Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Lærervejledning til Læs sammen 1-2.Læs sammen er et differentieret læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige niveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden.Hvert opslag har tematiske og grammatiske fokuspunkter, og der arbejdes strategisk med læseforståelsesstrategier. Læsebogen er detaljeret illustreret efter et søg og find-koncept, der indbyder til at gå opdagelse efter fx bogstaver og lyde, der er tegnet ind i et fantasifuldt billedunivers.Undervejs behandles hverdagstemaer som madspild, kæledyr, mobiletik og mobberi, og der lægges især op til at arbejde med trivsel og klasseregler med ekstraopgaverne fra lærervejledningen.Læs sammen 1-2 – Arbejdsbog Del 1 og Arbejdsbog Del 2 understøtter læring og hukommelse gennem:- Fordybelse i én udtaleregel pr. uge via opgaver og stationsundervisning, hvor eleverne arbejder sig systematisk op ad stavetrappen- Bogstavbrikker med lydbilleder og en pusleplade til lydrette pusleopgaver- Film med håndfonemer og sange, som findes via QR-koder- Læringsplakater med piktogrammer for udtalereglerLæseforskning har vist størst effekt på skriftsprogsudviklingen ved brug af lydmetoden, der har fokus på sammentrækning af lyde til ord, så snart de første bogstaver er gennemgået.Arbejdsbøgerne introducerer eleverne for forskellige teksttyper og der lægges op til, at eleverne afprøver de instruerende tekster i "Playful learning"- aktiviteter som fx at bygge minihuse, dyrehandel og løbe ord-stafetter.Bøgerne kan anvendes med ét opslag pr. uge i 1. klasse og gennemføres på et skoleår.Det er også muligt at holde pauser mellem kapitler til projektuger. Systemet kan derved spredes ud over to klassetrin. Dette er muligt, da læseteksterne er inddelt i tre sværhedsniveauer med tilhørende differentierede spil og ekstraopgaver.Lærervejledningen indeholder tilhørende skabeloner og ekstraopgaver.
Læs sammen er et differentieret læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige niveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden.29 bogstavkort til ophæng i klassen:Lydbilled-alfabetet giver eleverne den fordel, at de ud fra illustrationen (som er tegnet efter bogstavets form) kan lytte sig frem til bogstavets lyd.Som god visuel hjælp til skrivning er bogstaverne i skrivehuse, som viser når bogstaver går op i taget eller i kælderen.
Læs sammen er et differentieret læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige niveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden.Plakatsættet til Læs sammen består af to plakater i A1 format:Plakat 1: LæseforståelsesstrategierPlakat 2: Alfabetet
Læs sammen er et læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige sværhedsniveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden.Bøgerne kan anvendes med ét opslag pr. uge i 1. klasse og gennemføres på et skoleår.Det er også muligt at holde pauser mellem kapitler til projektuger. Systemet kan derved spredes ud over to klassetrin. Dette er muligt, da læseteksterne er inddelt i tre sværhedsniveauer med tilhørende differentierede spil og ekstraopgaver.Arbejdsbøgerne anvendes i sammenhæng med Læs sammen 1-2 – Læsebog og resten af systemet.Arbejdsbog del 1 repeterer alfabetet med opgaver til kapitel 1-2 i Læsebogen.Arbejdsbog del 2 anvendes til kapitel 3-6, hvor fokus er på bl.a. udtaleregler.Arbejdsbog del 1 – med multisensorisk støtteBogen understøtter indlæring og hukommelse gennem:- Bogstavbrikker med lydbilleder og en pusleplade- Film med håndfonemer og sange, som findes via QR-koder- Læringsplakater med piktogrammer for udtaleregler- Integreret stavning med lydrette pusleopgaver- Skrivning ved hjælp af skrivehuseLeg og lær med bogstavbrikkerBogstavbrikker med lydbilled-alfabet følger med i denne bog. De giver eleverne den fordel, at de ud fra illustrationen (som er tegnet efter bogstavets form) kan lytte sig frem til bogstavets lyd.Læseforskning har vist størst effekt på skriftsprogsudviklingen ved brug af lydmetoden, der har fokus på sammentrækning af lyde til ord, så snart de første bogstaver er gennemgået.Integreret stavning er systematisk indtænkt i denne bogs opgaver ved hjælp af bogstavbrikker og en pusleplade til orddannelse.Arbejdsbog del 2 – med piktogrammer til udtalereglerBogen understøtter indlæring og hukommelse gennem:- Fordybelse i én udtaleregel pr. uge via opgaver og stationsundervisning, hvor eleverne arbejder sig systematisk op ad stavetrappen- Film med vokalsange, som findes via QR-koder i bogen- Læringsplakater med piktogrammer for udtaleregler- Skriftsproglig udvikling gennem varierede teksttyperArbejdsbogen introducerer eleverne for berettende, informerende, instruerende og argumenterende teksttyper via forskellige emner som fx kæledyr, krystaller og fossiler, madopskrifter m.m.Læsebogens temaer åbnes yderligere ved at inddrage elevernes meninger og fantasi både mundtligt og skriftligt. Der arbejdes fx med afsender og modtager i forskellige genrer i både fiktion- og fakta-opgaver.Der lægges op til, at eleverne afprøver de instruerende tekster i "Playful learning"- aktiviteter som fx at bygge minihuse, dyrehandel og løbe ord-stafetter.Arbejdsbøgerne sælges kun pakket i sæt med 1 stk. Arbejdsbog del 1 og 1 stk. Arbejdsbog del 2.
Historien, der er skrevet i tre sværhedsniveauer, handler om børnene Hans og Frida. Sammen med en flok magiske, sjove væsner forsøger de at redde en truet skov. Undervejs behandles hverdagstemaer som madspild, kæledyr, mobiletik og mobberi, og der lægges især op til at arbejde med trivsel og klasseregler.Læs sammen er et differentieret læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige niveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden.Hvert opslag har tematiske og grammatiske fokuspunkter, og der arbejdes strategisk med læseforståelsesstrategier.Bogen er detaljeret illustreret efter et søg og find-koncept. Dette lægger op til, at forældre sammen med deres barn kan gå på opdagelse efter fx bogstaver og lyde, der er tegnet ind i et fantasifuldt billedunivers.Bøgerne kan anvendes med ét opslag pr. uge i 1. klasse og gennemføres på et skoleår.Det er også muligt at holde pauser mellem kapitler til projektuger. Systemet kan derved spredes ud over to klassetrin. Dette er muligt, da læseteksterne er inddelt i tre sværhedsniveauer med tilhørende differentierede spil og ekstraopgaver.
Denne Skrivebog med pusleopgaver er en del af Læs sammen-læsebogssystemet til 0.-1. klasse.Bogen kan anvendes selvstændigt eller som supplement til andre systemer. Opgaverne er også velegnede til støtteundervisning og repetition af alfabetet.Læseforskning har vist størst effekt på skriftsprogsudviklingen ved brug af lydmetoden, der har fokus på sammentrækning af lyde til ord, så snart de første bogstaver er gennemgået. Dette er systematisk indtænkt i denne bogved hjælp af puslebrikker. Multisensorisk støtteLyd og billede lagres forskellige steder via hukommelsen i hjernen. Jo flere centre man stimulerer med multisensorisk undervisning, jo større sandsynlighed er der for at huske bogstaverne.Med Læs sammen 0-1-systemet understøttes hukommelsen ved:· Et lydbilled-alfabet· Film med håndfonemer· Alfabetsange med bogstavlyde· Integreret stavning med lydrette pusleopgaver· Skrivning ved hjælp af skrivehuse.Puslebrikker med lydbilled-alfabet følger med i denne bog. Et lydbilled-bogstav giver eleverne den fordel, at de ud fra illustrationen(som er tegnet efter bogstavets form) kan lytte sig frem til bogstavets lyd.Læs sammen 0-1 SKRIVEBOG MED PUSLEOPGAVER sælges kun i sæt a 5 elevhæfter.
KOPIARK til Læs sammen bøgerne.Læs sammen 0-1 er et system til den første læseundervisning. Bøgerne sender eleverne på opdagelse i et eventyrligt univers med alfer, sten-glukker, snupse-svampe, Alkymisten, skovens dyr og menneskebørnene Hans og Frida.Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.I Lærervejledningen og Læsebogen til Læs sammen 0-1 findes forskellige kopiark, som kan downloades til print efter køb af systemet. Alle kopiarkene er desuden samlet i dette hæfte.
Læs sammen er et system til den første læseundervisning. Bøgerne sender eleverne på opdagelse i et eventyrligt univers med alfer, sten-glukker, snupse-svampe, Alkymisten, skovens dyr og menneskebørnene Hans og Frida.Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.Læs sammen-systemet består af Læsebog, Arbejdsbog, Lærervejledning, en video med musikbevægelsessange og en video med håndfonemer samt kopiark.Lærervejledningen til Læs sammen 0-1 indeholder en udførlig beskrivelse af systemet og redegør for den teoretiske baggrund for materialet.Lærervejledningen indeholder introduktion til arbejdet med den første læsning og giver en grundig side for side-vejledning i anvendelsen af læsebogen og arbejdsbogen samt de tilhørende kreative aktiviteter og kopiark.Lærervejledningen indeholder også- oplæg til at arbejde med fagtekster om skovens dyr og genbrug- oplæg til arbejdet med IT og multimodale tekster
Læs sammen er et system til den første læseundervisning. Bøgerne sender eleverne på opdagelse i et eventyrligt univers med alfer, sten-glukker, snupse-svampe, Alkymisten, skovens dyr og menneskebørnene Hans og Frida.Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.Læs sammen-systemet er tænkt til den første læsning i 0.-1. klasse. Systemet kan anvendes til grundig bogstavgennemgang til 0. klasse eller bogstavrepetition i 1. klasse. Læse- og arbejdsbogen introduceres allerede fra første skoledag.I ARBEJDSBOGEN er der synlige læringsmål for hvert kapitel, og kapitlerne har hver sin farve, hvilket gør det nemt for eleverne at navigere i bogen på egen hånd. Bogens flapper giver eleverne overblik over formålet med opgaverne og understøtter eleverne i deres arbejde. Når bogens flapper er slået ud får eleven et samlet overblik over alle vokaler og konsonanter.Lærerteksten i bunden af hver side udpeger alle fokusområder for læreren og indeholder konkrete anvisninger til, hvordan der kan arbejdes med dagens emne.Hvert kapitel afsluttes med evalueringsark, hvor eleverne selv evaluerer på de synlige læringsmål fra kapitlets start.Arbejdsbogen indeholder mange forskellige typer opgaver, som tilgodeser forskellige læringsstile.Bagest i bogen findes bogstavkort og lydbilled-alfabetkort, der kan klippes ud, så eleverne kan pusle med ord og sætninger. Kortene med lydbilled-alfabetet hjælper eleverne med at huske bogstavernes lyde.
Læs sammen er et system til den første læseundervisning. Bøgerne sender eleverne på opdagelse i et eventyrligt univers med alfer, sten-glukker, snupse-svampe, Alkymisten, skovens dyr og menneskebørnene Hans og Frida.Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.Læs sammen-systemet er tænkt til den første læsning i 0.-1. klasse. Systemet kan anvendes til grundig bogstavgennemgang til 0. klasse eller bogstavrepetition i 1. klasse. Læse- og arbejdsbogen introduceres allerede fra første skoledag.LÆSEBOGEN består af en levende historie med handling og persongalleri, der er bygget op omkring alfabetet. Systemet vægter sproglig opmærksomhed og ordforråd og læsebogen gør brug af lydrette tekster. Det hele understøttes af sjove og spændende illustrationer, så alle begynderlæsningens faser bliver sikret systematisk.Læsebogen indeholder både voksen- og elevtekster. Alle elevteksterne er differentierede på tre niveauer. På denne måde tilgodeses både de svage og stærke læsere. Læs sammen giver begynderlæserne særlig gode muligheder for at læse sammen med ’stærke læsere’ (søskende, venskabsklasser eller forældre).
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.