Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Else Skibsted

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Ole Løw & Else Skibsted
    359,94 kr.

    En af de mest markante udfordringer, lærere møder i deres arbejde, er den store variation i elevernes måder at lære på. Med specialundervisningsloven fra 2012 er det nu også deres opgave og ansvar at inkludere elever med komplekse læringstilgange, opmærksomhedsproblemer og mere generelle læringsvanskeligheder.Bogen giver psykologisk indsigt i læreruddannelsens kompetenceområder ?Elevens læring og udvikling? og ?Specialpædagogik?. Forfatterne bidrager med grundlæggende viden og nye vinkler på bogens fire hovedtemaer:-Udvikling og udviklingsstøttende relationer - herunder motivation og køn-Læring, kommunikation og klasseledelse-Social forståelse og intervention-Samarbejde, vejledning og inklusion.Ni af bogens kapitler er reviderede udgaver af kapitler fra bogen ?Psykologi for lærerstuderende og lærere?.

  • af Else Skibsted
    257,95 kr.

    Denne bog har fokus på lærerens relationsarbejde. Den tager afsæt i, at undervisning grundlæggende er et relationelt anliggende, og at læreren har ansvar for at etablere og udvikle den gode kontakt og kommunikation, der gør samarbejde og læring mulig. Bogen introducerer til viden om relationer og færdigheder i kommunikation og beskriver den mangfoldighed af relationer, man som lærer indgår i: lærer-elev, elev-elev, lærer-lærer, lærer-forældre og endelig samarbejdet med skolens ressourcepersoner.Praktikken udgør et særligt læringsrum i læreruddannelsen. Samspillet mellem studerende, praktiklærere og undervisere giver den studerende en unik mulighed for at tilegne sig de kompetencer, der er nødvendige i undervisningspraksis og samvær med elever, forældre og kolleger i skolen. Bogen giver den studerende og praktikvejlederen et fælles sprog og afsæt for de refleksioner og den træning, netop praktikken giver mulighed for. Alt sammen med henblik på at uddanne lærere, der på professionel vis kan håndtere den unikke, komplekse og ofte dilemmafyldte praksis, hvor solid viden, veludviklede færdigheder og erfaringsbaserede skøn er hverdag.Relationsarbejde. Praktikbog 3 indgår i en serie på tre bøger, der er rettet mod kompetencemålene i læreruddannelsens praktikforløb. Praktikbog 1 har fokus på didaktik, og Praktikbog 2 har fokus på klasseledelse. Serien er redigeret af Elsebeth Jensen, Ole Løw og Else Skibsted.

  • af Ole Løw & Else Skibsted
    367,95 kr.

    PÆDAGOGISK PSYKOLOGI I LÆRERUDDANNELSEN er en studiebog, der direkte adresserer og behandler centrale mål og indholdsområder i faget Pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik i læreruddannelsen. Bogen har således fokus på børn og unges læring, udvikling og dannelse i skolelivets fællesskaber.Bogen omhandler de psykologiske aspekter af pædagogisk teori og praksis. Gennem 20 kapitler får de studerende mulighed for at tilegne sig viden, som kvalificerer deres kompetencer til at identificere, beskrive, analysere og forstå pædagogiske situationer og problemstillinger samt udvikle begrundede handlemuligheder i forhold hertil. Bogen er organiseret i fire centrale hovedtemaer:i. Lærer- og elevperspektiver på livet i skolenii. Udvikling, socialisering og identitetiii. Læring, interaktion & kommunikationiv. Samarbejde, fællesskaber og inklusion.Bogen er skrevet af en række forskere og undervisere med en erfaringsbaseret og forskningsinformeret tilgang til studiet af lærerarbejdet og livet i skolen:Inger Glavind Bo, Svend Brinkmann, Hilde Larsen Damsgaard, Liv Gjems, Liv Mette Gulbrandsen, Janne Hedegaard Hansen, Helle Rabøl Hansen, Susan Hart, Lotte Hedegaard-Sørensen, Charlotte Højholt, Carsten René Jørgensen, Noemi Katznelson, Jacob Klitmøller, Ole Løw, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Mette Pless, Arne Poulsen, Christina Holm Poulsen, Else Skibsted og Dion Sommer.PÆDAGOGISK PSYKOLOGI I LÆRERUDDANNELSEN er henvendt til lærerstuderende, lærere og skolepædagoger under efteruddannelse samt alle, der i øvrigt interesserer sig for pædagogisk psykologi.5 af bogens 20 kapitler er reviderede udgaver af kapitler fra bogen: Elevers læring og udvikling – også i komplicerede læringssituationer.

  • - Seks tilgange til pædagogik
    af Per Fibæk Laursen, Elsebeth Jensen, Helle Rabøl Hansen, mfl.
    637,95 kr.

    Pædagogikhåndbogen beskriver pædagogikkens vidensområde gennem seks tilgange: Pædagogikkens historie (hvad er baggrunden for det skolesyn vi har i dag?) Pædagogisk filosofi (hvad er skolens formål og etiske grundlag?) Pædagogisk sociologi (hvad er skolen sociale virkelighed?) Pædagogisk psykologi (hvad er udvikling, læring og motivation?) Pædagogisk antropologi (hvordan bliver skolens kulturelle mønstre synlige?) Didaktik (hvordan bliver pædagogik til planlægning, gennemførsel og evaluering af undervisning?)Pædagogikhåndbogen præsenterer et vidensgrundlag, som den studerende kan bruge til at reflektere over praksis med. Bogen er tænkt som den studerendes arbejdsredskab gennem hele studiet. Den henvender sig til læreruddannelsen og pædagogiske bachelor-, diplom- og kandidatuddannelser. Pædagogikhåndbogen er et originalt værk, der er sammensat af nyskrevne og reviderede kapitler fra udgivelsen Pædagogikhåndbogen, 1. udgave.

  • - - tæt på skolelivets praksis
    af Else Skibsted & Merete Munkholm
    338,94 kr.

    "Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv – tæt på levet skoleliv" er en forskningsbaseret grundbog til det specialpædagogiske fagområde. Bogens formål er at understøtte og udvikle de lærerfaglige forudsætninger for at tilrettelægge, udvikle og vejlede om inkluderende fællesskaber, der skaber deltagelsesmuligheder for alle elever i skolens praksis.I hvert kapitel bringes forskning og teoretiske forståelsesrammer tæt på levet skoleliv, så lærerstuderende både støttes i at forholde sig analytisk undersøgende og konstruktivt handlingsrettet til specialpædagogiske opgaver i skolen.Bogen er bygget op, så den adresserer formål, mål og indholdsområder i fagbeskrivelsen for faget Specialpædagogik i læreruddannelsen. Den er struktureret i fem hovedtemaer:I: Inkluderende specialpædagogikII: Særlige deltagelses- og læringsforudsætningerIII: Inkluderende faglige og sociale fællesskaberIV: Deltagelsesmuligheder gennem mangfoldige didaktiske tilgangeV: Samarbejde om inkluderende indsatserBogens bidragydere er alle fagligt engagerede indenfor det specialpædagogiske felt gennem forskning, undervisning og andre former for professionelt arbejde:Henriette Blomgren, Louise Bøttcher, Bo Hejlskov Elvén, Tine Basse Fisker, Anne Vibeke Fleischer, Käte From, Lotte Hedegaard-Sørensen, Bjørn F. Hamre, Søren Hertz, Charlotte Højholt, Bente Kjeldbjerg Bro, Ole Løw, Mette Molbæk, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Christina Holm Poulsen, Maja Røn-Larsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen og Anne Søndberg.

  • af Per Fibæk Laursen, Anne Maj Nielsen, Preben Bertelsen, mfl.
    271,95 kr.

    Relationskompetencer er udpeget som en af de væsentligste lærerkompetencer. Det er åbenlyst, at relationer har afgørende betydning for både elever og lærere i skolen, men indtil videre er det kun undersøgt i begrænset omfang, hvordan man som professionel og som studerende på læreruddannelsen kan arbejde målrettet med at udvikle relationskompetencer.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.