Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
NY UDGAVE: 9788759330586KLM på tværs sætter fokus på de mange etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som en underviser møder i skolen i dag, hvorfor den arbejder på tværs af de videns- og færdighedsmål, som den studerende skal tilegne sig i faget. Bogen er opbygget over fem temaer: globalisering og modernitet – individ og fællesskab – majoritet og minoritet – magten til fortolkning – samt læreren som værdiformidler. Behandlingen af disse temaer er diskuterende og inviterer til, at den studerende får blik for nye perspektiver på sig selv, samfundet og skolen. I sidste ende sætter det den kommende lærer i stand til at ”forholde sig nuanceret og reflekteret til etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som er forbundet med undervisning, forældresamarbejde og skole i et globaliseret samfund”, som målsætningen for KLM lægger op til. OBS! Ny udgave udkommer januar 2018, benyt SBN 9788759330586
Det er 10 år siden, Sigurd Barretts nyklassiker og bestseller Sigurd fortæller bibelhistorier udkom, og det fejres i år med udgivelse af en jubilæumsudgave, en aktivitetsbog samt en kuffert med 31 kort om bibelhistorierne.Aktivitetsbogen understøtter Sigurd fortæller bibelhistorier med en lang række varierede opgaver, kreative lege og aktivi- teter inden for fagene kristendom, dansk, historie, samfundsfag og billedkunst.Bogen lægger op til leg, eftertænksomhed, kreativitet og samtale om mange af bibelens vigtige emner på en pædagogisk, inkluderende og sjov måde for børnene. Alle opgaver er illustreret med trin for trin-guide og materialeliste og er inddelt i sværhedsgrader, så det er let at navigere i bogens mange muligheder.Opgaverne kan løses både i grupper eller alene, og der er rig mulighed for at tage bogen under armen og tage ud i landet og opdage nogle af de mange historiske steder og kirker, der omtales i bogen.Aktiviteterne er udarbejdet af de tre lærere Rasmus Welling, Mette Kongstad Welling og Dennis Hornhave Jacobsen og kan anvendes både privat af forældreog i undervisningsøjemed.
DANSKERNES TO GENNEM 1000 ÅR er en fortælling om, hvordan vi blev dannet som nation og borgere gennem løbende impulser udefra. For 1000 år siden blev vikingekongerne efterhånden overbevist om, at de skulle tilbede én frem for flere guder. Landsbykirken opstår som fælles samlingspunkt i landbrugssamfundet. Den kristne jul overtager den hedenske solfest, men som det ofte er tilfældet, når nye ritualer og traditioner skal finde folkeligt fodfæste, sker det ved, at det nye bygger oven på det gamle. Det næste store brud sker med Reformationen i 1530’erne, hvor den katolske kirke og dens mænd taber til kongemagten, der med Christian 3. gør Danmark protestantisk. Frem vokser forestillingen om det kristne menneske som en god samfundsborger, der gør sin pligt. I 1800-tallet ser vi, at religiøs vækkelse kan gå hånd i hånd med social forandring. Grundtvigs tanker om at oplyse og danne det hele mennesker via fri- og højskoler får enorm indflydelse ikke mindst blandt landbefolkningen. Begrebet nation og folk opstår. Efter Anden Verdenskrig sker der en gradvis sekularisering. Velfærdsstaten kan måske kaldes den nye statsreligion? Senere kommer indvandrere fra ikke-vestlige lande til Danmark med helt nye religiøse og kulturelle traditioner. Er Danmark på vej til at blive multikulturelt? Religionsfrihed er en grundlovssikret borgerrettighed, men som et af de få lande i Europa har vi stadig en officiel binding mellem stat og kirke, men også den er under pres. Det moderne menneske vil selv definere sin religiøsitet og føler sig ikke bundet eller begrænset af dogmer eller kirkelige fællesskaber. Men igen kommer udfordringen fra verden omkring os: Hvad kommer det til at betyde for fortællingen om stat og religion, at vi bliver konfronteret med religiøs motiveret vold og terror? Historien har vist, at religion er et magtfuldt og effektivt middel til at samle et folk. Peter Lodberg, født 1958, er teolog og professor i teologi ved Aarhus Universitet.
Er det i orden, at en censor af religiøse grunde ikke vil give hånd til kvinder? Er det i orden, at en skole går til juleafslutning i den lokale sognekirke? Skal skolen tage særlige hensyn til religiøse minoriteter? Og må der overhovedet være religiøse symboler i skolen? Spørgsmålene er mange og svære. Ikke desto mindre er det aktuelle spørgsmål, man som professionel lærer bliver nødt til at tage stilling til. Religion har med følelser at gøre ofte stærke følelser. Som professionel er det imidlertid vigtigt, at man kan holde hovedet koldt og netop agere professionelt. I Gud i skolen - Religiøse dilemmaer i skolens praksis giver forfatterne ikke færdige svar på, hvilken rolle religion skal spille i de danske institutioner, men de analyserer og diskuterer de forskellige strategier, der kan ligge til grund for beslutninger om, hvilken rolle og vægt religion skal have i skolen. I bogens afsluttende kapitel opstiller forfatterne nogle guidelines, som læreren kan støtte sig til i mødet med religiøse dilemmaer i skolens praksis.Bogen tager udgangspunkt i en række interview med skoleledere, fagfolk og repræsentanter for forskellige trossamfund. Den nye udgave er gennemgribende revideret, og der er bl.a. tilføjet et nyt afsnit om den danske friskoletradition. Listen over interviewpersoner er ligeledes blevet udvidet og tæller nu overrabbiner Jair Melchior, undervisningsminister Merete Riisager, formand for Dansk Friskoleforening Peter Bendix Pedersen og nye repræsentanter for Ateistisk Selskab og Humanistisk Samfund.Bogens primære målgruppe er lærerstuderende i faget Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab, men den henvender sig også til alle andre, der er i berøring med religion i institutioner: lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, pædagoger, skoleledere, skolebestyrelser m.fl.
I denne bog sammenfatter Hans Raun Iversen sine 44 års studier i emnet praktisk teologi i Danmark. Bogen er skrevet som en lærebog til faget Praktisk Teologi i det teologiske studium på universitetet og kan også bruges som en håndbog for dem, der blot søger viden om bogens emne. Samtidig har den også karakter af en monografi, der fremlægger en teologisk grundposition.I bogen er kristendommens og kirkens samfundsmæssige stilling i fokus. Det gælder uanset, om der arbejdes overvejede empirisk, historisk eller teologisk, og på trods af at der fokuseres på den enkeltes forhold til kristendommen i dagens individualiserede samfund. Når alle i dag er individualister, er det netop et dybt samfundsmæssigt træk ved vores selvopfattelse! Bogen afgrænses til det danske område, og søger at medtænke alle kirke- og kristendomsformer i Danmark. Bogens første kapitel bringer – for første gang på dansk – en introduktion til metoder i empiriske studier og feltarbejde for teologer. Bogens hovedemner er i øvrigt: Kirkekundskab, kirkesociologi, mission, diakoni, kirke og menighed samt præsterne og de frivillige. Hans Raun Iversen har arbejdet med forholdet mellem folk og kirke i Danmark og Tanzania i flere ansættelser ved Aarhus Universitet 1974-1982 og med udviklingen af dansk, praktisk teologi som lektor ved Københavns Universitet 1982-2018.
Grundbogen til Religion C matcher gymnasiereformerne og rummer nye vinkler på faget og undervisningen – både fagligt og pædagogisk.Bogens grundidé er at aktivere eleverne mest muligt med øvelser, som styrker deres religionsfaglige kunnen og viden. Et indledende brillekursus præsenterer faget og herefter følger kapitler om verdensreligionerne, ateisme og fagets teorier. Bogen afrundes med en værktøjskasse til elevens arbejde med fagets materiale. Grundbogen til Religion C behandler: Kristendom, islam, jødedom, hinduisme og buddhismeReligioner i Kina og JapanAteisme og sekulariseringReligionsvidenskabelig teori og metodeReligionsfaglige begreberLigheder og forskelle mellem religionerne. I 2. udgaven er der foretaget enkelte rettelser i omtalen af den katolske kirke. Det drejer sig om siderne 61 og 62. 1. og 2. udgaven kan bruges parallelt, idet sidetallene ikke skrider.
Den røde tråd i Bibelen sætter fokus på de store linjer i Bibelen, så eleverne får et overblik over den bibelske grundfortælling. Elevbogen består af to dele, en sammenhængende genfortælling af Bibelen og fem fordybelsestemaer. I temaerne tages der fat på nogle centrale temaer inden for kristendommen, som uddyber og supplerer den fortløbende bibelfortælling. Temaerne er spækket med faktabokse, hvor centrale bibelske begreber og fagudtryk bliver forklaret i et enkelt sprog.Genfortællingen er illustreret med sjove og finurlige tegninger af Otto Dickmeiss, som understøtter genfortællingen. Temaerne er illustreret med verdenskunst og fotos.Bogen er udarbejdet med henblik på undervisningen i kristendomskundskab, dansk, billedkunst og musik - primært kristendomskundskab på folkeskolens mellemtrin, men vil også kunne anvendes i overbygningen.
Forfatteren til denne navnkundige bog menes at være den flamske augustinermunk Thomas á Kempis, som fødtes i begyndelsen af 1400-tallet. Næst efter Bibelen er denne kristne klassiker den mest udbredte bog i verden. På femhundrede år er der blevet trykt 550 forskellige udgaver af den latinske grundtekst. Der har været 2500 oversættelser til forskellige sprog. Ikke alene i de kristne lande, men overalt i Østen og Mellemøsten, er den blevet oversat og læst, idet dens visdom og dybe fromhed synes at blive værdsat af troende i alle de store religioner.
Bibelen for nysgerrige er for alle, der har lyst til at gå på opdagelse i Bibelen og blive klogere på, hvad Bibelen er for en bog.Bibelen fortalt og udfoldet i ekstra stort format.Hvad står der i Bibelen – og hvorfor? Og hvordan hænger den sammen? Bibelens mange tekster har forskellige stemmer. De synger og hvisker, græder og råber, truer og beder og beretter om det mest utrolige.For at Bibelens forskellige stemmer og fortællestil kan træde tydeligt frem er teksterne i denne bog genfortalt så tæt som muligt på den originale danske oversættelse af Bibelen. De er udvalgt, forkortet og forenklet, men uden fortolkende kommentarer.Bibelen for nysgerriges store format inviterer til udforskning og fordybelse, og til alle fortællinger er der en række leksikalske opslag. Her er væsentlige begreber og fænomener udfoldet og kan fungere som oplæg til samtale mellem forældre og børn – og de større børn kan selv gå på opdagelse. Fortællingerne er ledsaget af illustrationer, der sætter endnu flere tanker i gang.Bogen indeholder 37 fortællinger, fordelt påDet Gamle og Det Nye Testamente. Teksten er forfattet og udfoldet af Sara Nørholm og illustreret af Lars Vegas Nielsen.
Da regnen oversvømmede alt, og verden var ved at drukne, var der fare på færde. Men den gamle Noa finder på råd. Han bygger en stor Ark og tager alle verdens dyr med ombord. Lige fra sneglen til hunden til dinosauren. Men Arken springer læk midt ude på havet, og hvad skal Noa dog gøre? "Hvordan hunden fik sin våde snude" er en fabulerende gendigtning af historien om syndfloden og Noas Ark."Hvordan hunden fik sin våde snude" er skrevet af den anerkendte engelske poet og børnebogsforfatter og oversætter af norsk litteratur, Kenneth Steven, og illustreret af den prisbelønnede Øyvind Torseter. Bogen blev nomineret til Kritikerprisen i Norge i 2012, og Torseter modtog Kulturdepartementets illustrationspris for børne- og ungdomslitteratur for den. Bogen er oversat til en lang række sprog.
Religion og etik – grundbog til etik i religionsfaget giver en varieret og inspirerende fremstilling af de etiske traditioner i verdensreligionerne. Fokus ligger på mødet mellem de klassiske religiøst begrundede forestillinger og nutidens etiske problemstillinger.Desuden indledes bogen med en grundig gennemgang af sekulære etiske og filosofiske traditioner og grundbegreber, der giver eleverne et sikkert metodisk fundament at arbejde og analysere ud fra.To temaer er gennemgående i bogen:HomoseksualitetMenneske og naturFremstillingen åbner for at arbejde komparativt med religionerne og deres etiske traditioner. Andre gennemgående temaer er:Religion og politik (jødedom, buddhisme)Religion og samfund (kristendom, hinduisme)Etiske forbilleder (Jesus, Gandhi, Muhammed)Udgivelsen afrundes med et kapitel om feltarbejde og herunder feltarbejdets etik. På den måde kobles etikken konkret til en af religionsfagets væsentligste metoder.Bogen er spækket med inspirerende elevaktiverende opgaver, der åbner elevernes øjne for etikken omkring dem, fx i kunsten og i rollespil.Kilde- og billedvalget er yderst varieret og kreativt og åbner for identifikation, analyse og refleksion.Bogen er oplagt at anvende til både perspektivering og selvstændige forløb.
Kirke for de allermindste er 10 grydeklare, enkle og konkrete opskrifter til at invitere de 1-5 årige ind i kirken.Sognepræst Maria Baastrup Jørgensen lægger stor vægt på krop og sanser, der er de helt små børns indgang til lærdom. Hvert af kirkebesøgene har et centralt kristent eller bibelsk tema som omdrejningspunkt, der udfoldes gennem rytmik, leg, bevægelse, musik og sang. Aller aktiviteterne er gennemtænkt i detaljer og der følger en huskelisten med til hver gang.
Religion og kultur - en grundbog er en introduktion til verdens religioner og til deres praksis i de kulturer, hvor de findes. Bogen er skrevet af erfarne formidlere inden for religionsfagene. Bogens grundholdning er den, at der er en nøje sammenhæng mellem religion og kultur, og at gode religionsstudier kræver, at man anskuer religionerne både 'udefra' og 'indefra'. Verdens levende religioner introduceres i et oversigtskapitel og ni særskilte kapitler. Med udgangspunkt i sekulariseringen og 'Guds død' introduceres religionskritikken samt nutidens teorier om religion og etik. Metoder og faglige begreber forklares i kapitler om religionshistoriske grundbegreber og religionsfagets metoder. Den alfabetiske opslagsdel, som indeholder korte ordforklaringer, gør bogen til en nyttig håndbog for enhver, som beskæftiger sig med religionsstudier. Bogen er målrettet religion i gymnasiet og på hf.
Interior Castle was inspired by Teresa's vision of the soul as a diamond in the shape of a castle containing seven mansions, which she interpreted as the journey of faith through seven stages, ending with union with God.
Min lille messebog har svar på alle de spørgsmål, der dukker op, når man er med til at fejre katolsk messen. Teksten er let at læse og de svære ord forklares. Bogen er en god hjælp til den, der er i gang med at lære den Katolske Kirkes liturgi at kende.
Vejledning til Konfirmandens bogVejledning til Konfirmandbogen er til dig, som leder konfirmationsforberedelsen. Bogen består af tre dele:Første del: Forslag til hvordan den enkelte time kan opbygges. Den kan bruges som et kartotek med forskellige muligheder for at sammensætte timen. Hvert kapitel går ud fra et eller flere temaer, som passer med tema og faktasider i Konfirmandens bog. Under hver rubrik er der forslag til metoder og øvelser, musik og film, bibeltekster og salmer, tilknytning til gudstjenesten og oplevelser.Anden del: Tekster som berører teologiske, metodiske og pædagogiske udgangspunkter og overvejelser i arbejdet med konfirmander.Tredje del: Består af andagter med forslag til fortælling og salmer, som passer til temaerne i Konfirmandens bog og undervisningsvejledningen. På den måde kan en undervisningsgang bygges op både med troens praksis og teori, begge samlende sig omkring samme tema.
Bogen til konfirmanderne Konfirmandens bog er bygget op over 20 forskellige emner, som tager udgangspunkt i konfirmandernes livsspørgsmål. Hvem er jeg? Hvem er Gud? Hvad har Gud med mit liv at gøre? Kan man tro? Og på hvad?Hvert af de 20 emner rummer både en tekst skrevet til konfirmanden og en gendigtet bibelfortælling. I bogen er der også faktasider om bl.a. kirken, Jesus, dåben og Bibelen. – Indholdet i de mere faktaorienterede afsnit kan hjælpe til med at udvide samtalen om de konkrete emner. Indholdet er varieret med billeder, citater, sangtekster, så konfirmanderne kan finde forskellige veje ind i emnet.Til materialet er der udgivet en lærervejledning.
De kristnes religion indeholder fremstilling og tekster til undervisning i kristendommen. I alt er der valgt 6 sysnvinkler:Oprindelig kristendom - de kristne ideer, som de ses afspejlet i Det ny Testamente, og som urkirken skabte på baggrund af jødedom, Jesus, og hellenisme.Kristendom i nutiden - den kristne uenighed - på tværs af de traditionelle kirkeretninger, ortodoks, katolsk og protestantisk kristendom - mellem fundamentalisters og modernisters opfattelsen af bl. a. Bibel, undere og frelse.Samfundskristendom - kristendom i statskirkernes tid, før Oplysningstiden, dengang kristendom var et altomfattende system, der forklarede naturens gang og den enkeltes skæbne samt legitimerede samfundsorden og lovgivning.Rituel kristendom - kristendom som middel til at styrke og hellige livet, bl. a. gennem de to grundlæggede religiøse handlinger, dåb og nadver.Luthersk og katolsk kristendom - det store kristne opgør på reformationstiden om bl.a. pavens autoritet, bibelens status og vejen til evig frelse.Missionsk og grundtvigiansk kristendom - det interne opgør i den danske Folkekirke om bl.a. opfattelse af Gud, Bibel, kristen moral og især den evige frelse.De kristnes religion er skrevet med en religionsvidenskabelig tilgang. Religion generelt og kristendom specielt ses i bogen som en menneskeskabt konstruktion, der altid kan forklares alene ud fra den historiske situation, samfundsforholdene og menneskelige behov.Bestemte tolkninger ses derfor aldrig som udtryk for "ægte" kristendom, mens andre skulle være "falske". Alle tolkninger er for en religionsforsker principielt lige meget eller lige lidt gyldige, men nogle er naturligvis mere interessante end andre, simpelthen på grund af deres udbredelse og gennemslagskraft.
Nietzsches Antikrist er det klassiske eksempel på kristendomskritikken, som har påvirket ateisme-debatten lige siden bogens udgivelse i 1895. Den gengiver i stærk komprimeret form Nietzsches hovedsynspunkter vedrørende religioner og moral.I denne bog præsenteres uddrag af Antikrist, som er oversat direkte fra originalsproget tysk til dansk af ph.d. Arne Jørgensen, der tidligere blandt andet har oversat værker af Hans-Georg Gadamer.Bogen er forsynet med indledning og grundige noter, og er tænkt som hovedværkslæsning gymnasiets B-niveau i religion. Desuden er den en oplagt mulighed for samarbejde med faget filosofi, og vil også kunne benyttes i AT-forløb med et fag som historie. Forbindelsen til dansk kulturliv gennem Georg Brandes' behandling af Nietzsche giver også mulighed for samarbejde med dansk-faget.
Martin A. Hansen havde igennem sit forfatterskab og voksenliv et anspændt forhold til kirken som institution, men han var bevidst om, at i det evangelium, som kirken er sat til at forkynde, ligger begrundelsen for et etisk og medmenneskeligt engagement. Han var derfor optaget af at frigøre evangeliets inderste kerne og omsætte det i et forståeligt og vedkommende sprog. Det lykkedes især i novellerne.Martin A. Hansen og kristendommen er tænkt som en hjælp til de studiekredse, der ønsker at beskæftige sig med Martin A. Hansen og kristendommen. Bogen rummer en grundig gennemgang og analyse af ti udvalgte noveller, som hver for sig belyser forfatterens særlige kristendomssyn. – Hvert kapitel er forsynet med spørgsmål som oplæg til samtale og diskussion.Ole Juul, f. 1949, forfatter og foredragsholder, cand. theol. og tidl. sognepræst i Ødum-Hadbjerg pastorat, Aarhus Stift. Tidl. formand for Landsforeningen Martin A. Hansen. Udgivet flere bøger, bl.a. Fortællingen om Martin A. Hansen og Heretica (2009).
Frygt ikke! er en indføring i dogmatik, som kommer i to bind. Frygt ikke! er struktureret efter de oldkirkelige trosbekendelser. Bind 1 omhandler den første trosartikel, Gud, skabelse og synd. Gudsbegrebet behandles ud fra forståelsen af Gud som et trinitarisk fællesskab. I forlængelse heraf forstås Gud som skaber og verden – inklusive mennesket – som skabt til fællesskab med Gud og hinanden. Synd forstås derimod som adskillelse og brud på dette fællesskab. Der præsenteres derfor slutteligt tre overlappende syndsmodeller: synd som eksistensvilkår, synd som brud på sociale relationer og synd forstået som brud på menneskers relation til det øvrige skaberværk. Endvidere begynder bind 1 med en introduktion til tobindsværket samt til dogmatik som fag, dogmatikkens sprog, dogmatikkens kilder og dogmatikkens metoder. Bind 1 bringer derfor dogmatikken på højde med nutidige teoretiske og metodiske problemstillinger dog uden at miste den historiske dybde.Margrethe Kamille Birkler er cand.theol. og ph.d.-studerende på Afdeling for Teologi på Aarhus Universitet. Hendes ph.d.-afhandling omhandler Paul Tillichs symbolske teologi samt hvordan betydningsskabelse kan ske i samspil med intersektionel teologi. Hun arbejder desuden med klimateologi, queerteologi og feministisk teologi i tillæg til sine ph.d.-studier. Endelig underviser hun i dogmatik på Teologi for Lægfolk og holder foredrag. Anders-Christian Jacobsen er professor i dogmatik på Afdeling for Teologi på Aarhus Universitet. Han har skrevet ph.d.-afhandling og disputats om Irenæus og Origenes og deres syn på skabelse, kristologi og opstandelse. Derudover arbejder han med oldkirkens teologi, især i Østkirken, Martin Luthers teologi historisk og aktuelt og sakramentsteologi. Endelig underviser han i dogmatik på Teologi for Lægfolk, holder foredrag og deltager i aktuelle teologiske debatter.
Første Kongebog og Anden Kongebog er placeret i Det Gamle Testamente i den del, man kalder de historiske bøger. Genremæssigt er de beslægtet med Samuelsbøgerne og Krønikebøgerne. I Første Kongebog hører vi bl.a. om kong Salomos storhed og fald og i Anden Kongebog om Jerusalems belejring og Det babylonske Fangenskab. Og vi møder spændende kvinder som Batseba og dronningen af Saba. Kongebøgerne kan muligvis dateres til 6.-5. årh. f.Kr. Christoffersen tager udgangspunkt i tronskiftet, når hun læser, levendegør, lytter til og perspektiverer Kongebøgerne. Hun trækker linjerne fra templets tid til dansk demokrati og går på kunstmuseum med sit barnebarn. Kongeord i Kongebøgerfra kong Salomo til H.M. Kong Frederik 10.
Guds Ord - vores sprog er det første komplette danskproducerede konfirmandmateriale siden 2008. Materialet læner sig op ad de nyeste metoder inden for læringspædagogikken og fokuserer på at få alle konfirmander inddraget i undervisningen via et varieret forløb, der består af bl.a. opgaver, leg og dialog.Dette er den reviderede udgave, udgivet i 2024.Underviserens bog indeholder helt konkrete anvisninger på den enkelte lektion. Der er angivelser af, hvilke materialer der skal anvendes, og beskrivelse af, hvordan undervisningen kan gennemføres trin for trin.Der indledes med en beskrivelse af det enkelte forløbs struktur og hensigt. Derefter følger teologiske overvejelser over emnet, som er tænkt som inspiration til samtalerne med konfirmanderne. Efter hvert forløb findes et forslag til andagt i kirken med salmer og fortællinger, der passer til emnet. Bagerst i bogen findes kopiark til de enkelte lektioner.Materialet indeholder desuden en bog til konfirmanden og en æske med kort til brug i undervisningen. Som købes separat.Guds ord – vores sprog er udarbejdet af sognepræst Ane Ørgaard Bramstoft og sognepræst Iben Johanne Thomsen.
Konfirmandens bog er konfirmandens primære arbejdsredskab, hvor emnerne præsenteres med en righoldig variation af opgaver, billeder, katekismusstof og små refleksionstekster. Konfirmanderne indbydes til selv at formulere sig mundtligt såvel som skriftligt.Dette er den reviderede udgave, udgivet i 2024.Med Guds ord – vores sprog kommer konfirmanderne til at lære, lege og udvikle sprog, så de kan tale med om GUDS ORD. Konfirmandens bog er samtidig et dynamisk værktøj, som kan tages i hånden og bruges i de opgaver, der ikke foregår ved bordet.Konfirmandbogen er desuden tænkt som en minikatekismus, der kan gemmes og tages frem senere i livet, hvis og når konfirmanden – i den bedste af alle verdener – vil uddybe sit kendskab til kristendommen. Bogen begynder med en INTRO, hvor konfirmanderne skal præsentere sig selv, og slutter med en OUTRO, der fungerer som en scrapbog over deres egen konfirmation og tiden som konfirmand.Væsentligt er det også, at bogen åbner mulighed for undervisningsdifferentiering i den forstand, at de hurtige konfirmander kan anvende bogen til fordybelse.Guds ord – vores sprog er udarbejdet af sognepræst Ane Ørgaard Bramstoft og sognepræst Iben Johanne Thomsen.
LET THIS BE A CALL TO ALL BELIEVERS to dream God's dream, to go out into the highways and byways, respecting that all people are created equal in God's sight and that all image-bearers are welcomed in the house of the Lord!
Meet Moses: a baby born in slavery to, a prince, an outlaw, the leader of God's people. Dive into this amazing story. This engaging book follows the life of one of the most important figures in the bible and recounts key events such as the burning bush, the ten plagues, the parting of the Red Sea, and the receiving of the Ten Commandments. Far from being a boring biography, the narrative is engaging and there are plenty of pictures and maps included. Readers are also pointed to God's big picture and will discover how the life of Moses relates to us today. Award-winning author and Bible curriculum developer Danika Cooley draws you into the twists and turns of Moses's life, and shows you how this flawed man was able to know God face-to-face. The Who, What, Why series explores the lives, concepts, and movements that have shaped the lives of God's people throughout history. Featuring engaging narrative, beautiful illustrations and a timeline of key dates, this series introduces young people to big topics through simple questions. Ask more questions about this topic: What was the Tabernacle? Why Did the Exodus Happen?
Alt hvad man kan ønske at vide om den katolske tro. 20 korte kapitler, der fortæller om troens kerne og katolsk praksis – skrevet for den, som møder troen for første gang såvel som de, der ønsker at uddybe en tro, de allerede har.- Skrevet i let fortællende stil- Historier og eksempler gør teksten levende- Reflekterende spørgsmål til hvert kapitel- Citater fra centrale steder i Bibelen- Mere end 100 illustrationerBogen kan læses, som den er eller bruges i en studiegruppe. Stephen Wang er katolsk præst fra Westminster i England. Han har arbejdet i menigheder, på skoler og præstekollegier i London og har undervist i filosofi og teologi. Han er rektor på det engelske præstekollegium i Rom.
I Katolicismen: En rejse ind i troens hjerte søger biskop Robert Barron at indfange essensen af den katolske tro. Med udgangspunkt i Jesu Kristi liv og lære gennemgår Barron de vigtigste dele ved katolsk tro og kultur - fra sakramenter, tilbedelse og bøn, til Maria, apostlene og helgenerne, til en forklaring af begreber som nåde, frelse, himmel og helvede - med talrige referencer til kunst, litteratur, arkitektur, personlige historier, den hellige skrift, filosofi og historie.Forfatteren skriver: "Jeg vil tage dig med på en guidet udforskning af den katolske verden, men ikke som om det var en guidet tur i et kulturhistorisk museum. Jeg vil føre dig ind i Inkarnationens mysterium i håbet om, at du må blive forvandlet ved dens kraft.” Bogen er blevet til på baggrund af de manuskripter, Barron satte sammen til produktionen af en populær TV-serie Catholicism fra 2011. Han skriver: "De tre år, som jeg brugte på at planlægge, skrive, rejse, filme og redigere den filmserie, udgør en uforglemmelig del af mit liv.” Bogen Katolicismen er et uundværligt bidrag til enhver, der ønsker at udforske den kristne tros dybder. Den er en fantastisk gennemgang af katolsk tro og historie og dens betydning for vores verden af i dag. Bogen er rigt illustreret med farvebilleder.
A richly illustrated collection of stories from the New Testament.
Are you a servant of Christ? Author James Alan Lynch asks three crucial questions to help us explore where we are along the path to obedience.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.