Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Innovation og entreprenørskab er i høj grad modebegreber, men det er også begreber, som bliver mere og mere indarbejdede i den private, offentlige og tredje sektor. Begreberne bruges også anvendelsesorienteret, bl.a. som egentlige styrings- og forandringsteknologier.Bogens forfattere bidrager med kapitler til den teoretiske nytænkning inden for forskningen i innovation og entreprenørskab. Innovationsprocesser, udnyttelse af innovative ideer og entreprenørielle muligheder undersøges på ny, og begreber redefineres.Bogens målgruppe er studerende på mellemlange og lange videregående uddannelser inden for innovation, kreativitet og entreprenørskab.Catharina Juul Kristensen er cand.scient.adm., ph.d. og lektor på Institut for Samfund og Globalisering, RUC. Søren Voxted er cand.merc., ph.d. og lektor på Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi, Syddansk Universitet.
Through state-of-the-art CSR research, theories and models, the theoretical platform for sustainable business and CSR is presented in this book. Each chapter is supplemented with practical case examples explaining the way in which different companies and their managers have integrated sustainable business in their strategy and across different functions.
Corporate sociale responsibility, virksomhedernes sociale ansvar – eller blot CSR – har de senere år stået højt på dagsordenen i en lang række virksomheder. Ønsket om at medvirke til en bæredygtig fremtid har fået virksomheder til at sætte fokus på CSR. Men mange har også måttet erfare, at der kan være langt fra de gode intentioner til rent praktisk at indføre CSR i virksomheden.Denne bog bygger bro imellem CSR i teorien og CSR i praksis og fokuserer på, hvordan ledere og medarbejdere integrerer CSR i virksomhedens strategi og forretning. Den beskæftiger sig med alle virksomhedstyper, både store, små, offentlige og private samt produktions- og servicevirksomheder og viser, hvordan man kan arbejde med CSR både i den daglige ledelse og i så forskellige funktioner som produktion, indkøb, udvikling/innovation, kommunikation, salg, HR og administration.Bogen henvender sig både til praktikere, der i det daglige skal sikre, at virksomheden bidrager til en bedre verden, og til teoretikere, der arbejder med CSR og søger viden om effektiv CSR-integration.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.