Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Danske børn og unge er blandt de mest usunde i Europa, og et stigende antal får brug for psykologhjælp og specialtilbud. Stadig flere børn med adfærdsmæssige og indlæringsmæssige problemer får diagnoser som ADHD og autisme, og alarmerende mange unge bliver tabere i uddannelsessystemet og på arbejdsmarkedet.årsagerne er mange, men en væsentlig og overset grund handler om børn og unges livsstil, hvor forbruget af sukker, sodavand, junkfood, alkohol og rusmidler er stort.Via cases og konkrete eksempler fra hverdagen gennemgår Frede Bräuner symptomer på forkert kost, herunder vitamin- og mineralmangel, ustabilt blodsukker og overfølsomhed.
I denne bog søger vi at nærme os en forståelse f, hvilken betydning de ændrede rammer har for elevernes søgen efter svar på de universelle ungdomsspørgsmål: "Hvem er jeg?", "hvad skal jeg?", og "hvem skal jeg det sammen med?". Hvad betyder det, at svarene skal findes sammen med jævnaldrende venner, der er lige så kloge/"dumme" som en selv, og forældre, der i nogen grad selv går og tumler med de samme spørgsmål? Hvilken rolle spiller den organiserede fritidsarena? Bliver man her til nogen, mens man går til noget, og kan den siges at være den del af svaret i unges jagt på frirum?
Thomas Aastrup Rømer diskuterer i denne bog universitetets idegrundlag. Med udgangspunkt i en række af de filosofiske diskussioner, som universitetet er skabt ved, udarbejdes en skitse til en videnskabelig republik, der er karakteriseret ved nysgerrighed, sandhedskærlighed, politisk uafhængighed, intellektuelt engagement og ansvarlighed.Dernæst diskuteres en række af de universitetsreformer, som har fundet sted i de seneste 50 år. Der argumenteres for, at især reformen i 2003 markerer et opgør med det skitserede idegrundlag.Endelig undersøges i en række kritiske analyser, hvordan denne splittelse mellem ide og politik har materialiseret sig på Aarhus Universitet og på DPU, både generelt og i en række konkrete sager.
Talentudvikling i Danmark er under forandring: Den begynder tidligere, henvender sig til flere og foregår mere målrettet. Både uddannelsespolitisk og i sportens verden anses talentudvikling mere end nogensinde som en forudsætning for at kunne konkurrere internationalt. Samtidig skal den foregå på en socialt og samfundsmæssigt ansvarlig måde. Derfor er flere folkeskoler begyndt at udbyde tematiske linjer for elever, der viser særlig interesse i eller talent for en bestemt aktivitet. Det mest vidtrækkende eksempel er samarbejdet mellem eliteidræt og skoler om idrætsklasser i udskolingen, hvor unge idrætsudøvere indgår i et dobbelt karriereforløb, der kombinerer sport og uddannelse.Talentudvikling og elitesport i skolen er skrevet på baggrund af et fireårigt forskningsprojekt om idrætsklasser i folkeskolens udskoling. Bogens forfattere argumenterer for, at vi skal forstå talent og talentudvikling som processuelle og relationelle fænomener, der finder sted i samspillet mellem elitesport og uddannelse. Gennem samtaler med unge idrætsudøvere viser forfatterne også, hvordan det dobbelte karriereforløb både styrker og udfordrer de unge talenter.
Hvilke strategier anvender unge i forhold til at håndtere samfundet mange krav? Hvad betyder det for de unges livskvalitet, at de konstant skal præstere? Hvad betyder folkeskolereformen for fritidslivet? Hvad bruger unge voksne til, og hvilke forventninger har unge til de voksne, de møder i skolen, i fritidslivet og hjemme omkring spisebordet? Det er nogle af de spørgsmål, der sættes fokus på i denne bog, som baserer sig på 46 interviews og en spørgeskemaundersøgelse blandt 1012 elever i 7.- 9. klasse. I bogen er der fokus på følgende fem temaer: * Unges fritidsliv, herunder i hvilket omfang ændringer i de ydre rammer, f.eks. folkeskolereformen, har betydning for, hvordan unge anvender den såkaldte ’frie’ tid. * Unge og faste fritidsaktiviteter, herunder hvad der er vigtigt og knapt så vigtigt, når man går til en fritidsaktivitet. * Unge og trivsel, herunder et særligt fokus på stress, ensomhed og krop. * Unge og deres relationer til voksne, herunder de voksne, de møder i foreningslivet. * Unges forventninger til den nære og mere fjerne fremtid. En central pointe er, at det organiserede fritidsliv også fremadrettet har en vigtig funktion i ungdomslivet – nemlig som et frikvarter, hvor man med afsæt i sin interesse og sammen med nogle voksne, der skaber nogle rammer, kan opleve at være en del af et forpligtende fællesskab, hvor man fordyber sig, og hvor man som oftest er off-line. Dermed kan man holde et fysisk og mentalt frikvarter fra kravet om hele tiden at skulle præstere!
El desarrollo de materiales en formato digital resulta en la actualidad una herramienta muy efectiva para lograr una mayor efectividad del proceso de enseñanza-aprendizaje. En la presente investigación se diseñó un sistema de ejercicios interactivos para favorecer la motivación y el aprendizaje de los contenidos de la asignatura Violencia y Maltrato Infantil. Para su diseño se utilizó el software Ardora y se adaptaron las actividades a los requerimientos didácticos de la Educación Superior. La aplicación de dichos ejercicios, en conjunción con la utilización de materiales audiovisuales en formato de video, posibilitó un incremento ostensible de los niveles motivacionales y de aprendizaje de los contenidos de la materia.
Diese Monographie widmet sich dem Thema der Fehlerkorrektur im Deutschunterricht. In der Monographie wird untersucht, worauf bei der Ausbildung der Fehlerkorrekturkompetenz zukünftiger Deutschlehrer geachtet werden sollte. Die Monografie besteht aus zwei Paragrapfen: Theorethische und methodische Grundlagen zur Verbesserung der Fehlerkorrekturkompetenz der zukünftiger Deutschlehrern und Ansätze zur Klassifizierung von Fehlern im Deutschunterricht. Umgang mit den Fehlern von Sprachlernern ist ein integraler Bestandteil der Arbeit von jeden Fremdsprachenlehrern. Die Meinungen von Fremdsprachenlehrern zu Fehlern ist auch sehr unterschiedlich. Aber Fehler nehmen im Prozess des Sprachenlernens allmählich ab, und tatsächlich ist es eine positive Situation, die das Wachstum der Sprachenlerner zeigt. Basierend auf der Untersuchung der Fehlerursachen ist es angebracht, Fehler von Sprachlernern zu verhindern und bestehende zu reduzieren. Es ist von dringender Bedeutung, die Ursachen von Fehler, die Lerner, deren Muttersprache Usbekisch sind, beim Erlernen der deutschen Sprache machen, zu identifizieren und zu beseitigen.
In "Spaß und Spiel: Aktivitätsbuch voller bunter Ideen für Kinder" dreht sich alles um kreative und unterhaltsame Aktivitäten, die speziell für Kinder entwickelt wurden. Das Buch bietet eine vielfältige Sammlung von Malvorlagen, Rätseln, Bastelprojekten und Spielen, die Kinder dazu anregen, ihre Fantasie zu nutzen und gleichzeitig Spaß zu haben. Von bunter Malerei bis hin zu kniffligen Rätseln bietet dieses Aktivitätsbuch stundenlange Unterhaltung für junge Leser.
What do the best youth arts programs look like, and how can young people develop through them? This groundbreaking book highlights the conditions needed for youth arts work to be successful, using six international, best practice case studies.
Was kann die Modelleisenbahn für den Sachunterricht leisten?Vielleicht mehr als es im ersten Moment aussieht!Denn nicht nur als Hobby, sondern auch als Lerngegenstand im Grundschulunterricht bietet die Modelleisenbahn vielperspektivische Zugänge, um das Lernen in vielfältigster Art und Weise zu ermöglichen - natürlich ohne den Spielspaß außer Acht zu lassen. Das vorliegende Buch beleuchtet die Modelleisenbahn als vielperspektivischen Lerngegenstand, der theoretisch die Möglichkeit bietet, im praktischen Unterrichtsgeschehen des Sachunterrichts und anderen Fächern der Grundschule eingebunden zu werden. Neben den fachdidaktischen Verbindungen werden auch Anknüpfungspunkte im sächsi-schen Lehrplan und - exkursiv - in den Lehrplänen anderer Bundesländer aufgespürt, um den Einsatz der Modelleisenbahn didaktisch und pädago-gisch mit der Skizzierung einer Projektkonzeption zu begründen.
El objetivo de la investigación es demostrar la importancia y relevancia de la filosofía Montessori en trabajo con niños con Trastorno del espectro autista (TEA), compartir la experiencia de la implementación y servir como referencia para futuros estudios sobre el autismo y la filosofía Montessori. A través de un método cualitativo se identifica la viabilidad de trabajar con esta pedagogía para lograr la inclusión educativa de niños autistas, sirviendo de referencia para futuras investigaciones y aplicaciones.
¿Do the best you can until you know better, then once you know better do better¿ Dr. Maya Angelou This journal was designed to create a positive habit over the next 10 days that allows you to experience you. The best part of us should be celebrated daily, even if it¿s only for 5 minutes. Now I¿ll be honest, I may not address things ¿politically correct¿. Blame my passion for this. I¿ve experienced overtime that the more passionate I am about something, the more direct and honest I become with myself. Enough about me let¿s experience you shall we¿¿
The Physical Education class, from an integral physical-educational approach, requires a general vision that contributes to the formation of the child's personality, through the teaching-learning process with a developmental approach. The research corroborates this need from the contents addressed in the classes that first grade children receive. The scientific problem is: How to promote a developmental learning of the contents addressed in the Physical Education Program in first grade children of the "Roberto Reyes Reyes" elementary school? The objective is: To propose developmental didactic tasks for Physical Education classes in the first grade of "Roberto Reyes Reyes Reyes" Elementary School. Theoretical level methods such as analytical-synthetic, inductive-deductive, and empirical level methods such as observation, group interview, document analysis, analysis of the products of the creative activity and experiment with a pre-experimental design are used. The result of the application of the proposal designed by the researcher, allows to obtain through the pre-experimental design, the achievement of a learning process that will allow for the development of a new learning process.
The present collection was born from the collective action of scholars, researchers and professionals with the aim of activating new theoretical and practical synergies. The volume proposes interventions and experiences of inclusive instructional design that are useful to professionals in training and those already working within secondary schooling. To this end, the editors offer an in-depth overview within the complex dimension of Special Pedagogy, focusing on two specific dimensions: School Accessibility, the focus of the first part of the volume, and Inclusive Educational Design and the Life Project, which are extensively explored in the second part of the text.
This volume proposes themes and reflections specific to Special Pedagogy, such as accessibility, design and inclusive practices. The contributions collected here are aimed at investigating possible design trajectories addressed to teachers, in training and not, with the intention of presenting inclusive teaching actions that are useful not only for students with Special Educational Needs (BES), but for the whole class group.
The teaching-learning problems are obstacles that the child encounters throughout his education, where for lack of appropriate strategies he is excluded in his academic training, as in the case of dyslexia, is a learning disorder that affects the life of every human being, but it is not an impediment for the learner to continue his education.Unfortunately, the lack of pedagogical strategies and knowledge on the part of the teacher has caused children with dyslexia to be unable to continue their studies.It is important to emphasize that it is important that the teacher can adapt to the needs of children with dyslexia, i.e. to provide strategies that suit their learning pace, for it will be crucial to consider a flexible curriculum that can meet the expectations and not continue thinking of education as the one that approves and disapproves the cognitive levels, skills and attitudes of the child.
The description of the impact of the implementation of information and communication technologies in the teaching and learning processes in rural contexts is a fundamental study to determine the levels of relevance for the reduction of the digital divide of the programs specialized in the insertion of ICT in the teaching and learning processes promoted by the government, For this reason, this study is presented in response to the need to discover the perceptions that rural educational communities in Pamplona have regarding the use of ICT, in order to know how they act and respond to this process. Thus, this proposal seeks to reach an understanding of this reality through live contact with the actors of the study, seeking a more accurate approach to the assessments on the impact that the implementation of information and communication technologies has had on rural education in the municipality of Pamplona.
The purpose of this research is to use the Rifian tale as a didactic support in the teaching of FLE at the primary level.Why did I choose this subject? for several reasons:1st reason: As a teacher in the three cycles, primary, college and qualifying, for more than 30 years, I have always noticed that the tales and the stories attract the pupils in a remarkable way. The idea of choosing the Rifian tale is a relevant strategy to encourage the student to participate in the process of research and collection of tales in his environment. Reason 2: The use of the Rifian tale as a teaching aid is not limited to the classroom, but will also be used outside of school for the benefit of girls and boys who do not attend school. A textbook containing cultural components of the learners may be of interest to families as well. The objective is to make it easier for adults and children, boys and girls, to learn a foreign language (FLE).
Los problemas de enseñanza-aprendizaje son obstáculos que va encontrando el infante a través de su educación, donde por falta de estrategias adecuadas se le excluye en su formación académica, como el caso de la DISLEXIA, es un trastorno de aprendizaje que afecta la vida de todo Ser Humano, pero que no es impedimento para que el educando pueda seguir su educación.Desgraciadamente, la falta de estrategias pedagógicas y conocimiento por parte del docente, ha propiciado que niños y niñas con dislexia no puedan seguir sus estudios.Hay que recalcar que es importante que el docente pueda adaptarse a las necesidades de niños y niñas con dislexia, es decir propiciar estrategias que se adecuen a su ritmo de aprendizaje, para ello será crucial considerar un currículo flexible que pueda responder a las expectativas y no seguir pensando en la educación como la que aprueba y desaprueba los niveles cognitivos, aptitudes y actitudinales del infante.
La zone de rencontre constitue un lieu où se construit et s¿établit le c¿ur de la fonction enseignante : la transmission des savoirs. Une transmission qui se déploie dans le cadre de rites d¿interaction et dans la gestion de situations d¿enseignement/apprentissage. Une triangulation des données permet la construction d¿une validité locale et contextuelle. Ainsi, au travers de questionnaires, d¿observations ethnographiques et d¿une étude de cas, il est possible d¿observer l¿émergence d¿un espace interactionnel et d¿une proxémie entre l¿enseignant d¿Education Physique et Sportive et ses élèves. Cette zone de rencontre est créée dans l¿agir interactionnel et révèle la rencontre entre le transmetteur et l¿apprenant, la construction de l¿identité enseignante et la transmission des savoirs. Des profils émergent et dévoilent une dialectique entre la construction du sujet enseignant et celle des rencontres ritualisées avec ses élèves. Une analyse épistémologique de la notion de savoirs renvoie à un corpus de connaissances et de valeurs construites à l¿interface entre un ordre social et un ordre personnel. Cette recherche explore le processus de transmission et permet d¿en extraire des pistes pour la professionnalisation des enseignants. La relation didactique naît de l¿interaction proxémique entre celui qui enseigne et celui qui apprend et se co-construit dans la zone de rencontre.
Revision with unchanged content. Teachers¿ technology background (skills) and their acceptability (attitudes) towards Internet usage within the schools are an important and often overlooked component of successful curriculum integration of technology. If teachers do not have the appropriate attitude and skills with integrating technological resource tools to support their curriculum, they will not be adequately equipped with diverse supplementary curricula to address the learning needs of students. This places students at risk for not being able to achieve their maximum potential because they have not been given instructions to match their learning styles. Five hypotheses were developed to determine any significant differences in how teachers utilize the Internet as a curriculum resource tool. The book is addressed to professionals in instructional technology like teachers, administrators, and curriculum coordinators in elementary and middle grade levels. It is also directed to rural and sub-rural school districts seeking to implement technology goals in their school improvement plans.
This research was conducted in the field of pedagogy. The study specifically looked at "Pedagogical practices and Learners' performance in Upper Primary education in Uganda: A case of Wakiso District." It was a cross-sectional study that largely covered District officials, Head teachers, teachers and learners. One of the findings that the study revealed is that; Teaching follows giving detailed notes to learners in all subjects prepared with lesson plans. But unfortunately, the teaching methods used are largely exam-driven in regard to teaching learners how to approach and pass questions as opposed to understanding content. One respondent reiterated that, ¿¿. for us here our teaching approach doesn¿t have presentations, we only have presentations in dance and drama sessions...we teach so that our learners pass their final examinations at primary seven." The study concluded that, current teaching methods used are only meant for learners to pass examinations rather than for learning. The recommendation is that, there is need for more learner involvement during the learning process.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.