Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab - Lars Røgilds - Bog

- En introduktion til Reuven Feuersteins teori og metode

Bag om Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab

Bogen har dynamisk assessment som sit omdrejningspunkt, og præsenterer hermed en alternativ og supplerende tilgang til traditionel psykometrisk testning og udredning. Ud over en generel introduktion til begrebet dynamisk assessment, indgår også en specifik præsentation af den israelske professor Reuven Feuersteins særligt udviklede metode ’Learning Propensity Assessment Device (LPAD)’. Feuerstein gør op med den traditionelle forståelse af intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og plæderer for, at mennesket er modificerbart, og at det er muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner. Det er første gang at dele af Feuersteins produktion udgives på dansk. Bogen indeholder tillige bidrag af en af Europas førende ’Feuerstein-specialister’, den belgiske professor Joseph Lebeer, samt bidrag af Lars Røgilds, Louise Bøttcher og Grethe Damon, der sætter Feuersteins tænkning i relation til børn med handicap i en dansk kontekst.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788777066979
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 240
  • Udgivet:
  • 15. april 2013
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x240x14 mm.
  • Vægt:
  • 471 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 21. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab

Bogen har dynamisk assessment som sit omdrejningspunkt, og præsenterer hermed en alternativ og supplerende tilgang til traditionel psykometrisk testning og udredning. Ud over en generel introduktion til begrebet dynamisk assessment, indgår også en specifik præsentation af den israelske professor Reuven Feuersteins særligt udviklede metode ’Learning Propensity Assessment Device (LPAD)’.

Feuerstein gør op med den traditionelle forståelse af intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og plæderer for, at mennesket er modificerbart, og at det er muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner.

Det er første gang at dele af Feuersteins produktion udgives på dansk. Bogen indeholder tillige bidrag af en af Europas førende ’Feuerstein-specialister’, den belgiske professor Joseph Lebeer, samt bidrag af Lars Røgilds, Louise Bøttcher og Grethe Damon, der sætter Feuersteins tænkning i relation til børn med handicap i en dansk kontekst.

Brugerbedømmelser af Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab



Find lignende bøger
Bogen Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.