Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Gry Asnæs

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Gry Asnæs & Pia Lindkvist Knærkegaard
    122,95 - 378,95 kr.

    Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin. Undersøgelser indikerer, at manglende konflikthåndtering er med til at skade organisationens performance og arbejdsmiljø. Som leder skal man kunne sikre en hensigtsmæssig adfærd over for konflikter i organisationen, så konfliktens potentiale udløses i stedet for at blive en hindring for optimering af den daglige drift og målsætning. Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering. Denne bog behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, at samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. I bogen skal coaching udelukkende forstås som et værktøj, og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching. Denne 2. udgave er tilpasset den seneste fagplan til akademifaget af samme navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema.

  • af Gry Asnæs, Katja Hessel & Nille Presskorn
    307,95 kr.

    Engelsk oversættelse af Nordisk servicesyn.Do you have a clear idea about your serviceDNA and your service gene? Are you communicating in the right way, and are you using collaboration and high social capital to improve your company's service? The term service is used in many ways, but what is good service, really? And is there a special Nordic kind of service? These are just some of the topics this book addresses. A NORDIC SERVICE CONCEPT is written for those of you who work with service, whether you are a student, teacher, employee, manager or business owner. The purpose of the book is to bring the dialogue about good service back to its roots - where we can benefit from our basic Nordic values such as equality, openness, flexibility and, not least, trust. The focal point of the book is, therefore, relationships between people: the relationship with the guest, the relationship with colleagues and the relationship with management and business partners. A NORDIC SERVICE CONCEPT can be read as a whole, but the individual chapters also make sense as separate texts and can be used independently. Each chapter contains the following: • An accessible, practice-based description with analyses and tools that are built on research-based theories. • References to the primary sources are listed at the end of each chapter • Inspiration for your daily work in the form of a series of assignments and cases regarding strategic, tactical and operational levels in companies. A NORDIC SERVICE CONCEPT covers the curriculum's learning objectives in the academic subjects "management that builds social capital" and "service” and can also be used in the Service Economics curriculum. The book covers topics such as communication, body language and empathy, and, as something new, we have added topics such as the culture behind Nordic service, service delivery and moodboards. In addition, the book contains a number of cases and analytical assignments related to specific service situations.

  • - in Financial management in Practice
    af Gry Asnæs & Annette Vangstrup
    367,95 kr.

    The book looks at key economic terms and consists of 4 main chapters: 1. Financial Statement and Analysis 2. Optimization of Price and Demand 3. Budgeting 4. Investments and Financing Furthermore there is an introduction to the hotel, restaurant and tourist industry. The book is aimed at the students at the AP programme in Service, Hospitality and Tourism. Cases and examples from the trade are linked to the general theories of economics as well as some key figures and theories specific for this sector of trade. This is a translation of the book: Økonomi for serviceøkonomer – Økonomistyring i praksis

  • af Gry Asnæs, Katja Hessel & Nille Presskorn
    269,95 kr.

    Har du tjek på dit serviceDNA og styr på dit servicegen? Kommunikerer du rigtigt, og bruger du samarbejde og høj social kapital til at forbedre din egen og dine medarbejderes service? Begrebet service bruges i flæng, men hvad er egentlig god service? Og findes der en særlig nordisk service? Det er blot nogle af de emner, denne bog tager fat i.Nordisk servicesyn er skrevet til dig, der arbejder med service, hvad enten du er studerende, underviser, medarbejder, leder eller virksomhedsejer. Hensigten med bogen er at få dialogen om den gode service tilbage til rødderne - dér, hvor vi kan drage nytte af vores nordiske grund­værdier som ligeværdighed, åbenhed, fleksibilitet og ikke mindst tillid. Omdrejningspunktet i bogen er således relationer mellem mennesker: Relationen til gæsten, relationen til kollegaer og relationen til ledelse og samarbejdspartnere.Nordisk servicesyn kan læses i sammenhæng, men de enkelte kapitler giver også mening som selvstændige tekster og kan bruges uafhængigt af hinanden. Hvert kapitel indeholder:En tilgængelig, praksisnær beskrivelse med betragtninger og værktøjer, der tager udgangspunkt i forskningsbaserede teorierHenvisninger til primærkilderne samlet efter hvert kapitelInspiration til det daglige arbejde i form af en række øvelser og cases, der kredser om henholdsvis det strategiske, taktiske og det operationelle niveau i virksomheden.Nordisk servicesyn dækker fagplanernes læringsmål i akademifagene ?ledelse, der skaber social kapital? og ?service?, og den vil ligeledes kunne bruges af Serviceøkonomuddannelsen.Bogen dækker emner som kommunikation, kropssprog og empati, og som noget nyt er der tilføjet emner som kulturen bag nordisk service, serviceleverancen, moodboard. Herudover inde­holder bogen en række cases og refleksionsopgaver, hvor læseren skal forholde sig til konkrete servicesituationer.

  • af Gry Asnæs & Pia Lindkvist Knærkegaard
    197,95 kr.

    Jura er en integreret del af lederens hverdag, og de juridiske problemstillinger kræver ofte en hurtig stillingtagen. Skal sagen sendes videre til revisor eller advokat? Kan sagen potentielt skade virksomheden, og kræver den dermed grundig overvejelse? Eller kan der uden videre træffes en hurtig beslutning? Denne bog klæder ledere og medarbejdere på til at håndtere juridiske problemstillinger, når virksomhedens strategi skal føres ud i livet.Bogen er skrevet til akadmeiuddannelserne og henvender sig desuden til uddannelser på diplom- og masterniveau.

  • af Gry Asnæs & Jørgen Kønigshøfer
    422,95 kr.

    Hæftet henvender sig til receptionister og giver en grundlæggende indsigt i almene lovregler om aftaler m.m. og mere branchespecifikke regler om fx afbestilling. Restaurationsloven gennemgås indgående.

  • - den kommenterede restaurationslov
    af Gry Asnæs
    1.310,95 kr.

    Der er mange, der i deres dagligdag har berøring med de områder, som restaurationsloven regulerer. Denne kommenterede udgave af restaurationsloven er skrevet til praktisk brug. Den er skrevet som en indføring i områdets problemstillinger for den praktiker der skal til eller arbejder med området, eller som ikke i det daglige er i berøring med området. Derfor er der ved udformningen lagt vægt på også at medtage oplysninger, som kan bruges i det daglige arbejde med lovens område. Kommentaren vil med udbytte kunne anvendes som opslagsbog for politi, bevillingsmyndigheder, branchens repræsentanter og andre der beskæftiger sig med branchens forhold. Bogen vil ligeledes kunne anvendes som lærebog.Indgangen til et emne kan søges i indholdsfortegnelsen. Hvis dette ikke giver den rette mening, kan stikordsregisteret bag i bogen benyttes.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.