Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Loa Ingeborg Bjerre

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En fagmetodik
    af Jens Aage Poulsen, Nanna Bøndergaard Butters, Jens Pietras, mfl.
    287,95 kr.

    Historieundervisningen skal være varieret, vedkommende og interessant for eleverne, og rækken af mulige metoder er da også meget lang.Historieundervisning – en fagmetodik består derfor af en lang række kapitler, der sammen udfolder en bred og varieret palet af undervisningsmuligheder. Hvert kapitel beskriver en faglig tematik og eksemplificeringer af metoder og fremgangsmåder til at undervise i denne tematik. Artiklerne afsluttes med enkelte, udvalgte studiereferencer, som den interesserede her og nu kan gå videre med – og til studiebrug i læreruddannelsen eller til individuel refleksion rummer hvert kapitel yderligere enkelte studiespørgsmål.  Bogen er møntet på studiebrug i læreruddannelsen og samtidig ment som en håndsrækning til historielærere i grundskolen.

  • af Karen Lund, Thomas Illum Hansen, Jeppe Bundsgaard, mfl.
    216,95 - 387,95 kr.

    På plejehjemmet spørger skoleelever mennesker med demens om deres dagligdag. I fødevarelaboratoriet forsøger de at få hold på enzymerne i en kemisk proces, mens andre laver opslag for den lokale optiker på sociale medier. Det lyder ikke umiddelbart som undervisning i den danske grundskole, men det er netop, hvad det er – langt fra udenadslære og terperi, men tæt på en moderne verdens komplekse krav. Håndbog i scenariedidaktik giver en grundig introduktion til, hvordan scenariedidaktik kan praktiseres i folkeskolens fag. Med et væld af eksempler fra forløb som Marsbasen, Naturfagsmaraton og Vismandsspillet fortæller 40 forskere, praktikere og læremiddeludviklere om deres erfaringer med scenariedidaktik i dansk, matematik, naturfag, sprogfag, historie, samfundsfag og teknologiforståelse. Bogens forfattere viser, hvordan lærere med scenariedidaktik kan gøre undervisningen aktuel og relevant for eleverne ved at engagere dem i virkelighedsnære eller forestillede problemstillinger. Metoden trækker omverdenens praksisformer ind i klasselokalet og introducerer eleverne til de konkrete kompetencer, som kommunikationskonsulenter, byplanlæggere, raketforskere og plejehjemsassistenter bruger i deres dagligdag. Alt sammen med et nysgerrigt og selvkritisk blik for scenariedidaktikkens muligheder og begrænsninger som en ny måde at lære på i den danske grundskole.

  • af Johannes Fibiger, Peter Brodersen, Henrik Taarsted Jørgensen, mfl.
    249,95 kr.

    Fag og fordybelse tematiserer den nok vigtigste ambition en lærer kan have: At få eleven til at fordybe sig i det faglige indhold, så eleven tilegner sig et stort fagligt og personligt udbytte af undervisningen.Det undersøger bogen nærmere gennem syv kapitler med cases om forskellige undervisningssituationer fra skolens fag. Kapitlerne rummer fagdidaktiske og teoretiske analyser og perspektiver af casene og uddrager bl.a. hvilke aktiviteter, der kan støtte elevernes fordybelse. Hvert kapitel slutter af med studiespørgsmål og en ”lærervejledning” i, hvordan kapitlets pointer kan anvendes i alle skolens fag.Bogen rammesættes med et indledende kapitel om, hvordan man kan anvende cases om fag og fordybelse i didaktiske analyser, og med et afsluttende kapitel om at fremstille og udvælge cases om fag og fordybelse.Fag og fordybelse henvender sig til læreruddannelsens undervisningsfag og fagene i Lærerens Grundfaglighed samt praktikken.

  • af Bodil Nielsen, Marianne Dietz & Loa Ingeborg Bjerre
    152,95 kr.

    I danskfaget skal eleverne bruge kilder som elementer i de brugstekster, de selv skriver, og til belysning af emne- og problemstillinger, de undersøger. Og de kan bruge ældre fiktive tekster som kilder til indsigt i en fremmed tid.Bogen giver mange eksempler på, hvordan læreren kan undervise eleverne i at søge og vælge kilder og bruge det, de finder, i deres eget arbejde med tekster. Sigtet er, at eleverne bliver kildebrugere, der er bevidste om, hvem der fortæller dem noget og med hvilken hensigt.Kildebrug i dansk handler om kildetyper og undervisning i brug af kilder. Der er hentet inspiration fra både historiefaget og en journalistisk vinkel på kilder. Det giver god mulighed for at styrke tekstarbejdet i danskfaget og for samarbejde med andre fag om undervisning i brug af kilder.  Bogen henvender sig til lærerstuderende og dansklærere på alle klassetrin.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.