Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Til indskolingen. Denne lærervejledning knytter sig til bogen der er skrevet til indskolingselever, der skal i gang med at arbejde med it hjælpemidler i matematik. Der er opgaver til regneark og til dynamisk geometriprogram samt to simple opgaver til CAS. Alle opslag i bogen består af:En venstreside hvor der er en fysisk aktivitet. Eleverne skal undersøge og indsamle data, som de efterfølgenede skal behandle i et it-værktøj på højre side af opslaget.
Til indskolingen.Denne bog er skrevet til indskolingselever, der skal i gang med at arbejde med it hjælpemidler i matematik. Der er opgaver til regneark og til dynamisk geometriprogram samt to simple opgaver til CAS.Alle opslag i bogen består af:En venstre side hvor der er en fysisk aktivitet. Eleverne skal undersøge og indsamle data, som de efterfølgende skal behandle i et it-værktøj på højre side af opslaget.
Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen tager udgangspunkt i spørgsmålene Hvorfor matematik i bevægelse, hvad er matematik i bevægelse og hvordan matematik i bevægelse?Bogen præsenterer en didaktisk ramme, hvor bevægelsesaktiviteterne er delt op i fire kategorier ud fra målet med aktiviteten; Klar til at lære (mere), Tune ind på matematik, Variation og motivation og At lære med kroppen. Den didaktiske ramme strukturerer og rammesætter bevægelse i matematikundervisningen, så bevægelsen bliver meningsfuld og effektfuld, og er med til at skabe fælles sprog om en undervisnings-kultur med bevægelse.Skal dine elever være klar til at lære? Skal eleverne tunes ind på matematik og de faglige områder? Ønsker du, at bevægelsen skal skabe variation i din undervisning og øge motivationen for at lære matematik? Eller ønsker du at sætte flere sanser i spil og lade eleverne lære matematik med hele kroppen? Bogen kommer med inspiration, konkrete redskaber og aktiviteter til hver kategori lige til at bruge i din undervisning. Det kræver øvelse at sætte matematik i bevægelse. Når du tager afsæt i de didaktiske muligheder for, hvordan dine elever kan lære matematik i bevægelse og med kroppen, så kommer matematikken først og bevægelsen bliver et meningsfuldt didaktisk valg. Et valg som ovenikøbet kan skabe motivation og gode læringsforudsætninger for at lære matematik.Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen henvender sig til matematiklærere i udskolingen samt lærerstuderende og andre, der ønsker at sætte fag i bevægelse.
I engangshæftet Fokus på tallene skal eleverne arbejde med tekster i matematik. Eleverne skal finde matematikord, vigtige tal, ikke vigtige tal og skjulte tal. Hæftet består af 18 opgaver med små tekster der relaterer sig til elevernes hverdag, fagtekster samt to sider, hvor eleverne kan skriver deres egne opgaver ind. Sælges i sæt af 5 stk.
Ved indkøb af alle Regnefingre:Tal 1-10 - Tal 1-30 - Tiervenner - Pluspar - Tælleremser - SubtraktionKopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
24 værkstedskort til matematik på iPad. Forsiderne med illustrationer, der gør det visuelt for eleverne. Bagsiderne beskriver værkstedet, som læreren forklarer for eleverne. De 24 værkstedskort, er inddelt i tre niveauer og delt op i otte serie af tre kort. Værkstedskortene bygger på en række gratis apps og regneark. Eleverne skal undersøge, spille, lege og lære.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 5 – Tælleremser” er at skabe fokus på regnestrategier, hvor tælleremser er det bærende element. Hæftet består af 20 regnehistorier, hvor der er fokus på tælleremser. Regnestrategierne er nemme at tilgå og til hver regnehistorie er der knyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. I samtalen har vilagt fokus på elevernes valg af regnestrategi, da vi synes, det er vigtigt , at eleverne sætter ord på, hvordan de kommer frem til resutatet, da det er med til at styrke den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
I denne bog bliver I introduceret til begrebet "Regnefingre". Regnefingrene er det bærende element i de 21 små regnehistorier. Undervejs i Historierne skal eleverne tælle med på deres regnefingre. Samtidig skal de også holde fokus på indholdet i historierne. på denne måde er der ikke kun blik for det , der skal tælles, men også på elevernes hukommelse. Regnehistorierne er nemme at tilgå og til hver historie er der knyttet en række førfaglige begreber samt nogle spørgsmål, der gør det nemt at tale om historierne bagefter. I samtalen har vilagt fokus på elevernes valg af regnestrategi, da vi synes, det er vigtigt , at eleverne sætter ord på, hvordan de kommer frem til resutatet, da det er med til at styrke den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 4 – Pluspar” er at skabe fokus på den sproglige udvikling samt opstart på regnestrategier i matematik allerede fra skolestarten. Hæftet består af 20 regnehistorier, hvor der er fokus på pluspar. Vi har valgt at arbejde med pluspar, da de er gode at kunne, når eleverne skal arbejde videre med regnestrategierne. Til hver regnehistorie er der knyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 3 – Tal 1-30” er at skabe fokus på den sproglige udvikling i matematik allerede fra børnehaveklassen. Hæftet består af 20 regnehistorier inden for talområdet 1-30. Til hver regnehistorie er der tilknyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 2 – Tiervenner” er at skabe fokus på den sproglige udvikling samt opstart på regnestrategier i matematik allerede fra skolestarten. Hæftet består af 20 regnehistorier, hvor der indgår tiervenner. Vi har valgt at arbejde med tiervenner, da de er gode at kunne for elevernes videre arbejde med regnestrategier. Til hver regnehistorie er der tilknyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres børnehaveklasselærer Rikke og senere deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 1-10” er at skabe fokus på den sproglige udvikling i matematik allerede fra børnehaveklassen. Hæftet består af 20 regnehistorier inden for talområdet 1-10. Til hver regne-historie er der tilknyttet en række førfaglige begreber for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres børnehave-klasselærer Rikke og senere deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Inspirationsbog til dig, som arbejder med matematik i de første skoleår.Bogen er bygget op med en kort introduktion til nogle gode apps og en masse forskellige aktiviteter.Til hver aktivitet er der knyttet færdigheds- og vidensmål samt læringsmål.Fælles for alle aktiviteterne er, at det er tanken, at iPaden er værktøjet/redskabet , der skal bruges for at kunne lave aktiviteten.Bagerst i bogen finder du værkstedskort, der knytter sig til nogle af aktiviteterne.Giver inspiration til selv at finde på mange flere gode ideer til, hvordan iPaden kan bruges som et værktøj og redskab i matematikundervisningen. Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.