Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse

Her finder du spændende bøger om Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse. Nedenfor er et flot udvalg af over 98.033 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Mathilde Walter Clark
    72,95 - 82,95 kr.

    "Det blev en slags besættelse for mig at se de svin som levede i min skygge ...”I ET MIDTJYSK landskab går Mathilde Walter Clark rundt og undres. I verdens mest dyretætte land, hvor er så alle dyrene? I det vidt læste og diskuterede essay Hvordan man laver dyr kommer vi tættere på det der foregår inde i industrianlæggene når dansk landbrug ”laver dyr”. Hvilke liv lever dyrene? Hvad bruges dyrene til? Og hvordan taler vi om dem?

  • - Bogen om ledertrivsel
    af Louise Dinesen & Lill Palmblad
    207,95 - 297,95 kr.

    Der er alt for lidt fokus på lederes arbejdsmiljø og trivsel. Det skal der laves om på!Ledere er som alle andre beskyttet af arbejdsmiljølovgivningen, men det udmønter sig sjældent i konkrete strategiske indsatser for at øge deres trivsel – til trods for, at lederjobbet i dag udføres i et højrisikoarbejdsmiljø med mange belastende faktorer. Ofte ses lederen som en funktion frem for en person, måske endda en multifunktion, som forventes at fikse både trivsel og resultatskabelse omkring sig.Men ledere kan belastes som alle andre. Energi og handlekraft går tabt, når lederes arbejdsmiljø og trivsel er under pres. Det rammer organisationers resultater, og det rammer liv – ikke kun ledernes egne, men også medarbejdernes.Ledertrivsel handler ikke kun om travlhed, arbejdsmængde og tidspres, men om velvære, tilfredshed og engagement i det ledelsesmæssige virke. Det giver langt bedre mulighed for at håndtere de belastninger og udfordringer, som arbejdet med ledelse indebærer.Med baggrund i forskning og ud fra mange års praktisk og faglig erfaring med ledelse giver de to forfattere i denne bog deres bud på en strategisk indsats for at øge ledertrivslen – til gavn for alle.

  • af Zoulfa Katouh
    97,95 kr.

    As Long As the Lemon Trees Grow is a captivating piece penned by the talented Zoulfa Katouh. Published by Bloomsbury UK in 2023, this book is a delightful addition to any reader's collection. The genre of the book is a well-kept secret, enticing readers to dive in and discover the mystery for themselves. As the title suggests, the story revolves around the symbolism of lemon trees, their growth, and the myriad of life lessons they embody. The narrative is beautifully crafted, with Katouh's unique storytelling ability shining through each page. This book is not just a read; it's an experience that transports you to a world where lemon trees grow, symbolizing hope, resilience, and life's zest. Published in the summer of 2023, it's a testament to Katouh's literary prowess and Bloomsbury UK's dedication to bringing quality literature to readers worldwide.

  • af Julie Hastrup
    112,95 - 187,95 kr.

    Niende bind i serien om Rebekka Holm. Gro er vild med at bo på Ungdomsøen sammen med andre unge. De arrangerer events på den lille ø uden for Københavns Havn, og da de en dag skal holde fest for et populært politisk parti, kommer Gros gode veninde Frida ud på øen for at hjælpe til. Men næste morgen er Frida væk. Er hun sejlet tilbage til København sammen med nogen?Da Frida findes død, er det REBEKKA HOLM, drabsefterforsker ved Københavns Politi, der bliver kaldt ud. Rebekka slikker sårene, efter at hendes svenske kæreste har brudt med hende, men bliver straks dybt opslugt af det tragiske dødsfald og nægter at give op, da hendes chef vil lukke sagen som en ulykkelig ung kvindes selvmord. En dygtig og dedikeret retsmediciner leder Rebekka på sporet af, at noget er gået helt galt op til Fridas død, og snart leder hun indædt efter en djævelsk gerningsmand gemt bag navnet Diabolus. Hvem er han? Hvor har Frida mødt ham? Og hvorfor begynder de, der kendte Frida, også at dø?Alle spor ender blindt – lige indtil Rebekka får hjælp fra højst uventet kant.KRYB er en uhyggelig aktuel krimi om ond magt, gammelt venskab og sårbarhed, der går i arv. Og om en morder, som er klar til at ofre alt og alle, for aldrig at blive afsløret.

  • - Hvad de rige lærer deres børn om penge - og som alle andre også bør forstå
    af Robert T. Kiyosaki
    237,95 - 257,95 kr.

    Som barn havde Robert T. Kiyosaki to fædre at se op til. Den ene var højtuddannet og hårdtarbejdende, men fattig. Den anden havde aldrig gjort skolen færdig, men blev alligevel rig. Rig far, fattig far beskriver de to fædres vidt forskellige måder at anskue penge og privatøkonomi på og viser, hvad læseren selv kan gøre for at blive rig og uafhængig.

  • af Laura Nowlin
    112,95 kr.

    "Finn has always loved Autumn. She is a constant in his life, except it's in the role of friend, not girlfriend. Finn wants her to see him as more, wants to prove HE should be the man by her side--even if that means heartache for the people they are each dating. It would be worth the pain to be with right person. Finn knows he and Autumn are fated to be together. But sometimes fate can be cruel to those in love"--Provided by publisher.

  • af Sarah Ophelia Møss & Frederik Olesen
    197,95 kr.

    Er du ung, og vil du gerne kunne købe den nyeste telefon, få råd til et sprogskoleophold i udlandet eller har du måske et kørekort, du gerne vil kunne betale selv, ude i horisonten? Så er det vigtigt, at du ved noget om penge og økonomi. I denne bog lærer du alt om netop dette. Du lærer, hvordan du sparer op til de ting, der er vigtige for lige præcis dig, og kommer rundt om alt det, du måtte have behov for at vide om penge, det gælder både lommepenge, fritidsjob, bankkonto og opsparing. Den fortæller også, hvordan du får dine penge til at blive til flere ved at starte med at investere tidligt i livet. Du finder også inspiration gennem en række interviews med andre unge i bogen. Om forfatterenFrederik Olesen læser til dagligt BSc in Business Administration and Project Management på CBS. Det er dog ikke lang tid siden, han selv var i teenagealderen, og han husker tydeligt mange af de tanker om økonomi, uddannelse og fremtidsdrømme, man som ung kan gå rundt med. Frederik har desuden en stor passion for investering, aktier og markederne, og han håber, at denne bog kan være med til sikre, at endnu flere unge kommer i gang med at investere. Sarah Ophelia Møss er kommunikatør, sociolog og bestsellerforfatter. Hendes passion er via inkluderende kommunikation at udbrede kendskabet til nye områder, på en måde som alle kan forstå. I 2019 blev Sarah valgt af Berlingske som en af landets 100 mest indflydelsesrige kvinder og bliver ofte anvendt som ekspert i kommunikation om finansiel inklusion af de store danske medier.

  • af Bent Flyvbjerg & Dan Gardner
    157,95 - 187,95 kr.

  • - ESG som den nye ABC for ledelser og bestyrelser
    af Jeanette Fangel Løgstrup
    332,95 kr.

    At forstå og arbejde strategisk med bæredygtighed og ESG – environmental, social, governance – er en af de vigtigste opga­ver for ledelser og bestyrelser i de kommende år. En bæredygtig forretningsmodel er forudsætningen for at kunne tiltrække talent, få adgang til investorer og grøn finansiering og være en relevant leverandør eller partner.Men hvad er bæredygtighed og ESG egentlig, og hvordan arbejder man strategisk med det?Hvordan bliver din virksomhed klima­neutral, hvordan kan digitalisering blive en løftestang, og hvordan lykkes I med diversitet?Hvilke nye krav stiller investorer og banker, og hvilke stilles der til rapportering?Hvilken rolle spiller ledelse og bestyrelse?Det er blot nogle af de mange spørgsmål, du får svar på i Bæredygtig ledelse. ESG som den nye ABC for ledelser og bestyrelser.Bestyrelsesformænd, topledere og eksperter bidrager mederfaringer og praktiske eksempler på, hvordan den nye ledelses­opgave kan gribes an, og viser vej til succes med de nye grønne bundlinjer. Mød bl.a. Mads Nipper, Vagn Sørensen, Jens Bjerg Sørensen, Lars Rasmussen, Bodil Nordestgaard Ismiris, Jacob Aarup-Andersen, Bo Foged, Jukka Pertola, Niels Dengsø Jensen, Bo Rygaard, Jan Johan Kühl, Dorte Eckhoff, Bjarne Moltke Hansen og Eva Berneke.

  • - Alt, du skal vide om hverdagsøkonomi
    af Pernille Oldgaard
    157,95 - 237,95 kr.

    Alle kan lære at få styr på økonomien – og det er ikke svært. I denne guide til hverdagsøkonomi giver Pernille Oldgaard aka Moneymum en hjælpende hånd til dem, der synes, det er uoverskueligt at lægge et budget, gerne vil optimere deres økonomi eller bare få råd til mere.Med denne bog får du alt, hvad du har brug for at vide om planlægning af den daglige økonomi, skat, bolig- og bilkøb, forsikringer, pension og hverdagsjura. Med andre ord al den viden, der er nødvendig, når man skal træffe de store og afgørende valg i livet. Nu kan du gøre det med ro i maven og en solid økonomi som resultat.Pernille Oldgaard er finansiel influencer og økonomisk mentor under navnet moneymum.dk. Hun er født og opvokset i Fredericia, og selvom hun dumpede matematik på handelsskolen, uddannede hun sig alligevel til finansøkonom, fik arbejde som bankrådgiver og blev allerede som 26-årig filialdirektør i Nordea. Hun startede Moneymum i 2020 og har siden 2022 levet udelukkende af at rådgive privatpersoner om deres økonomi. Hun rådgiver også via Instagramprofilen @moneymum.dk.

  • af Emma Holten
    159,95 - 215,95 kr.

    Økonomiens sprog er overalt. Når politikere, chefer og økonomer siger, der “ikke er råd” eller noget “ikke kan betale sig,” lyder det faktuelt og uangribeligt for de fleste af os. Men værdi er ikke enkelt at måle. Slet ikke værdien af omsorg. Oplysningstidens ambition om et samfund, man kunne styre som en fabrik, har gjort mennesker, timer, relationer og i sidste ende hele fremtiden til prissatte produkter. Det verdensbillede ligger bag næsten alle store beslutninger, der former vores liv. Men alligevel taler vi sjældent om det.Underskud er en bog om alt det, vi tager for givet, udpiner og mister, når vi ikke kan måle dets værdi.

  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    160,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere.Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt.Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

  • - Filosofisk coaching i ledelse
    af Ole Fogh Kirkeby
    268,94 kr.

    Protreptik tager udgangspunkt i Aristoteles- ledelseskoncept og dialogværktøj protreptik.Bogen kombinerer en indføring i protreptikkens historie og filosofi med en række konkrete anvisninger i, hvordan lederen og ledelseskonsulenten kan arbejde med filosofisk coaching i organisationen.Modsat den ledelsesbaserede coaching, der praktiseres i mange organisationer i dag, har protreptikken fokus på værdier og grundholdninger som den væsentlige indgang til konkrete arbejdsmæssige og personlige udfordringer. At udvikle sig i lederrollen, at implementere virksomhedens værdier og at lære af andre er blandt lederens største udfordringer i dag. Den leder, der evner at aktivere medarbejdernes og egne værdier, genererer et overskud af mening hos medarbejdere og mellemledere, der gør, at de tager ansvar og bliver selvledende.Forfatterne illustrerer, hvordan filosofisk coaching kan hjælpe lederen med at overvinde disse udfordringer og træde i karakter som leder og menneske.

  • af Kristian Dahl, Asbjørn Molly, Jacob Storch, mfl.
    359,95 kr.

    Hvordan coacher man som leder? Når jeg sidder i kursuslokalet og træner spørgeteknikker, går det fint, men når jeg skal bruge det hjemme i min organisation, fungerer det slet ikke. Skal coaching kunne fungere som et ledelsesværktøj, må det tilpasses de spilleregler, der gælder for arbejdskonteksten - det er udgangspunktet for denne bog. Forfatternes argument er, at der er sket en kortslutning i den måde, coaching er overført fra idrættens og terapiens verden til den organisatoriske hverdag. I denne bog giver forfatterne indgående beskrivelser af coachingværktøjer omsat til en ledelsesmæssig kontekst, og de byder på en række praktiske anvisninger til, hvordan man tilegner sig en coachende ledelsesstil. Ledelsesbaseret coaching henvender sig til ledere på alle niveauer, der ønsker at bringe coaching et skridt videre ind i organisationerne som en ledelsesform, der rummer stort potentiale for udvikling og læring - for både medarbejder og leder.

  • - Forstå de psykologiske mekanismer, der styrer dit arbejdsliv
    af Christian Ørsted
    248,95 kr.

    Hvordan kan vi være verdens lykkeligste nation og alligevel brænde ud som aldrig før?De sidste 100 år har vi udviklet stærke psykologiske mekanismer og ledelsesprincipper, der har øget vores effektivitet og ført til enorm fremgang. Men de har vist sig at have en uhyggelig slagside. Vi kan i dag styre og engagere folk i en grad, så de sætter både moral og helbred over styr for at nå mål og deadlines – og mens 1400 dør af stress hvert år, styrtdykker vores kreativitet, innovation og menneskelige balance.Spørgsmålet er ikke længere, hvornår vi kører ud over kanten, men hvad vi hver især kan gøre for, at det ikke sker.Som den første professionelle ledelsesrådgiver træder Christian Ørsted i Livsfarlig ledelse frem og fortæller om de myter om motivation, anerkendelse, personlig udvikling og teamwork, der har bredt sig som en virus i vores samfund. Bogen går bag de lukkede døre i erhvervslivet, præsenterer chokerende cases og graver i den nyeste psykologiske forskning, for at finde sandheden om, hvorfor vi brænder ud. Den fortæller om de overraskende psykologiske kræfter, der er på spil og hvorfor vores evne til at tænke selv kortsluttes

  • af Peter Hasle, Hans Hvenegaard, Eva Thoft, mfl.
    248,95 kr.

    I diskussionerne om hvordan det offentlige kan yde bedre service, bliver "kerneopgaven" hyppigt nævnt som vejen frem. Men hvordan kan man forstå kerneopgaven, og hvordan kan ledere og medarbejdere arbejde med den i praksis? Ledelse af kerneopgaven giver indblik i kerneopgavens betydning for borgere og medarbejdere, og i hvordan den kan give retning for ledelse og udvikling af sektoren. Blandt de emner, bogen kommer ind på, er:Afklaring af kerneopgaven i en given organisationForbedring af opgaveløsningenDet psykiske arbejdsmiljø og medarbejdernes trivselFaglighed og mening i arbejdetGenopretning af tillid til de ansatte.Med sine mange praksiseksempler er Ledelse af kerneopgaven en tilgængelig ledelsesbog. Den er skrevet til ledere i det offentlige, til beslutningstagere og til studerende på bachelor-, diplom- og masteruddannelser inden for ledelse, forvaltning og administration.

  • - Sådan leder du dig selv, dine medarbejdere og din organisation til at skabe ekstraordinære resultater
    af Rasmus Hougaard, Gitte Dybkjær & Tonny Maak Larsen
    235,95 kr.

    I en tid, hvor medarbejdere mangler motivation og mening i arbejdet, og flere og flere bliver syge af stress og angst, er der behov for ledere, som tilbyder en anden form for ledelse, end den vi kender. I The Mind of the Leader sættes medarbejderne i centrum for organisationens strategi for derigennem at nå de bedste resultater.Spørger man ledere, om de selv synes, de er gode til at motivere medarbejderne, svarer 77 procent positivt. Spørger man til gengæld medarbejderne, mener 88 procent, at ledelsen ikke slår til, hvad angår mål, motivation og forbundethed. Der er med andreord en manglende selvforståelse hos mange ledere. I The Mind of the Leader tilbydes en ny og radikal ledelsesforståelse, som vender traditionel ledelse på hovedet, og som tager udgangspunkt i mindfulness, uselviskhed og medfølelse. I eksempler fra Marriott,McKinsey, Accenture, LinkedIn og flere andre organisationer kan læseren iagttage, hvad andre har gjort, og bogen er samtidig spækket med praktiske løsninger på enhver organisations problemer med engagement og handling.

  • - Forstå forandringsledelse i en uforudsigelig verden
    af Christian Ørsted
    248,95 kr.

    Vi løber hurtigere og hurtigere. Men løber vi i den rigtige retning? Tempoet i forandringer har aldrig været højere. Det har man sagt i mere end 30 år. Men problemet i dag er et andet: Forandringer har aldrig været så uforudsigelige, og arbejdslivet aldrig så komplekst og usikkert som nu. Hvad nu hvis det vi har lært om forandringer og forandringsledelse de sidste årtier er årsagen til, at forandringer ofte møder modstand, slår fejl og skaber dårligere resultater? Og hvad hvis mange ledere tror, de gør det helt rigtige, selvom de utilsigtet forværrer situationen? Eller hvis modstand mod forandring ikke er den naturlige reaktion på forandringer, men et symptom på, at man ledelsesmæssigt har gjort noget galt? I en usikker verden er vi nødt til at se andre steder efter løsninger frem for at øge presset på den enkelte fagperson eller pakke tingene pænere ind i professionel kommunikation om høje mål og større mening. Meget af det vi gør, når vi håndterer forandringer i dag, peger i den gale retning: Det gør forandringer til noget, der er svært. Til noget der alligevel ikke nytter noget og til en undtagelse i vores hverdag. Forandringer er ikke en undtagelse. Det er hverdag, og det er noget, som vi er nødt til at blive dygtige til at håndtere sammen. Fatale forandringer giver et kritisk indblik i bagsiden ved moderne ledelse og er nødvendig læsning for både ledere og medarbejdere, der oplever uforudsigelighed og forandringer i deres arbejdsliv. Bogen følger op på en af de senere års bedst sælgende bøger om ledelse – Livsfarlig ledelse – der har solgt over 40.000 eksemplarer.

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    235,95 kr.

    Det er 30 år siden, den allerførste 7 gode vaner af Stephen Covey (1932-2012) udkom. Siden da har denne business-klassiker hjulpet millioner verden over med at blive mere effektive, mere ansvarlige og bedre ledere.At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. Bogen træner mennesker i at være mere effektive og mere ansvarlige. Den præsenterer 7 fornuftige og virkningsfulde regler, der giver mere effektivitet såvel derhjemme som på jobbet.I Danmark har mange erhvervsledere og undervisere taget Coveys budskaber til sig. Ideerne fra 7 gode vaner danner baggrund for mange kurser og uddannelser inden for ledelse og personlig udvikling.Stephen Coveys søn, Sean Covey, tilføjer i denne 30 årsjubilæumsudgave nye aspekter til hver af de 7 gode vaner.Jim Collins, forfatter til lang række business-bestsellers, skriver forord.

  • - Skab psykologisk tryghed på arbejdspladsen og styrk læring, innovation og vækst
    af Amy C. Edmondson. Forord af Christian Ørsted.
    399,95 kr.

    Den frygtløse organisation af Amy C. Edmondson er oversatfra 1. udgave af den engelske The Fearless Organization, der er internationalt anerkendt for sit bidrag til ledelsestænkningen.Bogen er en praksisnær guide for ledere og teams i at skabepsykologisk tryghed, der styrker organisationers evne til at håndtere komplekse krav, samarbejde på tværs, udvikle nyt samt opdage og forebygge fejl.Baseret på årtiers forskning beskriver bogen de klare fordele ved at skabe en organisation og ledelses kultur, hvor de ansatte tørtale åbent om det, som er værdifuldt og vanskeligt, uden frygt for at blive ydmyget eller straffet. Herved skaber organisationenssamtaler mulighed for at lære, innovere og vækste.Den frygtløse organisation rummer en lang række anbefalinger og værktøjer til ledere, der ønsker at øge den psykologiske tryghed i deres team eller organisation. Den er fyldt med eksempler fra kendte organisationer og er skrevet i et lettilgængeligt sprog.

  • - ledelse af strategisk kompetenceudvikling
    af Stine Reintoft, Asbjørn Molly, Hanne V. Moltke, mfl.
    303,95 - 313,94 kr.

    Den mest udbredte samtale i danske organisationer er MUS-samtalen.MUS-samtalen placerer sig i et spændingsfelt af potentielt modstridende organisatoriske interesser: fra individuel trivsel og kompetenceudvikling over fagligt samarbejde til den store fortælling om vision eller kerneopgave. MUS-samtalen er en kompleks sag, som kræver et grundigt forarbejde. Når MUS-samtalen fungerer godt, udgør den et vigtigt pitstop, hvor leder og medarbejder sammen styrker medarbejderens bidrag og tilhør til organisationen. Samtidig giver samtalen mulighed for at tydeliggøre organisationens strategiske udvikling og forankring. Men MUS-samtalen er mange steder stivnet i tomme, årlige ritualer, som ikke længere giver mening. I denne bog viser forfatterne, hvordan man kan revitalisere MUS-samtalen ved at koble den til organisatoriske mål og indsatser. Derved bliver den en værdiskabende og meningsfuld samtale for både medarbejder og leder. Bogen er relevant for ledere, der har ansvar for at afholde medarbejderudviklingssamtaler og for HR-professionelle med udviklingsansvar for MUS-koncepter. Bogen henvender sig også til medarbejdere, der aktivt ønsker at afklare forventninger og få indflydelse på MUS-samtalen. "Bogen kan klart anbefales til alle ledere, der afholder MUS-samtaler samt til HR-konsulenter, HR-partnere og alle med interesse for nærværende ledelse.“ – Lotte Bøgh Andersen, leder af Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse og professor på AU og VIVE "Bogen tilbyder en vigtig og vital genfødsel af MUS som det organisatoriske samlingspunkt, alle arbejdspladser og medarbejdere har brug for." – Gitte Grønkær Svendsen, rådgiver og programleder i DM Bidragydere til bogen:- Trille Frodelund Lykke, erhvervspsykolog, partner i New Stories. - Hanne V. Moltke, cand.mag., partner i New Stories. - Asbjørn Molly, cand.mag., ledelses- og organisationskonsulent, ekstern lektor ved AAU. - Ida Gamborg Nielsen, master i relationel ledelse, kaospilot, partner i New Stories.- Stine Reintoft, autoriseret psykolog, konsulent og supervisor. - Joachim Langagergaard, cand.scient.pol., partner i Musskema.dk. - Tove Krebs Lange, illustrator.

  • af Erik Staunstrup, Niels Vestergaaard Olsen & Lone Hermann
    447,95 kr.

    Ledelse i praksis, 5. udgave, lærebog, er en dybdegående bog skrevet af den anerkendte forfatter Erik Staunstrup. Denne bog, der blev udgivet i 2021, er en uundværlig ressource for dem, der ønsker at forstå og mestre de mange aspekter af ledelse. Staunstrup tager læseren med på en oplysende rejse gennem ledelsesverdenen, og gennem sin skrivning giver han praktiske råd og indsigter, der kan anvendes i virkeligheden. Med sin unikke tilgang til emnet er denne bog et must for enhver, der ønsker at forbedre sine lederegenskaber. Genren af bogen er ledelse, og den er udgivet af det velkendte forlag Trojka. Med sin nyeste udgave fortsætter Ledelse i praksis med at være en afgørende guide til ledelse i det 21. århundrede.

  • af Jussi Adler-Olsen
    112,95 - 222,95 kr.

    Drabschef Marcus Jacobsen møder sin bedste efterforsker, Carl Mørck, i forbindelse med en sag, som stadig sidder dybt i drabschefen. Et hjerteskærende selvmord i 2020 åbner igen efterforskningen, og snart står Afdeling Q med et uhyggeligt fletværk af sager, der vokser mellem hænderne på dem. En helt særlig opgave som tvinger Rose, Assad, Gordon og Carl til at rykke tættere sammen.Adskillige markante personers dødsfald udlægges som ulykker eller selvmord, men da Afdeling Q dykker ned i dem, peger et ufatteligt mønster på noget langt mere voldsomt, og alt tyder på, at endnu et udvalgt menneske snart skal dø.I kamp med tiden og de besværlige corona-restriktioner tager Afdeling Q med sædvanligt sammenhold og humor en indædt kamp op for at forhindre dette menneskes grusomme død.Og imens glider en helt anden sag fra fortiden mod Carl som en kvælerslange, der endelig har vejret sit bytte.

  • af Holly Black
    362,95 kr.

    Discover Holly Black's blood thirsty bestselling The Folk of the Air series in this gorgeous paperback gift set including: The Cruel Prince, The Wicked King, and The Queen of Nothing.Of course I want to be like them. They're beautiful as blades forged in some divine fire. They will live forever.And Cardan is even more beautiful than the rest. I hate him more than all the others. I hate him so much that sometimes when I look at him, I can hardly breathe.Jude was seven years old when her parents were murdered and she and her two sisters were stolen away to live in the treacherous High Court of Faerie. Ten years later, Jude wants nothing more than to belong there, despite her mortality. But many of the fey despise humans. Especially Prince Cardan, the youngest and wickedest son of the High King.To win a place at the Court, she must defy him—and face the consequences.In doing so, she becomes embroiled in palace intrigues and deceptions, discovering her own capacity for bloodshed. But as civil war threatens to drown the Courts of Faerie in violence, Jude will need to risk her life in a dangerous alliance to save her sisters, and Faerie itself.From #1 New York Times bestselling author Holly Black comes the stunning The Folk of the Air trilogy filled with twists and enchantment, as one girl learns the meaning of true power when she finds herself caught in a web of royal faerie intrigue.

  • af Barbara Smit
    237,95 kr.

    The fascinating story of the enemy brothers behind Adidas and Puma, whose rivalry shaped the modern sports businessAdidas and Puma are two of the biggest global brands in sports, paying stars, clubs, and competitions to show off their labels in stadiums and across magazine pages. In Sneaker Wars, journalist Barbara Smit reveals the dramatic, character-driven story of these two powerhouses. Started in their mother's laundry room in Germany, Adi and Rudi Dassler's shoe business was an instant success. But a vicious feud soon pulled them apart: by the end of World War II, the brothers split the company, dividing their family and hometown.Adidas and Puma then revolutionized the world of sport, their rivalry introducing behind-the-scenes deals and multimillion-dollar contracts. A page-turning narrative, Sneaker Wars is a riveting blend of family drama, business, sports, and history."What does David Beckham's superstardom have to do with a pair of warring Bavarian brothers in the early 1900s? More than you think, according to this compelling book." -- Time Magazine

  • af Tom Hougaard
    215,95 kr.

    Best Loser Wins is an intimate insight into one of the most prolific high-stake retail traders in the world. Tom Hougaard is the winner of multiple trading competitions and on one occasion traded the equivalent of $30,000 into more than $1.3 million over the course of a year.While the average retail trader risks $10 per point in the underlying asset, Tom Hougaard frequently risks up to $3,500 per point. This risk exposure requires a mindset that is out of the ordinary.Normal thinking leads to normal results. For exceptional results, traders must think differently.This book will guide and inspire you in ways no other trading book has. It is not about strategies and money management. It is about mind management. Tom Hougaard provides a unique and refreshingly personal account of how an ordinary trader elevated his game to incredible heights by focusing as much on his mental approach as on his technical analysis.Best Loser Wins explains how you, by thinking differently when you are trading, can elevate your game from mediocre and sporadic, to excellent and consistent. No amount of technical analysis will ever do that for you.Tom Hougaard says, "People don't fail because they don't know enough about technical analysis. They fail because they don't understand what the markets are doing to their minds." Best Loser Wins is an antidote to conventional and flawed thinking in trading, and a blueprint for a new belief system for traders who want to elevate their results to levels they never dreamed they could reach.

  • af Meir Liraz
    122,95 kr.

    This guide will walk you step by step through all the essential phases of developing a results driven marketing plan.The marketing plan is a problem-solving document. Skilled problem solvers recognize that a big problem is usually the combination of several smaller problems. The best approach is to solve each of the smaller problems first, thereby dividing the big problem into manageable pieces. Your marketing plan should take the same approach. It should be a guide on which to base decisions and should ensure that everyone in your organization is working together to achieve the same goals. A good marketing plan can prevent your organization from reacting to problems in a piecemeal manner and even help in anticipating problems.My name is Meir Liraz and I'm the author of this book. According to Dun & Bradstreet, 90% of all business failures analyzed can be traced to poor management. This is backed up by my own experience. In my 31 years as a business coach and consultant to businesses, I've seen practically dozens of business owners fail and go under -- not because they weren't talented or smart enough -- but because they were trying to re-invent the wheel rather than rely on proven, tested methods that work. And that is where this book can help, it will teach you how to avoid the common traps and mistakes and do everything right the first time.

  • af Michelle Gladieux
    175,95 kr.

    "Clear communication requires the courage to confront the psychological blocks that are holding you back. Learn how to become a fearless and peerless communicator. As a lifelong communication coach, Michelle Gladieux has discovered the four sneaky psychological obstacles that can keep you from becoming an effective communicator: Hiding-Fearing your low self-confidence will expose your supposed weaknesses; Defining-Putting too much stock into your assumptions and being quick to judge right and wrong; Rationalizing-Using 'being realistic' to shield yourself from taking chances, engaging in conflict, or doing other scary but potentially rewarding actions; Settling-Stopping at 'good enough' instead of pushing for something better. What all these challenges have in common is they require taking risks-to reveal yourself, to question your beliefs, to take a leap of faith, or to move out of your comfort zone. As a response, each chapter includes a Pro Move, or a best practice, and an exercise designed to help you overcome your fears and become a powerful communicator. Courageous communication requires self-knowledge, practice, and a fierce desire to continually improve; this book is like having an expert coach along with you for every step of the journey"--

  • af Jenny Drew
    257,95 kr.

  • af W. Chan Kim
    232,95 kr.

    "Kim and Mauborgne reveal the distinct advantages of nondisruptive creation to business and society, showing how this bold new approach to innovation allows companies to grow while also being a force for good. With examples that cut across all sectors of the economy and a practical framework for guiding innovation efforts, this book shows why nondisruptive creation matters to all of us and why it's about to become a lot more important in the future; how to create innovation strategies that trigger nondisruptive creation instead of disruption; how to identify and execute on nondisruptive opportunities; and how companies can more thoughtfully pursue their growth and innovation strategies in a way that better balances business and society"--

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.