Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik giver på en overskuelig måde et godt overblik over sammenhængen mellem den danske statsgældspolitik, pengepolitik og valutapolitik samt koblingen til de finansielle markeder og deres indbyrdes sammenhænge. Bogen beskriver de mest centrale begreber som eksempelvis renter, fordringer, penge og likviditet samt forskellen mellem rentespænd, rentemarginal og rentestruktur. Der gives også en detaljeret beskrivelse af Nationalbankens pengepolitiske redskaber og valutapolitiske redskaber til forsvar for den danske kronekurs samt statens indenlandske og udenlandske låntagning. Desuden indeholder bogen en kort og praktisk anvendelig gennemgang af de mest centrale forklaringsfaktorer for udviklingen i den danske valutakurs, statsobligationsrenter m.v. Penge, valuta og de finansielle markeder – et overblik er nyttig for alle, som gerne vil videre mere om penge, valuta, statsgældspolitik og sammenhængen mellem disse emner, som alle har betydning for globaliseringen af dansk økonomi. Den kan bruges både som lærebog inden for dansk valuta- og pengepolitik og sammenhængen med de finansielle markeder samt som opslagsværk for alle, som har behov for viden forud for analyser af de finansielle markeder i Danmark.
Vil du lære mere om aktiehandel, så er min bog måske noget for dig.Bogen viser, hvordan du gennem psykologi og indsigt ved investering kan opnå et afkast på de lovede 35 %. Det er ikke nødvendigt med kendskab til aktier for at investere – du skal blot kende nogle få begreber og følge en plan.
Er det ikke en voksenting? forsøger at forbinde de udfordringer, forfatteren, Andreas Tofte Bøndergaard, selv mødte ved start af virksomhed i en alder af bare 15 år. Bogen inkluderer de tips og tricks, han fik med på sin rejse som ung iværksætter.Titlen referer til Andreas’ klassekammerats reaktion til, at han havde startet sin virksomhed, og den definerer rammen for bogen. Igennem denne problemstilling, tager Andreas læserne med på en rejse i en ung iværksætters verden.Hovedformålet med bogen er at fortælle andre unge, om de muligheder de har for at starte virksomhed. Desuden at fortælle, både unge og ældre, om de omkostninger – økonomiske såvel som personlige – og resultater, det har at starte virksomhed i en ung alder.Andreas har skrevet bogen med praktiske og konkrete eksempler for iværksætteren, der skal til at starte en virksomhed. De konkrete eksempler kan med fordel bruges til at drage paralleller til læserens egne oplevelser og problemstillinger.Lær af dine fejlModsat mange andre håndbøger, forsøger Andreas at nuancere historien og bevidne om de fejl, han selv begik og lærte af. Heriblandt møder med kunder, moms, markedsføring, og hvordan man bliver taget seriøst. Fejl og læring spiller dermed en betydelig rolle i bogen. Forfatteren påpeger og eksemplificerer gerne sine egne fejl og opdagelser, så andre kan lære af dem og undgå at begå dem. Samtidig forsøger han at skabe en mere tolerant fejlkultur. For fejl er det, man lærer bedst af, selvom man helst gerne vil undgå at begå dem! Som med udviklingen af et perfekt produkt gælder det ligeledes for din iværksætterrejse, at du må kende udfordringerne, før du kan finde løsningerne.Andreas ønsker igennem bogen at motivere unge mennesker til at skabe deres egne karriereveje. Samtidig ønsker han at give et realistisk blik på elementerne og få læseren til at forstå, at et aktivt tilvalg automatisk betyder passive fravalg.Uanset, om man er garvet iværksætter eller uerfaren grønskolling, giver bogen et billede af fejl, læring og overvejelser, som man står i som iværksætter.
The book looks at key economic terms and consists of 4 main chapters: 1. Financial Statement and Analysis 2. Optimization of Price and Demand 3. Budgeting 4. Investments and Financing Furthermore there is an introduction to the hotel, restaurant and tourist industry. The book is aimed at the students at the AP programme in Service, Hospitality and Tourism. Cases and examples from the trade are linked to the general theories of economics as well as some key figures and theories specific for this sector of trade. This is a translation of the book: Økonomi for serviceøkonomer – Økonomistyring i praksis
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.