Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Bo Clausen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Karen Sørensen & Bo Clausen
    287,95 kr.

    Inklusion handler om, at alle børn - uanset forudsætninger - får oplevelsen af at være en del af fællesskabet. Inklusion kan lykkes ved hjælp af små, velovervejede ændringer i den pædagogiske dagligdag. Denne bog fortæller om situationer fra hverdagen i danske vuggestuer, børnehaver og dagplejer, hvor pædagogikken har fået den lille drejning, som har gjort en afgørende forskel. Bogen handler blandt andet om inklusion af børn, der skaber uro og konflikter, børn med fysiske handicap, børn i sproglige vanskeligheder og børn, der på anden måde udfordrer de voksne i den almindelige pædagogiske praksis.

  • - Et forældrehæfte om inklusion i dagtilbud og skole
    af Karen Sørensen & Bo Clausen
    94,95 kr.

    Dette hæfte henvender sig til forældre med børn i dagtilbud og skole. Det er tænkt som et bidrag til oplysning om inklusion. Det kan læses af forældre, der har et barn, som af den ene eller anden grund har det svært, men hæftet henvender sig i lige så høj grad til forældre, der i almindelighed vil forstå, hvad inklusion går ud på.Hæftet handler om, hvilken rolle man har som forældre, og hvad man kan forvente af dagtilbud og skole, når inklusion er et mål for arbejdet med børnene. Det kan også læses af pædagoger og lærere, der gerne vil klædes på i forhold til forældresamarbejdet om inklusion.På hjemmesiden www.dafolo.dk/allesammen findes materialer til brug på forældremøder, skabeloner til strukturerede børnefødselsdage og henvisninger til andre hjemmesider med forældrerelevant materiale om inklusion.

  • - Fællesskaber i vuggestue, børnehave og SFO
    af Per Hove Thomsen, Dorte Damm, Jørn Nielsen, mfl.
    306,95 kr.

    Hvordan kan inklusion udfoldes i hverdagen og give mening, sådan at vi får vuggestuer, børnehaver og SFO'er med endnu højere pædagogisk kvalitet? I denne antologi giver forfatterne deres bud på, hvordan inklusion i praksis - når vi bevæger os fra vision til virkelighed - netop kan udgøre den afgørende, kvalitative forskel både for det enkelte barn og for fællesskabet.Antologien er båret af et dobbelt perspektiv på inklusionsopgaven. Som professionel må man have fokus på at tilpasse den pædagogiske kontekst, så alle børn får lige muligheder for at deltage. Samtidig må man have fokus på individets forudsætninger og de eventuelle vanskeligheder, som barnet kan være i, og som kan være en barriere for barnets aktive deltagelse i institutionens fællesskaber.Forfatterne udgør en bred vifte af praktikere, forskere og konsulenter, der repræsenterer både den særlige specialpædagogiske viden og det almenpædagogiske felt. Bogen henvender sig primært til det pædagogiske personale i dagtilbud og SFO, men da inklusion er en fælles opgave for hele børne- og ungeområdet, er mange af bogens bidrag også yderst relevante for skolens ansatte, medarbejdere i PPR, kommunens forvaltning og pædagogiske konsulenter.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.