Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse

Her finder du spændende bøger om Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse. Nedenfor er et flot udvalg af over 2.308 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (2.000+)
  • (355)
  • (25)
Format
  • (1.000+)
  • (416)
  • (275)
  • (219)
  • (102)
  • (86)
  • (23)
  • (9)
  • (2)
Vis mere
Sprog
  • (2.000+)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (33)
  • (41)
  • (41)
  • (41)
  • (42)
Serie
  • (27)
  • (11)
  • (9)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
Vis mere
Tag
  • (249)
  • (142)
  • (125)
  • (124)
  • (107)
  • (89)
  • (86)
  • (80)
  • (80)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    145,95 - 207,00 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Münster
    218,00 kr.

    Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag. Du har uden tvivl hørt om denne bog fra en af dine kollegaer eller venner. Bogen udkom i 2017 og der er en grund til at den har solgt så godt siden. Den handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde vi laver vores strategier til.Den viser eksempler på hvordan vi faktisk modarbejder os selv mere når vi taler om klassisk management teorier som brændende platforme, change management osv. I bogen Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag har Morten Münster samlet 40 års forskning op omkring menneskers adfærd i en let forståelig metode delt op i fire trin. Her er tale om adfærdsdesign i bedste forstand hvor du med metoderne fra bogen kan blive klogere på at ændre adfærd med konkrete tiltag. Det er en oplagt bog at læse for ledere og medarbejdere som et alternativ til de mange management bøger der findes derude. Derudover er den skrevet på en sjov måde, så den også egner sig til andet en den faglige bog du læser på arbejdet.

  • - Hvad enhver investor bør vide
    af Lars Tvede
    179,00 kr.

    Sådan navigerer man ifølge den succesrige erhvervsmand Lars Tvede på et børsmarked i krisetid. Dagen før coronakrisen ramte alverdens børsmarkeder som et tungt hammerslag, solgte Lars Tvede alle sine aktier. Han tjente penge på nedturen og købte aktierne tilbage, da kurserne nogle uger senere var tæt på at ramme bunden. I den efterfølgende turbulens dansede han vellykket rundt på børserne, og da roen sænkede sig en anelse hen over sommeren, kunne han sætte en pænt stor gevinst ind på kontoen.Hvordan bar han sig ad? Hvordan lykkedes det ham at læse markedet? Hvordan brugte han den viden og erfaring, som han har erhvervet gennem snart 40 år som investor og iværksætter, til at træffe rationelle beslutninger, mens mange andre investorer var ramt af panik?I Bobler, bullshit og børsfest har Lars Tvede i en række korte, informative og letforståelige kapitler samlet alle sine vigtigste grundregler, budskaber og pointer. Bogen er kort og godt essensen af, hvad enhver investor bør vide:Hvorfor markederne svinger i en fast rytme mellem langvarige opture og bratte fald. Hvorfor aktier (stort set) altid giver et højere afkast end andre aktiver. Og hvorfor det (som regel) er klogere at investere i brede passivt forvaltede fonde end at betale din bank i dyre domme for at vælge aktierne for dig.Forfatterens konklusion: For at tjene penge skal du kombinere risikovillighed, spredning og udholdenhed, måske tilsat lidt timing og andre finesser. Her kan du læse, hvordan du griber det an. Samtidig får du Lars Tvedes egne underholdende og humoristiske fortællinger – ikke blot om de store indbringende succeser, men også om de kæmpebrølere, han har begået undervejs.

  • - De religiøse årsager til ufrihed, stagnation og vold
    af Ruud Koopmans
    235,95 kr.

    Den islamiske verden er i stigende grad præget af krig, terror, økonomisk misvækst og manglende demokrati. Kvinder, homoseksuelle og religiøse mindretal undertrykkes og forfølges. Stadig flere muslimer flygter derfor til Vesten, hvor integrationen af dem ofte fører til nye konflikter. Hvad er grunden til den elendige forfatning, ”Islams Hus” befinder sig i? Den hollandske sociolog Ruud Koopmans fremlægger i bogen resultaterne af den mest omfattende indsamling hidtil af statistisk materiale og andre facts og foretager den første sammenligning på empirisk grundlag af muslimske og ikke-muslimske lande og migrantgrupper verden over. Han når frem til, at en stor del af problemerne skyldes de fundamentalistiske strømninger i islam, som har bredt sig de seneste 40 år og i dag holder en stor del af den islamiske verden i et kvælertag. Koopmans mener ikke, at problemerne er uløselige, men det vil kræve et opgør med fundamentalismen, hvis udviklingen i de islamiske lande skal vendes. Bogen er derfor en forfriskende modvægt til såvel dem, der mener, at islam ikke kan reformeres, og som ser alt islamisk som problematisk, som dem, der på den anden side giver Vesten skylden for problemerne på grund af imperialisme, racisme og de krige, vestlige lande har været involveret i.Sagt om bogen:”Et standardværk for alle, der beskæftiger sig med udfordringerne i den islamiske verden og integrationen af muslimer i Europa.” Ayaan Hirsi Ali

  • af Mikael Kamber & Eric Ziengs
    149,95 kr.

    Denne bog handler om at leve i vor tid. En tid med store muligheder og store trusler. Bogen er skrevet til dig, der forsøger at finde en sund balance mellem mulighederne og truslerne. Du får indblik i, hvorfor det ikke er nok at være ”sur for en sikkerheds skyld”, og hvordan man kan bevæge sig i retning af at være ”livsglad med vilje”. SUR FOR EN SIKKERHEDS SKYLD? er baseret på de sidste 20 års forskning i positiv psykologi og Mikael Kambers arbejde med emnet i de sidste 10 år. Du får konkrete metoder og et overblik over den nyeste viden om trivsel, livsglæde og stærke relationer – både i privatlivet og i arbejdslivet. SUR FOR EN SIKKERHEDS SKYLD? er en samtalebog, hvor intervieweren Eric Ziengs afprøver Mikael Kambers pointer og påstande med kritiske spørgsmål og sikrer, at der er masser af konkrete eksempler. Når du har læst bogen, får du svært ved at bevare det dårlige humør.

  • - Hvorfor topchefer blander sig for meget og medarbejdere skal blive bedre til at sige nej
    af Per Helge Sørensen
    232,95 kr.

    Hvem kender ikke til meningsløse arbejdsglædeprojekter med trivselsplakater på toiletterne. Seminarer om kerneværdier, som ingen alligevel kan huske. Endeløse møder uden dagsorden og verdensfjerne innovationsstrategier, hvis eneste resultat er, at vi lige om lidt skal omstruktureres – igen.Gennem de seneste år har mængden af interne varmluftsprojekter på vores arbejdspladser fået et omfang, så det kan være svært at få tid til at passe sit arbejde. Men hvorfor er det blevet sådan? Og er der slet ikke noget, man kan gøre for at begrænse absurditeterne?Det handler ikke bare om at grine ad absurditeterne. Med Varmluftsstrategi for begyndere går Per Helge bag kulisserne og forklarer, hvad der i virkeligheden foregår, når alle de meningsløse initiativer bliver rullet ud. For hvis vi forstår, hvad der sker, kan vi måske blive bedre til at hjælpe hinanden til at stoppe idiotien.

  • - Køb aktier og bliv fri
    af Jane Bækgaard & Pernille Wahlgren
    129,95 - 184,95 kr.

    HVORDAN VIL DU GERNE LEVE, NÅR DU BLIVER ØKONOMISK UAFHÆNGIG?Investér i livet giver dig den fulde værktøjskasse til at blive en sikker vinder på aktiemarkedet – enkelt og ansvarligt. Alle kan lære det, og det kræver ikke store beløb at få pengene til at arbejde for dig – 500 kroner om måneden er en god begyndelse. Pernille og Jane har udviklet Lev & tænk enkelt-filosofien, hvor man skærer ned på sit forbrug og i stedet investerer sine penge. På den måde skaber man en pengemaskine, der over tid kan give luft i økonomien og dermed mere frihed. Forfatterne støtter dig i at forenkle tilværelsen og begynde at udleve dine drømme og ambitioner – om det så er mere tid med familien, rejser, en pause i livet eller uddannelse. For hvad vil du, når du får råd? Denne bog er for alle, der vil lære at investere, og alle, der drømmer om at leve præcis det liv, som er rigtigt for dem. Pernille Wahlgren, der er selvlært aktieinvestor, var 44 år, da hun havde råd til at sige sit job op og udleve sin livsdrøm – herunder at skrive denne bog sammen med sin mor, psykolog Jane Bækgaard. I Investér i livet viser de to sammen, hvordan man opnår personlig og økonomisk frihed ved at rydde op i sit liv, forenkle, spare op og investere.

  • af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    116,95 - 197,95 kr.

    Der er stort fokus på iværksætteri i dag, og iværksættere bliver ofte omtalt som redningsplanke for et kriseramt Danmark. Samtidig findes der masser af stærke fordomme om iværksættere, og der fortælles mange historier om, hvad der kendetegner en RIGTIG iværksætter - både med en barsk ´røven på kogepladen´-retorik og med en virkelighedsfjern, lyserød beskrivelse af ´passiv indtægt´. Det kan være svært at identificere sig med den slags historier og rollemodeller, og derfor kan det virke vanskeligt og farligt at blive iværksætter.Forfatterne ønsker at nuancere disse fordomme, og det gør de ved at dele deres egne erfaringer som selvstændige gennem mange år, samt erfaringer fra en række meget forskellige iværksættere. Med Iværksætterhåndbogen som arbejdsredskab er det muligt at gå fra potentiel iværksætter til rent faktisk at stifte egen virksomhed.Forfattere:Hanne Wick (kommunikations- og iværksætterrådgiver) og Dorthe Klyvø (tekstforfatter, oversætter og bogredaktør).Links til relevante websites og værktøjer, samt skabeloner til download findes på bogens hjemmeside.

  • af Mette Risgaard Olsen & Mette Hald
    356,95 kr.

    Den moderne, målrettede lærebog om, hvordan du bliver en effektiv, resultatorienteret sælger.Bogen kommer rundt om alle aktuelle aspekter ved et godt salg: sælgerens personlige fremtræden, de forskellige kundetyper, salgsstrategi, præsentationsteknik, forhandling, salgsetik og -jura, værdiskabelse for kunden, oparbejdelse af kundeemner, salgsopfølgning, salgsledelse med mere.”Salg og salgspsykologi” er primært skrevet til erhvervsakademierne, men alle, der arbejder med salg, vil få et inspirerende karriereskub med denne bog. 

  • - Strategisk udviklingsarbejde i organisationer
    af Michala Schnoor & Morten Jack
    251,95 - 296,95 kr.

    Værdiskabende internt konsulentarbejde.De interne udviklingsfunktioner forandrer sig radikalt i disse år. Organisationer skal udvikles og optimeres, så de er gearet til nuværende og fremtidige udfordringer. Kravene er høje og presset er stort. Løbende skal interne konsulenter implementere nye strategier, politiske beslutninger og indsatser. Kompleksiteten vokser, dokumentation fylder, og resultaterne skal være synlige. Det stiller store krav til interne konsulenter. DEN INTERNE KONSULENT handler om god konsulentpraksis, og hvordan man som intern konsulent arbejder professionelt med at skabe organisatorisk værdi. Bogen kalder det strategisk udviklingsarbejde, for det handler om både resultat og proces: Hvilke mål skal vi nå? Og hvordan kommer vi derhen på en god måde? At være konsulent kalder på en særlig faglighed: Man skal både definere opgavers form, indhold og rammer og bevæge sig smidigt mellem forskellige konsulentpositioner. Med udgangspunkt i konkrete, genkendelige dilemmaer og udfordringer fra hverdagens konsulentpraksis tilbyder bogen praktiske ”greb”, metoder og inspiration til interne konsulenter, der vil udvikle deres praksis. Bogen taler bredt til interne konsulenter og stabsfunktioner i både offentlige og private organisationer.

  • - - en grundbog
    af Hans Jørgen Biede, Mikkel Harbo Bossow & Søren Dalgaard
    227,95 kr.

    Finansielle markeder og investering for private – en grundbog gør den kommende rådgiver i stand til at forklare investor om produkters indhold, afkast og risici m.v. Denne 2. udgave er revideret, opdateret og tilpasset gældende lovgivning. Bogen indledes med et kapitel, der overordnet beskriver den finansielle sektor i Danmark herunder de finansielle markeder og de finansielle institutioner. I de følgende kapitler ses der nærmere på investering i obligationer og på aktieinvesteringer, herunder den overordnede porteføljeteori. Afslutningsvis beskrives og analyseres af investeringsforeninger og investeringsforeningsbeviser, der er meget benyttet blandt private danske investorer. Bogen beskæftiger sig med de såkaldte grønne og gule produkter, fx stats- og realkreditobligationer eller aktier og investeringsforeningsbeviser. Den eneste undtagelse er såkaldte unoterede aktier, det vil sige aktier, der ikke er børsnoterede. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser, fx finansøkonom og finansbachelor.

  • af Lars Tvede
    145,00 - 204,95 kr.

    Lars Tvede afslører, hvad der kommer til at præge udviklingen de kommende år. Det er svært at spå om fremtiden – men det er ikke umuligt. Som finansiel investor og som iværksætter er Lars Tvede afhængig af at kunne forudsige udviklingen, og i Supertrends løfter han for første gang sløret for, hvordan han gør det. For hvis man skal kunne lægge planer ud over den helt kortsigtede fremtid, er det nødvendigt at vide noget om drivkræfterne i verden. I bogen præsenterer Lars Tvede sit vigtigste redskab, 50 tommelfingerregler, der – især når man kombinerer dem – peger målrettet fremad. Han fortæller også om sociale algoritmer, logiske kædereaktioner og fremskrivninger og om de mentale barrierer, der ofte står i vejen, når vi prøver at blive klogere på, hvor verden er på vej hen. Endelig afslører han, hvad han tror på kommer til at præge udviklingen i de kommende årtier. Det er en fremtid præget af vilde teknologier, overraskende trends og en række forbløffende vendepunkter – for verden er på vej et andet sted hen, end mange tror.

  • af William Ury & Roger Fisher
    232,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

  • - Historien om Jeff Bezos og butikken, der har alt
    af Brad Stone
    269,95 kr.

    Erhvervsjournalist Brad Stone har i årtier fulgt Amazons udvikling og fortæller nu historien om virksomheden, der i Danmark mest er kendt for at sælge bøger. Men hvad skal der til for at opbygge en succesrig onlinebaseret virksomhed, der sælger alt, og som tæller ca. 90.000 medarbejdere på verdensplan? Der skal en hidsig, overintelligent og ambitiøs stifter til! En, der skarpt kan gennemskue både it-processer og forretningsmodeller, som ikke er bange for at eksperimentere, og som har tæft for at se de store perspektiver. Jeff Bezos, manden bag Amazon, lader ingen Steve Jobs tilbage i chefnykker og overfusninger. Brad Stone fortæller om manden og virksomheden, der igennem dramatiske op- og nedture, kriser og succeser har manøvreret igennem blodrødt farvand uden nogensinde at vakle. Læs om krigen mellem Amazon og bogbranchen. Mellem Amazon og Google. Mellem Amazon og eBay. Mellem Amazon og Target …

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    410,95 kr.

    -

  • - En grundbog, 2. udgave
    af Asbjørn Molly & Hanne V. Moltke
    382,95 kr.

    Systemisk coaching er en grundbog for coaches og andre samtalepartnere, der ønsker at dygtiggøre sig i arbejdet med samtaler og coaching. Den giver læseren mulighed for at opbygge eller videreudvikle et teoretisk fundament for at arbejde med samtaler og coaching på et systemisk og anerkendende grundlag. Med den systemiske tilgang til coaching flyttes fokus fra individ til relationer og fra problem til muligheder – og nye perspektiver og muligheder skabes. Bogen udkom første gang i 2009 og har siden etableret sig som en populær grund- og studiebog i coaching. Denne 2. udgave er gennemskrevet og opdateret med ny litteratur, og der er tilføjet nye kapitler om grafisk facilitering, coaching med modeller og parathed hos fokusperson og coach. Bogen vil kunne inspirere alle, der på tværs af brancher arbejder professionelt med samtaler – blandt andet ledere, konsulenter, vejledere og sagsbehandlere. ”Systemisk Coaching har fungeret både som lærebog og som fysisk anker for min ledelse. Det er en klog bog, som udfordrer og skubber ens forståelse af samtaler, både når man læser den første gang, og når man læser den femte gang.” – Jan Henriksen, konsulentchef, KL´s konsulentvirksomhed, KLK ”Bogen giver en unik indsigt i den teori og praksis, som en systemisk coach trækker på. Samtidig får enhver leder værdifuld inspiration til de mange samtaler, hvor især spørgende, undersøgende, værdsættende, nysgerrige og rammesættende dialoger er i spil.” – Camilla Wang, rektor, professionshøjskolen ABSALON Om redaktørerne: • Hanne V. Moltke er partner og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. • Asbjørn Molly er ledelses- og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, ekstern lektor ved AAU, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. Om medforfatterne:• Per Møller Janniche. Chefkonsulent i KLK samt vært i Væksthus for Ledelse. Uddannet cand.pæd. i biologi. Medforfatter til kapitel 3 og 14. • Lars Munch Svendsen. Afdelingschef i Finanssektorens Uddannelsescenter. Uddannet cand.mag. og MBA. Medforfatter til kapitel 3 og kapitlet 'Systemiske grundbegreber'. • Kim Martin Nielsen. Ledende partner i konsulentvirksomheden LEAD - enter next level. Uddannet cand.mag. i pædagogik og master i management development. Medforfatter til kapitel 12. • Jesper Jørvad. Erhvervspsykologi hos virksomheden Ennova. Uddannet cand.psych. Coach og specialist i ledelse- og talentudvikling. Medforfatter til kapitel 1. • Morten Ziethen. Lektor i anvendt filosofi på Aalborg Universitet. Uddannet ph.d. og cand.mag. i filosofi samt cand.pæd. i generel pædagogik. Medforfatter til kapitel 2.

  • - En danmarksrejse på jagt efter fremtiden
    af Tue Mantoni
    173,95 - 235,95 kr.

    Tue Mantoni rejser i sin debutbog Danmark rundt for at finde ind til kernen af det komplekse samspil mellem det danske erhvervsliv og velfærdssamfund. Et spørgsmål fra Jack Ma, grundlæggeren af Alibaba, sendte Tue Mantoni, tidligere topchef for Bang & Olufsen og Triumph Motorcycles, på en rejse rundt i Danmark på jagt efter svar. Spørgsmålet var enkelt: “Hvad er luksus for dig?” I løbet af turen blev det klart for Tue Mantoni, at luksus for os danskere ikke så meget handler om materielle værdier, men om vores velfærdssamfund: værdien af at kunne lade sine børn cykle i skole, få sig en solid uddannelse eller blive behandlet, hvis man bliver syg. Og den værdi, som det giver erhvervslivet. Velfærden er dybt afhængig af et erhvervsliv, der kan finansiere den. Og det kræver, at danske virksomheder fremadrettet har endnu bedre adgang til talent, at innovation kan dyrkes frit, at spilleregler er transparente og til at stole på, samt at der også i erhvervslivet er plads til ’de skæve og de skøre’. I bogen bliver Tue Mantoni inviteret indenfor hos nogle af Danmarks mest succesrige iværksættere og ledere for at diskutere, hvad der skal til for at få virksomheder til at opstå, trives og vokse i Danmark, samt hvordan vi holder vores særlige samfundskontrakt i live, så vi efterlader et bedre samfund til de kommende generationer. Medvirkende er blandt andre tidligere forsknings- og uddannelsesminister Tommy Ahlers, ‘Lakridskonge’ Johan Bülow, bestyrelsesformand Jim Hagemann Snabe og forfatter Tor Nørretranders. Undervejs fortæller Tue Mantoni også om erfaringer og overvejelser fra sin egen karriere og fra de virksomheder, som han arbejder med i dag, blandt andre Joe & The Juice, Soundboks, Lakrids by Bülow og Vækstfonden. "Bogen er min egen roadmovie så at sige, og det har været vigtigt ikke at skrive en erhvervsfaglig grundbog, men at give et indblik i, hvad der skaber succeser, samt hvorfor velfærdssamfundet er lige så nødvendigt for erhvervslivet, som erhvervslivet er for velfærdssamfundet.”

  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 232,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

  • af Hans Jørgen Biede
    399,95 kr.

    Globaløkonomi til marketing og service er baseret på Makroøkonomi og mikroøkonomi – videregående uddannelser. Den er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom og studieordningen på serviceøkonom.Globaløkonomi giver læseren de grundlæggende værktøjer til at forståog analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt en forståelsefor de samfundsøkonomiske sammenhænge. Den økonomiske teoribliver forklaret og kombineret med eksempler fra den virkelige verden.Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse, og er derefteropdelt i fire dele. Hovedtemaet i den første del af bogen er prisdannelsei forskellige markedssituationer og ved forskellige offentlige indgreb.I anden del koncentrerer bogen sig om arbejdsmarkedet og denglobale udvikling, herunder internationale handel og internationalesamarbejder. Derefter rettes fokus i tredje del mod de makroøkonomiskemål, nationalindkomsten og udenrigshandelen.Til sidst analyses rentedannelsen og den økonomiske politik,bl.a. strukturpolitik og stabiliseringspolitik.

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - Organisation, udvikling og samskabelse
    af Sverri Hammer & Mette Elting
    355,95 kr.

    Dette er 3. udgave af Ledelse og organisation. Ligesom organisationer og forventningerne til god ledelse forandrer sig, så har denne bog også forandret sig. Derfor er bogens titel tilpasset det opdaterede indhold. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse sætter fokus på den kompleksitet og den mangfoldighed af perspektiver og tilgange til organisationsfeltet, som ledere møder. Bogen adskiller sig fra de fleste eksisterende organisationsteoretiske lærebøger ved at indtænke organisationen og dennes udvikling i en ledelsesmæssig kontekst. Forfatterne belyser organisationen i forhold til de rammer, der gives for ledelse i dag, og de udviklingsmønstre, der tegner sig for ledelse fremover. Bogen giver en grundig indføring i centrale temaer og behandler såvel klassiske som nye teorier. I denne 3. udgave er kapitlerne revideret, tre kapitler er taget ud og tre nye kapitler om adaptiv ledelse, økonomi- og ressourcestyring samt strategisk styringsarkitektur er kommet til. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom- og bachelorniveau og på andre videregående uddannelser, hvor der undervises i organisationsteori i en ledelsesmæssig kontekst. Men bogen kan også med fordel læses af andre med interesse for ledelse og organisation. Bogens forfattere har alle en baggrund i organisationsforskning, ledelse og ledelses- og strategirådgivning og repræsenterer tilsammen mange års forskning og praktisk erfaring med ledelse, organisation og strategi. Med bogen giver de et spændende indblik i feltet for både den studerende og den erfarne leder.

  • - Sources for Competitive Advantages
    af Ole Stegmann Mikkelsen, Jan Stentoft & Christopher Rajkumar
    461,00 kr.

    This textbook is a comprehensive introduction to how supply chain management (SCM) makes important contributions in creating competitive advantages.Managing global supply chain has become one of the contemporary key business issues. In 16 chapters, this book discusses the answers and perspectives that can be used to develop effective and efficient solutions in supply chains from an applied perspective. Topics include, among others, SCM strategy, performance management, digital supply chains, Sales & Operations Planning, supply chain design, strategic sourcing, supply chain innovation and human aspects of SCM.Of particular importance in this book, is the presentation of a wide range of normative models and theories which are of significant value to masters, MBA and undergraduate level students, although practitioners will also find the textbook helpful in addressing everyday problems in supply chains. The content of this book is relevant not only for manufacturers but also for other industries such as retailing and service companies as well as the public sector. Finally, the theoretical part of the textbook is supplemented with exemplary cases from various Danish organizations that are dealing with some of the key issues in SCM presented in this book.  

  • af Dorte Cohr Lützen
    232,95 kr.

    At være mellemleder beskrives ofte som at være en lus mellem to negle; en der bliver klemt fra mange sider. Og ikke nok med det; mellemlederen bliver også ofte beskrevet som en overflødig instans, en forhindring for forandringer og produktivitet i virksomheden. Men mellemlederen er et vigtigt led i en organisation, et led med afgørende betydning både for stemningen og effektiviteten på arbejdspladsen og for indtjening og kundetilfredshed.Vi ser, hvordan mellemlederen tackler sine udfordringer på arbejdspladsen, og på de dilemmaer, mellemlederen altid vil stå i. Hvis lederen øver sig, kan hun hele tiden blive bedre til at håndtere disse dilemmaer.I bogen er der letgenkendelige eksempler fra arbejdspladser, teoretiske input samt gode råd og værktøjer til at håndtere den kompleksitet, som ligger i mellemlederjobbet.

  • af Sune Bjørn Andersen
    92,95 - 96,95 kr.

    Investering bliver oftest fremstillet som værende enormt komplekst, hvilket desværre afholder mange fra at investere eller gør, at de betaler andre i dyre domme for at gøre-det-for-dem. Det er en skam, for der er ingen grund til, at investering skal opfattes som noget ekstraordinært kompliceret. Det vil jeg gerne lave om på. "Simpel investering" er en bog, hvis formål er at gøre op med forestillingen om investering som noget enormt komplekst. I bogen vil jeg lære dig helt grundlæggende om investering og gøre dig i stand til at gøre-det-selv. Omdrejningspunktet er at holde tingene simple og det betyder, at alle kan være med, hvad enten du er nybegynder eller garvet investor. Du vil lære at følge og forstå opskriften på simpel investering. Se også min hjemmeside frinans.dk, som er min økonomiske legeplads på min vej mod økonomisk uafhængighed og vejen ud af hamsterhjulet.

  • af Kent Hother Nielsen, Lars Truelsegaard, Camilla Nowak & mfl.
    356,95 kr.

    Den praksisorienterede lærebog fokuserer på de enkelte branchers produktsortiment og sparringsmuligheder i forhold til erhvervskunder. Bogen er rettet mod de merkantile, finansielle uddannelser, fx finansøkonom, financial controller og finansbachelor. Denne 4. udgave er revideret og opdateret, ikke mindst hvad angår hvidvask. Bogen behandler de vigtigste produkter og den sparring, der efterspørges af erhvervslivet, fx i forhold til finansiering af anlægsinvesteringer og drift samt hjælp til styring af finansielle risici samt risici på anlæg og driften. Bogen begynder med en introduktion til bankernes rolle. Derefter behandles opstart og overtagelse af virksomheder og virksomhedsformerne. I kapitel 4 gennemgås kort skat og moms. Derefter tages der fat på analyse, kreditvurdering og finansiering samt risikostyring i 11 kapitler: Regnskabsanalyse Strategi og virksomhedsanalyse Kreditvurdering Kreditvurdering – når strategien svigter Likviditet og driftsfinansiering Anlægsfinansiering Risikostyring af anlægsaktiver Risikostyring af omsætningsaktiver Risikostyring af finansielle risici (passiver) Bankvirksomhed og risikostyring Finansiel rådgivning – erhverv afsluttes med et kapitel om bekæmpelse af hvidvask og terrorfinansiering.

  • - Channel Development & Management in the Software Industry
    af Hans Peter Bech
    148,95 kr.

    This book explains what it takes to build and manage partner channels in the software industry. The book uses the business model framework introduced by Alexander Osterwalder. It provides a practical guide for organizing the activities required to design productive partner programs as well implement these programs for the recruitment and management of partners that will find, win, make, keep and grow happy customers on our behalf.

  • - Videnskabsteori og metode i ledelses- og organisationsstudier
    af Birgit Jordansen, Per Darmer & Jens Astrup Madsen (Red.)
    399,95 kr.

    At undersøge organisatorisk og ledelsesmæssig praksis indebærer altid en række valg: fx valg af problemformulering, undersøgelsesdesign, datagenereringsteknikker og analyseform. For at sikre kvalitet i undersøgelsen er det væsentligt at sikre konsistens i disse valg. "Paradigmer i praksis" beskriver hele processen fra valg af problemformulering til den afsluttende konklusion og de efterfølgende refleksioner.Bogen er struktureret om to forskellige tilgange – paradigmer – til videnskabsteori: en realistisk og en konstruktivistisk. Uanset hvilket paradigme der arbejdes inden for fungerer bogen som en central støtte i arbejdet. Essensen i god undersøgelsespraksis beskrives, og forskelle og ligheder mellem de to paradigmer udfoldes. Denne konsistente refleksion omkring det bagvedliggende paradigme tydeliggør, at enhver undersøgelse af praksis er forankret i et videnskabsteoretisk paradigme, og at dette har betydning for alle undersøgelsens faser. "Paradigmer i praksis" henvender sig til studerende, der arbejder med empiriskestudier af organisation og ledelse, samt til praktikere, der ønsker at øge deres metodebevidsthed.

  • - Fordybelse, nærvær og mening i det daglige lederskab
    af Tommy Kjær Lassen
    270,95 kr.

    I en professionel og teknologisk ledelsestid, er der mere end nogensinde brug for at styrke den menneskelige side af ledelse. Fremtidens ledelse er for den, der vil være menneske først, og leder næst. FILOSOFI FOR LEDERE er lederudvikling gennem klassiske idéer og personlig dannelse. Filosofisk tænkning kan berige hverdagens ledelsespraksis og inspirere til mere fordybelse, nærvær og mening. Bogen inviterer dig bl.a. til at: - udvikle dit personlige lederskab og ledelsesgrundlag med praktisk filosofi - få dig selv med i din ledelse med afsæt i eksistensfilosofi - styrke din dømmekraft og beslutningsevne gennem klassisk etik - få balance i arbejdslivet med handlingsfilosofi - styrke oplevelsen og forståelsen af den daglige ledelse gennem fænomenologisk tænkning - forholde dig til det bestående med et filosofisk kritisk blik - leve med det, der ikke går op, gennem filosofisk paradoksledelse FILOSOFI FOR LEDERE er skrevet til ledere på alle niveauer og kan anvendes på egen hånd og som oplagt litteratur på lederkurser med fokus på filosofi og/eller det personlige lederskab.

  • - Hvad - Hvorfor - Hvordan?
    af Knud Illeris
    181,95 - 209,95 kr.

    Hvad er kompetence? I de senere år er kompetencebegrebet blevet centralt inden for uddannelse og ledelse, men det er stadig uklart, hvad begrebet dækker over. Knud Illeris gennemgår i denne bog omhyggeligt, hvad der ligger i begrebet, og udvikler herigennem det ordinære og det udvidede kompetencebegreb, der tilsammen grafisk illustreres ved hjælp af kompetenceblomsten. Hvorfor er kompetencebegrebet så udbredt? Fordi det langt bedre end f.eks. viden, kvalifikationer og dannelse fokuserer på, hvad der skal til for at håndtere både tilværelsen og arbejdslivet i det moderne samfund. Kompetence er potentialet til at handle hensigtsmæssigt såvel i kendte som i nye og uforudsigelige situationer. Hvordan udvikles kompetence? Hvis læring skal have karakter af kompetenceudvikling, må processen have nogle særlige kvaliteter. Dette drejer sig ikke om at anvende bestemte metoder, men om selve læringsgrundlaget. Illeris diskuterer desuden de centrale problemer omkring kompetencemåling. Kompetence - hvad, hvorfor, hvordan er en kortfattet og let tilgængelig redegørelse for kompetencebegrebet og dets konsekvenser og udfordringer. En nødvendig bog for alle, der beskæftiger sig med skole, uddannelse og management.

  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 149,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.