Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Læs sammen 1-2 – Lærervejledning - Conni Camille Isgaard - Bog

- Et differentieret læsebogssystem til 1.-2. klasse

Bag om Læs sammen 1-2 – Lærervejledning

Lærervejledning til Læs sammen 1-2. Læs sammen er et differentieret læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige niveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden. Hvert opslag har tematiske og grammatiske fokuspunkter, og der arbejdes strategisk med læseforståelsesstrategier. Læsebogen er detaljeret illustreret efter et søg og find-koncept, der indbyder til at gå opdagelse efter fx bogstaver og lyde, der er tegnet ind i et fantasifuldt billedunivers. Undervejs behandles hverdagstemaer som madspild, kæledyr, mobiletik og mobberi, og der lægges især op til at arbejde med trivsel og klasseregler med ekstraopgaverne fra lærervejledningen. Læs sammen 1-2 – Arbejdsbog Del 1 og Arbejdsbog Del 2 understøtter læring og hukommelse gennem: - Fordybelse i én udtaleregel pr. uge via opgaver og stationsundervisning, hvor eleverne arbejder sig systematisk op ad stavetrappen - Bogstavbrikker med lydbilleder og en pusleplade til lydrette pusleopgaver- Film med håndfonemer og sange, som findes via QR-koder - Læringsplakater med piktogrammer for udtaleregler Læseforskning har vist størst effekt på skriftsprogsudviklingen ved brug af lydmetoden, der har fokus på sammentrækning af lyde til ord, så snart de første bogstaver er gennemgået. Arbejdsbøgerne introducerer eleverne for forskellige teksttyper og der lægges op til, at eleverne afprøver de instruerende tekster i "Playful learning"- aktiviteter som fx at bygge minihuse, dyrehandel og løbe ord-stafetter. Bøgerne kan anvendes med ét opslag pr. uge i 1. klasse og gennemføres på et skoleår. Det er også muligt at holde pauser mellem kapitler til projektuger. Systemet kan derved spredes ud over to klassetrin. Dette er muligt, da læseteksterne er inddelt i tre sværhedsniveauer med tilhørende differentierede spil og ekstraopgaver. Lærervejledningen indeholder tilhørende skabeloner og ekstraopgaver.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771855814
  • Indbinding:
  • Spiralryg
  • Sideantal:
  • 312
  • Udgivet:
  • 5. august 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 240x299x35 mm.
  • Vægt:
  • 1035 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 19. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Læs sammen 1-2 – Lærervejledning

Lærervejledning til Læs sammen 1-2.
Læs sammen er et differentieret læsebogssystem, som giver eleverne mulighed for at læse et eventyr på tre forskellige niveauer med afsæt i fælles oplevelser. Systemet lægger op til stationsundervisning med læse- og skriveaktiviteter, som både udfordrer de bogligt stærke elever og hjælper elever i risiko for ordblindhed med at knække læsekoden.
Hvert opslag har tematiske og grammatiske fokuspunkter, og der arbejdes strategisk med læseforståelsesstrategier. Læsebogen er detaljeret illustreret efter et søg og find-koncept, der indbyder til at gå opdagelse efter fx bogstaver og lyde, der er tegnet ind i et fantasifuldt billedunivers.
Undervejs behandles hverdagstemaer som madspild, kæledyr, mobiletik og mobberi, og der lægges især op til at arbejde med trivsel og klasseregler med ekstraopgaverne fra lærervejledningen.
Læs sammen 1-2 – Arbejdsbog Del 1 og Arbejdsbog Del 2 understøtter læring og hukommelse gennem:
- Fordybelse i én udtaleregel pr. uge via opgaver og stationsundervisning, hvor eleverne arbejder sig systematisk op ad stavetrappen
- Bogstavbrikker med lydbilleder og en pusleplade til lydrette pusleopgaver- Film med håndfonemer og sange, som findes via QR-koder
- Læringsplakater med piktogrammer for udtaleregler
Læseforskning har vist størst effekt på skriftsprogsudviklingen ved brug af lydmetoden, der har fokus på sammentrækning af lyde til ord, så snart de første bogstaver er gennemgået.
Arbejdsbøgerne introducerer eleverne for forskellige teksttyper og der lægges op til, at eleverne afprøver de instruerende tekster i "Playful learning"- aktiviteter som fx at bygge minihuse, dyrehandel og løbe ord-stafetter.
Bøgerne kan anvendes med ét opslag pr. uge i 1. klasse og gennemføres på et skoleår.
Det er også muligt at holde pauser mellem kapitler til projektuger. Systemet kan derved spredes ud over to klassetrin. Dette er muligt, da læseteksterne er inddelt i tre sværhedsniveauer med tilhørende differentierede spil og ekstraopgaver.
Lærervejledningen indeholder tilhørende skabeloner og ekstraopgaver.

Brugerbedømmelser af Læs sammen 1-2 – Lærervejledning



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.