Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Siden Coaching i perspektiv – en grundbog udkom i 2008 er der sket meget med coaching som profession og håndværk samt i vores forståelse af coaching.I Coaching i nyt perspektiv – en metodebog bevæger vi os nogle skridt videre. Ved at gøre status for faget og pege fremad forsøger bogen at favne coachingfeltet på ny gennem tre centrale områder: Grundlag, retninger og værktøjer Ledelse, organisering og arbejde Ånd, filosofi og refleksionBogen vil være til nytte og inspiration for disse målgrupper:Studerende på private og universitære uddannelser i og om coaching, der har brug for en lærebog med den rette akademiske tyngde.Virksomheder og ledere, der bruger coaching og arbejder på at implementere værktøjer, praksis og tænkning i arbejdsfunktionen, og som har brug for en reflekteret metodebog.Alle med interesse for coaching, der har brug for et overblik, en samfundsmæssig og filosofisk perspektivering og en større forståelse for, hvordan coaching også virker.Den er skrevet af fagfolk med uddannelsesbaggrund inden for psykologi, filosofi og samfundsvidenskab samt coaches med master- eller universitetsgrader og mange års erfaring i praksis.
Coaching i praksis har til formål at bidrage til fagligheden inden for coaching, at gøre rede for fagets fænomener og give et kvalificeret bud på professionel coaching. Forfatteren redegør for sit syn på coachuniverset, og bogen er ment som værktøjskasse, hvor værktøjerne kontinuerligt funderes i teorien.Bogen kan med fordel anvendes på videregående uddannelser, idet den giver en grundig introduktion til coaching, modeller, værktøjer og eksempler på anvendt coaching. Sproget er letlæseligt, krydret med metaforer og løbende refleksioner.Alle modeller, værktøjer og redskaber eksemplificeres med cases og situationer, så læseren får et indtryk af, hvordan disse også fungerer i forskellige coachsammenhænge. De præsenterede værktøjer er testet igennem utallige coachsessions, hvilket underbygger bogens validitet.Alle der arbejder coachende kan have glæde af bogen.
Coaching i organisationer skiller sig ud fra andre coachingbøger på tre områder: 1. En grundig gennemgang af reflekterende tilgange til coaching med rod i den systemiske, socialkonstruktionistiske og narrative teori. 2. Et stort, unikt, erfaringsbaseret materiale fra danske virksomheder og organisationer. 3. En konstruktiv how-to-do-guide med velafprøvede og letanvendelige værktøjer.Målgruppen er akademi- og diplomstuderende, samt virksomheder og konsulenter, der ønsker at arbejde målrettet med strategisk organisationscoaching.
I tider med store omvæltninger og forandringsbølger opruster vi mennesker på kommunikationssiden. Coaching i arbejdslivet præsenterer dig for teorier og redskaber til at styrke din kommunikation i hverdagen – både som kollega, medarbejder og leder.I bogen præsenteres den systemiske og den narrative metode, og samtidig er der fokus på, hvordan coaching indvirker på hjernen. God kommunikation styrker det menneskelige samspil, og vores hjerner er vigtige medspillere i det samspil. Hjernen elsker gode spørgsmål, og bogen har særligt fokus på de spørgsmålstyper og de spørgeteknikker, du kan anvende i din coachende kommunikation.Coaching i arbejdslivet henvender sig til praktikere, der vil tilegne sig og opdatere sig på de nyeste coachingmetoder. Bogen er krydret med mange gode og aktuelle cases fra hverdagen og byder på spændende og effektfulde metoder, som du kan inspireres af og direkte anvende i din daglige praksis med kommunikation, både individuelt og i organisationen.Birgitte Jepsen er psykolog og har mere end 20 års erfaring som coach og coachende psykolog. Hun er direktør i konsulent- og uddannelsesvirksomheden Axept A/S, som arbejder med udvikling af mennesker og organisationer. Margrethe Gade er cand.mag. i engelsk og historie, uddannet gymnasielærer og certificeret coach. Har været leder i forskellige voksenuddannelsessystemer og arbejder nu som uddannelseskonsulent i KLEO.
Coaching i organisationer skiller sig ud fra andre coachingbøger på tre områder: 1. En grundig gennemgang af reflekterende tilgange til coaching med rod i den systemiske, socialkonstruktionistiske og narrative teori. 2. Et stort, unikt, erfaringsbaseret materiale fra danske virksomheder og organisationer. 3. En konstruktiv how-to-do-guide med velafprøvede og letanvendelige værktøjer.Målgruppen er akademi- og diplomstuderende, samt virksomheder og konsulenter, der ønsker at arbejde målrettet med strategisk organisationscoaching.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.