Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Public relations er fremtidens kommunikationsfag. Faget beskæftiger sig både med samfund, organisation og kommunikation og forankrer virksomhedens kommunikation i virksomheden – og virksomheden i det omkringliggende samfund.Public relations tilbyder gode svar på de stigende krav fra virksomhedens mange forskellige stakeholdere. Kunder, leverandører, investorer, journalister og myndigheder har alle en holdning til de virksomheder, de har med at gøre. Det er PR-specialistens opgave at pleje og udvikle virksomhedens relationer, så virksomheden får styrket sit omdømme.Vi hører først historien om public relations som akademisk og praktisk fag. Og kommer siden – ved hjælp af teori, cases og redskaber – tæt på emner som kommunikationsstrategi, public affairs, medierelationer, krisekommunikation og issues management. Vi introduceres til PR-paradigmet, den første samlede model på dansk for faget public relations.Bogen er skrevet til alle, der beskæftiger sig med public relations, men som ofte kalder deres fag noget andet: Information, strategisk kommunikation, pressearbejde, stakeholdermanagement eller krisekommunikation.
Hvordan markedsfører man på egen hånd sin organisation? Og hvilke penge gør man det for, hvis man ikke har nogen?Offentlige institutioner og velgørende foreninger kæmper i dag en hård kamp om kunder, medarbejdere og medieopmærksomhed, nøjagtig ligesom private virksomheder gør. Forskellen er, at de hverken har noget stort markedsføringsbudget eller nogen marketingafdeling til at gøre arbejdet.Denne bog er en håndsrækning til de ledere i den offentlige sektor og det frivillige Danmark, der mangler både hænder og penge. Den viser, hvordan organisationen ved egen hjælp kan bygge en levende kommunikationsstrategi op, så organisationen bliver synlig i sin omverden og kan tiltrække den nødvendige opmærksomhed.Kommunikationsstrategi for fattigrøve er den fjerde bog i en serie af ganske korte og praktiske bøger om kommunikation.
Der findes to slags politikere: Dem, der sikkert har ret i deres udtalelser, men som ikke vedkommer os – og dem, som slet ikke har ret, men som trods alt berører os. Følelserne spiller en afgørende rolle i politik. Tal og data er mindre vigtige. Kun den politiker, som taler til vores følelser, vinder næste valg.
Du er dagens hovedtaler, og du har forberedt en rigtig flot præsentation, som kommer hele vejen rundt om emnet. Men tilhørerne er måske kun til stede, fordi chefen sagde, de skulle, måske har halvdelen pisketravlt og den anden halvdel ikke sovet nok, måske kommer du fra en upopulær afdeling, måske har du engang afskediget nogens fætter, eller måske ville nogle af dem hellere selv have været hovedtaleren …Selv om man er nok så forberedt på at lave en god præsentation, sker det, at de kikser. Hvorfor? Helt simpelt, fordi de fleste præsentationer sker i modvind! Bryd muren kan hjælpe med at vende modvinden til medvind! Den leverer konkrete værktøjer og metoder, der ikke overvurderer publikums velvilje, tid og tålmodighed, men ruster læseren til at trænge igennem og lave professionelle præsentationer for modvillige tilhørere.Se og hør Kresten Schultz Jørgensen fortælle om bogens indhold og tilblivelse hos Kforum.
Den danske befolkning har delt sig i to med en elite, der ufortrødent kaster sig ind i fremtidens globale dagsorden, og de stavnsbundne, der frygter alt det nye og klamrer sig til det gamle Danmark før EU og det multikulturelle samfund. Kresten Schultz Jørgensen undersøger i denne bog kløften mellem de to grupper og minder om, at polariseringen har sin pris.Kresten Schultz Jørgensen (f. 1964) har i mere end 25 år arbejdet med ledelse og strategisk kommunikation i både offentlige og private virksomheder. Han er uddannet cand.scient.pol. fra Københavns Universitet og har skrevet flere debatbøger om fællesskab, demokrati og kultur i en globaliseret verden.
‘Gør det godt’ af Kresten Schultz Jørgensen introducerer dig til, hvordan man på bedst mulig vis vinker farvel til accelerationsarbejdet og i stedet siger goddag til et sundere og bedre arbejdsmiljø.Arbejdslivet er for mange et hårdt arbejde, da vi hele tiden skal præstere og hvor krav om omstillingsparathed har taget styringen hos både de offentlige og private arbejdspladser. Vi skal konstant forholde os til fusioner og omstruktureringer og generelt kunne håndtere ukendte opgaver og være klædt på til nye udfordringer. Efter industrialderens tro har målinger og processer lige så stille formået at tage større kontrol på arbejdspladsen, og flere oplever i disse tider, at arbejdstempoet for hvert år vokser. I ‘Gør det godt’ fortæller Kresten Schultz Jørgensen hvordan man gør op med accelerationsarbejdet til fordel for et mere værdifuldt arbejde med bedre trivsel. Bogen er målrettet ledere og medarbejdere, der alle ønsker at forlade accelerationsarbejdet, og i stedet foretrække det rigtige arbejde, som bygger på alt lige fra en større arbejdsglæde og tilstedeværelse til et bedre og større fokus. I bogen bliver du mødt af kloge råd og forslag til, hvordan accelerationsvirksomheder kan skabe et godt fundament til at udvikle sig til gode og sunde arbejdspladser. Dette sker blandt andet gennem en række værktøjer med en god portion af humor om arbejdslivet, så læseoplevelsen bliver mere medrivende og spændende at læse. Arbejdsmiljøet i virksomhederne består i korte træk af relationer mellem mennesker og deres håndgribelige handlinger, hvor planer ikke er vigtige, men derimod er dét vi gør, som overskygger alt andet.
Demokratiet er ved at forandre sig. Det forsvinder på mange måder ind i bureaukratiet eller overlades til det globale erhvervsliv. Og resultatet er, at afstanden mellem den politiske elite og landets borgere vokser og vokser. Med bogen "Det sidste menneske" argumenterer Kresten Schultz Jørgensen for, at politikerne er nødt til at generobre magten, mens borgerne er nødt til at indse, at demokratiets frihed kun kan bibeholdes, hvis vi alle tager ansvar for det.Kresten Schultz Jørgensen (f. 1964) har i mere end 25 år arbejdet med ledelse og strategisk kommunikation i både offentlige og private virksomheder. Han er uddannet cand.scient.pol. fra Københavns Universitet og har skrevet flere debatbøger om fællesskab, demokrati og kultur i en globaliseret verden.
Debatbog fra 1998. Politikeren Lone Dybkjær (f. 1940) kommenterer en række politiske oplæg fra den daværende chefredaktør på avisen Aktuelt Kresten Schultz Jørgensen. Emnerne er bl.a. om der overhovedet er brug for politikere, om det til tider anstrengte forhold til pressen og om EU og ligestilling.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.