praktisk brugsbog med masser af eksempler og konkrete anvisninger på, hvordan man praktiserer metoden i hverdagen. 'Det eksplosive barn’ henvender sig til alle, der er i kontakt med udfordrede og udfordrende børn – herunder også børn, der reagerer ved at trække sig ind i sig selv og ”implodere”. Metoden fører til langt færre konflikter i hverdagen, samtidig med at børnene lærer de nødvendige sociale færdigheder til at kunne begå sig i en stadig mere kompliceret verden. Bogen er blevet ”bibel” for såvel forældre som lærere, pædagoger og andre, der er i kontakt med disse børn. Som psykolog Bo Hejlskov Elvén skriver i bogens forord: ”At diskutere adfærdsproblemer hos børn i dag uden at nævne Ross W. Greene er ikke seriøst. Og så er det lige meget, om man er forælder, lærer, pædagog eller psykolog. Derfor er ’Det eksplosive barn’ en klassiker.” Denne udgave er den nye udgave: Den 7. gennemreviderede og opdaterede udgave fra 2017.

  • - Profession og patient
    af Red: Marianne Hjortsø & Charlotte Malling
    425,95 kr.

    Sygeplejebogen 1 indledes med et kapitel om sygepleje som profession, som ud over beskrivelsen af professionsbegrebet sætter fokus på væsentlige perspektiver, som den nye bekendtgørelse lægger op til. Herefter følger flere kapitler, som giver faglige forudsætninger for sygeplejersken til at kunne indgå i samarbejde med patient og pårørende, dvs. til at kunne anlægge et patientperspektiv, som fx overvejelser om omsorg, etik og patientologi. Et kapitel om patientforløb og klinisk lederskab beskriver rammer og retningslinjer for, at patienter og pårørende kan opleve indlæggelsesforløb som overskuelige og sammenhængende. De næste kapitler fokuserer på mange af de reaktioner, som patient og pårørende kan opleve i forbindelse med sygdom og i mødet med sundhedsvæsnet, fx reaktioner på at blive syg, opfattelse af sundhed og sygdom, håb og lidelse, krise og sorg. Kapitler om krop, køn og kulturs betydning i sygeplejen giver forskellige perspektiver til at forstå patienter og pårørendes reaktioner. I dag er der øget fokus på den sundhedsprofessionelles færdigheder inden for situationsbestemt kommunikation, og kapitlet om kommunikation og den professionelle samtale giver den studerende konkrete metoder til kommunikativt at indgå i relationen med patient og pårørende. Bogens sidste kapitler favner flere områder, som på forskellig måde har indflydelse på sygeplejerskens arbejde og samarbejde med patient og pårørende som fx rehabilitering, dokumentation og evidens, patientsikkerhed og velfærdsteknologi.

  • af Oluf Nielsen & Anni Springborg
    356,95 kr.

    BIOKEMI OG GENETIK er en lærebog, der er rettet mod sygeplejerskeuddannelsen. Bogens indhold og niveau gør den anvendelig på andre mellemlange videregående uddannelser. De emner, der behandles i bogen, er valgt ud fra forfatterens erfaring fra mange års undervisning i sygeplejerskeuddannelsen.Bogen er læsevenlig og forsynet med mange figurer, der gør det muligt at indlære faget ved en større eller mindre grad af selvstudium. Indledningsvist findes afsnit, der er en kort indføring i elementære kemiske begreber, så studerende med ringe forkundskaber i kemi kan få de færdigheder, der er nødvendige for at forstå biokemi og genetik. Bogen kan derfor læses uden særlige forudsætninger i biokemi og genetik. De enkelte kapitler er opbygget med en basal del, hvor der gives en generel indføring i og overblik over emnerne og en udvidet del, der kan læses af de specielt interesserede læsere, som har lyst til at gå lidt dybere i emnet.Biokemien er integreret med fysiologi og giver en uddybning og bredere indsigt i fysiologiske begreber. Desuden omtales nogle blodprøver og sygelige tilstande, så bogen på nogle felter understøtter sygdomslære. Genetikken giver et overblik over genetiske begreber og et indblik i forskellige sygelige tilstande, der er genetisk betingede.Bogen er femte udgave af bogen ”Biokemi”. Der er foretaget mindre justeringer i dele af bogens biokemiafsnit. Kapitlet om muskler er helt omskrevet og udvidet som et resultat af den større betydning, musklerne menes at have for sundhed og sygdom. Genetik er et nyt emne i bogen. Niveau om omfang af genetikken er tilpasset den begrænsede vægt faget har i sygeplejerskeuddannelsen.

  • - Grundlæggende behov
    af Red: Marianne Hjortsø & Charlotte Malling
    425,95 kr.

    Sygeplejebogen 2 lægger vægten på sygeplejerskens observationskompetence og klinisk beslutningstagen i relation til patientens grundlæggende behov. Bogen indledes med et kapitel om klinisk beslutningstagen. Her fokuseres bl.a. på sygeplejeprocessen som én af de kliniske metoder, som sygeplejersken benytter som systematisk redskab i observation, dataindsamling, dataanalyse og intervention. Herefter følger kapitler med fokus på grundlæggende behovsområder: respiration, kredsløb, udskillelser, temperaturregulering, ernæring og væskebehandling, kvalme og opkastning, søvn og hvile, personlig hygiejne, immobilitet, smerter, seksualitet og infektionshygiejne. Samarbejde med patient og pårørende inddrages undervejs i de enkelte kapitler. Bogen afsluttes med et kapitel om døden. Her er fokus på sygeplejerskens grundlæggende observationer og interventioner hos den døende patient og samarbejde med den pårørende.

  • af Stig Broström, Martin Blok Johansen, Søren Smidt, mfl.
    360,95 kr.

    Bogen henvender sig særligt til dig, som er studerende på specialiseringsdelen ”Dagtilbudspædagogik” på pædagoguddannelsen. Udgivelsen er komponeret omkring bekendtgørelsens kompetencemål for netop denne specialisering.Du introduceres således til de temaer, der er centrale for denne del af pædagoguddannelsen, og udgivelsens 30 kapitler giver et grundigt og inspirerende afsæt for arbejdet med pædagogik i dagtilbud.Alle bogens kapitler indledes med et abstract, hvor kapitlets hovedpointer skitseres, og de afsluttes med en række refleksionsspørgsmål samt forslag til videre læsning. Ofte vil teorien desuden blive uddybet via eksempler fra praksis, illustrationer og modeller. Med udgivelsen får du et spændende grundlag for at udvikle din faglighed i forhold til dagtilbudspædagogik samt rig mulighed for at studere den evigt relevante forbindelse mellem teori og praksis.

  • - Videnskabsteori og metode i pædagogiske studier
    af Lars Jakob Muschinsky & Martha Mottelson
    222,95 - 231,95 kr.

    Undersøgelser. Videnskabsteori og metode i pædagogiske studier handler om at undersøge pædagogiske forhold. Den præsenterer en række af de tankegange og overvejelser, der ligger bag pædagogisk forskning, forskellige måder, den kan udføres på, og metoder, den kan benytte sig af. Og den diskuterer, hvordan viden skabes, og hvordan man som deltager i pædagogisk praksis vil kunne anlægge et forskningsmæssigt blik på praksis – dvs. hvordan man med inspiration fra forskning og brug af videnskabelige tankegange, procedurer og metoder kan systematisere sine undersøgelser og iagttagelser, så de får noget af den kvalitet og gennemslagskraft, vi kender fra forskningen. Første del af bogen handler om, hvad det indebærer at skabe viden. Anden del koncentrerer sig om den praktiske gennemførelse af en undersøgelse, fra den indledende fase, hvor fokus ligger på, hvad der skal undersøges, over de følgende faser, hvor undersøgelsen designes, gennemføres og sammenfattes. Bogen er til studiebrug i bredeste forstand. Den retter sig mod undervisningssammenhænge i de pædagogiske professionsuddannelser, men er også relevant i efter- eller videreuddannelse inden for det pædagogiske eller det sociale område. Martha Mottelson er lektor og forsker på læreruddannelsen, professionshøjskolen UCC. Lars Jakob Muschinsky har tidligere været forsker i pædagogik på Københavns Universitet og rektor for læreruddannelsen på Zahles Seminarium.

  •  
    490,95 kr.

    International markedsføring, 5. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelserne og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, akademiøkonom/merkonom. HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring indgår i uddannelsesforløbet. Ved udarbejdelsen af denne nye udgave er der sket en opdatering i overensstemmelse med de nyeste udviklingstendenser i markedsføringsteorierne. I bogen er der indarbejdet en række nye teorier og modeller - ligesom nogle områder er opdateret, f.eks. kommunikation og anvendelse af sociale medier. Undervisningsmaterialet omfatter: Lærebog Cases og opgaver (udkommer januar 2016) E-læringsmateriale på bogens website.

  • af Arne Nielsson
    138,95 - 178,95 kr.

    Forældrerollen ændres totalt, når et barn går i puberteten. Mange forældre bliver bange og begræder tabet. Hvor blev mit lille søde barn af? Hvad skal jeg stille op med dette uopdragne monster? Opfordringen fra denne bogs forfatterteam lyder: Sig farvel til opdragerrollen og bliv i stedet sparringspartner for dine store børn; bliv deres teenagecoach. Det skaber et langt bedre og mere holdbart forhold til teenageren, og giver dig muligheden for et langt sjovere og mere udviklende liv, også når teenageren for længst er flyttet hjemmefra og livet skal defineres på ny. En af de vigtigste konklusioner er: Dit barn er stadig i støbeskeen. Du må ikke behandle det som en voksen. Teenageren kan ikke håndtere sine følelser rationelt, det er hjernen simpelthen ikke færdigudviklet til. Derfor: Elsk din teenager, men slip ham/hende løs. Stol på, at du har gjort det godt nok. Og lær dig selv at bruge den udfordrende tid til at blive et klogere, friere og gladere menneske. Denne bogs forfattere er teenageeksperter på hver deres måde. Arne Nielsson, der har skrevet bestselleren Viljen til sejr, er en af landets førende professionelle coaches for sports- og erhvervsfolk; Anni Kirk og Tania Wolf er begge skolelærere og kognitive coaches med speciale i teenagere. Nina Vedel-Petersen er forfatter og journalist og har bl.a. skrevet bøgerne Magtkamp på chefgangen – om at være kvinde på en toppost og Man skal ikke stå og fedte med det, en interviewbog om kendte kvinders kamp for friheden.

  • af Bo Hejlskov Elvén
    252,95 - 334,95 kr.

    En praktisk og teoretisk bog om håndtering af problemskabende adfærd – fra trods over vold til selvskade. Bogen tager udgangspunkt i affektteori og i empirisk forskning om, hvordan mennesker med udviklingsforstyrrelser eller udviklingshæmning reagerer i forskellige situationer. Den gør op med konsekvenspædagogikken, adfærdsterapien og andre metoder, der som udgangspunkt har at ændre adfærd, og tilbyder metoder, som bedre afspejler det humanistiske menneskesyn, der dominerer både specialpædagogikken og omsorgen i dag.Bogen indeholder et stort antal eksempler med både børn og voksne, og de er lige relevante i skolen som i omsorgsvirksomheder for voksne.

  • af Carsten Elbro
    304,95 kr.

  • af Pernille Melsted
    192,95 kr.

  • - Giv dit barn ansvar, livsmod og tiltro til sig selv
    af Per Schultz Jørgensen
    116,95 - 202,95 kr.

    Selvom børn i dag kan overkomme mange ting, kniber det ofte med fokus og selvkontrol, med overskud til at klare små udfordringer og med forståelse for deres egen rolle i fællesskabet. Alt sammen egenskaber, der har med robusthed at gøre. Robusthed læres i barndommen, og en robust karakter er vigtig, når barnet som ung og voksen skal forme sit eget liv og finde mod til egne holdninger. Børn trives bedst, når de kan takle svære situationer med overskud og komme godt igennem et nederlag. Derfor skal forældre, pædagoger og lærere turde udfordre og motivere børn til at gå lidt længere, end de selv troede muligt. Samtidig skal børnene hjælpes til at rumme sårbare og svære følelser. Robusthed er ikke det modsatte af sårbarhed, tværtimod. Med stor indsigt og rammende eksempler undersøger Per Schultz Jørgensen de forskellige psykologiske og pædagogiske sider af begrebet robusthed. Det teoretiske grundlag suppleres af konkrete metoder til, hvordan man udvikler børns robusthed i familien, børnehaven og skolen – både for stærke børn, der har det godt, og for udfordrede børn, der kæmper mere med livet. PER SCHULTZ JØRGENSEN er psykolog, dr.phil. og professor emeritusi socialpsykologi. Som en af landets mest erfarne forskere inden for familieliv og børnepsykologi har han i årtier hjulpet forældre, pædagoger og politikere til bedre forståelse af børns trivsel og vilkår. Fra 1993-2001 var han medlem og siden formand for Børnerådet, og i 2015 modtog han UNICEF Prisen for sit mangeårige arbejde. Han er forfatter til en række artikler og bøger, senest "Styrk dit barns karakter" (2014) og "Broen til det andet menneske" (2016).

  • af Ole Løw & Else Skibsted
    359,95 kr.

    En af de mest markante udfordringer, lærere møder i deres arbejde, er den store variation i elevernes måder at lære på. Med specialundervisningsloven fra 2012 er det nu også deres opgave og ansvar at inkludere elever med komplekse læringstilgange, opmærksomhedsproblemer og mere generelle læringsvanskeligheder.Bogen giver psykologisk indsigt i læreruddannelsens kompetenceområder ?Elevens læring og udvikling? og ?Specialpædagogik?. Forfatterne bidrager med grundlæggende viden og nye vinkler på bogens fire hovedtemaer:-Udvikling og udviklingsstøttende relationer - herunder motivation og køn-Læring, kommunikation og klasseledelse-Social forståelse og intervention-Samarbejde, vejledning og inklusion.Ni af bogens kapitler er reviderede udgaver af kapitler fra bogen ?Psykologi for lærerstuderende og lærere?.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.