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Ronald Brisman, M.D. This book will discuss three areas where the The multiplicity of procedures with varying neurosurgeon may provide an important degrees of risks and benefits sometimes re- contribution to the relief of intractable pain: quires a sequential approach, but always an trigeminal and other facial neuralgias, chronic individual one, matching an appropriate treat- noncancer pain, and cancer pain. By one ment plan or procedure for a particular patient intervention, the neurosurgeon often may pro- at a specific time in his or her illness. vide long-lasting pain relief. New techniques, The neurosurgical chapters in this book which have developed since the 1970s and represent my experience with several hundred continue to evolve, dominate the neurosur- patients during a 12-year period from 1975 gical armamentarium because they are not only through 1987. I have relied heavily on the effective, but safe. These include percutaneous works of others, which have been quoted from radio frequency electrocoagulation for trigem- the neurosurgical literature, but this book is inal neuralgia, spinal stimulation for chronic not meant to be encyclopedic. noncancer pain, and intraspinal morphine in- At least as important as knowing when to fusion for cancer pain. operate is knowing when not to do so, and this Sometimes a procedure relieves pain but the is particularly true of the treatment of pain. pain recurs; it may be necessary to repeat the Most patients with pain do not require neuro- procedure, which in the case of radiofrequency surgical intervention.
Katrina Firlik is a neurosurgeon, one of only two hundred or so women among the alpha males who dominate this high-pressure, high-prestige medical specialty. She is also a superbly gifted writer-witty, insightful, at once deeply humane and refreshingly wry. In Another Day in the Frontal Lobe, Dr. Firlik draws on this rare combination to create a neurosurgeon's Kitchen Confidential-a unique insider's memoir of a fascinating profession.Neurosurgeons are renowned for their big egos and aggressive self-confidence, and Dr. Firlik confirms that timidity is indeed rare in the field. "They're the kids who never lost at musical chairs,” she writes. A brain surgeon is not only a highly trained scientist and clinician but also a mechanic who of necessity develops an intimate, hands-on familiarity with the gray matter inside our skulls. It's the balance between cutting-edge medical technology and manual dexterity, between instinct and expertise, that Firlik finds so appealing-and so difficult to master. Firlik recounts how her background as a surgeon's daughter with a strong stomach and a keen interest in the brain led her to this rarefied specialty, and she describes her challenging, atypical trek from medical student to fully qualified surgeon. Among Firlik's more memorable cases: a young roofer who walked into the hospital with a three-inch-long barbed nail driven into his forehead, the result of an accident with his partner's nail gun, and a sweet little seven-year-old boy whose untreated earache had become a raging, potentially fatal infection of the brain lining. From OR theatrics to thorny ethical questions, from the surprisingly primitive tools in a neurosurgeon's kit to glimpses of future techniques like the "brain lift,” Firlik cracks open medicine's most prestigious and secretive specialty. Candid, smart, clear-eyed, and unfailingly engaging, Another Day in the Frontal Lobe is a mesmerizing behind-the-scenes glimpse into a world of incredible competition and incalculable rewards.
Innerhalb der Neuroorthopädie steht die Wirbelsäule im Mittelpunkt des Interesses. Der "Wandel in der Behandlung des Wirbelsäulenpatienten" war das Schwerpunktthema des Neuroorthopädiesymposiums der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg und dem Klinikum Staffelstein. Die gravierenden medizinischen wie auch wirtschaftlichen Folgeerscheinungen von Rückenschmerzen erfordern schon von Anfang an eine professionelle und konsequente Behandlungsstrategie um eine Schmerzchronifizierung zu vermeiden. Fortschritte auf dem Gebiet der medikamentösen, trainingstherapeutischen, interventionellen und psychotherapeutischen Behandlung erlauben erfolgversprechende interdisziplinäre Behandlungsansätze.
Die Epilepsien zahlen zu den haufigsten schwerwiegenden neurologischen Erkrankungen, deren Klinik, Diagnostik und Behandlung in den letzten Jahren durch die bessere Charakterisierung verschiedener Epilepsiesyndrome, die Verfeinerung von diagnostischen Verfahren und die Einfuhrung neuer Therapieoptionen einen betrachtlichen Wandel erfahren haben. Im vorliegenden Buch werden aktuelle Aspekte der Epidemiologie, der Prognose und des Verlaufs, der Ursachen (inklusive Genetik), der Diagnostik und Differentialdiagnostik, der Klinik (Anfallssemiologie und relevante Epilepsiesyndrome), der Therapie (medikamentse Therapie inklusive neue Antiepileptika, Epilepsiechirurgie, alternative Therapien inklusive ketogene Dit) und der psychosozialen Aspekte der Epilepsien dargestellt. Besonderer Wert wurde dabei auf eine praxisorientierte Darstellung gelegt. Dieses Buch bietet eine Entscheidungsgrundlage im klinischen Alltag und hilft, die diagnostischen und therapeutischen Manahmen auf eine rationale, dem aktuellsten Wissensstand entsprechende Basis zu stellen.
Diese Bande enthalten die Vortrage zu den Hauptthemen des Zentraleuropaischen Anasthesiekongresses 1987 in Munchen. Internationale Experten behandeln neueste Untersuchungsergebnisse auf dem Gebiet der Anasthesiologie und Wiederbelebung, der Intensivbehandlung und der Notfallmedizin und vermitteln somit dem interessierten Leser wichtige Daten fur ihre tagliche Arbeit.
Die Anasthesie bei operativen Eingriffen im Kopfbereich bietet eine Reihe von Besonderheiten und Schwierigkeiten. Sie reichen von der engen raumlichen Nachbarschaft des Arbeitsgebietes beider Beteiligten uber das Auftreten spezieller Reflexe und Komplikationen bis hin zu Lagerungsproblemen. Dieser Band stellt die anasthesiologischen Probleme aus der Sicht aller beteiligten Fachbereiche dar - Neurochirurgie, Ophthalmologie, Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde sowie Zahn-Mund- und Kieferchirurgie. In der Ophthalmochirurgie, der Kieferchirurgie und der HNO-Klinik reicht das Altersspektrum vom Kleinkind bis zum Greisenalter mit all den damit verbundenen eigenen Fragestellungen. In der Neurochirurgie sind unter anderem endokrinologische Besonderheiten und die Gefahren der Luftembolie zu beachten. Im Mittelpunkt dieses interdisziplinaren Gesprachs steht der Austausch von Wunschen und Vorstellungen zwischen den operativen Spezialdisziplinen und der Anasthesie, um eine Optimierung des Einsatzes verschiedener Narkosetechniken in Bezug auf die spezifischen Operationsverfahren zu erreichen.
Die Weiterbildungszeit in der Neurochirurgie beginnt ¿ sind Sie gewappnet? Dieses Buch erleichtert Ihnen den Einstieg auf der Station ¿ von der Dokumentation über Hygiene, Notfälle und Schmerztherapie bis zum Entlassungsbrief. Der Diagnostikteil liefert einen fundierten Überblick über alle relevanten Techniken; im Operationssaal finden Sie Grundlegendes zum Instrumentarium und zu den speziellen Verfahren in der Neurochirurgie.Der klinische Teil bietet detaillierte Informationen zur kraniellen, spinalen und peripheren Neurochirurgie mit den relevanten klinischen Erscheinungsformen. Reich bebilderte Hintergrundinformationen zur Anatomie, Geschichte, und Fort-und Weiterbildung bildet den Rahmen dieses praktischen Handbuchs.
Whatever you may say about Professor Samii, his take on neurosurgery cannot be ignored. In this book readers will find pieces that express the philosophy of the most well-known 'Neurosurgical School'. International experts present Professor Samii's teaching and philosophy in dealing with the most difficult neurosurgical pathologies as well as future developments. Basic concepts in neurosurgical sciences, modern surgical techniques and cutting-edge technology are presented in detail.
Peripheral and Cerebrovascular Intervention draws upon experts from diverse fields to provide readers with a comprehensive foundation for understanding and performing endovascular procedures-from the basic steps to the most current and advanced techniques. Individual chapters focus on primary intervention sites, including lower extremity, renal/mesenteric, subclavian/upper extremity, carotid/vertebral, intracranial and venous interventions. Additionally, chapters covering critical limb ischemia and abdominal and thoracic aortic aneurysms are included. By incorporating valuable clinical information, such as indications, contraindications, complications and discussions of surgical techniques and procedures, this book is a valuable resource for the busy practitioner and will be of interest to all interventional and general cardiologists, radiologists and neurologists; vascular surgeons; internists and residents and fellows.
This book offers a complete overview on non colorectal non neuroendocrine (NCRNNE) liver metastases and describes in detail the currently available therapies. Each chapter focuses on the treatment of metastases from a particular primary malignancy and also provides valuable information on incidence, natural history and diagnosis. NCRNNE liver metastases are rare entities compared with colorectal and neuroendocrine metastases, for which the treatments are well codified. While more publications have appeared on the topic in recent years, an in-depth study has to date been lacking. Furthermore, most published series are insufficiently comparable as they comprise patients with NCRNNE hepatic metastases from a variety of primary malignancies and consequently overlook differences in tumor behavior, frequency of isolated hepatic metastases, response to neoadjuvant or adjuvant therapy and interval between diagnosis of the primary tumor and the liver metastases. This book, with its more specific approach, will serve not only as an up-to-date guide to diagnosis and treatment but also as a reference on which to base future studies.
Advances: M. Coleman and J.D. Pickard: Detecting residual cognitive function in disorders of consciousness. N. Torres, S. Chabardes, and A.L. Benabid: Rationale for hypothalamus-deep brain stimulation in food intake disorders and obesity. A.J. Oliveira-Maia, C.D. Roberts, S.A. Simon, M.A.L. Nicolelis: Gustatory and reward brain circuits in the control of food intake. M. Guenot, J. Isnard, H. Catenoix, F. Mauguiere, M. Sindou: SEEG-guided RF-thermocoagulation of epileptic foci: A therapeutic alternative for drug-resistant non-operable partial epilepsies. B. Madea, N. Noeker, I. Franke: Child abuse - some aspects for neurosurgeons. Technical Standards: B. Ratilal, C. Sampaio: Prophylactic antibiotics and anticonvulsants in neurosurgery. P. Francois, E. Lescanne, S. Velut: The dural sheath of the optic nerve: descriptive anatomy and surgical applications. C. Raftopoulos,G. Vaz: Surgical indications and techniques for failed coiled aneurysms
Dieser Band iiber die klinische Anatomie im Bereich des Neurokranium, der Orbita und der kraniozervikalen Ubergangsregion solI Neurochirurgen, Rhino-Oto-Laryngologen, Neu­ roradiologen und Rontgenologen subtile anatomische Befunde pdizise liefern. Wahrend der letzten Jahre haben sich sowohl die diagnostischen Methoden als auch die Moglichkeiten chirurgischen Vorgehens nicht nur vermehrt sondern zunehmend verfeinert. Fur zahlreiche Eingriffe werden heute Lupen und Operationsmikroskope verwendet, die dem Operateur auch kleinere Strukturen zuganglich machen. Ziel einer klinischen Anatomie des Kopfgebietes muB es deshalb sein, auch dem mit dem OP-Mikroskop operierenden Arzt und dem mit komplizierten Apparaturen arbeitenden Diagnostiker die Morphologie jeweils seines Fachge­ bietes vorzulegen. Besonders reizvoll ware die Darstellung aller Strukturen der Augenhohle und die des Kopfes von der Schadelbasis an aufwarts gewesen. Ein solches Vorhaben hatte jedoch einen mehrbandigen Fotoatlas verlangt. Deshalb habe ich mich auf die derzeit arztlich wichtigen Probleme zu beschrankt. Ich habe zahlreiche, selbst beobachtete Variationen in diesem Band aufgenommen, urn die Mannigfaltigkeit der biologischen Strukturen aufzuzeigen. Eine umfassendere Schilderung der Befunde und der einzelnen Bauteile des Kopfes erfolgt in den drei Kopfbanden des LANZ-W ACHSMUTH. Die in der Klinischen Anatomie abgebildeten Praparate sind ausnahmslos von mir angefer­ tigt und fotografiert worden. Fast alle Schemata hat Herr ROMAN HIPPELI, dem ich fiir seine iibersichtlichen und einpragsamen Zeichnungen sowie fUr wertvolle fototechnische Rat­ schlage danke, angefertigt. Einige der Schemata stammen von Herrn JULIUS PuPP. Bevor Schadelabschnitte, Hirnteile, Nerven und GefaBe fotografiert od er schematisch abgebildet wurden, sind die Variationsbreiten und, soweit moglich, auch die postnatalen Wachstums­ und Entwicklungsstadien untersucht worden.
A description of cerebral veins under operative versely, where there are large arterial vessel stems (at the base of the brain) the veins somewhat lose their technical aspects is practically a description of opera significance.
Although decompressive craniectomy is a surgical procedure that has been with us for the past 100 years, its prognostic value in long-term outcomes remains doubtful and its use is at a crossroads. Three randomized trials and numerous cohorts, along with comparative studies over the past 15 years (as shown in the presented figure) have significantly improved our understanding of this simple surgical procedure. In writing this book, the authors not only tried to present state-of-the-art evidence describing the molecular and cellular cascades discovered during the past 40 years and current critical care management of traumatic brain injury, but also found it very appropriate to consider the views of scientists who have contributed immensely in understanding the pathobiology of severe head injury (Simard and Fiskum). The current values of multimodality monitoring of neurochemical processes (Badjatia, Bullock) and the contribution of maximal medical management through guidelines (Stein, Ullman) help to understand how far research concerning the management of head injury has come. The authors deem it important to present the personal views of leading scientists who have conducted two high impact randomized controlled trials (Cooper, Hutchinson, Servadei and Sahuquillo) and the experiential views of decompressive craniectomy during the Operation Iraqi Freedom and Operation Enduring Freedom campaigns (Rosenfeld, Neal). Joint discussions of ethical views between the next of kin and surgeons as well as the value of informed consent constitute the ultimate objective before proceeding with the surgical procedure (Honeybul). The promise of the future, which hangs on additional imaging biomarkers with higher predictive values is presented in a systematic review (Aarabi) that stresses a clear view of the extent of rostral-caudal injury severity to the functional connectivity network, and the connectome on magnetic resonance imaging before proceeding with decompressive craniectomy in patients with low motor subscores.
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