Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bevægelsesdidaktik i matematik - Kathrine Iversen - Bog

- i udskolingen

Bag om Bevægelsesdidaktik i matematik

Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen tager udgangspunkt i spørgsmålene Hvorfor matematik i bevægelse, hvad er matematik i bevægelse og hvordan matematik i bevægelse?Bogen præsenterer en didaktisk ramme, hvor bevægelsesaktiviteterne er delt op i fire kategorier ud fra målet med aktiviteten; Klar til at lære (mere), Tune ind på matematik, Variation og motivation og At lære med kroppen. Den didaktiske ramme strukturerer og rammesætter bevægelse i matematikundervisningen, så bevægelsen bliver meningsfuld og effektfuld, og er med til at skabe fælles sprog om en undervisnings-kultur med bevægelse.Skal dine elever være klar til at lære? Skal eleverne tunes ind på matematik og de faglige områder? Ønsker du, at bevægelsen skal skabe variation i din undervisning og øge motivationen for at lære matematik? Eller ønsker du at sætte flere sanser i spil og lade eleverne lære matematik med hele kroppen? Bogen kommer med inspiration, konkrete redskaber og aktiviteter til hver kategori lige til at bruge i din undervisning. Det kræver øvelse at sætte matematik i bevægelse. Når du tager afsæt i de didaktiske muligheder for, hvordan dine elever kan lære matematik i bevægelse og med kroppen, så kommer matematikken først og bevægelsen bliver et meningsfuldt didaktisk valg. Et valg som ovenikøbet kan skabe motivation og gode læringsforudsætninger for at lære matematik.Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen henvender sig til matematiklærere i udskolingen samt lærerstuderende og andre, der ønsker at sætte fag i bevægelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788793975439
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 80
  • Udgivet:
  • 11. marts 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x239x6 mm.
  • Vægt:
  • 231 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 20. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Bevægelsesdidaktik i matematik

Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen tager udgangspunkt i spørgsmålene Hvorfor matematik i bevægelse, hvad er matematik i bevægelse og hvordan matematik i bevægelse?Bogen præsenterer en didaktisk ramme, hvor bevægelsesaktiviteterne er delt op i fire kategorier ud fra målet med aktiviteten; Klar til at lære (mere), Tune ind på matematik, Variation og motivation og At lære med kroppen. Den didaktiske ramme strukturerer og rammesætter bevægelse i matematikundervisningen, så bevægelsen bliver meningsfuld og effektfuld, og er med til at skabe fælles sprog om en undervisnings-kultur med bevægelse.Skal dine elever være klar til at lære? Skal eleverne tunes ind på matematik og de faglige områder? Ønsker du, at bevægelsen skal skabe variation i din undervisning og øge motivationen for at lære matematik? Eller ønsker du at sætte flere sanser i spil og lade eleverne lære matematik med hele kroppen? Bogen kommer med inspiration, konkrete redskaber og aktiviteter til hver kategori lige til at bruge i din undervisning. Det kræver øvelse at sætte matematik i bevægelse. Når du tager afsæt i de didaktiske muligheder for, hvordan dine elever kan lære matematik i bevægelse og med kroppen, så kommer matematikken først og bevægelsen bliver et meningsfuldt didaktisk valg. Et valg som ovenikøbet kan skabe motivation og gode læringsforudsætninger for at lære matematik.Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen henvender sig til matematiklærere i udskolingen samt lærerstuderende og andre, der ønsker at sætte fag i bevægelse.

Brugerbedømmelser af Bevægelsesdidaktik i matematik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.