Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Geert Allermand

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Bjarne Wahlgren, Peter Brodersen, Vibe Aarkrog, mfl.
    417,95 kr.

    Bogen er skrevet til dig, der underviser og har interesse i de erhvervsrettede uddannelser. Erhvervsdidaktisk opslagsbog handler om, hvordan didaktisk teori og begreber kan forstås og anvendes i praksis på de uddannelser, der retter sig specifikt mod at uddanne til forskellige erhverv og brancher. I bogen finder du opslag om klassiske og moderne erhvervsdidaktiske begreber såsom instruktion, multimodalitet, stilladsering og refleksion. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning.Gennem et casebaseret format viser 58 opslag didaktiske begreber, som de kan “se ud” i praksis: Vi er med faglæreren i værkstedet, når hun giver feedback, med i dialogen, når lærerteams udvikler praksis, med, når undervisningen differentieres, og med, når lærere overvejer, hvordan undervisningen kan invitere til deltagelse og motivere elever og kursister.Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som underviser på et teoretisk og reflekteret grundlag.

  • - praksisinddragelse og differentiering i erhvervsuddannelserne
    af Hans Jørgen Knudsen, Peter Koudahl, Claus Bo Jørgensen, mfl.
    312,95 kr.

    Begrebet ‘praksis’ har en helt central placering i de danske erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ‘praksis’ egentlig? Vi hører ofte erhvervsuddannelserne omtalt som praksisrelaterede, praksisorienterede, praksisbaserede, praksisanvisende m.v. Men hvordan adskiller begreberne sig, og hvordan skal vi sortere i den store mængde af praksisbegreber?I Ind i praksis tydeliggøres det, hvad det er, der foregår i undervisningen på landets erhvervsskoler – i praksis. Med afsæt i et stort empirisk materiale bidrager bogens seks artikler til at sætte ord på, hvad det betyder for vores forståelse af erhvervsuddannelser, at de har noget med ‘praksis’ at gøre, og hvordan man derved kan opnå mere nuancerede forståelser af differentieret undervisning og læring.Bogen er skrevet som inspiration til undervisere og deltagere på diplomuddannelsen i erhvervspædagogik. Bogens forfattere er alle tilknyttet Nationalt Center for Erhvervspædagogik og har mangeårig forsknings- og undervisningserfaring.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.