Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Patienter og pårørende har mange ubrugte ressourcer, som kan bringes i spil, hvis sundhedsvæsenet inddrager deres viden og erfaringer i behandlingen. Der er brug for et opgør med den passive patientrolle og et nyt syn på patienters og de pårørendes ressourcer. I fremtidens sundhedssystem vil patienter og pårørende blive samarbejdspartnere, der medvirker til nye og bedre patientforløb.Patientinddragelse er en ledelsesopgave, der kræver vilje til at udvikle en patientorienteret kultur, hvor patienter og pårørende sættes i centrum for tværfagligt samarbejde, og som tager afsæt i en forståelse af patienten som kompetent og vidende.Bogen giver redskaber til at inddrage patienters ressourcer, fx forventningsstyring, fra ventetid til forberedelsestid, udvikling af nye kommunikations- og konsultationsformer og individuelt tilpassede forløb. 45 interviews og samtaler med patienter, ledere i sundhedssektoren samt projektledere og praktikere med erfaringer i patientinddragelse danner baggrund for bogen.Lene Pedersen har en master i Organisationspsykologi og en master i Voksenuddannelse. Hun har siden 2002 drevet konsulentvirksomheden whatif og har solid erfaring indenfor ledelses- og organisationsudvikling, tværfagligt samarbejde, videndeling samt borger- og brugerinddragelse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.