Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Mange kommuner oplever stigninger i antallet af personer, der har brug for støtte fra socialområdet og servicelovens paragraffer, og dermed også et stigende økonomisk pres. I forhandlingen med leverandører har kommunerne pligt til at sikre, at der foretages individuelle vurderinger i alle borgersager, som serviceloven foreskriver. Derfor er forhandling ikke blot et spørgsmål om at nedbringe udgifter for at imødegå en økonomisk udfordring. Forhandling skal, for at være fagligt og juridisk velfunderet, være socialfagligt funderet. Bogen er skrevet til rådgivere, ledere og studerende indenfor socialområdet og giver en grundlæggende indføring i den socialfaglige forhandling, og hvordan den ud fra BIT-modellen (behov, indsats, takst) kan praktiseres sådan, at det understøtter både lovgivning, faglighed og økonomi. Den retter sig direkte på den daglige praksis og indeholder anonymiserede eksempler fra konkrete forhandlingssager. BIT-modellen kan benyttes på tværs af aldersgrupper og målgrupper. Det vil sige, at den socialfaglige forhandling kan udføres på børne- og familieområdet så vel som voksenområdet, selvom der i bogen tages udgangspunkt i det specialiserede voksenområde.
Orientation, the easy wayDer Diercke International ist das Standardwerk für die Kartenarbeit im englischsprachigen Fachunterricht. Sie können den Universalatlas fächerübergreifend nutzen, da seine Karten ein breites inhaltliches Spektrum abdecken. Zusätzlich finden Sie zu jeder Karte online einen ausführlichen Kartentext in englischer Sprache.Der Atlas startet in der Weltkarten-Übersicht und führt dann allmählich zu den einzelnen Kontinenten und Polgebieten. Im Fokus stehen der englischsprachige Raum, die globale Multipolarität sowie der Klimawandel und Energiewende.Neu hinzugekommen sind Regionalprofile: Kleine Boxen mit sechs einzelnen Karten, die besonders übersichtlich thematische Schwerpunkte vertiefen. Neben geographischen Karten, bietet der Atlas auch eine Vielzahl an Themen für den Geschichts-, Wirtschafts-, Gesellschaftslehre-, Politik- und Naturwissenschaftsunterricht. Besonders anschaulich sind Zeitstrahlen direkt an den Geschichtskarten oder Vergleichsfiguren, die die tatsächliche Größe des Kartenausschnitts veranschaulichen.Den Diercke International Atlas erhalten Sie ab Frühjahr 2022 auch als digitale Version in der Diercke Atlas App.
Learn a new talent, stay relevant, reinvent yourself, and adapt to whatever the workplace throws your way. Ultralearning offers nine principles to master hard skills quickly. This is the essential guide to future-proof your career and maximize your competitive advantage through self-education.In these tumultuous times of economic and technological change, staying ahead depends on continual self-education?a lifelong mastery of fresh ideas, subjects, and skills. If you want to accomplish more and stand apart from everyone else, you need to become an ultralearner.The challenge of learning new skills is that you think you already know how best to learn, as you did as a student, so you rerun old routines and old ways of solving problems. To counter that, Ultralearning offers powerful strategies to break you out of those mental ruts and introduces new training methods to help you push through to higher levels of retention.Scott H. Young incorporates the latest research about the most effective learning methods and the stories of other ultralearners like himself?among them Benjamin Franklin, chess grandmaster Judit Polgár, and Nobel laureate physicist Richard Feynman, as well as a host of others, such as little-known modern polymath Nigel Richards, who won the French World Scrabble Championship?without knowing French.Young documents the methods he and others have used to acquire knowledge and shows that, far from being an obscure skill limited to aggressive autodidacts, ultralearning is a powerful tool anyone can use to improve their career, studies, and life.Ultralearning explores this fascinating subculture, shares a proven framework for a successful ultralearning project, and offers insights into how you can organize and execute a plan to learn anything deeply and quickly, without teachers or budget-busting tuition costs.Whether the goal is to be fluent in a language (or ten languages), earn the equivalent of a college degree in a fraction of the time, or master multiple tools to build a product or business from the ground up, the principles in Ultralearning will guide you to success.
Med Marketing B & A1 får du en grundbog med den teori og de modeller, du har brug for i din undervisning i afsætning. Bogen rummer materiale målrettet mod B-niveau, som er identisk med første del af A-niveau. Strukturen følger den nye læreplan.Udgivelsen er en appetitlig og veloplagt introduktion til afsætning. Materialet er gennemrevideret med mange nye billeder samt aktuelle og praksisnære eksempler, som er integreret i den teoretiske gennemgang. Desuden er materialet opdateret med den nyeste teori.Materialet sælges også i iBogen Marketing, hvor du desuden finder opgaver, videoer og interaktiviteter.
Mennesket agerer og kommunikerer i krydsfeltet mellem biologi og kultur – og det gælder også reklamer. Når du ser chokoladereklamer, reagerer din krop helt konkret. Men mundvandet er blot en af mange biologiske mekanismer, som reklamebranchen udnytter. Kulturen er også med til at bestemme, hvad du opfatter som attraktivt og gerne vil efterligne som forbruger.I Reklamepsykologi giver tre eksperter i kultur, markedsføring og hjerneforskning et samlet bud på, hvad der gør, at reklamer virker – og ikke virker.
Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik giver på en overskuelig måde et godt overblik over sammenhængen mellem den danske statsgældspolitik, pengepolitik og valutapolitik samt koblingen til de finansielle markeder og deres indbyrdes sammenhænge. Bogen beskriver de mest centrale begreber som eksempelvis renter, fordringer, penge og likviditet samt forskellen mellem rentespænd, rentemarginal og rentestruktur. Der gives også en detaljeret beskrivelse af Nationalbankens pengepolitiske redskaber og valutapolitiske redskaber til forsvar for den danske kronekurs samt statens indenlandske og udenlandske låntagning. Desuden indeholder bogen en kort og praktisk anvendelig gennemgang af de mest centrale forklaringsfaktorer for udviklingen i den danske valutakurs, statsobligationsrenter m.v. Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik er nyttig for alle, som gerne vil videre mere om penge, valuta, statsgældspolitik og sammenhængen mellem disse emner, som alle har betydning for globaliseringen af dansk økonomi. Den kan bruges både som lærebog inden for dansk valuta- og pengepolitik og sammenhængen med de finansielle markeder samt som opslagsværk for alle, som har behov for viden forud for analyser af de finansielle markeder i Danmark.
Vil du lære mere om aktiehandel, så er min bog måske noget for dig.Bogen viser, hvordan du gennem psykologi og indsigt ved investering kan opnå et afkast på de lovede 35 %. Det er ikke nødvendigt med kendskab til aktier for at investere – du skal blot kende nogle få begreber og følge en plan.
Innovationsgrundbogen C-B er en udgivelse til faget innovation på gymnasialt C- og B-niveau. Alle kernestofområder fra læreplanerne i innovation dækkes.Den udvalgte teori er didaktiseret og underbygges med virkelighedsnære eksempler og opgaver. Der er desuden omfattende inspiration til eksamen på både C- og B-niveau.Opbygningen følger fagets naturlige opbygning, men den kan også anvendes ikke-kronologisk, så udvalgte kapitler anvendes i forskellige undervisningsforløb. Det er ligeledes en mulighed, at kapitlerne anvendes delvist i stedet for i sin helhed.Teorien er gengivet kort og præcist i fem dele, suppleret med en række gennemgående forløb og mange spændende opgaver. Der er taget højde for, at eleverne arbejder med processer fra idé til værdiskabende handling.
Heureka! præsenterer en række grundlæggende teorier og værktøjer til udvikling af idéer, produkter og virksomheder.Vi har alle prøvet det – at man tænker: ”Dét kunne være rigtig smart” eller ”Sådan kunne man løse problemet”. Men det er de færreste af os, der i praksis forfølger idéen, og sætter den i værk. Somme tider er ideen så besnærende simpel, andre gange er det så vanskeligt, og man prøver forgæves i månedsvis eller længere endnu, før det begynder at lykkes. At finde og virkeliggøre de gode ideer, og at udvikle forbedringer til det, der allerede findes, er hvad innovation handler om.
Virksomhedens verden giver en anvendelsesorienteret fremstilling af kernestofområderne: Virksomhedens forretningsmodelOrganisation, ledelse og økonomiOmverden og konkurrenceforholdStrategi og marketing. Bogen fokuserer på de mest centrale teorier, fagbegreber og modeller inden for kernestoffet. Tilrettelæggelsen af stoffet lægger op til elevernes praktiske arbejde med at identificere, analysere og forsøge at løse problemstillinger i alle typer virksomheder, både offentlige og private: Startup virksomheden, den socialøkonomiske virksomhed og den bæredygtige virksomhed. Der er via iBogen Virksomhedens verden fri adgang til en række cases, der dækker de forskellige virksomhedstyper, samt en strategisk analysemodel og en overordnet spørgeramme, der kan bruges i casearbejdet. Desuden kan der hentes informationer i et minileksikon. Udgivelsen giver en bred viden om virksomhedens verden, der gør den velegnet også i andre fag, der vil bygge bro til erhvervslivet. Virksomhedens verden kan desuden bruges som studiemateriale til hf-klassernes projekt- og praktikforløb og som forberedelse til virksomhedsbesøg.
Academic Research, Publishing and Writing: Critical Thinking and Strategies for Business Scholars is designed for all scholars of business and management and outlines practical and proven ways of designing, developing, and executing impactful research and writing projects with a view to eventual publication.
Join Isaiah on an exciting journey as he learns about real estate through fixing and flipping houses from his parents. Follow his inspiring tale of determination, teamwork, and creativity.
"What is the meaning of all those symbols on US bills (and why are they so hard to counterfeit)? What's with people calling money "bacon" or "cheddar" or "smackeroonies"? With savvy and wit, financial expert Mellody Hobson sheds a friendly light on a daunting subject, from the meteorites that created the first mineral deposits to the ancient Maya who used chocolate as currency to the beginnings of the banking system itself. Readers learn about bartering, profit and loss, the origins of credit, ATMs, and even fun facts about money around the world. In her first children's book, Mellody Hobson brings excitement to the realm of financial literacy and gives kids the tools they need to navigate money now and in the future. Featuring energetic artwork by debut illustrator Caitlin Stevens, amusing skits starring a cat and bunny who converse in money idioms, and inserts depicting the author and her business partner as kids just learning how money works, Priceless Facts about Money is an inviting, entertaining, and richly educational resource for every child"--
Discover the exciting world of personal finance and investing - uncover your hidden potential for financial success as early as now!Are you tired of feeling clueless about money and want to take control of your financial destiny?Do you want in on the secrets to building long-term wealth and securing a prosperous future, one where you don't have to stress about whether or not you can afford the life you want?Are you ready to unlock the keys to financial independence and turn your dreams into reality, without having to depend on your parents?Navigating the complex world of finance can be intimidating, especially when bombarded with unfamiliar terms and lack of education and experience.But here's the secret: it's never too early to sharpen your finance skills. In fact, the earlier the better!By starting now, you gain a remarkable advantage. You can begin with small steps, learning from your mistakes without suffering any major consequences. You also have the luxury of time to compound your investments and watch your wealth grow exponentially.This captivating guide breaks down the barriers that stand between you and your financial success. It presents a practical roadmap, demystifying the financial landscape and equipping you with the knowledge and skills to venture with confidence.In this insightful book, you will discover:A comprehensive guide to personal finance, budgeting, and saving (and why it matters!)Tips on building financial literacy and becoming confident in making smart money decisions - without feeling overwhelmedBeginner strategies for investing in stocks, bonds, and real estate - learning how to minimise risk and maximise returnsStep-by-step instructions for creating a personal financial plan and setting goals that actually stickHow to land your first job, writing CV's, cover letters, and preparing for interviews; plus job and internship examples and breakdownsBrilliant startup business ideas for teens and young adults, transforming you into a self-assured entrepreneurHow to move away from financial reliance on your parents... and be your own independent young individualAnd much more.You might think that personal finance and investing are for adults or millionaires only. But the truth is, anyone can learn and master the game of money, including you. With the right mindset, knowledge, and skills, you can achieve financial freedom and live the life you want.Starting with this guide, you can take your first steps toward financial success and absorb valuable lessons that will benefit you for the rest of your life.If you're ready to take control of your financial future and start building wealth as a teen or young adult, then scroll up and click "Add to Cart" right now!
Die klassische Printausgabe für den Unterricht und für zu Hause. Entspricht den Bildungsplänen für die duale Berufsausbildung und bereiten ideal auf die Prüfung der KMK- Fremdsprachenzertifikate vor. Handlungssituationen unterstützen die Anwendung des Gelernten für den beruflichen Kontext. Der modulare Aufbau deckt mit Essentials und Specifics sowohl grundlegend sprachliche wie auch fachspezifische Inhalte ab. Das zweistufige Differenzierungskonzept innerhalb der Module und Übungsprüfungen erleichtert den Unterricht in heterogenen Klassen. Zusatzhinweise, Grammatik und Vokabular geben allen Lernenden wichtige Hilfestellungen.
Try not to laugh! Jokes for kids so funny they'll have you on the ground in no time!I crossed a fish with an elephant.What did you get?Swim trunks!Who's a golfer's favorite wizard?Harry Putter!Careful, the jokes in this book are so funny you might just laugh your socks off! From knock knocks to puns a plenty, The Funniest Joke Book Ever For Kids is positively overflowing with funny! It even has activities and fill-in-the-blanks for making your very own jokes. Can you read the whole thing without laughing? Bet you can't! It's all brought to you by author and funny man Alan Katz.
This book is the fourth volume of Social and Economic Studies within the Framework of Emerging Global Developments. It includes empirical and theoretical original chapters written by researchers from different countries and universities. The target audience of this book is researchers, students and academics who are interested in social and economic studies.
Definition of Social Media Marketing With the explosion of digital communication, businesses have increasingly turned to social media platforms to market their products and services. This utilization of social platforms to drive consumer engagement and stimulate interest in products, services, or ideas is known today as social media marketing (SMM). SMM is a type of internet marketing that exploits various social media networks to achieve marketing communication and branding goals. It predominantly involves content creation and sharing on different social media channels to accomplish marketing and branding objectives (Investopedia, 2020). In simpler terms, it leverages social media platforms like Facebook, Twitter, Instagram, and LinkedIn to promote a product or service and engage
This book is a demonstration of how the interpretive phenomenology and hermeneutics of Hans Georg Gadamer can be applied to the study and practice of business pedagogy.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.