Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
KLM på tværs sætter fokus på de mange etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som en underviser møder i skolen i dag - hvorfor den arbejder på tværs af de videns- og færdighedsmål, som den studerende skal tilegne sig i faget. Bogen er opbygget over fem temaer: - Globalisering og modernitet - Individ og fællesskab- Majoritet og minoritet - Magten til fortolkning - Læreren som værdiformidler. Behandlingen af disse temaer er diskuterende og inviterer til, at den studerende får blik for nye perspektiver på sig selv, samfundet og skolen. I sidste ende sætter det den kommende lærer i stand til at -forholde sig nuanceret og reflekteret til etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som er forbundet med undervisning, forældresamarbejde og skole i et globaliseret samfund-, som målsætningen for KLM lægger op til.
NY UDGAVE: 9788759330586KLM på tværs sætter fokus på de mange etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som en underviser møder i skolen i dag, hvorfor den arbejder på tværs af de videns- og færdighedsmål, som den studerende skal tilegne sig i faget. Bogen er opbygget over fem temaer: globalisering og modernitet – individ og fællesskab – majoritet og minoritet – magten til fortolkning – samt læreren som værdiformidler. Behandlingen af disse temaer er diskuterende og inviterer til, at den studerende får blik for nye perspektiver på sig selv, samfundet og skolen. I sidste ende sætter det den kommende lærer i stand til at ”forholde sig nuanceret og reflekteret til etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som er forbundet med undervisning, forældresamarbejde og skole i et globaliseret samfund”, som målsætningen for KLM lægger op til. OBS! Ny udgave udkommer januar 2018, benyt SBN 9788759330586
I en tid med smartphones, sociale medier og kunstig intelligens – hvor alt går hurtigere og hurtigere – taler vi mennesker ofte, før vi har tænkt os om. Vi tager os ikke tid til at stille spørgsmål til det, vi føler, tænker og fornemmer.Nutidens børn synes, voksne bruger for meget tid på deres telefon, og de voksne synes, børnene bruger for meget tid foran en skærm! Denne lille filosofibog kan være et skridt på vejen til mere analogt nærvær og fordybelse.Bogens formål er at få børn og unge og deres primære voksne til at tænke, tænke igen og tale sammen. Den består af 16 filosofiske spørgsmål med tilhørende illustrationer, som kan være afsæt for tænkning og samtale ved brug af hjertet, hjernen og maven.De filosofiske spørgsmål kan være svære, og derfor er der indsat hjælpespørgsmål, citater af forskellige filosoffer, bonusinformation og en ekstra udfordring, der kan understøtte din filosofiske tænkning ved på en legende måde at inddrage flere sanser.Bogen lægger op til at filosofere med hele kroppen, så bagerst finder du også et ”Filosofisk fitnesscenter”, som godt kan give sved på panden. Det er først og fremmest en gøre-bog og kun sekundært en læse-bog.Du skal IKKE bruge tid på denne filosofilog, hvis du ved alt eller ikke magter at blive forundret.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.