Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jakob Krause-Jensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Bjørg Kjær, Jesper Olesen, Cathrine Hasse, mfl.
    358,95 kr.

    Pædagogisk antropologi kombinerer, som navnet siger, de to videnskabelige discipliner pædagogik og antropologi. Antropologi beskæftiger sig med de sociale og kulturelle sammenhænge, der former og formes af specifikke menneskers liv forskellige steder i verden. Det samme gør den pædagogiske antropologi, men her er interessen især rettet mod pædagogiske forhold i bred forstand, dvs. de forventninger og anvisninger, som påvirker og rammesætter folks handlinger og betydningsdannelse.Pædagogisk antropologi - tilgange og begreber giver en indføring i den store variation af tilgange, perspektiver og genstandsfelter, som karakteriserer pædagogisk antropologi som forsknings- og fagområde i dag. Bogens forfattere trækker på en lang række teoretiske inspirationer og traditioner, og de vægter forskellige tematikker og begreber i deres analyser. Det er imidlertid kendetegnende for dem alle, at de er optaget af at belyse menneskers handlinger, opfattelser og relationer i pædagogiske sammenhænge. Bogen afrundes med et perspektiverende efterord af Steen Nepper Larsen.Bogen giver en indføring i de mange aspekter af pædagogisk antropologi, som spiller en stadig større rolle i undersøgelser og studier af pædagogik. Den henvender sig til studerende på universitetsniveau og på de pædagogiske professionsuddannelser.Pædagogisk antropologi – tilgange og begreber er redigeret af Eva Gulløv, Ida Wentzel Winther og Gritt B. Nielsen, der alle forsker og underviser på DPU, Aarhus Universitet.

  • - The Design of Culture at Bang & Olufsen
    af Jakob Krause-Jensen
    399,95 - 1.412,95 kr.

    Bang & Olufsen, the famous Danish producer of high-end home electronics, is well known as an early exponent of value-based management: the idea that there should be consistency in what the organisation does, a certain continuity between what the company develops and sells, and the beliefs and practices of the employees. This study investigates how company values are communicated and the collective identity is articulated through the use of such concepts as 'culture', 'fundamental values', and 'corporate religion', as well as how employees negotiate these ideas in their daily working lives. As this book reveals, the identification of values, meant to create cohesion and solidarity among employees, came to symbolise and engender a split between the staff and the other parts of the company. By examining the rise and fall of the value-based management approach, this volume offers the indispensible insight of anthropological enquiry to expose how social realities challenge conventional management strategies and therefore must be considered in the development of new management techniques.

  • - Research - fra akademikere til journalister
    af Christian Kock, Henrik Dahl, Henning Olsen, mfl.
    152,95 kr.

    Videnskabsfolkene, der her deler ud af deres kunnen og overvejelser, kommer fra handelshøjskoler, universiteter og institutter, hvor de også arbejder med indsamling og analyse af viden om verden. Fra undren, iagttagelse og ideudvikling til udspørgen og analyser og konklusioner.Det er journalistikkens hovedmål i et demokratisk system at gøre den offentlige viden om samfundet så mangfoldig og oplyst som muligt. Derfor er det værd at vide mere om, hvordan videnskabelige metoder kan løfte journalistikken.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.