Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Hanne V. Moltke

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - ledelse af strategisk kompetenceudvikling
    af Stine Reintoft, Asbjørn Molly, Hanne V. Moltke, mfl.
    303,95 - 313,94 kr.

    Den mest udbredte samtale i danske organisationer er MUS-samtalen.MUS-samtalen placerer sig i et spændingsfelt af potentielt modstridende organisatoriske interesser: fra individuel trivsel og kompetenceudvikling over fagligt samarbejde til den store fortælling om vision eller kerneopgave. MUS-samtalen er en kompleks sag, som kræver et grundigt forarbejde. Når MUS-samtalen fungerer godt, udgør den et vigtigt pitstop, hvor leder og medarbejder sammen styrker medarbejderens bidrag og tilhør til organisationen. Samtidig giver samtalen mulighed for at tydeliggøre organisationens strategiske udvikling og forankring. Men MUS-samtalen er mange steder stivnet i tomme, årlige ritualer, som ikke længere giver mening. I denne bog viser forfatterne, hvordan man kan revitalisere MUS-samtalen ved at koble den til organisatoriske mål og indsatser. Derved bliver den en værdiskabende og meningsfuld samtale for både medarbejder og leder. Bogen er relevant for ledere, der har ansvar for at afholde medarbejderudviklingssamtaler og for HR-professionelle med udviklingsansvar for MUS-koncepter. Bogen henvender sig også til medarbejdere, der aktivt ønsker at afklare forventninger og få indflydelse på MUS-samtalen. "Bogen kan klart anbefales til alle ledere, der afholder MUS-samtaler samt til HR-konsulenter, HR-partnere og alle med interesse for nærværende ledelse.“ – Lotte Bøgh Andersen, leder af Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse og professor på AU og VIVE "Bogen tilbyder en vigtig og vital genfødsel af MUS som det organisatoriske samlingspunkt, alle arbejdspladser og medarbejdere har brug for." – Gitte Grønkær Svendsen, rådgiver og programleder i DM Bidragydere til bogen:- Trille Frodelund Lykke, erhvervspsykolog, partner i New Stories. - Hanne V. Moltke, cand.mag., partner i New Stories. - Asbjørn Molly, cand.mag., ledelses- og organisationskonsulent, ekstern lektor ved AAU. - Ida Gamborg Nielsen, master i relationel ledelse, kaospilot, partner i New Stories.- Stine Reintoft, autoriseret psykolog, konsulent og supervisor. - Joachim Langagergaard, cand.scient.pol., partner i Musskema.dk. - Tove Krebs Lange, illustrator.

  • - En grundbog, 2. udgave
    af Asbjørn Molly & Hanne V. Moltke
    382,95 kr.

    Systemisk coaching er en grundbog for coaches og andre samtalepartnere, der ønsker at dygtiggøre sig i arbejdet med samtaler og coaching. Den giver læseren mulighed for at opbygge eller videreudvikle et teoretisk fundament for at arbejde med samtaler og coaching på et systemisk og anerkendende grundlag. Med den systemiske tilgang til coaching flyttes fokus fra individ til relationer og fra problem til muligheder – og nye perspektiver og muligheder skabes. Bogen udkom første gang i 2009 og har siden etableret sig som en populær grund- og studiebog i coaching. Denne 2. udgave er gennemskrevet og opdateret med ny litteratur, og der er tilføjet nye kapitler om grafisk facilitering, coaching med modeller og parathed hos fokusperson og coach. Bogen vil kunne inspirere alle, der på tværs af brancher arbejder professionelt med samtaler – blandt andet ledere, konsulenter, vejledere og sagsbehandlere. ”Systemisk Coaching har fungeret både som lærebog og som fysisk anker for min ledelse. Det er en klog bog, som udfordrer og skubber ens forståelse af samtaler, både når man læser den første gang, og når man læser den femte gang.” – Jan Henriksen, konsulentchef, KL´s konsulentvirksomhed, KLK ”Bogen giver en unik indsigt i den teori og praksis, som en systemisk coach trækker på. Samtidig får enhver leder værdifuld inspiration til de mange samtaler, hvor især spørgende, undersøgende, værdsættende, nysgerrige og rammesættende dialoger er i spil.” – Camilla Wang, rektor, professionshøjskolen ABSALONOm redaktørerne: • Hanne V. Moltke er partner og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. • Asbjørn Molly er ledelses- og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, ekstern lektor ved AAU, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. Om medforfatterne:• Per Møller Janniche. Chefkonsulent i KLK samt vært i Væksthus for Ledelse. Uddannet cand.pæd. i biologi. Medforfatter til kapitel 3 og 14. • Lars Munch Svendsen. Afdelingschef i Finanssektorens Uddannelsescenter. Uddannet cand.mag. og MBA. Medforfatter til kapitel 3 og kapitlet 'Systemiske grundbegreber'. • Kim Martin Nielsen. Ledende partner i konsulentvirksomheden LEAD - enter next level. Uddannet cand.mag. i pædagogik og master i management development. Medforfatter til kapitel 12. • Jesper Jørvad. Erhvervspsykologi hos virksomheden Ennova. Uddannet cand.psych. Coach og specialist i ledelse- og talentudvikling. Medforfatter til kapitel 1. • Morten Ziethen. Lektor i anvendt filosofi på Aalborg Universitet. Uddannet ph.d. og cand.mag. i filosofi samt cand.pæd. i generel pædagogik. Medforfatter til kapitel 2.

  • - Når ord og billeder mødes
    af Hanne V. Moltke, Katrine Raae Søndergaard, Elisabet Skov Nielsen & mfl.
    373,95 kr.

    Grafisk facilitering - Når ord og billeder mødes er den første bog på dansk om kommunikationsværktøjet af samme navn til brug i faciliteringssammenhænge (proceskonsultation, projektledelse, mødeafholdelse, samtalepraksis, undervisning, organisationsudviklingsforløb mv.). Bogen er bygget op omkring spørgsmålene ”Hvad er grafisk facilitering?”, ”Hvorfor skal vi beskæftige os med det?” og ”Hvordan gør vi?”. Den gennemgår det visuelle sprogs udvikling fra fortidens hulemalerier til nutidens Emojis og fremlægger teori og forskning om hjernens opbygning og funktion, læring og hukommelse i koblingen af ord og billeder. Den bygger på systemisk teori og faciliteringspraksis, viser tegneteknik og giver gode råd til brug af visuelle virkemidler og metaforer. Som lærebog og øvelsesbog viser den, hvorfor, hvordan og hvornår foreningen af ord og billeder kan være vigtig. Henvender sig til konsulenter, team- og afdelingsledere og alle, der ser grafisk facilitering som et nyttigt værktøj i deres faciliteringspraksis – øvede som begyndere.

  • - Ledelse, kommunikation og samarbejde
    af Hanne V. Moltke & Heidi Graff
    302,95 - 373,95 kr.

    Social kapital handler om at sætte samarbejdet om kerneopgaven i fokus – og arbejde på måder, der fremmer oplevelsen af tillid og retfærdighed. Både forskning og erfaring viser, at medarbejdernes trivsel øges, samtidig med at effektiviteten højnes, når der arbejdes bevidst med social kapital. Hvad gemmer sig bag begrebet ’social kapital’, og hvordan får vi organisationens sociale kapital til at vokse? Hvordan bringer vi social kapital ind i organisationens hverdag – på alle niveauer?Disse og mange andre spørgsmål belyses i Social kapital i organisationer, hvor social kapital knyttes til den systemiske tanke. Gennem en inspirerende blanding af teori og praksisfortællinger viser bogen nye veje til at arbejde anderledes med kerneopgaven. Social kapital i organisationer henvender sig til ledere på alle niveauer, specialister, konsulenter samt medarbejdere, der ønsker en dybere forståelse af begrebet social kapital og dets anvendelsesmuligheder.

  • - en metodebog
    af Søren Willert, Morten Ziethen, Kim Martin Nielsen, mfl.
    408,95 kr.

    Siden Coaching i perspektiv – en grundbog udkom i 2008 er der sket meget med coaching som profession og håndværk samt i vores forståelse af coaching.I Coaching i nyt perspektiv – en metodebog bevæger vi os nogle skridt videre. Ved at gøre status for faget og pege fremad forsøger bogen at favne coachingfeltet på ny gennem tre centrale områder:  Grundlag, retninger og værktøjer  Ledelse, organisering og arbejde Ånd, filosofi og refleksionBogen vil være til nytte og inspiration for disse målgrupper:Studerende på private og universitære uddannelser i og om coaching, der har brug for en lærebog med den rette akademiske tyngde.Virksomheder og ledere, der bruger coaching og arbejder på at implementere værktøjer, praksis og tænkning i arbejdsfunktionen, og som har brug for en reflekteret metodebog.Alle med interesse for coaching, der har brug for et overblik, en samfundsmæssig og filosofisk perspektivering og en større forståelse for, hvordan coaching også virker.Den er skrevet af fagfolk med uddannelsesbaggrund inden for psykologi, filosofi og samfundsvidenskab samt coaches med master- eller universitetsgrader og mange års erfaring i praksis.

  • - Veje til samarbejde om kerneopgaven
    af Hanne V. Moltke & Heidi Graff
    257,95 - 296,95 kr.

    Social kapital er et velfungerende samarbejde om kerneopgaven med fokus på tre elementer: - Tillid - Retfærdighed - Samarbejdsevne. Samarbejdskvaliteten er afgørende for kvaliteten i kerneopgaven og effekterne heraf: - Produktivitet og effektivitet i kerneopgave - Et godt arbejdsmiljø - Nytænkning af kerneopgaven Bogen er et bidrag til praktiske tilgange og måder at kommunikere på for at øge den sociale kapital i et arbejdsfællesskab. Den er skrevet som et selvstændigt supplement til bogen Social kapital i organisationer fra 2014. Bogen rummer praktiske eksempler fra mange forskellige typer arbejdspladser. Igennem arbejdet med social kapital har forfatterne videreudviklet ideer og metoder og udarbejdet en 'søgemodel', som præsenterer veje til samarbejde om kerneopgaven. Søgemodellen indgår i bogen men er også lavet som et separat værktøj, der følger med som indstik i bogen. Bogen består af en lang række eksempler på, hvordan man konkret kan arbejde med sit samarbejde om kernopgaven med fokus på forskellige aspekter af social kapital. Desuden ser bogen på social kapitals effekter.

  • - En grundbog
    af Per Møller Janniche, Jesper Jørvad, Lars Munch Svendsen, mfl.
    322,95 kr.

    Systemisk coaching er en grundbog for coaches og andre samtalepartnere, der ønsker at dygtiggøre sig i arbejdet med samtaler og coaching. Den giver læseren mulighed for at opbygge eller videreudvikle et teoretisk fundament for at arbejde med samtaler og coaching på et systemisk og anerkendende grundlag. Med den systemiske tilgang til coaching flyttes fokus fra individ til relationer og fra problem til muligheder – og nye perspektiver og muligheder skabes.Bogen udkom første gang i 2009 og har siden etableret sig som en populær grund- og studiebog i coaching. Denne 2. udgave er gennemskrevet og opdateret med ny litteratur, og der er tilføjet nye kapitler om grafisk facilitering, coaching med modeller og parathed hos fokusperson og coach.Bogen vil kunne inspirere alle, der på tværs af brancher arbejder professionelt med samtaler – blandt andet ledere, konsulenter, vejledere og sagsbehandlere.

  • af Asbjørn Molly, Hanne V. Moltke, Ida Gamborg Nielsen & mfl.
    216,95 - 227,95 kr.

    Organisationer, der har været igennem fyringer eller store omlægninger, har ofte travlt med at tage sig af dem, der er afskediget. Men hvad med de medarbejdere, der er tilbage i organisationen? Typisk kæmper de med at finde arbejdsglæden og mangler hjælp til at genorientere sig i en organisation, der skal løbe hurtigere og arbejde mere effektivt. LEDELSE EFTER FYRINGER handler om, hvordan organisationer håndterer tabet af kolleger, genfinder mål og retning og reorganiserer arbejdsprocesser og arbejdsfællesskaber, så de tilbageværende medarbejdere kan løfte organisationen videre. Bogen henvender sig til ledere, HR-afdelinger, tillids-og arbejdsmiljørepræsentanter og konsulenter. ”Med tidens tendens til at lægge sit fokus så mange forkerte steder, er det glædeligt, at nogen endelig retter luppen mod en voksende gruppe af medarbejdere i det moderne arbejdsliv. Det er en vigtig bog med et vigtigt budskab og et seriøst bud på, hvad man kan og bør stille op med alle de efterladte.” – Alexandra Krautwald, stifter af Composing A/S,forfatter og blogger på Dagbladet Børsen ”Bogen beskriver praksisnært, hvordan vi som ledere kan være i det krydsfelt, hvor vi på den ene side skal anerkende alle parter i forandringerne, samtidig med at vi fastholder fokus på målet med tilpasningerne og udviklingen af et fortsat attraktivt arbejdsliv for de ansatte, som skal drive organisationen videre efter nedskæringerne.” – Randi Faldt, sektorchef og Lene Skov, TeamlederHR, IT og Digitalisering, Lolland Kommune ”Ledelsesmæssigt fokus på tiden efter fyringer er et helt afgørende konkurrenceparameter for alle virksomheder, som opererer i stadigt mere omskiftelige markeder.” – Niels Grøn Seirup, Underdirektør, DI

  • - Samarbejde på tværs af tid og sted
    af Hanne V. Moltke, Ida Gamborg Nielsen & Trille Frodelund Lykke
    242,95 - 253,94 kr.

    Sammenhængskraft, opgaveløsning og trivsel på den hybride arbejdsplads.At hjemmearbejde og dermed den hybride arbejdsplads i større omfang end tidligere er kommet for at blive, er der næppe nogen tvivl om. De fleste organisationer har i dag indrettet sig hybridt i en eller anden grad med fleksibilitet i arbejdstiden og fx hjemmearbejde eller arbejde hos kunder eller på rejser. Mange steder sker det helt smidigt og problemfrit, men indimellem kan den hybride struktur udfordre fællesskabet og gøre opgaveløsningen vanskeligere.Som leder kan man let føle sig klemt i de nye krav og arbejdsvilkår. Hvordan arbejder man med motivation og trivsel, når man ikke kan se medarbejderne direkte i øjnene eller være i dialog med hele arbejdsfællesskabet på samme tid? Hvordan får man organisationens strategiske fokus til at træde tydeligt frem, når kommunikationen foregår ad kanaler, som man ikke nødvendigvis har erfaring med? Det er spørgsmål som disse, denne bog adresserer.Hybrid ledelse – samarbejde på tværs af tid og sted giver kyndig vejledning i at få det bedste ud af den hybride arbejdsplads. Det er en bog til ledere, HR-afdelinger – og alle andre, som skal få samarbejde og opgaveløsning til at fungere i et hybridt arbejdsfællesskab.

  • af Hanne V. Moltke, Frode Boye Andersen, Caroline Howard Grøn, mfl.
    157,95 kr.

    Ledelse i Morgen - tidsskrift for pædagogisk ledelse bidrager med viden og metoder til brug for den pædagogiske ledelses daglige drift og udviklingsarbejde. Det gør vi gennem et netværk af nationale og internationale bidragydere med stor viden om og erfaring med de centrale opgaver inden for det pædagogiske uddannelsesfelt.

  • - Nr. 7. April 2021
    af Eva Broegaard, Klaus Majgaard, Hanne V. Moltke, mfl.
    152,95 kr.

    April-nummeret af Ledelse i Morgen, har fokus på FGU-uddannelserne og tilbyder redskaber til, hvordan man kan arbejde med de opgaver og udfordringer, der ligger i uddannelsesformen. Du kan bl.a. læse en ærlig beskrivelse af de erfaringer, direktøren for FGU Midt-Vest har gjort sig i løbet af de første år på posten, hvordan man holder fokus på kerneopgaven – elevernes læring og trivsel – og arbejder konkret ud fra denne, og om hvordan man som leder kan håndtere og navigere i de mange paradokser, der karakteriserer uddannelsen.

  • af Stine Reintoft, Asbjørn Molly, Claus Holm, mfl.
    152,95 kr.

    Denne udgave af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder:Karakterræs eller perfekthedskultur?Af Andreas Rasch-Christensen, forsknings- og udviklingschef, VIA University CollegePerformancekultur og ledelseAf Lars BluhmeDenne artikel beskriver, hvordan man på Odder Gymnasium har arbejdet med at begrænse præstationskulturen blandt de studerende. Det har man bl.a. gjort ved at arbejde med karakterfri klasser på hver årgang og med en mindset- og læringskultur, der lærer eleverne at have fokus på processen frem for karakterer eller præstationen.Fejl bedre!Af Claus HolmI denne artikel beskrives vigtigheden ad en åben kommunikation omkring fejl. Artiklen argumenterer for, at skolens lærer og ledere går forrest i opbygningen af en "fejl-bedre-kultur" og samtidig anerkender fejlagtig viden. Elevernes opfattelse af, hvordan læreren forholder sig til fejl, er nemlig vigtig, og derfor skal fejl italesættes som en mulighed for at lære.Den pædagogiske evaluering: Performancemålinger, trivsel og skoleledelseAf Karen E. AndreasenDenne artikel sætter fokus på den centrale rolle, trivsels- og kvalitetsrapporter spiller for udviklingen af den pædagogiske praksis i skolen. Lederen har stor indflydelse på, hvordan sådanne processer forløber, og opmærksomhed i forhold til, at vurderingerne nu også bruges på en måde, der fører det intenderede sted hen, er derfor vigtig.Præstationskultur og karakterfrihed: En ændring i undervisningen. og evalueringspraksis kan være et middel til forandringAf Peter-Christian BrøndumDenne artikel beskriver Øregår gymnasiums projekt om karakterfrihed og de refleksioner, den pædagogiske ledelse har gjort dig i forbindelse med at ændre den vanlige pædagogiske praksis. Derudover sætter artiklen fokus på, hvordan man skaber medejerskab for projektet hos lærergruppen, og tre bærende pædagogiske principper for lærerens arbejde med de karakterfri klasser fremhæves. Dine tre afgørende greb til den gode MUSAf Trille Frodelung Lykke, Stine Reintoft, Ida Gamborg Nielsen, hanne V. Moltke og Asbjørn MollyFor ledere kan det være svært at få hånd om den årlige MUS-samtale, som mange steder praktiseres på måder, der giver næring til den udbredte forestilling om, at MUS'en er spild af tid. I denne artikel får du tre greb til at holde MUS-samtaler, der giver mening og skaber værdi.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.