Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
These assignments supplement the textbook Financial Management for the Academic Profession Programme.The assignments follow the same structure as the textbook, and provide students with theoretical and practical experience in the application of business economics models and methodology.The accompanying website at hansreitzel.dk features examples of solutions and templates for some of the assignments in each chapter. The material takes the form of Excel files, which students can download and use.The book contains a large number of assignments. Combined with the textbook and website, they facilitate a differentiated, dynamic and varied course of study that incorporates structured teaching, independent study and project work.Each chapter concludes with multiple-choice questions that test the students’ understanding of its core concepts.The assignments are assigned a star rating that reflects the degree of difficulty – one star for the easiest, three for the most difficult.
Bæredygtig business henvender sig til ledere og andre nøglepersoner i en virksomhed, som ønsker at kombinere arbejdet med FN’s Verdensmål med en økonomisk rentabel forretning. Eller ligefrem øge indtjeningen gennem arbejdet med bæredygtighed. Bogen er praksisnær og anvendelsesorienteret.Den viser, hvad din virksomhed kan vinde ved at arbejde med bæredygtighed, og præsenterer en række konkrete metoder og inspirerende eksempler på, hvordan du gør i praksis. Herunder hvordan du udvikler en bæredygtig strategi. Hvordan du motiverer og engagerer dine medarbejdere. Hvordan du sælger dine bæredygtige produkter. Hvordan du kommunikerer omkring bæredygtighed via konkrete flagskibsprojekter.STEFFEN MAX HØGH og SIMON ELSBORG NYGAARD tager udgangspunkt såvel i relevant forskning som i deres praktiske erfaringer med bæredygtighed i en række sammenhænge.
This textbook in financial management provides a basic, up-to-date review of the financial issues faced by companies. It teaches students about models and methods to: analyse the basic financial situations faced by companies analyse companies manage company finances, including optimisation and budgeting analyse investments and financing options.The book is largely aimed at students who are studying on the marketing programmes, but it will also be of interest to others, including advanced-level financial management students.The book gives students a theoretical and practical basis from which to build up a holistic overview of key issues in financial management and decision-making processes.The book and its associated, but separate, collection of exercises can be used to support a range of types of learning, from structured courses to independent study.The data in the examples is available to download in Excel format from: hansreitzel.dk. Templates and solutions to some of the assignments are also available on the website.
CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder er en håndbog i kundeorientering med fokus på mindset, strategi, ledelse & performance i fremtidens (bæredygtige) forretningsmodeller. Ikke alene har vi et bud på løsningen til at forhindre et fejlslået CRM-projekt. Værktøjskassen kan også anvendes på de mange digitaliseringsprojekter som kommer de kommende år.Vi har udviklet på den populære Business Model Canvas og gjort den tidssvarende. Vi udfordrer de forskellige kundetilfredshedsmålinger og NPS vanetænkningen.Vi lukker definitivt ned for AIDA modellen og præsentere en ny model for kunderejsen baseret på kundens ECO-system og med kundeværdi med udgangspunkt i kortlægningen af forbrugeradfærden.Vi ser på den nye loyalitetsmodel, og på segmenteringsmodeller.Vi advarer mod at anvende personas og kommer naturligvis med opskriften på hvordan man gør det rigtige rigtigt.Det starter med dig som leder/beslutningstager/influencer og medarbejder. Er du klar til at udvikle, forandre og forankre?Professor Torsten Ringberg, CBS, Lektor Pernille Rydèn, DTU og Christian Daugaard, Nordisk SoMe Lead, BCG, er gæsteskribenter.
Siden 1930’erne har middelklassens vækst været motoren og ryggraden i den amerikanske samfundsøkonomi. Sådan er det ikke længere. Allerede under præsident Reagan i 1980’erne startede en voldsom politisk liberaliseringsbølge, der lige siden systematisk har udhulet forbrugerbeskyttelse, lønmodtagerrettigheder og den almindelige amerikaners muligheder for social opstigning. En uhellig alliance mellem gigantiske koncerner, Wall Street og Washington har skabt en uhørt økonomisk vækst i USA. … Men kun for de få.Reichs bog beskriver ikke blot en udvikling i USA, men også en foruroligende global trend; Politisk indflydelse og ufattelig rigdom koncentreres hos en stadig mere magtfuld elite af koncerner og en finanssektor, der beskytter sig gennem kampagnebidrag, patenter, fordelagtig lovgivning og skjult lobbyisme. Middelklassen svinder til gengæld og er under økonomisk pres. Resultatet kan vise sig i stigende nationalisme og orientering mod de politiske yderfløje – med Englands Brexit og valget af Donald Trump som blot de seneste eksempler.Roberts Reichs løsning er en anden. Alliancen mellem Big Businessog den politiske elite skal brydes. Lovgivning, rettigheder og privilegier må vristes ud af hænderne på de få – og igen tjene de mange.Bogen er med dansk forord af professor Bent Greve.Om forfatterenRobert B. Reich har tjent i skiftende amerikanske administrationer under præsidenterne Gerald Ford og Jimmy Carter i 1970’erne og senest som arbejdsminister I Bill Clintons regering i perioden 1993-1997. Han er i dag professor i offentlig ret ved University of California, seniorforsker ved Blum Center for Developing Economies og kendt politisk kommentator i USA.”…Robert Reich har skrevet en suveræn bog (…)”Rune Lykkeberg, Politiken [5 hjerter]“If you want to understand why income and wealth inequality are the economic, political, and moral issues of our time, you must read this book. Robert Reich is one of the best economists in modern American history. This book is a roadmap on how to rebuild the middle class and fix a rigged economy that has been propped up by a corrupt campaign finance system.”USA Senator, Bernie Sanders“Robert Reich has written a riveting guide to how our economic and political system has become so badly flawed, distorted by pervasive rent seeking and monopolies. He explains our rising inequality and our poor economic performance.”Professor og nobelprismodtager i økonomi, Joseph Stiglitz
A FINANCIAL TIMES BOOK OF THE YEARA call to action for the creative class and labour movement to rally against the power of Big Tech and Big Media.Corporate concentration has breached the stratosphere, as have corporate profits. An ever-expanding constellation of industries are now monopolies (where sellers have excessive power over buyers) or monopsonies (where buyers hold the whip hand over sellers) - or both.Scholar Rebecca Giblin and writer and activist Cory Doctorow argue we're in a new era of 'chokepoint capitalism', with exploitative businesses creating insurmountable barriers to competition that enable them to capture value that should rightfully go to others. All workers are weakened by this, but the problem is especially well illustrated by the plight of creative workers. From Amazon's use of digital rights management and bundling to radically change the economics of book publishing, to Google and Facebook's siphoning away of ad revenues from news media, and the Big Three record labels' use of inordinately long contracts to up their own margins at the cost of artists, chokepoints are everywhere.By analysing book publishing and news, live music and music streaming, screenwriting, radio, and more, Giblin and Doctorow deftly show how powerful corporations construct 'anti-competitive flywheels' designed to lock in users and suppliers, make their markets hostile to new entrants, and then force workers and suppliers to accept unfairly low prices.Chokepoint Capitalism is a call to workers of all sectors to unite to help smash these chokepoints and take back the power and profit that's being heisted away - before it's too late.
Bogen Økonomi i En Lektion, som er en dansk oversættelse af den internationale bestseller, Economics in One Lesson.Med over en million solgte eksemplarer er Økonomi i En Lektion en vigtig guide til det grundlæggende i økonomisk teori. Bogen er en international bestseller og er stadig den hurtigste måde at lære, hvordan man tænker som økonom.Bogen er skrevet i et meget let læseligt sprog, som gør det enkelt at forstå grundlæggende økonomiske teorier, og den anvendes derfor stadig bredt som lærebog blandt universitetsstuderende i hele verden. Bogen regnes blandt de absolut mest populære indenfor økonomisk teori, nogensinde skrevet.Økonomiske kommentatorer på tværs af det politiske spektrum har senest krediteret Hazlitt for at forudse sammenbruddet af den globale økonomi, som fandt sted mere end 50 år efter den første udgivelse af Economics in One Lesson.Hazlitts fokus på ikke-statslige løsninger og hans generelle vægt på frie markeder, individers økonomiske frihed og farerne ved statslig indgriben gør Økonomi i En Lektion lige så relevant og værdifuld i dag, som den har været siden udgivelsen.Bogen indgår i serien fra Paludans forlag som klassiske 5 stjernede bestsellere for ledelse, som ligeledes tæller: Vind venner, indflydelse og fremgang af Dale Carnegie, Peter Plys om ledelse af Roger E. Allen og En sælgers vej til Succes af Frank Bettger
"Videnskabelige metoder i økonomi" har som formål at udfordre økonomistuderendes idéer om videnskab. Med udgangspunkt i de emner, en økonomistuderende typisk er blevet præsenteret for i fx mikro- og makroteori, diskuteres og kritiseres de metoder og videnskabeligeantagelser, som ligger til grund for de fag. Hermed introduceres læseren til en bredere forståelse af økonomi som et levende videnskabeligt område.Svend Hylleberg, dr.oecon., er professor emeritus i økonomi ved AarhusUniversitet.
ERHVERVSØKONOMI - kompendium til Deseignteknologoer er baseret på ERHVERVSØKONOMI TIL AKADEMIUDDANNELSERNE, 4. udgave.Det er specielt udarbejdet til undervisning på designteknologuddannelsenBogen indeholder også en nyttig dansk-engelsk ordliste over regnskabsudtryk.Kompendiet er inklusiv opgaver, som er forsynet med en brugervenlig angivelse af sværhedsgrad.
Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik giver på en overskuelig måde et godt overblik over sammenhængen mellem den danske statsgældspolitik, pengepolitik og valutapolitik samt koblingen til de finansielle markeder og deres indbyrdes sammenhænge. Bogen beskriver de mest centrale begreber som eksempelvis renter, fordringer, penge og likviditet samt forskellen mellem rentespænd, rentemarginal og rentestruktur. Der gives også en detaljeret beskrivelse af Nationalbankens pengepolitiske redskaber og valutapolitiske redskaber til forsvar for den danske kronekurs samt statens indenlandske og udenlandske låntagning. Desuden indeholder bogen en kort og praktisk anvendelig gennemgang af de mest centrale forklaringsfaktorer for udviklingen i den danske valutakurs, statsobligationsrenter m.v. Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik er nyttig for alle, som gerne vil videre mere om penge, valuta, statsgældspolitik og sammenhængen mellem disse emner, som alle har betydning for globaliseringen af dansk økonomi. Den kan bruges både som lærebog inden for dansk valuta- og pengepolitik og sammenhængen med de finansielle markeder samt som opslagsværk for alle, som har behov for viden forud for analyser af de finansielle markeder i Danmark.
Grundlæggende virksomhedsøkonomi gennemgår begreber og de regnskabsforhold, som en iværksætter skal kende, når han eller hun starter egen virksomhed. Der er illustrative eksempler og opgaver, som konkret viser, hvordan man gør. Bogen giver desuden indblik i, hvad en god forretningsplan bør indeholde og hvilke forskellige selskabsformer, der findes.Grundlæggende virksomhedsøkonomi kan også bruges som opslagsbog for iværksættere, der skal have indsigt i det mest grundlæggende, når det handler om regnskab og økonomi i forbindelse med etablering af en virksomhed.Denne bog er til økonomiuddannelser, hvor den studerende har brug for en introduktion eller et brush up på grundlæggende virksomhedsøkonomi. Det kan være i fag på bygningskonstruktøruddannelserne, autoteknologuddannelsen eller på efteruddannelser som akademiuddannelserne i ledelse og økonomi, på handelsøkonom- eller finansøkonomuddannelserne, hvor de studerende kommer med forskellige baggrunde.
Videnskabsteori er relevant og vigtig – også for erhvervsøkonomer. Derfor introducerer denne bog læseren for nogle af videnskabsteoriens helt centrale begreber, ligesom den præsenterer nogle af de paradigmer, eller positioneringsmuligheder, der er inden for videnskabsteorien.Bogen handler også om problembaseret projektarbejde for erhvervsøkonomer, herunder hvordan dette relaterer sig til videnskabsteori og metodemæssige overvejelser. I den forbindelse gennemgås processen omkring projektarbejdet såvel som skrivningen af den endelige projektrapport.I bogen inddrages løbende erhvervsøkonomiske eksempler for at understøtte en samlet integration af videnskabsteori, problembaseret projektarbejde og det erhvervsøkonomiske fagområde.René Nesgaard Nielsen er lektor ved Institut for Økonomi og Ledelse, Aalborg Universitet. Hans forskningsinteresser omfatter innovationsledelse, strategi og organisation. Han underviser i ledelse, strategi, organisation, innovation, videnskabsteori, metode og projektarbejde.
Bogen er ledelseshåndbog i arbejdet med kunder der sætter scenen i forhold strategi og giver en række konkrete værktøjer til arbejdet med kunder.Bogen indeholder en lang række cases fx Matas, Scandlines, Pandora, Ekstra Bladet, Synoptik og Børns Vilkår.Forbrugerne forandrer sig hurtigere end nogensinde Gentagne kriser skaber, udvikler og udfordre forretningsmodeller. Disruption og domino disruption skaber behov for nye forretningsmodeller. Det kræver ikke alene indsigt men også evnen til at interagere målrettet, relevant og personaliseret. Forbrugernes mindset og adfærd sætter scenen for muligheder for vækst.Hjernen er ofte den største udfordring. Ledere og medarbejdere er udsat for den kognitive bias der kendes som False Consensus Effect (FCE) Forskning peger på at +70% af marketingfolk projicerer deres personlige præferencer på forbrugerne. Derfor bør man starte med at identificere sit eget mindset, dine kollegaers og kundernes. Så taler I ikke ubevidst forbi hinanden!Kunstig intelligens (AI) AI strategi og værktøjer er på vej til at blive en nøglefunktion i virksomhederne. Ikke alene er det muligt at øge produktiviteten, gennem at automatisere og effektivisere opgaver men også kvaliteten af interaktionen med kunder og interessenter kan forøges. Dette sker gennem at analysere kundedata og dermed give indsigt, der kan forbedre og udvikle kundeoplevelsen og dermed øge kundens livstidsværdi.Kundeoplevelse (CX) er en kritisk faktor i virksomhederne. Derfor skal der endnu mere fokus på kundens rejse og ikke kunderejsen! Friktionspunkter skal måles, deres finansielle effekt skal identificeres og tilpasses så der skabes positive interaktioner mellem virksomheder og kunder. De rigtige CX-strategier kan øge kundetilfredsheden, loyaliteten og fastholdelsen og dermed sikre den optimale virkningsgrad af ressourceanvendelsen.Data er fundamentet der gør det muligt at skabe kundeindsigt. Dette sker gennem at indsamle, analysere, dele indsigter på tværs af virksomheden og dernæst anvende indsigter til en proaktiv, målrettet, relevant og personlig interaktion med kunderne. Data kvaliteten er en afgørende faktor for succes. Livet er for kort til snottet og beskidt data! Og det er dyrt at starte et projekt uden at kvaliteten er i orden. En anden udfordring er tilgængeligheden til data. Alt for ofte ligger data i siloer. Det er et symptom på at virksomheden ikke har en strategisk forandring af data.CRM starter med en kundestrategi der giver et 360 graders kundesyn og understøttes af en række systemer der skaber en gensidigværdi skabelse mellem kunde og virksomhed. Erfaringerne de sidste 25 år og deltagelse i mere end 100 projekter viser at der er ofte store udfordringer med at opnå en acceptabel virkningsgrad. Forskningen gennem de sidste 25 år bekræfter dette og vi ser op til 70% af projekterne der fejler! En anden udfordring i en manglende strategi kan være at der arbejdes med forskellige software løsninger i de respektive afdelinger, fx CRM i salg og CDP i marketing. Resultatet er ikke altid særligt godt i forhold til en virkningsgrad betragtning.Det starter og slutter med ledelsen. Afklaring af mindset, formulering og implementering af kundestrategien, identificeringen af kundens rejse (CX) (bemærk at der ikke står kunderejsen!), kundens potentiale i opnået/oplevet værdi sammenholdt med virksomhedens finansielle værdi og ikke mindet de rigtige og relevante performance mål/målinger.Bogen giver derfor en række værktøjer og råd til arbejdet med kunder og andre interessenter. Hvad enten det handler om af finde, vinde, udvikle, fastholde og genvinde profitable kunder (interessenter) er der en lang række konkret værktøjer baseret på erfaringer og resultater fra forskningen.CRM 7.0 er den seneste udgave af en række populære håndbøger om kundeinteraktionshåndtering fra strateg til systemer. Den første bog udkom 1999 og blev solgt i mere end 50.000 eksemplarer og var med til at sætte nye standarder for CRM. Siden er det blevet til 14 bøger. Den seneste bog CRM 5.0 udkom i 2020-2022 (3.oplag) På blot få år er der unægtelig sket meget på markedet. Derfor er der brug for nye tilgange til kunder og marked.
This book examines the impact of artificial intelligence on competition and antitrust in today's global digital economy. It scrutinizes the economic and legal ramifications of Artificial Intelligence (AI), addressing the challenges it presents to competition and the law.Beginning with an analysis of AI's developments across various economic sectors, the book highlights the need for updated legislation. It focuses on the digital economy, emphasizing digital platforms' role in shaping competition. Econometric investigations and a novel index assess competition's influence on foreign direct investment and multinational enterprises. Comparing competition practices across jurisdictions like the EU, US, Germany, and China, the book uncovers commonalities and differences in competition law principles. It also explores various theories on competition and competition law, seeking convergence or divergence.This book is an essential resource for scholars, legal professionals,policymakers, and anyone seeking a better understanding of how AI is reshaping competition and antitrust in the digital age.
Die Bundesrepublik Deutschland ist im internationalen Vergleich das Land mit den meisten Mitbestimmungsgesetzen. Nirgendwo sonst sind die Rechte der Arbeitnehmer so weitgehend geregelt wie hier. Und das bereits seit über 100 Jahren! Im Mittelpunkt dieser Mitbestimmung stehen die Mitwirkungs-und Mitbestimmungsrechte der Betriebsräte in sozialen, personellen und wirtschaftlichen Angelegenheiten. Von einer partnerschaftlichen und qualifizierten Zusammenarbeit von Arbeitgeber und Betriebsrat hängt der wirtschaftliche Erfolg eines Unternehmens in hohem Maße ab. Für den Wirtschaftsstandort Deutschland ist daher eine funktionierende Betriebspartnerschaft ein Kernelement der Wettbewerbsfähigkeit. In der Schrift ¿Betriebsräte in Deutschland¿ sollen der Begriff der Mitbestimmung erläutert werden und die rechtliche und politische Entwicklung der Arbeitnehmervertretung Betriebsrat vom Arbeiterausschuss vor über 100 Jahren bis zum Mitgestalter des heutigen und künftigen Arbeitslebens. Im Mittelpunkt der Abhandlung steht die Entwicklung des Betriebsratsamtes und seine heutigen Mitwirkungs-und Mitbestimmungsrechte im Betrieb und Unternehmen. Dazu gehören ebenso die Verquickung von betrieblicher Mitbestimmung und Unternehmenspolitik durch Betriebsräte in den Aufsichtsräten der Kapitalgesellschaften und im Europäischen Betriebsrat Ein weiterer Schwerpunkt des Buches sind die Perspektiven der betrieblichen Mitbestimmung und die damit verbundenen Anforderungen an die Betriebsratsarbeit in der digitalen Arbeitswelt. Der Betriebsrat ist ¿Sprachrohr¿ der Arbeitnehmer und gleichzeitig Mittler zwischen Arbeitgebern und Arbeitnehmern. Er ist Meinungsbildner im täglichen Arbeitsablauf im Betrieb. Somit ist er interessant für betriebsexterne Gruppen wie zum Beispiel Gewerkschaften und politische Parteien, um Werbung für ihre Politik zu betreiben. Betriebsräte als Multiplikatoren politischer Meinungen sind daher ebenso ein Gegenstand dieser Untersuchung. Beschrieben werden zu dem der ¿typische¿ Betriebsrat. Die Kosten der Anwendung des Betriebsverfassungsgesetzes und der Betriebsrat im Spiegel empirischer Untersuchungen sind weitere ergänzende Themen. Eine Erkenntnis aus der Entwicklung des Betriebsrats als volkswirtschaftlicher Produktionsfaktor ist, dass es bei der Diskussion um die betriebliche Mitbestimmung nicht mehr um das ¿Ob¿, sondern um das ¿Wie¿ in der Zusammenarbeit von Arbeitgeber und Betriebsrat handelt.
This book is novel in that it reveals significant issues of economics, management and business fields currently observed in network industries such as public utilities and transportation, and provides empirical evidence of their mechanisms and policy implications from various perspectives. This is a holistic collection of literature on public utilities economics and management, since the industries discussed include a wide range such as electricity, water supply, sewerage, transport, and postal service, which compound social infrastructure as public benefit service, and the issues examined contain not only economics topics such as cost, efficiency, and productivity, but also management topics such as governance, strategy and organizational restructuring. The book also investigates general private companies to derive future implications for policy and governance of public utilities, and covers multiple countries such as Japan, the US, and Vietnam. It demonstrates various empirical approaches and methodologies for public utility analysis through 17 chapters by experts in each field, which contributes to further cultivation of empirical studies in public utilities.
Innovation Mechanisms in Start-ups: Practice, Strategies and Impacts serves as a practical resource for startups looking for innovating their business models in domestic and global markets. This book's main objective is to describe the innovative business practices adopted by startups during the pandemic, with a special emphasis on value proposition innovation and business model innovation more generally. In order to promote open innovation, this book emphasizes the value of strategic alliances with academic libraries, peer startups, and freelancers. Additionally, using actual startup case studies, it was shown how important technological innovation is for gathering feedback, prototyping, and conducting both secondary as well as primary market research. Startups can utilize the technology evaluation and adoption frameworks as a useful reference when choosing a technology to embrace strategically. The need of regularly experimenting with new approaches, learning from mistakes, and enhancing current processes is also emphasized in this book. The ability to dispel falsehoods, capitalize on technological advancements, and form strategic alliances will be essential for innovation even in times of pandemic. This book links theoretical insights with practical experiences of startups amid the pandemic. With a perfect balance of empirical research and assessment study types, this book is a source of quick knowledge for entrepreneurs, academics and researchers on how to enhance a company's innovative capacities and success rates. The BMI-Pandemic 2.15 model, which is an expanded version of the Odyssey 3.14 model, is presented in this book which highlight 15 guidelines to follow in order to innovate business models in pandemics. This book is suitable for Entrepreneurs, Academicians, Researcher and Technologists.
The pharmaceutical quality system ensures that the process performance is suitably achieved, the product quality is regularly met, improved opportunities are identified and evaluated, and the knowledge is constantly expanded. Auditing also plays a crucial role within the pharmaceutical industry. It helps to assess and review quality to improve and build a better system for the benefit of companies.This book aims to develop a tool that will substantially decrease the number of Inspectional Observations and Warning letters, thus eliminating Import Alerts and Consent Decree. This book targets the Pharmaceutical Industry and students of Pharmaceutical Quality Assurance so they can get in hand-ready consolidated information on Pharmaceutical Quality guidelines, Quality metrics, and implementation of simplified SOP guidelines, plant layouts to implement Quality metrics for Pharmaceutical Manufacturing systems in tablets, capsules, liquid orals, and semi-solid dosage forms.The chapters cover the various aspects of Pharmaceutical Quality Assurance. The selection of topics is mainly based on the requirements of Pharmaceutical regulatory guidelines of India, the UK, the USA, Australia, and South Africa. Each chapter includes the abstract, detailed explanation, implementation guidelines, flowcharts, layouts, and Standard Operating Procedure of quality metrics for the Pharmaceutical Manufacturing System
This textbook is the first of its kind, designed exclusively for the training and professional development of engineering technicians and technologists on the quality concepts, tools, and skills necessary for today's industrial environment. The book provides learners and working professionals with numerous examples, exercises, and case studies to prepare them to apply concepts including total quality management (TQM), six sigma, and lean methodology in analyzing and solving quality problems and implementing process improvements and corrective actions in the manufacturing process.Quality and Lean Six Sigma for Engineering Technicians gives readers a practical understanding of six sigma and manufacturing improvement concepts. It is also a go-to reference for practicing engineering technicians already working in the field.
Taking a multidimensional approach, this book sheds light on the evolution of organizational studies in a structured and systematic way, against the background of economic and social changes in recent decades. By doing so, the book focuses on the plurality of organizing models as a central concept. This plurality is important to the survival of the firm in response to the growing complexity of the economic, social, and technological innovation that has arisen as a result of globalization. The book goes beyond the traditional approach to the study of organizations, of a structural and functionalistic type. It investigates the role of cultures and the ethical, symbolic, and value dimensions in the redefinition dynamics of strategic assets, as well as the search for new governance models in innovative organizations. Further, it discusses the role of leadership, in relation to the development of professional groups and the skills necessary for the management of endo-organizational, inter-organizational, and trade union negotiation processes. Finally, the book analyzes the economic, social, and cultural change in societies and discusses how companies and organizations of all types can develop cultures of innovation that may lead to socially inclusive governance.This book will appeal to students, researchers, and scholars of economics, business, and the social sciences, as well as professionals and practitioners interested in a better understanding of how organizations function in today¿s globalized world.
Changes in the environment such as trends, drivers, and influencing factors affect entrepreneurship and intrapreneurship in several ways. The changes of the environmental factors in several dimensions such as political, economic, socio-cultural, technological, ecological, and legal. On the one hand, the environmental changes include risk for existing business models. On the other hand, they include opportunities for new business models, entrepreneurship, intrapreneurship, and new insights in marketing.This book provides empirical and conceptual papers and studies that tackle the challenges and opportunities for entrepreneurship in the digital era. It offers professionals, managers, researchers, lecturers, and students from the fields of entrepreneurship, innovation management, and business development valuable insight into the topic of entrepreneurship in times of digitalization.
This book is Volume II of a two-volume set on antitrust policy, analyzing the economic efficiency and moral desirability of various kinds of antitrust-policy-coverable conduct and various possible government responses to such conduct, including US and EU antitrust law. The overall study consists of three parts. Part I (Chapters 1-8) introduces readers to the economic, moral, and legal concepts that play important roles in antitrust-policy analysis. Part II (Chapters 9-16) analyzes the impacts of eight types of conduct covered by antitrust policy and various possible government responses to such conduct in terms of their economic efficiency, their impact on liberal moral rights, and their instantiation of various utilitarian and other egalitarian conceptions of the moral good. Part III (Chapters 17-18) provides detailed information on US antitrust law and EU competition law and compares the extent to which¿when correctly interpreted and applied¿these two bodies of law could increase economic efficiency, protect liberal moral rights, and instantiate various morally defensible conceptions of the moral good. This second volume contains the last 6 chapters of Part II, which focus respectively on horizontal (M&A)s, conglomerate (M&A)s, surrogates for vertical integration, vertical (M&A)s, joint ventures, and internal growth and Part III, which focuses on US antitrust law and EU competition law. The book will appeal to undergraduate and graduate students of economics and law who are interested in welfare economics, antitrust policy, and The General Theory of Second Best.
This Brief provides a cutting-edge evaluation of the application of digital technologies to tackle the informal economy. Employing institutional theory to explain the informal economy, this book reveals that the informal economy arises when formal institutional failings trigger a gap between the formal rules of the game and social norms. Chapters outline how use of digital technologies by public authorities, such as tax, social security and labor authorities, can alter social norms so that they accord with the formal rules of the game and generate a formalization of the informal economy. Setting out the e-government tools that can improve the relationship between businesses, employers, workers and citizens, and government, this book will be essential reading for academics and advanced students studying development economics, labor economics, public economics, behavioral economics, economic sociology and institutional economics as well as for government policymakers working in related fields.
This book provides an analysis of the various challenges and opportunities facing the Japanese broadcasting industry. It is the first book in English that explores how Japanese broadcasting, especially commercial broadcasting, fulfills its social mission under the threat of the increased popularity of Internet-based media services as it reexamines the role and nature of broadcasting. During a series of disasters and the spread of the new coronavirus in Japan, while varied media connected people and supported socio-economic activities, broadcasting continued to be the most trusted. However, as Internet media attract increasing attention, the trend in broadcast viewership is downward. Commercial broadcasting, in particular, will be strongly affected by that trend and the impact of the shrinking population. Recognizing that such dramatic technological and environmental changes are under way, in addition to the eleven researchers participating in the visiting researcher committee at the Research Institute of the Japan Commercial Broadcasters Association (JBA), four research collaborators and the secretariat (director of the JBA) have contributed to this book. They have taken up issues related to challenges and opportunities for the broadcasting industry based on their respective areas of awareness of the problems, including policies for broadcasting, fake news, disaster responses, viewer trust in television programs, competition with Internet-based services, and the business model for broadcasting.
Das Buch befasst sich mit der Problematik der Abtreibung, wobei ihre menschenrechtlichen Aspekte und ihr Bezug zur Dienstleistungsfreiheit innerhalb der Europäischen Union im Vordergrund stehen. Mit anderen Worten werden zwei Dimensionen der Abtreibung erforscht. Die erste Dimension hängt mit dem immer noch umstrittenen Konzept der Abtreibung als ein Menschenrecht zusammen, einschließlich der Art und des Umfangs ihres institutionellen Schutzes. Die zweite Dimension ist unterschiedlicher Natur, da sie die Abtreibung nicht als ein Menschenrecht, sondern als eine Gesundheitsdienstleistung im Sinne des EU-Primärrechts betrachtet, und zwar in Bezug auf eine der Grundfreiheiten des freien Verkehrs. In methodischer Hinsicht wird nicht nur auf die Analyse des internationalen Rechtsrahmens für die Abtreibung und der damit verbundenen Rechtsprechung des EGMR und des EUGH, sondern auch auf den Vergleich der nationalen Abtreibungsrechtsvorschriften zurückgegriffen. In diesem Kontext wird auch dasPhänomen des Abtreibungstourismus in Betracht gezogen, das aufgrund der Garantie des freien Dienstleistungsverkehrs innerhalb der Europäischen Union schwer zu verhindern ist.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.