Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Christian Have

Bøger af Christian Have

Christian Have er en af kulturlivets markante stemmer. Christian Have er både debattør, foredragsholder, moderator og forfatter. Han er desuden grundlægger og indehaver af HAVE A/S, som han stiftede tilbage i 1983, som siden er vokset til at blive Skandinaviens største kommunikationsbureau på kulturområdet. Christian Have har gennem sit liv arbejdet med flere forskellige Oscar-vindere samt mødt mange andre store personligheder på sin vej. Herudover har Christian Have og HAVE A/S vundet adskillige priser inden for det kommunikationsfaglige område. Han har blandt andet vundet priserne ‘Golden World Award-nomineringer’ og en Stevie Award for ‘Best Live Event of the Year’. Det er i øvrigt blevet til en stor række af bøger for Christian Have i sin tid som forfatter, som ligeledes har været med til at have skabt hans store succes.

Vis mere
Filter
Filter
Genre
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (5)
Bogtype
  • (8)
  • (2)
  • (1)
Format
  • (8)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (9)
Pris
DKK
Sorter efterSorter Populære
  • - Håbet er det sidste, man må miste
    af Christian Have
    138,95 kr.

    Den første udgivelse i Christian Have og Muusmann Forlags fælles serie af eksklusive bookazi­ner Omtanke har Thure Lindhardt som hovedperson. Gennem en dybdegående og inspirerende samtale med Christian Have vil den højtelskede og internationalt anerkendte skuespiller komme ind på en vifte af livets store temaer. Med Omtanke får læseren en enestående mulighed for at komme helt tæt på Thure Lindhardt. I dette bookazine fortæller han om sit forhold til tro – både på sig selv og de højere magter.Lindhardts arbejdsplads kan være alt fra en jysk provinsby til Hollywood, og han fortæller om, hvordan han bevarer fokus og nærvær i en ofte kaotisk dagligdag og en tiltagende fragmenteret verden. I forlængelse heraf fortæller han om sit forhold til begrebet kærlighed og sætter ord på, hvilken rolle æstetik spiller i hans liv – i forhold til arkitektur og design, men også måden, han indretter sit eget liv og hjem på. Endelig beretter han om, hvad der inderst inde driver ham. Hvordan han identificerer formålet med sit liv og opnår den meningsfuldhed med tilværelsen, som vi alle søger. Thure Lindhardt er kendt og elsket for sine roller i film som Her i nærheden, Flammen og Citronen, Nordkraft, Blå mænd og Engle og Dæmoner, tv-serier som Broen og Blekingegade og teaterforestillinger som Skrigerne, Rød og Kameliadamen samt adskillige forestillinger på Det Kongelige Teater. Han er født i 1974 og voksede op i Roskilde. Han er uddannet fra Skuespillerskolen ved Odense Teater og bor i dag i København. Om forfatterenChristian Have er forfatter, debattør, foredragshol- der og indehaver af HAVE A/S, som er Skandinaviens største kommunikationsbureau på kulturområdet. Han har udgivet 10 bøger om kultur, kommunikation og nye, kreative partnerskaber på tværs af kultur- og erhvervslivet.

  • - Kultur, erhverv og fremtidens partnerskaber
    af Christian Have
    185,95 - 225,95 kr.

    Der er aktuelt et exceptionelt momentum for at indfri det kreative Danmarks potentiale. Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og det menneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder. Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativ måde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektor allerede har opnået i det danske erhvervsliv. Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces. En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor. Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle, at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed. Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne bog. Christian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger. Bogens medvirkende: • Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe • Kenneth Agerholm, Artbizz • Mette Bock, kirke- og kulturminister • Stine Bosse, erhvervskvinde • Stephen Bruyant-Langer, The Personal Business Plan • Ulrik Bülow, erhvervsmand • Signe Christiani, Mercedes-Benz Danmark • Ane Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for Kähler • Uffe Elbæk, MF (Å) • Mikael Fock, Kulturværftet og Toldkammeret • Morten Friis-Olsen, Audi Danmark • Bertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturminister • Gerda Hempel, Artbizz • Tom Hermansen, Ny Carlsbergfondet • Jacob Holm, Fritz Hansen • Marianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturminister • Lennart Lajboschitz, erhvervsmand • Brian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturminister • Søren Møller, Fredericia Teater • Karim Nielsen, Brøchner Hotels • Poul Johannes Pedersen, Thise Mejeri • Anna Porse Nielsen, Seismonaut • Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv • Caroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland Festival • Claus Strue Frederiksen, filosof • Rasmus Tscherning, Creative Business Cup • Emil Wilk, Prxjects by Mercedes-Benz • Mads Øvlisen, erhvervsmand

  • af Christian Have
    95,95 kr.

    Hvordan kan kommunikationen mellem generationerne opretholdes i den fagre nye, digitale verden?Hvorfor er det så vigtigt, at man kan kommunikere gennem de nye sociale medier?Hvad er en Senior Digital Native, og hvordan bliver man en sådan? Hvordan kan man tilegne sig de sociale mediers kodeks og samtidig holde fast i sin identitet og værdier? Hvordan kan den ældre generation blive en væsentlig aktør på de nye digitale platforme, og hvorfor har den yngre generation brug for seniorernes livskundskab og erfaringer?Medieguru, forfatter, foredragsholder og kreativ direktør for Have Kommunikation, Christian Have, besvarer på en lærerig, inspirerende og filosofisk måde disse spørgsmål og herigennem motivere seniorerne til at træde ind i deres børns og børnebørns digitale, sociale univers.Christian Have startede i 1983 Have Kommunikation, der i dag er Skandinaviens førende kommunikationsbureau på kulturområdet. Siden 2010 har han været kreativ direktør for Have Kommunikation og indtil da direktør. Han er cand.phil. fra Københavns Universitet og adjungeret professor ved både Aalborg Universitet og Copenhagen Business School. Han udgav ”Drømmen om berømmelse” i 2010, ligesom han tidligere har skrevet ”Synlighed er eksistens” (2004) om netop kommunikation på kulturområdet, samt ”Det store sceneskift” (2008) om fremtidens kommunikation. Han varetager desuden en lang række bestyrelsesposter, lige som han hyppigt optræder som både foredragsholder og debattør.

  • af Christian Have
    65,95 kr.

    Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og detmenneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder.Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativmåde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektorallerede har opnået i det danske erhvervsliv. Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces. En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor. Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle,at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed.Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne lydbog: Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen KaffeKenneth Agerholm, ArtbizzMette Bock, MF (LA) Stine Bosse, erhvervskvindeStephen Bruyant-Langer, The Personal Business PlanUlrik Bülow, erhvervsmandSigne Christiani, Mercedes-Benz DanmarkAne Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for KählerUffe Elbæk, MF (Å)Mikael Fock, Kulturværftet og ToldkammeretMorten Friis-Olsen, Audi DanmarkBertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturministerGerda Hempel, ArtbizzTom Hermansen, Ny CarlsbergfondetJacob Holm, Fritz HansenMarianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturministerLennart Lajboschitz, erhvervsmandBrian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturministerSøren Møller, Fredericia TeaterKarim Nielsen, Brøchner HotelsPoul Johannes Pedersen, Thise MejeriAnna Porse Nielsen, SeismonautLars Ramme Nielsen, Dansk ErhvervCaroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland FestivalClaus Strue Frederiksen, filosofRasmus Tscherning, Creative Business CupEmil Wilk, Prxjects by Mercedes-BenzMads Øvlisen, erhvervsmandChristian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger.

  • - – historien om Søren Møller og Fredericia Teaters umulige succes
    af Christian Have & Mikael Elbech
    138,95 kr.

    Historien om Fredericia Teaters forvandling fra et ubemærket egnsteater til en international sensation er en milepæl i dansk teaterhistorie. Hvordan i alverden kunne det lade sig gøre?At gå fra at være lukningstruet til at sælge over 200.000 billetter på en enkelt sæson? At blive i stand at udvikle egne originale produktioner med et tocifret millionbudget? At blive tæt samarbejdspartner med nogle af verdens største underholdningsgiganter, så som Disney og Universal? At udvikle egne talenter og forestillinger på et så højt niveau, at Broadway er begyndt at kigge til Fredericia? Hvad var de afgørende øjeblikke og beslutninger? Og hvilke forudsætninger skabte successen?

  • - Communicating Arts & Culture in a Crowded and Changing Media Landscape
    af Christian Have
    117,95 kr.

    * What is effective communication in today's media world? How does the pervasive celebrity culture affect the situation of arts and culture? How are social media affecting the way our media image is being formed? What are the consequences of the massive emergence of communications channels, when it comes to the way we understand the arts and culture, our society, the world - and ourselves?In this book, communications expert Christian Have uncovers the conditions of the arts and the cultural sphere in today's globalized media world, and he explains how a professional communicator best ensures a clear, relevant and engaging communication. Through numerous examples, cases, theories and easily applied methods and models, the book offers a clear introduction and guide to working with strategic communication - whether you are working with large-scale, international cultural events, place-branding of cities and countries, broad audience-involving events on social media platforms, or small, underground punk concerts.

  • - Arts and Culture as a Growth Engine
    af Christian Have
    145,95 kr.

    “It is time to consider arts and culture as something that can enrich and optimize society, the public sector, the business world as well as the general welfare of citizens. That is, if we exploit its potential. This can happen if we create new forms of partnerships between arts and culture on one side and the business world and the public sector on the other.”This is an excerpt from Christian Have’s book, “The New Golden Age: Arts and Culture as a Growth Engine”.The book is a brand new and internationalized version of his original Danish book from 2015, which has generated nationwide debate about the concept of Corporate Cultural Responsibility – and ensured support for the concept of CCR from two different Ministers of Culture, Marianne Jelved and Bertel Haarder, as well as a wide array of prominent representatives from the business world and the field of arts and culture.“The New Golden Age” challenges the increasing tendency to only view the cultural world through the eyes of lawyers and economists. As such, it contains many potentially controversial statements:• Commercializing art can be a good thing• The artists of the future do not see a conflict between that which is commercial and that which is artistic – the most important aspect is to get their product out, and this means that we will see completely different kinds of artists than the ones we see today• Artists have to claim responsibility for establishing new partnerships and options for financing• “Art for art’s sake” no longer makes sense• Due to the digital development, culture consumers of the future will change their behavior completely, and this means that cultural operators are forced to focus on meeting the changed needs of their audiences – for instance through CCR partnerships• Corporations and organizations should exercise CCR without an obvious focus on return-of-investmentThe book takes the reader through numerous inspiring examples of existing partnerships between cultural operators and the business world.This includes the mobile service provider Call me, their campaign to promote a civil tone, and their partnership with the music group Lighthouse X; variety chain store Flying Tiger and their partnership with Yoko Ono; Sennheiser partnering up with David Bowie; and Heineken ensuring massive exposure of street artists.Furthermore, the book contains a specific partnership model with eight elements that present how the ideas behind CCR can be transformed into action – into well-functioning and enriching CCR partnerships.--Praise for the original book:”It is a wonderful book, because it supports the claim that, in a new golden age, people and our society cannot be without neither the rationality of the business world nor the sensuous or aesthetic expression of the arts.”– Marianne Jelved, former Minister of Culture (2012-2015), current member of the Danish Parliament for the Social Liberal Party“Christian Have convincingly writes about why Denmark should focus more on the interaction between art, business and production in order to become one of the world’s most creative and innovative nations.”– Mogens Jensen, former Minister for Trade and Development Cooperation (2014-2015), current member of the Danish Parliament for the Social Democrats”In the middle of (another) period of whining in the world of arts and culture, Christian Have provides an enormous injection of vitamins. We should not try to whine ourselves out of our problems – we should collaborate, he says. Identify new partnerships within the world of business that can enrich both parties. And he does not simply suggest it – in his great and easily read book, he provides an intelligent recipe on how to do so.”– Henrik Lyding, theater critic, Jyllands-Posten

  • af Christian Have
    65,95 kr.

    I Christian Haves bog "Drømmen om berømmelse: celebritykulturen - den nye sammenhængskraft" rettes blikket mod de nye strømninger i samfundet inden for fænomenet berømmelse. Debatbogen sætter skarpt fokus på fænomenets historie og dynamik, og ser på dyrkelsen af berømmelse som en del af kulturen.Christian Have (f. 1954) er en dansk forfatter og foredragsforholder. Han er kendt for, som medlem af popgruppen Mabel, at have vundet det danske melodi grand prix i 1978. Han er kreativ direktør i sit eget firma, Have Kommunikation, og har siden 2004 udgivet en række bøger om kultur og kommunikation.

  • - Kunsten som vækstmotor
    af Christian Have
    244,95 kr.

    Det danske kulturliv står foran en ny guldalder. I hvert fald hvis kulturaktørerne og erhvervslivet begynder at indgå nye, kreative partnerskaber, som kommer beggeparter til gavn.Det fastslår Christian Have i denne bog, som rummer konkrete anvisninger til, hvordan sådanne partnerskaber bør fungere – og talrige cases, der allerede har tegnet et klart billede af, at Corporate Cultural Responsibility er en mulig løsning på kulturlivets finansieringsproblemer.

  • - The Potentials and Dilemmas of Arts and Culture
    af Christian Have
    244,95 kr.

    "This book is meant to spark a discussion about the need for cultural responsibility.Art and culture has to make its way back into the center of society and success is the responsibility of everyone.A main ambition of writing this pamphlet has been to place the societal value of art and culture back on the agenda, and to change the rather close-minded understanding of the usefulness and market value of art that has dominated within later years. I believe that art and culture possess a value that largely extends beyond mercantile gains. But to achieve this value it is absolutely necessary that art, culture and the artists redefine themselves, their possibilities and – not least – take on a responsibility to ensure that their art also gains societal value."

Du kan blandt andet finde alle Christians bøger, forskellige nyheder, booke Christian til dit næste foredrag og meget mere hos https://www.christianhave.dk

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.