Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Patientinddragelse - Lene Pedersen - Bog

- Refleksion, læring, innovation og ledelse

Bag om Patientinddragelse

Patienter og pårørende har mange ubrugte ressourcer, som kan bringes i spil, hvis sundhedsvæsenet inddrager deres viden og erfaringer i behandlingen. Der er brug for et opgør med den passive patientrolle og et nyt syn på patienters og de pårørendes ressourcer. I fremtidens sundhedssystem vil patienter og pårørende blive samarbejdspartnere, der medvirker til nye og bedre patientforløb. Patientinddragelse er en ledelsesopgave, der kræver vilje til at udvikle en patientorienteret kultur, hvor patienter og pårørende sættes i centrum for tværfagligt samarbejde, og som tager afsæt i en forståelse af patienten som kompetent og vidende. Bogen giver redskaber til at inddrage patienters ressourcer, fx forventningsstyring, fra ventetid til forberedelsestid, udvikling af nye kommunikations- og konsultationsformer og individuelt tilpassede forløb. 45 interviews og samtaler med patienter, ledere i sundhedssektoren samt projektledere og praktikere med erfaringer i patientinddragelse danner baggrund for bogen. Lene Pedersen har en master i Organisationspsykologi og en master i Voksenuddannelse. Hun har siden 2002 drevet konsulentvirksomheden whatif og har solid erfaring indenfor ledelses- og organisationsudvikling, tværfagligt samarbejde, videndeling samt borger- og brugerinddragelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741254210
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 256
  • Udgivet:
  • 20. april 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 158x230x17 mm.
  • Vægt:
  • 377 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 27. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Patientinddragelse

Patienter og pårørende har mange ubrugte ressourcer, som kan bringes i spil, hvis sundhedsvæsenet inddrager deres viden og erfaringer i behandlingen. Der er brug for et opgør med den passive patientrolle og et nyt syn på patienters og de pårørendes ressourcer. I fremtidens sundhedssystem vil patienter og pårørende blive samarbejdspartnere, der medvirker til nye og bedre patientforløb.
Patientinddragelse er en ledelsesopgave, der kræver vilje til at udvikle en patientorienteret kultur, hvor patienter og pårørende sættes i centrum for tværfagligt samarbejde, og som tager afsæt i en forståelse af patienten som kompetent og vidende.
Bogen giver redskaber til at inddrage patienters ressourcer, fx forventningsstyring, fra ventetid til forberedelsestid, udvikling af nye kommunikations- og konsultationsformer og individuelt tilpassede forløb. 45 interviews og samtaler med patienter, ledere i sundhedssektoren samt projektledere og praktikere med erfaringer i patientinddragelse danner baggrund for bogen.
Lene Pedersen har en master i Organisationspsykologi og en master i Voksenuddannelse. Hun har siden 2002 drevet konsulentvirksomheden whatif og har solid erfaring indenfor ledelses- og organisationsudvikling, tværfagligt samarbejde, videndeling samt borger- og brugerinddragelse.

Brugerbedømmelser af Patientinddragelse



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.