Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Når vi læser en rigtig god historie, fascineres og overraskes vi. Vi får mulighed for at kigge ind i andre menneskers livsverden og for at se tingene fra deres perspektiv. Fortolkningsmulighederne er mange! Men hvordan tilrettelægges kommunikative aktiviteter med udgangspunkt i billedbøger? Kan man arbejde med skriftsprog fra starten, når eleverne også er ved at lære at læse og skrive på dansk? Og hvad så med bevægelse i undervisningen? Disse spørgsmål svarer forfatterne på i denne praksisnære bog, henvendt til engelsklærere i indskolingen. I bogen præsenteres fem forløb baseret på autentiske billedbøger, hvis indhold spænder fra spisebordet, hvor Daisy ikke vil spise ærter, til utålmodig venten på regn i det nordlige Australien. Forløbene har indtænkt progression og gør det tilsammen muligt for læreren at berøre alle mål i engelskfagets første forløb. Gennem meningsfulde og sjove aktiviteter opbygges elevernes mundtlige og skriftlige færdigheder samt deres interkulturelle kompetence. Aktiviteterne er tænkt eksemplarisk og kan derfor bruges med andre billedbøger, hvis du får lyst til at basere din undervisning på billedbøger, men kan også bruges som supplement til det materiale, du bruger i forvejen. Med bogen, som er baseret på den seneste viden om begynderundervisning i fremmedsprog, får du mulighed for – allerede fra allerførste engelsktime – at arbejde med meningsfulde historier sammen med dine elever. LET’S GET STARTED! henvender sig til: · Engelsklærere og vejledere i indskolingen · Studerende på læreruddannelsen og på efter- og videreuddannelse.
Stories er et nyt og anderledes engelsksystem særligt udviklet til indskolingen. Omdrejningspunktet er engelsksprogede billedbøger af høj litterær kvalitet med masser af humor og relevante emner til aldersgruppen. Billedbøgernes klare visuelle udtryk støtter fortællingen og sørger for, at alle kan følge handlingen.Billedbøgerne er en del af systemets i-bog. Et i-bogsabonnement giver adgang til digitale udgaver af samtlige billedbøger.Læs mere om systemetStories 1 Teacher's Guide giver dig overblik over og inspiration til det første år med engelsk i indskolingen. Bogen indeholder en kort redegørelse for de didaktiske principper, en grundig præsentation af systemets billedbøger samt detaljerede lektionsbeskrivelser, der guider dig gennem samtlige lektioner.
Stories er et nyt og anderledes engelsksystem særligt udviklet til indskolingen. Omdrejningspunktet er engelsksprogede billedbøger af høj litterær kvalitet med masser af humor og relevante emner til aldersgruppen. Billedbøgernes klare visuelle udtryk støtter fortællingen og sørger for, at alle kan følge handlingen.Billedbøgerne er en del af systemets i-bog. Et i-bogsabonnement giver adgang til digitale udgaver af samtlige billedbøger.Stories 1 Scrapbook er elevens bog til det første år med engelsk i indskolingen. Scrapbook indgår i alle lektioner og er en central del af arbejdet med Stories.Læs mere om systemetI Scrapbook arbejder eleverne med det ordforråd, de har fået præsenteret i billedbøgerne. Bogen giver mulighed for fordybelse og for at bearbejde og konsolidere ny læring i eget tempo.Opgaverne i Scrapbook lægger op til kreativ udfoldelse og mange går helt nye veje for at styrke elevernes motivation og understøtte oplevelsen af et sjovt, nærværende og legende fag. Det gør sig fx gældende, når eleverne skal bruge bogens klistermærker, lave deres eget spil eller klippe huller i bogen. Fælles for alle opgaver er, at der arbejdes varieret med sproget, og at der er plads til at byde ind på forskellige måder og på forskellige sproglige niveauer.Arbejdet med Scrapbook kræver som udgangspunkt ikke læse- eller skrivefærdigheder og langt de fleste opgaver fungerer som afsæt til mundtlighed. Alle opgaver sættes i gang af læreren og understøttes af de små sjove figurer, Buddies, der viser eleverne, hvilke arbejdsformer der er i spil.Stories – vi samles om de gode historier.
Denne bog introducerer og diskuterer literacybegrebet generelt og i forhold til undervisningen i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse. I bogens kapitler giver forskere og praktikere bud på, hvordan literacy kan forstås, praktiseres og kobles med læringsmål. Her er eksempler på pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis i forskellige fag og på tværs af fag, idet der er fokus på, at eleverne er aktive og meningsskabende i deres læring. Se indholdsfortegnelse og indledning til bogen 'Samlet set giver Literacy og læringsmål i indskolingen et inspirerende dynamisk billede af, hvordan man kan forstå literacy i indskolingen i disse år på en måde, der gør en klogere på de fleste fag i skolen, samtidig med at der bliver knyttet an til de spændinger, der er i den nuværende målforståelse.' - Søren Eefsen, lektor i dansk ved professionshøjskolen UCC 'Literacy og læringsmål i indskolingen er en fantastisk bog (...) Dette er en bog, der inspirerer på hver eneste side med teori og ikke mindst konkrete og let håndgribelige praksiseksempler.' - Nina R. Kledal, læsekonsulent 'Spændende og inspirerende bog. Vigtig pointering af at literacybegrebet hører til i alle fag, så eleverne bliver dygtige til sprog i alle afskygninger. God blanding af teori og praksiseksempler.' - lektørudtalelse fra Dansk BiblioteksCenter'Bogens 11 kapitler indkredser de to centrale begreber literacy og læringsmål, og det er en indsigtsfuld bog for alle' - Folkeskolen- Læs resten af anmeldelsen her'Det er fra ende til anden en meget inspirerende bog set ud fra såvel den teoretiske som den praktiske synsvinkel.' – Børnehaveklasselederforeningen - Læs resten af anmeldelsen her
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.