Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Tre mennesker skal til samme fodboldkamp, men de har hver sin dagsorden og hver sin tilgang til, hvordan man er fodboldfan. Vi følger en repræsentant fra den yderste højrefløj, der mener at fodbold og politik hører uløseligt sammen, samt en ung kvinde, der er velformuleret og velovervejet og en del af den yderste venstrefløj. Midt imellem dem finder vi en lige så dedikeret fodboldfan, der forsøger at overbevise de to andre om, at der skal være plads til alle, og at man må mene hvad man vil.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
Henrik, Søren og Jens har to ting til fælles. De er alle tre gift med en thaikvinde, og de er alle tre trætte af omverdenens fordomme omkring dem, deres ægteskaber og deres koner. Nu tropper de sammen op på scenen foran de mennesker, som de altid har følt så ned på dem. De fortæller hver især deres historie om ægteskab, kærlighed og ikke mindst deres koner.”Vi elsker thaidamer” er et rørende skuespil, der i den grad lægger op til debat. Det udkom første gang i 2015.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke ”Hjem kære hjem”. Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
"ANNE – Ja, og så begynder det rigtig gode. Så vil I bare være sammen hele tiden. Der er intet andet, der betyder noget. Til sidst bliver I nødt til at flytte sammen, fordi I ikke kan undvære hinanden. Og I bor i en lille etværelses lejlighed, og I har ikke nogen penge, men det gør ikke noget, for så længe I har hinanden. Og så ... så bliver I gift. Og får hunde. Og børn. Og flytter ind i et stort hus, hvor I bor, lige indtil I dør!CECILIE – Og sådan bliver det altså, hvis han har blomster med næste gang?ANNE – Ja. Er det ikke dejligt?"Der er så mange regler og antagelser, når det kommer til sex og kærlighed. Det ved de fire hovedpersoner i "Slangeham & brune bjørne". Men er alle enige om, hvad det betyder, når en mand kommer med blomster til en pige, han lige har mødt? Og hvad siger det om en mand, at han har knaldet med alle kvinder i København under 30? Og hvor meget kan man overhovedet vide om parforhold, hvis man aldrig har prøvet at holde en pige i hånden?Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
"Hvordan kan man elske noget, der ikke er fejlfrit? Hvordan kan man få sig selv til at beholde noget, der ikke fungerer optimalt, med mindre man ikke har midlerne til at anskaffe sig noget, der er bedre? Hvis jeg havde en kaffemaskine, der ikke virkede, så ville jeg købe en ny, med mindre jeg ikke havde penge til det. Og hvis jeg ikke havde pengene til det, så ville jeg jo ikke blive ved med at prøve at lave kaffe på den. Så ville jeg finde andre måder at lave kaffe på, eller også ville jeg begynde at drikke te."Fire mennesker mødes juleaften for at spille et rollespil, der hedder ’Hyg jer!’. I løbet af aftenen modtager de instruktioner og spørgsmål over mobiltelefon, og som spillet skrider frem, viser de fire personer flere og flere af deres mørke sider. De indbyrdes forhold sættes på prøve, når sandheden om personernes følelser, fantasier og holdninger endelig bliver udtalt.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
Hjemme hos Kim og Iben er der fuld gang i køkkenet med forberedelser til aftenens særlige middag. Gæsten er Kims barndomsven Carsten, der netop er hjemvendt fra Irakkrigen. Iben er på forhånd kritisk. Hun er ikke tilhænger af Danmarks involvering i Irak, men hun har indvilliget i middagen, da det betyder meget for Kim. Carsten ankommer i uniform, og han er indledningsvist både velopdragen og disciplineret. Men snart bliver den hyggelige middag ramt af diskussioner og spøgelser fra fortiden.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
I et forsøg på at hæve sig over den evigt utilstrækkelige funktionærløn beslutter to venner sig for at tjene hurtige penge på økonomisk kriminalitet. For den slags er jo uden synlige konsekvenser eller ofre, ikke? Projektet, det hele drejer sig om, knytter sig til de sagnomspundne oliekilder i Texas, hvor der angiveligt er masser af penge at tjene. Det er imidlertid først, da de er helt derude, hvor de ikke kan bunde, at de forstår, at der ikke længere er nogen vej tilbage.Andreas Garfields teaterstykke om økonomisk kriminalitet og dets menneskelige omkostninger har syv mandlige og tre kvindelige medvirkende og stiller skarpt på et emne, der kun bliver mere relevant år for år.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
En ambitiøs partileder er på vej til at vinde det kommende folketingvalg med udtalelser om fremmedhad og en hård kurs mod samfundets svageste. Tre unge idealister inviterer politikeren til at holde et oplæg i deres forening, men snart går det op for ham, at døren er låst, og at der ikke kommer nogle vælgere. De tre idealister har nemlig en helt anden plan; at spærre politikeren inde i et videoovervåget rum i et forsøg på at pille hans populistiske retorik fra hinanden. Den erfarne politiker er dog vanskelig at diskutere med, og presset vokser time for time på de unge gidseltagere.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
I et faldefærdigt sommerhus mødes fire søskende og deres respektive partnere for at finde ud af, hvad de skal gøre med huset efter faderens død. På trods af gode intentioner bliver den sjældne sammenkomst til en samtale om Freja, Thore, Rasmus og Mies meget forskellige oplevelser af en tabt barndom og en knust familie. Fra den indledende hygge vokser små konflikter og tilgivelser op mellem de tilstedeværende, mens skeletterne rasler ud af familieskabene. I kæresternes øjne er der noget, der er råddent i familien, ligesom der er noget råddent i selve sommerhuset. Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
De tre korte skuespil Glemt, Ondt og Koldt kredser om nogle af menneskets inderste drifter – kærlighed, ondskab og håb. Historierne er vidt forskellige, men selv om der ingen gengangere er i trilogien, er der en rød tråd gennem dem alle. Andreas Garfield er kendt for at behandle eksistentielle spørgsmål på en vedkommende og nærværende måde, hvilket alle tre stykker er glimrende eksempler på. Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
Da Sebastian og Mille mister deres datter i en trafikulykke, bryder deres verden sammen. Alt vendes på hovedet i ægteparrets liv, og det gør det bare endnu værre, at den forulykkede bil blev ført af en slægtning. Andreas Garfields psykologiske drama "En plads i mit hjerte" følger ægteparrets sorg og den hævntørst, der truer med at ødelægge deres liv og parforhold totalt.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
Sophie på 13 år skal for første gang med til en fest, hvor der bliver drukket alkohol. Hendes forældre er nervøse, men går med til at lade hende tage af sted med to øl. Dem kan Sophie imidlertid ikke lide, så hun drikker i stedet sprut blandet med sodavand. Hun ender sanseløst beruset og bliver et nemt offer for Peter på 15 år, der er overhængende træt af at være jomfru."4.1 promille" tegner et dystert og realistisk billede af de danske unge, der har europarekord i druk. Vi hører fra forældre, eksperter, pædagoger og alkoholikere, mens vi samtidig følger Sophies første druktur.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
Andreas Garfields skuespil "De uforgængelige" følger en gruppe unge, der alle er så optaget af sig selv og deres egne problemer, at de glemmer at mærke livet og andre mennesker omkring dem. Vi møder Fie, der har en spiseforstyrrelse, Mick, der er narkoman og altid på jagt efter et eller andet, der kan give hans liv mening, og Malene, der forsøger at blive skuespiller og vil det så gerne, at alt andet bliver mere og mere ligegyldigt."De uforgængelige" dykker ned i en ungdomsgenerations sygelige navlepilleri, og viser hvordan de otte unges egoisme igen og igen spænder ben for dem.Andreas Garfield (f. 1976) er en dansk dramatiker, der står bag en lang række anmelderroste skuespil. Han er uddannet dramatiker fra dramatikeruddannelsen ved Århus Teater i 2007. Samme år modtog han Reumert Talentpris for sit stykke "Hjem kære hjem". Andreas Garfields skuespil er blevet opført i blandt andet Norge, Sverige og Canada og udmærker sig ved deres hypernaturalistiske dialog og psykologiske indsigt.
Ny dansk dramatik, for fuld musik:I 70’erne hvor det etablerede samfund blev udfordret, startede Mogens Amdi Petersen Den Rejsende Højskole og samme år Det Nødvendige Seminarium, der senere skulleblive til det verdensomspændende imperium Tvind. I Tvind var individet kun det nødvendige tandhjul i fællesskabets maskine.Men kan fællesskabet fylde for meget?Tvind “The Musical” er historien om en gruppe mennesker og deres udvikling i Tvind, individuelt og sammen, krydret med et udvalg af tidens politiske (slag)sange.En fortælling om en tid, hvor fællesskabet fyldte for meget, til en tid, hvor fællesskabet fylder for lidt.Urpremiere på Teater V, november 2017.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.