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This book outlines the origins of Danish Capitalism and prosperity, from a poor and devastated minor state in the 19th century to a consolidated universal mixed economy welfare state at the end of the 20th century. The book argues that firm-based innovation drove Danish prosperity and redistributive capacity. It is a comprehensive but manageable examination of the institutions and choices that shaped a highly innovative and wealthy nation. The book relies on history and economic theory, presents commonly accepted narratives and theories, and contributes new explanations. Therefore, the book also traces both antecedents and the current state of 20th-century capitalism in Denmark and particular outcomes and critical institutions such as firm age, the labor market, and pension schemes. The book will be of interest to academics in business history and economic policy, as well as policymakers and all those interested in mixed economy studies.
Spätestens seit Ende der 1990er Jahre zeichnete sich über eine für normal befundene Nutzung des Internets eine Gruppe von stoffungebundenen Verhaltens- als Abhängigkeitsstörungen ab, die mit dem Internet in Verbindung gebracht werden. Dies sind: Computerspielen, die pathogene Nutzung sozialer Netzwerke, das Online Shopping und der Cybersex. Gegenwärtig (2023) ist jedoch lediglich das Computerspielen in das aktuelle Klassifikationsinstrument der Krankheiten, die ICD-11, aufgenommen worden. Aktuelle diagnostische Tools basieren dabei vor allem auf psychologischen Testmanualen und klinischen Abklärungsgesprächen. Dieses essential reflektiert die aktuelle Gesamtsituation auf Basis epidemiologischer Erkenntnisse und diskutiert darüber hinaus indizierte diagnostisch erweiterte Optionen.
A quick¿¿reference guide to reforms that state and federal policymakers must enact to make health care better, more affordable, more secure, and more universal.Health care in the United States is not a free market. In many ways, U.S. residents are less free to make their own health decisions than residents of other nations. Government controls a larger share of health spending in the United States than in Canada, the United Kingdom, and most other advanced nations. State and federal governments subsidize low¿¿quality medical care and penalize high¿¿quality care. They block innovations that would otherwise reduce medical prices. Congress even funds veterans benefits in a way that increases the likelihood of war.Fortunately, there are corners of the U.S. health sector where market forces have had room to breathe. In those areas, markets have made health care better, more affordable, and more secure. They have made health care more universal-both in the United States and in nations that supposedly already had universal health care. Sometimes, market forces develop such innovations despite government policies that exist explicitly to block them.Those sorts of innovations should be exploding across the United States and the world, bringing affordable health care to low¿¿income patients and driving high¿¿cost and low¿¿quality providers and insurers out of business. But they aren't.Recovery shows that making health care as universal as possible requires ending all barriers that government places in the way of better, more affordable, and more secure health care.
The past decade has brought to the fore the critical need to constantly envision and consider various scenarios where ongoing trends and sudden changes could together alter the provision of healthcare and the direction of medical research. This book brings together scholars whose areas of expertise represent different themes that are essential to understanding how healthcare might change and evolve over the next decade. What lessons can one take away from current and past developments? The themes explored by the book rest on four pillars. The first is the rapid pace and ubiquity of technological advances in areas such as artificial intelligence, machine learning, additive manufacturing and wearable electronics. The second pillar concerns healthy aging, longevity and the management of chronic diseases. The third is the imperative to remain cognizant of the ethical dimensions of medical decisions, adapting bioethics to ongoing changes in healthcare provision. Finally, the fourth pillar relates to how uncertainty in different domains of medical knowledge can be mitigated and translated into clinical practice. For example, how should uncertainty with the results of clinical trials for a new treatment be dealt with? What cost-benefit analyses would be most appropriate for the situation? Chapter authors identify respective challenges and promising opportunities, discussing how these could contribute to envisioning the future scope of healthcare when it comes to providing medical, economic and ethical values to human societies.Chapters 1, 4, 12, and 20 are available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com.
Alle relevanten Informationen für die erfolgreich optimierte Abrechnung im Praxisalltag: korrekt, verlässlich, vollständig.In der aktuellen Auflage erweitert und ergänzt: Kommentierung der einzelnen Leistungen zu Abrechenbarkeit, Steigerungssätzen, möglichen Ausschlüssen, aktuellen Gerichtsurteilen. Praktische Abrechnungstipps und -beispiele mit analogen Bewertungen gemäß GOÄ §6 (2), Auslegungshinweisen und Beschlüssen, u.a. von BÄK und dem Zentralen Konsultationsausschuss für Gebührenordnungsfragen, Berufsverbänden, PVS.Besondere Berücksichtigung von Umsatzsteuerpflicht für Ärztinnen und Ärzte, Abrechnung gegenüber der Beihilfe.Plus: Anwendung und Auslegung der GOÄ-Paragraphen im Krankenhausbereich mit Gerichtsurteilen; Abrechnung von Spezialbereichen, u.a. Schmerztherapie, Schlafmedizin; ärztliche Leichenschau mit Dokumentation und ICD-Kodierungen; Hinweise und Leistungsübersicht zur Abrechnung nach GOÄ für Zahnärztinnen und Zahnärzte.Hinweise und Links zu ambulanter spezialfachärztlicher Versorgung im GKV-Bereich; Kommentierung praxisrelevanter Analognummern der PKV zur GOÄ - inkl. aktueller unzulässiger Analogabrechnungen.IGeL-Abrechnung, Alternative Medizin mit zahlreichen Tipps, Abrechnungsbeispielen und Hinweisen zur verlässlichen Abrechnung von Selbstzahlerleistungen.
This book contains a set of papers which explore the subject matter of human and planetary health at various anglesThe year 2015 was a special year in the field of human and planetary health. In that year, the report, produced by the Rockefeller Foundation and the journal The Lancet, called "e;Safeguarding human health in the Anthropocene epoch: report of The Rockefeller Foundation-Lancet Commission on planetary health"e; was launched. Also in 2015, the World Health Organization and the Secretariat of the Convention on Biological Diversity published the report "e;Connecting global priorities: biodiversity and human health: a state of knowledge review"e; with over 100 contributors, meant to guide future joint actions. Both documents comprehensively address the need for a better understanding of the connections between human health and ecosystems and the risks associated with damages to the integrity of the planet. The period in which humanity finds itself right now, the Anthropocene, is a risk one since mankind is putting the planet under considerable pressure. These elements have led to the emergence of a new field of research, namely planetary health. Planetary health seeks to address a very concrete and urgent contemporary problem, namely the need to understand, quantify, and act in order to reverse the effects of human population growth and the acceleration of socioeconomic activities on the environment and, inter alia, the disturbances in the Earth's natural ecosystems and how these, in turn, impact human health and well-being. Anthropic disturbances in natural ecosystems are characterized by changes in climate, land use, changes in the nitrogen and phosphorus cycle, chemical pollution of soil, water and air, reduction in the availability of drinking water, loss of biodiversity, destruction of the ozone layer, and ocean acidification, among others. In all these areas, there is a perceived need to document and promote examples of initiatives and good practice, which may change current trends. This book addresses this need. It documents experiences, case studies, and projects which explore the connections between human and planetary health and illustrates examples which show the consequences of ecosystemic disturbances to the health and well-being of humanity, with the emergence of new diseases, worsening of infectious diseases and increase in chronic non-communicable diseases related to the deterioration of the current food system, hyper-urbanization, microbial resistance, climate-led migration and zoonoses, among others. Planetary health is a new effort to deal with the question of sustainability and human life on the planet under an increasingly integrative, transdisciplinary, and global perspective, since the problems of this planetary crisis cross geopolitical borders and academic boundaries and affect humanity as a whole. This book provides a contribution to this emerging field. Thanks to its design and the contributions by experts from various areas, it provides a welcome contribution to the literature on planetary health, and it inspires further works in this field.
Health 4.0 is a term that has derived from the Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0), as it pertains to the healthcare industry. This book offers a novel, concise, but at the same time, broad picture of the challenges that the technological revolution has created for the healthcare system.It offers a comprehensive view of health sector actors' interaction with the emerging new technology, which is disrupting the status quo in health service delivery. It explains how these technological developments impact both society and healthcare governance. Further, the book addresses issues related to key healthcare system stakeholders: the state, patients, medical professionals, and non-governmental organizations. It also examines areas of healthcare system adaptiveness and draws its conclusions by analysing recent health policy changes in different countries across the Americas, Europe, and Asia. The authors offer an innovative approach to the subject by identifying the critical determinants of successful implementation of the Fourth Industrial Revolution's outcomes in practice, on both a macro- and microlevel. The macrolevel analysis is focused on essential factors of healthcare system adaptiveness for Health 4.0, while the microlevel relates to patients' expectations with a particular emphasis on senior citizens.The book will appeal to academics, researchers, and students, across a wide range of disciplines, such as health economics, health sciences, public policy, public administration, political science, public governance, and sociology. It will also find an audience among healthcare professionals and health and social policymakers due to its recommendations for implementing Industry 4.0 into a healthcare system.
Es wird erwartet, dass digitale Gesundheitsdaten einen großen Einfluss darauf haben werden, wie die Gesundheitsversorgung in Zukunft verbessert werden kann. Zugleich bieten (digitale) Daten eine große Chance, die Wirtschaft positiv zu beeinflussen. In diesem Buch geht es um die Pläne, eine elektronische Patientenakte einzuführen, in der jeder Patient die Ergebnisse medizinischer Untersuchungen speichern und bei Bedarf abrufen kann. Zugleich soll sie einen wirtschaftlichen Nutzen aufzeigen. Mit 12,1 % des Bruttosozialprodukts stellt der Gesundheitssektor bereits jetzt ein enormes wirtschaftliches Potenzial dar. Trotzdem werden bisher nur 1,8% der jährlichen Gesamtausgaben dafür aufgewendet, die Digitalisierung voranzutreiben. Gleichzeitig steigen die Pro-Kopf-Ausgaben im Gesundheitswesen weiter an. Eine allgemeine Analyse der elektronischen Patientenakte und eine detaillierte Kosten-Nutzen-Analyse zeigen, dass die digitale Speicherung von Gesundheitsdaten das Potenzial hat, Ineffizienzen in der Gesundheitsversorgung entgegenzuwirken. Gleichzeitig zeigt sie Wachstumspotenziale für die IT-Branche durch die Einführung einer flächendeckenden Telemedizin in Deutschland auf. Der Autor identifiziert Verbesserungspotenziale wie die Umsetzung des Datenschutzes und vernachlässigte Bevölkerungsgruppen.
Krankenhäuser nehmen innerhalb eines Gesundheitswesens eine tragende Rolle im Rahmen der stationären Versorgung ein. Wegen ihrer individuellen und gesellschaftlichen Bedeutung stehen die Ausgestaltung der Krankenhausversorgung und deren Finanzierung, die wesentliche Rahmenbedingungen für die Krankenhausleistungserstellung setzt, regelmäßig im Fokus politischer und gesellschaftlicher Diskussionen. Die Leistungserstellung erfolgt in einem Spannungsfeld vor allem zwischen den Zielsetzungen Bedarfsdeckung, Wirtschaftlichkeit und einer maßvollen Ressourcenbeanspruchung. Dabei kann keine dieser Zieldimensionen vernachlässigt werden, ohne dass dies die künftige Leistungserstellung gefährden würde.Der Umgang mit Zielkonflikten findet sich in der immer intensiver geführten gesellschaftlichen und wissenschaftlichen Diskussion im Zusammenhang mit einem nachhaltigen Wirtschaften wieder. Vor diesem Hintergrund bietet die Zielsetzung der Nachhaltigkeit einen vielversprechenden Ansatzpunkt für die Ausgestaltung der Krankenhausleistungserstellung und eines geeigneten regulatorischen Umfelds sowie eine Grundlage für eine konzeptionelle und instrumentelle Weiterentwicklung des Krankenhausmanagements und -controllings.
This book reviews the development of physics-based modeling and sensor-based data fusion for optimizing medical decision making in connection with spatiotemporal cardiovascular disease processes. To improve cardiac care services and patients¿ quality of life, it is very important to detect heart diseases early and optimize medical decision making. This book introduces recent research advances in machine learning, physics-based modeling, and simulation optimization to fully exploit medical data and promote the data-driven and simulation-guided diagnosis and treatment of heart disease. Specifically, it focuses on three major topics: computer modeling of cardiovascular systems, physiological signal processing for disease diagnostics and prognostics, and simulation optimization in medical decision making. It provides a comprehensive overview of recent advances in personalized cardiac modeling by integrating physics-based knowledge of the cardiovascular system with machine learning and multi-source medical data. It also discusses the state-of-the-art in electrocardiogram (ECG) signal processing for the identification of disease-altered cardiac dynamics. Lastly, it introduces readers to the early steps of optimal decision making based on the integration of sensor-based learning and simulation optimization in the context of cardiac surgeries. This book will be of interest to researchers and scholars in the fields of biomedical engineering, systems engineering and operations research, as well as professionals working in the medical sciences.
Dieses essential bietet einen Einstieg in das Thema IHE - "Integrating the Healthcare Enterprise (IHE)¿ - und hilft sowohl Einsteiger:innen als auch fortgeschrittenen "Interoperabilitätsförder:innen" dabei, zu verstehen, wie IT-Systeme in Gesundheitsunternehmen die richtigen Daten, zum richtigen Zeitpunkt sicher miteinander austauschen können und wie es IHE schafft dafür Lösungen in den verschiedenen medizinischen Domänen anzubieten.
In diesem Buch werden 199 Videoclips, in denen Gesundheitsbehörden aus 17 Ländern Corona-Präventionsmaßnahmen nahelegen auf persuasive und gestalterische Mittel hin untersucht. . In einer soziologischen, qualitativ orientierten Medienproduktanalyse kristallisieren sich vier wesentliche inhaltliche Überzeugungsmittel heraus, nämlich sachliche Informationen, soziale Einflüsse, Zukunftsszenarien und Furchtappelle. Im Rahmen einer Gattungsanalyse werden diese als variable Merkmale der Binnenstruktur erfasst, die auf eine neu entstehende kommunikative Gattung bzw. Form (Corona-Präventionsvideos) hindeuten.
The healthcare industry is one of the largest and fastest-growing service industries in the world. The respective merits of public and private healthcare systems are continually debated, but a third system - that of healthcare cooperatives - is rapidly emerging as a universal, community-focused and cost-effective alternative. Rooted in remarkable examples from every corner of the world, World Healthcare Cooperatives highlights both the challenges a successful healthcare cooperative may face, as well as its proven effectiveness in making a difference.Understanding that, for many, especially in developing countries, private hospitals and healthcare insurance plans are expensive and out of reach, and that globally many public healthcare systems are under-resourced, chapters demonstrate how healthcare cooperatives have a critical role to play in providing services sustainably and at an affordable cost. Addressing the persistent gap between supply and demand in the healthcare sector, the authors highlight the capability of healthcare cooperatives to create a positive impact. With examples from Canada, Argentina, Japan, Africa, Brazil, Columbia, Sri Lanka, Spain, and India, chapters showcase the services that cooperatives can offer their communities, including the establishment of hospitals, medical facilities, and other infrastructure, as well as opportunities in biotechnology and information technology research.Considering more than 100 million households worldwide that have benefitted from healthcare cooperatives, this pioneering collection triggers a new direction of research to support those seeking to establish healthcare infrastructure in developing and least developed countries in achieving universal healthcare for all.
Mit dem Präventionsgesetz von 2015 hat der Gesetzgeber einen Rahmen geschaffen, der die Gesundheitsförderung und Primärprävention in den Lebenswelten mit finanzieller und fachlicher Beteiligung aller Sozialversicherungsträger ermöglicht. In diesem essential zeigt Manfred Cassens am Fallbeispiel des Pilotprojekts ¿Xund studier¿n¿ am FOM Hochschulzentrum München, wie Studentisches Gesundheitsmanagement erstmalig basierend auf einem normgeleiteten Qualitätsmanagement (DIN EN ISO 9001:2015) umgesetzt werden kann. Im Zentrum des Systems steht eine eigens entwickelte Health Balance Scorecard. Eine Adaption des hier vorgestellten QM-Konzepts auf ein anderes Studentisches Gesundheitsmanagement ist dabei genauso möglich, wie auf weitere ehrenamtliche Settings so auch beispielsweise den Breitensport.
John Rogers (Specialist in Public Health Dentistry with more than 45 years' experience in management and policy development) and Jamie Robertson AM (over 40 years in private dental practice, extensive public governance and practice experience, and noted historian of the dental profession) look back on 50 years of public dental health in Victoria and Australia. They make a forensic examination of changes in oral health, shifts in government policy, professional practice, technological advancements and public expectations. With a lens focussed firmly on health equity, they ask how good oral health for all Australians can be achieved.While often taken for granted, good oral health is fundamental to good mental and physical health. Poor oral health precipitates and perpetuates low self-esteem and adversely affects a person's ability to eat a nutritious diet, find employment, and engage socially without embarrassment.Oral diseases cause pain and suffering. And yet, despite the well-meaning policy initiatives of some governments over the last half century, dental care remains out of the reach of many Australians and dental health inequality is increasing. While there are many reasons for poor oral health, it is often a clear sign of social disadvantage.Australia's public dental system is a tattered safety net failing Australians on lower incomes, forcing them to face long years waiting for general care. Dental care remains mostly excluded from Medicare. The mouth has been left out of the body. We urgently need a national conversation about how this situation can be remedied.In this unique history, the authors show how we have arrived at the current state of affairs. They trace oral health and disease alongside the complex interaction of social, political and economic factors over the past five decades. Drawing on the latest WHO Global Strategy for oral health, they delve into the past to chart a future in which better oral health is achievable for all.While there is a particular focus on Victoria, the issues are common across Australia and indeed the world.
John Rogers (Specialist in Public Health Dentistry with more than 45 years' experience in management and policy development) and Jamie Robertson AM (over 40 years in private dental practice, extensive public governance and practice experience, and noted historian of the dental profession) look back on 50 years of public dental health in Victoria and Australia. They make a forensic examination of changes in oral health, shifts in government policy, professional practice, technological advancements and public expectations. With a lens focussed firmly on health equity, they ask how good oral health for all Australians can be achieved.While often taken for granted, good oral health is fundamental to good mental and physical health. Poor oral health precipitates and perpetuates low self-esteem and adversely affects a person's ability to eat a nutritious diet, find employment, and engage socially without embarrassment.Oral diseases cause pain and suffering. And yet, despite the well-meaning policy initiatives of some governments over the last half century, dental care remains out of the reach of many Australians and dental health inequality is increasing. While there are many reasons for poor oral health, it is often a clear sign of social disadvantage.Australia's public dental system is a tattered safety net failing Australians on lower incomes, forcing them to face long years waiting for general care. Dental care remains mostly excluded from Medicare. The mouth has been left out of the body. We urgently need a national conversation about how this situation can be remedied.In this unique history, the authors show how we have arrived at the current state of affairs. They trace oral health and disease alongside the complex interaction of social, political and economic factors over the past five decades. Drawing on the latest WHO Global Strategy for oral health, they delve into the past to chart a future in which better oral health is achievable for all.While there is a particular focus on Victoria and Australia, the issues are common across the world.
Die Herausforderungen des 21. Jahrhunderts für das Gesundheitswesen verlangen nach neuen und innovativen Lösungen. Meist ist jedoch die Implementierung eben dieser neuen Prozesse die größte Herausforderung für Unternehmen und Gesundheitseinrichtungen. Sei es die Einführung einer neuen Technologie oder die Etablierung eines neuen Departments - nachweislich scheitern etwa 70 Prozent aller Projekte innerhalb von 36 Monaten. In einer immer schneller werdenden, transdisziplinären Wirtschaftswelt ist es von entscheidender Bedeutung, über die richtigen Implementierungs-Instrumente zu verfügen, um langfristige strategische Veränderungen nachhaltig umsetzen zu können.Das vorliegende Kompendium gibt Ihnen die wichtigsten Implementierungs-Frameworks an die Hand, um auf die Fragestellungen ihrer Organisation effiziente Lösungsprozesse für die Zukunft entwickeln zu können. Die Auswahl erfolgte auf Basis einer wissenschaftlichen Literaturrecherche. Mit zahlreichen Best-Practice-Beispielen aus der Gesundheitsbranche.
"This haunting and propulsive debut follows a journalist's years-long investigation into his father's old classmate: former high school valedictorian Paul Volkman, who once seemed destined for greatness after earning his MD and his PhD from the prestigious University of Chicago, but is now serving four consecutive life sentences at a federal prison in Arizona. Volkman was the central figure in a massive "pill mill" scheme in southern Ohio. His pain clinics accepted only cash, employed armed guards, and dispensed a torrent of opioid painkillers and other controlled substances. For nearly three years, Volkman remained in business despite raids by law enforcement and complaints from patients' family members. Prosecutors would ultimately link him to the overdose deaths of 13 patients, though investigators explored his ties to at least 20 other deaths. This book is based on 12 years of correspondence and interviews with Volkman."--Provided by publisher.
The publication offers cutting-edge practice and research-based reflections on both the models and tools of development of contemporary managers and relevant future trends. The readers are presented with insights covering topics ranging from philosophical ideas, through physiological markers.
In the 19th century, those controlling the steel industry amassed considerable fortunes. Subsequently, the 20th century witnessed oil as the principal resource for accumulating wealth. Presently, data, often referred to as the new oil, are among the most valuable assets. Seven of the world¿s leading corporations, as measured by market value, were involved in data and artificial intelligence (AI) towards the end of 2019. This growth in Big Data and AI has spurred the fourth industrial revolution.Within this thesis, AI refers to the capacity of machines to execute tasks autonomously, based on algorithms, whilst adaptively responding to unfamiliar circumstances. As such, the thesis examines methods that empower computers to tackle problems that necessitate intelligence when resolved by humans. AI encompasses the study of intelligent problem-solving behaviour and the development of intelligent computer systems. Additionally, the emphasis here is placed on data-driven AI instead of rule-based AI.The central issue addressed in this thesis pertains to the discrimination faced by People of Colour (PoC), exacerbated by healthcare AI and algorithms. As detailed in the subsequent chapter, research has demonstrated that PoC are treated differently by medical technology; discrimination based on the algorithmic use of ethnic factors is a pervasive problem in hospitals.
Die Bedeutung der Pflege wird von der Gesundheitsökonomik meist vernachlässigt. Die Gesundheitspolitik muss sich damit beschäftigen, da die Versorgung der Pflegebedürftigen nicht mehr gesichert scheint. In diesem Buch wird der Pflegebereich umfassend dargestellt, d. h. sowohl die Pflege nach SGB V und SGB XI wie auch die informelle Pflege sind erfasst und werden analysiert. In der hier entwickelten, eigenständigen Pflegeökonomik wird die ökonomische Markttheorie als Erklärungsansatz für die Erbringung von Pflegeleistungen relativiert und das klassische gesundheitsökonomische Marktmodell um die eigentlichen Leistungsanbieter, die Pflegenden, erweitert. Vorsorgendes Wirtschaften und Sorgeökonomik ergänzen die Analyse der Pflege als gesellschaftliches, soziales und ökonomisches Phänomen. Dieser Ansatz ermöglicht es, den prozessualen Dienstleistungscharakter der Pflege sowie die Rolle der Pflegenden, der Leistungserbringer, der sozialen Netze und der Institutionen im Zusammenhang zu diskutieren
In der Ausbildung werden (Zahn-)Medizinerinnen und (Zahn-)Mediziner spärlich mit dem Thema Personalführung bzw. -management konfrontiert. Dieses Wissen fehlt in der täglichen Praxis und im härter werdenden Wettbewerb um die besten Köpfe. Personalmanagement ist heute mehr denn je ein erfolgsrelevanter Faktor für Arzt- und Zahnarztpraxen. In zahlreichen Beratungen und Begleitungen von Praxen wurde deutlich, dass es hieran in vielen Fällen fehlt und wie bedeutsam sich eine Veränderung auswirkt. Die Beratenen verweisen ein ums andere Mal darauf, dass es kein einfach zu nutzendes Nachschlagewerk bzw. Handbuch für ihre spezielle Situation gibt, das kurz und knapp aufklärt und Vorgehensweisen beschreibt, die sich als erfolgreich erwiesen haben. Dieser Erfolg zeigte sich sowohl in verschiedensten Gesprächs- bzw. Führungssituationen als auch bei Verträgen oder anderen Notwendigkeiten. Das Buch dient als Nachschlagewerk für Praxisinhaber¬innen und -inhaber sowie deren Führungskräfte. Es beschreibt - von A bis Z - leicht nachvollziehbar die wichtigsten bzw. am häufigsten gesuchten Begriffe rund um die Personalführung in der Arzt-und Zahnarztpraxis. Es offeriert neben den Suchbegriffen erfolgserprobte Ablaufbeschreibungen, Checklisten und Mustervorlagen.Das Buch bringt Personalmanagementwissen auf den Punkt. Einfach. Effektiv. Erfolgreich. So sparen die Verantwortlichen Zeit. Es informiert, stärkt Führungskräfte und unterstützt die Bindung von Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern.Das Buch beschreibt 144 Fachbegriffe auf jeweils einer Seite. Bis zu 50 Graphiken, Mustervorlagen und Ablaufpläne ergänzen das Nachschlagwerk. So entstehen ca. 194 Seiten, die durch ein Interview mit einer Praxisinhaberin und ein Nachwort auf bis zu 220 Seiten aufgerundet werden.Checklisten und Mustervorlagen stehen zum Download auf SpringerLink bereit.
Das Telenotarztsystem gewinnt seit Jahren stetig an Bedeutung in der präklinischen Notfallrettung und wurde bereits in unterschiedlichen Pilotprojekten deutschlandweit getestet. In dem Band wird das System, wie es im Landkreis Vorpommern-Greifswald mit dem Projekt Land|Rettung eingeführt wurde, kritisch betrachtet. Dafür wurden Einsatzdaten der Notfallrettung aus den Jahren 2015 bis 2020 in einem Prä-Post-Vergleich umfassend analysiert und zusätzlich die Kosten des Systems anhand der Projektumsetzung dargestellt. Zusätzlich wurden durch die Modellierung eines Warteschlangensystems die Gestaltungsmöglichkeiten (zentrale vs. dezentrale Koordination) des Telenotarztsystems und deren Vor- und Nachteile untersucht.
This is the first known book on economic evaluations specifically geared to oral health professionals. The book serves as a starting point that explains the concepts and tools required for practitioners with little or no formal training or experience in economic evaluation to conduct such evaluations in oral health(care). It provides the foundation for applying economic evaluation principles to oral health programs as well as more advanced technical information for those interested in acquiring knowledge of health economics within the context of oral health care.In the book, the authors describe the different types of economic evaluation and discuss their role and application in oral health care. Topics explored among the chapters include:Why carry out an economic evaluation in oral health care?Aspects of decision modelling for economic evaluation in oral health careInterpreting economic evaluation in oral healthWorked examples in cost-effectiveness, cost-benefit, and cost-utility analysesAssessing the quality and usefulness of economic evaluation in oral health: a practical approach for cliniciansUsing economic evaluations to inform decision-making in oral health: TransferabilityEconomic evaluation: uses and potential uses in oral health policy developmentIntroduction to Economic Evaluation in Oral Health Care has an applied orientation that emphasizes practical solutions to managing existing problems and situations in oral health care. As such, the book is essential reading for oral health professionals including dentists, oral health therapists, and dental hygienists, as well as students in the oral health professions. The text is also an appropriate and useful resource for other health practitioners and managers who are interested in enhancing their practical understanding of economic evaluation including health economists and other health professionals and decision-makers.
Interprofessionelle Zusammenarbeit prägt das Gesundheitswesen der Zukunft. Gemeinsam auf Augenhöhe erfolgreich sein, muss das Handlungsprinzip unterschiedlicher Berufsgruppen sein. Dies erfordert eine gut abgestimmte interprofessionelle Zusammenarbeit, den Einsatz geeigneter Methoden und das Management komplexer Prozesse.Dieses Lehrbuch behandelt theoretische Zusammenhänge umfassend und systematisch. Es zeigt Möglichkeiten auf, interprofessionelle Teams zu leiten und erfolgreich zu gestalten. Dabei legt das Buch großen Wert auf methodisches, praxisnahes Handeln und verliert sich nicht in abstrakten Ideen. Arbeitsmethoden, Führungsverhalten und -modelle werden lösungsorientiert erläutert. Auch neue Ansätze, wie die laterale Führung und die Rolle des interprofessionellen Managers sind Teil des Inhalts.Das Buch richtet sich an Studierende, Projekt- und Teamleiter, Verantwortliche von interprofessionellen Teams und Qualitäts- und Risikomanager. Ziel ist, die eigene Rolle zu stärken und die Managementkompetenz zu unterstützen.Zu den vielfältigen Anwendungsgebieten zählen:Management und Führung interprofessioneller Teams im klinischen Alltag, in der Qualitätsentwicklung, im Prozessmanagement, Changemanagement, Konfliktmanagement und im Risikomanagement. Sprich im täglichen Miteinander der Berufsgruppen.
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