Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug - Jeppe Bundsgaard - Bog

Bag om Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug

Hvert femte år gennemføres ICILS (International Computer and Information Literacy Study) med henblik på at undersøge teknologiforståelse hos skoleelever på 8. klassetrin, herunder deres computerog informationskompetence samt kompetencer til datalogisk tænkning. I denne bog præsenteres de danske resultater af ICILS-undersøgelsen i 2023 samt analyser af udviklingen siden første ICILS-undersøgelse i 2013 og anden ICILS-undersøgelse i 2018. ICILS giver gennem spørgeskemaer også et nuanceret indblik i konteksten for elevernes udvikling af kompetencer. I bogen er der særligt fokus på resultater, der kan bidrage til at nuancere den aktuelle skærmdebat og debat om teknologiforståelse, resultater, der uddyber forståelsen af forskelle inden for køn og it, og resultater vedrørende lærernes tanker om it og deres prioriteringer af it som indhold i undervisningen samt deres læringsteori og undervisningspraksisser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788775974849
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 277
  • Udgivet:
  • 12. november 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 175x245x20 mm.
  • Vægt:
  • 618 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Beskrivelse af Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug

Hvert femte år gennemføres ICILS (International Computer and Information Literacy Study) med henblik på at undersøge teknologiforståelse hos skoleelever på 8. klassetrin, herunder deres computerog informationskompetence samt kompetencer til datalogisk tænkning. I denne bog præsenteres de danske resultater af ICILS-undersøgelsen i 2023 samt analyser af udviklingen siden første ICILS-undersøgelse i 2013 og anden ICILS-undersøgelse i 2018.
ICILS giver gennem spørgeskemaer også et nuanceret indblik i konteksten for elevernes udvikling af kompetencer. I bogen er der særligt fokus på resultater, der kan bidrage til at nuancere den aktuelle skærmdebat og debat om teknologiforståelse, resultater, der uddyber forståelsen af forskelle inden for køn og it, og resultater vedrørende lærernes tanker om it og deres prioriteringer af it som indhold i undervisningen samt deres læringsteori og undervisningspraksisser.

Brugerbedømmelser af Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug



Find lignende bøger
Bogen Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.