Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Agi Csonka

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Agi Csonka
    32,95 - 57,95 kr.

    Som samfund abonnerer vi på en grundlæggende ambition om social mobilitet – alle skal kunne blive lige, hvad de magter og agter. Vi har investeret betragteligt i vores skolesystem, vi har lige adgang til videregående uddannelser, og vi betaler endog vores unge for at tage en uddannelse. Alligevel er der fortsat en forbløffende stabil sammenhæng mellem social baggrund og hvor man ender i livet. Hvis vi vil sikre, at alle børn får lige muligheder for at lære og udvikle sig, skal vi se nærmere på ulighedens kulturelle udtryk. Vi skal forstå, at den sociale ulighed handler om andet og mere end adgang til smartphones og mærkevaretøj. Og vi skal håndtere uligheden allerede i dagtilbud og skole. I ”Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?” fletter SFIs administrerende direktør Agi Csonka ulighedsforskningen sammen med sine egne både morsomme og gribende personlige erfaringer som flygtningebarn og ”social opkomling” i Velfærdsdanmark. Og hun ender op med en række konkrete tiltag, som pædagoger og lærere kan gøre brug af allerede i morgen. ANMELDELSER: "Bogen er velskrevet og fortjener mange læsere blandt, ledere og politikere i uddannelsessektoren." ★★★★★ - Danske Kommuner "Det kan være særdeles berigende at få sat nyt lys på ens vante tanker. Det er, hvad der er tilfældet i denne lille bog om mere lighed i uddannelse. Bogen er hurtigt læst; de tanker, den sætter gang i, er ikke sådan lige at slippe af med igen." - Folkeskolen Om forfatteren: Agi Csonka (f. 1960) er adm. direktør for SFI, Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. Hun er uddannet cand.phil. og har en ph.d. i ledelse og organisation fra Institut for Statskundskab, Københavns Universitet. Derudover har Agi Csonka været leder i flere store virksomheder som TDC og Rambøll og har siden 2014 været formand for Rådet for Børns Læring.

  • af Agi Csonka, Stine Elverkilde, Svend Besser Degn, mfl.
    152,95 kr.

    I dette nummer af I børnehøjde dykker vi ned i temaet "Forældresamarbejde i dagtilbud", og du kan således glæde dig til fire artikler af blandt andre Stine Elverkilde, Mathilde Damgaard og Agi Csonka samt et interview med Maria Ørskov Akselvoll om implementeringen af Aula i dagtilbud.

  • af Agi Csonka
    138,95 kr.

    Danmark bryster sig af at have stor social mobilitet. De, der ønsker og evner, kan få sig en uddannelse uanset deres sociale eller økonomiske baggrund. Og dog er der stadig en påfaldende sammenhæng mellem, hvor man kommer fra, og hvor man ender i livet. Kommer man fra et hjem med højtuddannede forældre, har man selv langt større chance for at få en høj uddannelse – og vice versa.I "Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?" bruger Agi Csonka sin viden om ulighed i samfundet fra sit virke som administrerende direktør for Det Nationale Forskningscenter for Velfærd til at svare på bogens vigtige spørgsmål. Samtidig bruger hun sine egne erfaringer som flygtningebarn og mønsterbryder til at komme med mulige løsninger, som lærere og pædagoger kan gøre brug af til at fremme den sociale lighed, allerede når børnene er helt små.Agi Csonka (f. 1960) er uddannet cand.phil. og har en ph.d. i ledelse og organisation fra Institut for Statskundskab på Københavns Universitet. Agi Csonka er formand for Rådet for Børns Læring og administrerende direktør for SFI, Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.