Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Skoleklar: Alfabetet er en fantastisk bog, der er udgivet i 2010 af Forlaget Bolden. Denne bog er en uundværlig ressource for børn, der er klar til at starte skolen. Den introducerer dem for alfabetet på en sjov og engagerende måde, der gør læring til en leg. Bogen er skrevet af en ukendt forfatter, men kvaliteten af indholdet taler for sig selv. Den er fyldt med farverige illustrationer og kreative øvelser, der hjælper børnene med at forstå og huske bogstaverne. Bogen er en del af genren børnebøger, der er kendt for at være både lærerige og underholdende. Forlaget Bolden er kendt for at udgive kvalitetsbøger, og Skoleklar: Alfabetet er ingen undtagelse. Denne bog er et must-have for alle forældre, der ønsker at forberede deres børn til skolestart.
Den første læsning 1.kl. Læsebogen, er en fantastisk bog skrevet af Ina Borstrøm. Udgivet af Alinea i 1999, denne bog tilbyder en unik indgang til læsning for første klasse elever. Genren af bogen er uddannelsesmæssig, og den er designet til at hjælpe børn med at udvikle deres læsefærdigheder fra en tidlig alder. Bogen er fyldt med spændende historier og aktiviteter, der gør læring sjovt og engagerende. Ina Borstrøm har gjort et fantastisk arbejde med at skabe en bog, der er både informativ og underholdende. Den første læsning 1.kl. Læsebogen er en vigtig ressource for enhver forælder eller lærer, der ønsker at hjælpe deres børn med at udvikle stærke læsefærdigheder. Takket være Alinea for at bringe denne fantastiske ressource til verden.
Foldebøger i dansk er en bog fuld af inspiration til, hvordan du kan inddrage foldebøger i din danskundervisning på alle klassetrin.Foldebøger i dansk gennemgår 12 enkle fold trin for trin. Hvert fold er konkretiseret i to danskfaglige eksempler, der spænder bredt fra litteraturarbejde i indskolingen, over fagtekster på mellemtrinnet til arbejdet med nabosprog i udskolingen.De mange eksempler i bogen emmer af kreativitet, skaberglæde og motivation og er lige til at integrere i undervisningen. Eksemplerne kan også bruges som inspiration til selv at tænke foldebøgerne ind i andre genrer, danskfaglige områder og klassetrin.Bogen er en del af serien LÆRERGNISTER. Læs mere om serien, og find via Unilogin gratis supplerende materiale på lærergnister.gyldendal.dk
SKOLEKLAR LEKTIEHJÆLPER er en serie indlæringsbøger for børn i indskolingsalderen, 5-10 år. I indskolingsårene skal der læres meget, og sjove opgavebøger styrker indlæringslysten og giver bedre forståelse for de ting, som barnet skal lære i skolen. Denne bog indeholder opgaver, som træner barnets stavefærdigheder og lærer det at skelne mellem dobbelt- og enkeltkonsonanter, stumme bogstaver, forskellige bogstaver som lyder ens og meget mere. Bogen er illustreret med sjove tegninger og indeholder skoleskema, oversigt med de 120 mest brugte ord og mere end 100 klistermærker.
Kickstart dit barns læsetræning Søren og Mette er igennem tiden blevet fremhævet som det system, der har den bedste metode til at lære børnene at læse. Nye læsesystemer har taget over, men de er stadig bygget på Søren og Mettes læringsprincipper. Derfor vil dette nostalgiske læsesystem fungere perfekt som supplerende materiale til træning i hjemmet ved læsestart, læsetræning og læseløft.Søren og Mette - Vi læser og tegner 2: Klassisk, nostalgisk og dansk produceret opgavebog. Der knytter sig til og støtter op om læsebøgerne i samme serie - men sagtens kan bruges uafhængigt.
Skoleklar er en serie indlæringsbøger for børn i indskolingsalderen, 5-8 år.I indskolingsårene skal der læres meget, og sjove opgavebøger styrker indlæringslysten og giver bedre forståelse for de ting, som barnet skal lære i skolen.Denne bogs øvelser træner ud over skrivefærdigheder og kendskabet til bogstaver og ord, også barnets finmotorik, logiske sans og iagttagelsesevne.Bogen indeholder masser af sjove opgaver, klistermærker og et flot diplom.Inden barnet når til denne bog, kan han eller hun med fordel løse opgaverne i bogen SKOLEKLAR - ALFABETET, som gennemgår alle alfabetets bogstaver.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 5. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Bent Haller), en film (Æblet og Ormen) og en kunstner (Peter Callesen).
Forfatter Jan Kjær er blevet tildelt læringscentrenes FORFATTERPRIS 2016 for sit at arbejde på Nomerne-serien.Nomen Menza drømmer om at lære magi. En dag får han sit ønske opfyldt.Men ikke på den måde, han havde regnet med ...Dette er en letlæsningsbog. Den har LIX 12.Bogen er tidligere udkommet som billedbog.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 5. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Vitello mangler en ven. Han har selvfølgelig tvillingerne Max og Hasse, men de er irriterende og ikke hjemme. Så Vitello vil have en ny ven, og den nemmeste måde er jo at købe slik, så får man altid venner. Men Vitello har ingen penge, til gengæld har han en plan. Han vil grave et stort hul og fange sig en ven…Vitello er en meget opfindsom dreng, der bor sammen med sin mor i et rækkehus ved ringvejen. Han er hovedperson i den anmelderroste og prisvindende bogserie, som er solgt i over 100.000 eksemplarer.Lyt også til de andre lydbøger, som alle er indlæst af Nicolas Bro. Serien fås også som Lyt&Læs e-bøger.
A Concise Contrastive Grammar of English is a pedagogical introduction to English grammar for Danish students of English at bachelor level. At the same time the book is a practical tool of reference for the Danish-speaking English teacher.The reader is guided through the labyrinth of the English grammatical landscape and is introduced to English grammar as well as to basic sentence analysis. The book gives a systematic description of English and covers all the major areas of English grammar. It contains definitions and explanations as well as a large number of examples from a wide range of material (newspapers, magazines, literature, spoken language, etc.).Special attention has been paid to areas that are known to cause problems for Danes who are learning English at a fairly advanced level. Wherever relevant, parallels have been drawn to Danish grammar, and the most important differences between Danish and English have been highlighted.The present fifth edition is the result of a thorough revision. Some sections have been completely or partially rewritten; others have been adjusted in various ways. As with previous editions, the purpose in doing this is to bring the book up to date and make it more helpful for the users, and these have once again helped us in the process with recommendations and suggestions.The reader may be interested in knowing that there are two workbooks which can be used together with the textbook, i.e. A Concise Contrastive Grammar of English for Danish Students. Workbook, 2nd ed. and A Self-Study Workbook with Answer Key, both by Lise-Lotte Hjulmand.
Kollegacoaching er til læsevejledere, der gerne vil samarbejde med faglærere om faglig læsning.Som læsevejleder har du en særlig opgave i at formidle viden om faglig læsning til dine kollegaer. Det gælder både viden om, hvad faglig læsning overhovedet er, og viden om, hvordan undervisning i faglig læsning bedst praktiseres.Det kan være en stor udfordring for en faglærer at medtænke faglig læsning i sin undervisning. At ændre undervisningspraksis er ikke nogen let sag, og processen kan være følsom - både for faglærer og læsevejleder.Kollegacoaching gør udfordringen lettere at håndtere – og det virker! Med Kollegacoaching får du en indføring i væsentlige problemfelter:• Metoden - hvad er kollegacoaching?• Læsestrategier - hvilke faglige læsevaner skal eleverne opbygge?• Modellering - hvilken undervisningspraksis skal faglæreren coaches i?• Coaching i praksis - modellering, gensidig observation, samtaleteknikTil Kollegacoaching findes forskellige arbejdsark til læsevejleder og faglærer. Desuden oversigter over syv læsestrategier til faglig læsning. Klik på Ekstramaterialer herunder.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 3. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Hanne Kvist), en film (Der var engang en dreng - som fik en lillesøster med vinger) og en kunstner (Julie Nord).
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 5. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Søren og Mette - gør læsning til legOpgavebøger knytter sig tæt til læsebogen på samme niveau. Der arbejdes intenst på ordgenkendelse. Der er krydsord, ?kan det passe?- opgaver og opgaver med forskelle som stor/lille - tyk/tynd og meget mere.Søren og Mette er igennem tiden blevet fremhævet som det system, der har den bedste metode til at lære børnene at læse. Nye læsesystemer har taget over, men de er stadig bygget på Søren og Mettes læringsprincipper. Derfor vil dette nostalgiske læsesystem fungere perfekt som supplerende materiale til træning i hjemmet ved læsetræning og læseløft. Opgaverne knytter sig tæt til læsebøgerne i samme serie - men kan sagtens bruges uafhængigt.
Grammatiktossens grammatik er et grammatisk opslagsværk udarbejdet og udgivet af Trine Andersen, som siden 2019 har leveret humoristiske, brugbare og letfordøjelige grammatiskeretningslinjer og regler samt oplysninger om dansk retskriv-ning fra sin Instagramprofil, @grammatiktossen.I Grammatiktossens grammatik finder du huskeregler, bøj-ningsformer, forklaringer på ordklasser, komma, tegnsætning samt forklaringer på mange af hverdagens små faldgruber.I afsnittet Hurtige svar på det meste ligger korte og præcise svarpå mange gængse spørgsmål i afabetisk orden. Her finder du fx hurtig hjælp til ligge/lægge, nutids-r, endelser, hans/sin,jeg/min, sammensatte ord, vidst/vist osv.Bogens indhold er sammensat på baggrund af indholdet fra Instagramprofilen, @grammatiktossen. Udfordringer og pro-blemstillinger bliver forklaret på en overskuelig måde i små afsnit, så alle kan være med.
Laura glæder sig til at komme i skole!Med Lauras store før-skolebog kan før-skolebørn forberede sig på skolestart med sjove og pædagogiske øvelser.
I Sikker stavning 5. klasse af Holger Juul er der fokus på korrekt stavning og tegnsætning baseret på fonologi og grammatik. Hvert kapitel afsluttes med en diktat. Diktatark med 3 forskellige sværhedsgrader kan hentes under EKSTRA MATERIALER herover eller på Gyldendals gratis printportal print.gyldendal.dk. Der finder du også også facitliste til Sikker stavning 5. klasse. Lærervejledningen er integreret i elevhæftet.I-bog (tavlebog)Sikker stavning 5. klasse kan købes som i-bog til fælles gennemgang i klassen (tavlebog). I-bogen indeholder både diktatark og facitliste.Om Sikker stavningI Sikker stavning til mellemtrinnet er det fonologiske arbejde med forholdet mellem bogstaver og lyd stadig basis for staveundervisningen. Vægten ligger nu på korrekt stavning, og der arbejdes derfor med ords betydningsdele (morfemer), ordklasser og bøjningsendelser.Grammatikken gøres funktionel i forhold til stavning - og er helt nødvendig i forhold til kommasætning, som tages op i Sikker stavning 5. klasse. Hæftet har således som resten af seriens hæfter vægt på elevens bevidsthed om dels bogstav-lyd-forbindelsen, dels ordenes betydning og nu også leddenes funktion i sætningen.På mellemtrinnet er der ét hæfte på 56 sider til hvert klassetrin. Sikker stavning 5. klasse indeholder mange opgaver, da den gentagne træning øger sikkerheden. Der er stor variation i opgavetyperne, og eleverne arbejder både alene, i par og sammen i hele klassen. På mellemtrinnet er opgaverne mere komplekse og pladskrævende, så nogle opgaver løses i elevens eget kladdehæfte eller på pc.Sikker stavning 5. klasse sætter særligt fokus på disse områder: snydelyde (fx e/æ/a i ret, bræt, krat og ng/nk i tanke, tango) dobbelt konsonant særlige stavemåder i fremmedord (fx sh for sj-lyd i sushi og shawarma) ordklasser, sætningsled og sætningers opbygning afgrænsning af sætninger og ledsætninger med komma sammensatte ord (et eller to ord?) ord med afledningsdele (fx u-, -hed, -ør, -lig) ental/flertal af tillægsord (fx stribet/stribede, gnaven/gnavne) datid/førtid af udsagnsord (fx spillede/spillet, vaskede/vasket) nutids-r og lang tillægsformUdvælgelsen af fokusområder og tilrettelæggelse af progressionen i Sikker stavning bygger på undersøgelser af danske børns stavefærdigheder. Holger Juul er ph.d. i anvendt sprogvidenskab og lektor ved Center for læseforskning på Københavns Universitet.Se flere materialer til stavning og grammatik her.
Ida og Emil og resten af skolebladet dykker ned i Østerbys spændende historie. Snart støder de på skjulte hemmeligheder fra fortiden, og det viser sig, at det slet ikke er så nemt at grave sandheden frem. Hemmeligheder og løgne lokker skolebladet til at gå efter guldet, og snart går den vilde skattejagt. Gå efter guldet er en ud af i alt seks børneromaner i serien Den sikre læsning. Romanerne er seks afsluttede historier, der tager hensyn til den urutinerede læser, som skal i gang med de første længere kapitelbøger. Romanerne er udarbejdet med læsepædagogiske hensyn og indfrier samtidig de øgede krav til tekstmængde og ordvalg.
Den første læsning 1.kl. Arbejdsbog er en fantastisk bog skrevet af den talentfulde forfatter Ina Borstrøm. Udgivet i 1999, denne bog er en ægte klassiker inden for sin genre. Den første læsning 1.kl. Arbejdsbog er ikke bare en bog, det er en guide til at hjælpe børn med at udvikle deres læsefærdigheder på en sjov og interaktiv måde. Denne bog er fyldt med spændende aktiviteter og øvelser, der vil holde børn engagerede og motiverede til at lære. Udgivet af den anerkendte forlag Alinea, er denne bog et must-have for alle forældre, der ønsker at støtte deres børns læseudvikling. Den første læsning 1.kl. Arbejdsbog er mere end bare en bog, det er et værktøj til at forme fremtidens læsere.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 3. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 3. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.
In a big abandoned house lives a skull. A brave girl named Otilla has escaped from terrible danger, and when she finds herself lost in the forest, the house beckons. The skull is afraid of something too. Can Otilla save them both? Steeped in shadows and threaded with subtle wit with rich, monochromatic artwork and an illuminating author's note.
Læsebogen til 0. klasse lægger op til en legende og varieret undervisning, hvor eleverne læser og skriver fra start. Med Kom og læs kan du både skabe gode fælles læseoplevelser og differentiere undervisningen til den enkelte elev.Læs mere om systemetLæsebogen består af fire læseaktiviteter: Lyt og tal: De 18 nyskrevne historier om Vitello, der begynder i skole, giver et fælles udgangspunkt for at udvikle sprog og læselyst. Rim og rems: Gennem fantasifulde rim og remser af Marianne Iben Hansen leger og undersøger eleverne sprogets rytme og får styrket deres lydlige opmærksomhed. Læs sammen: Her møder eleverne de to figurer Bob og Vips i tekster, der giver eleverne mulighed for at øve deres begyndende læsefærdigheder. Teksterne er bygget op af lydrette ord og få hyppige huskeord. Læs mere: Læs mere består af tekster med figurerne Bob og Vips, hvor alle introducerede ord systematisk repeteres.Kom og læs bygger på dansk og international læseforskning og er skrevet af de erfarne undervisere Louise Rønberg og Trine Lykke Gandil – begge lektorer ved Københavns Professionshøjskole. Systemet er udviklet i tæt dialog med garvede børnehaveklasseledere og lærere.Få overblik over alle materialer i systemet
Lille dansk grammatik til de ældre elever i grundskolen - og til alle, der ønsker en enkel opslagsbog i dansk grammtik. Grammatikken præsenterer ordklasserne, sætningsled og tegnsætning på en overskuelig og tilgængelig måde med masser af eksempler. Emnerne og eksemplerne perspektiveres løbende til fremmedsprog. Se flere materialer til stavning og grammatik her.
Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 8. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk. Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.
Skrivekogebogen er en håndbog i skriftlig fremstilling. Bogen præsenterer de vigtigste genrer inden for fiktion og sagprosa - også skolegenren skriftlig stil er repræsenteret.Skrivekogebogen indeholder tips og gode råd, der kan inspirere i skriveprocessen. Bl.a. en grundig gennemgang af forskellige skrivemodeller, genreskemaer og nyttige redskaber til at variere sproget, fx oversigter over forskellige typer anslag og billedsprog.Skrivekogebogen indeholder alt det, eleverne i 7.-10. klasse har brug for i det forberedende arbejde hen imod den skriftlige afgangsprøve.
Overblik over prøven Prøveklar-serien er direkte henvendt til den enkelte elev, der skal lære sig selv at kende som læser, sprogbruger og opgaveløser. Med et grundigt kendskab til prøvens opbygning, omfang, sværhedsgrad og opgavetyper er eleverne godt klædt på til prøven. Fokus på faglige områder Prøveklar. 9. klasse. retskrivning gennemgår alle de opgavetyper, eleven kan støde på ved afgangsprøven i retskrivning. Hæftet indeholder korte, grundlæggende øvelser i at bruge ordbog, i tegnsætning og i at udfylde diktater. Derefter arbejder eleverne med de faglige områder, der indgår i prøven: At finde sætningsled, At rette en tekst og At bruge rigtig form. Der veksles imellem eksempler og konkrete opgaver, som eleverne løser alene eller to og to. Tegn en faglig profil Eleverne skal tegne en faglig profil af sig selv og opstille egne målsætninger, som der løbende bør følges op på. Det bliver tydeligt for eleverne, hvordan de ved egen målrettet indsats kan sikre sig, at de klarer sig bedst muligt ved prøven. Hæftet kan med fordel anvendes sammen med Gyldendals webprøver/Digitalretstavning.dk
Fandango. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. I arbejdsbogen går tre spørgsmålstyper igen: 1. Faktuelle spørgsmål, der er opklarende spørgsmål i forhold til tekstens handling. 2. Refleksionsspørgsmål, der lægger op til at tænke over problemstillinger i teksten. 3. Overførselsspørgsmål, der lægger op til at perspektivere teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.