Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen kombinerer viden om træningsfysiologi og generelle træningsprincipper med evidens om fysioterapeutiske principper i forhold til forebyggelse, behandling og rehabilitering af forskellige patientgrupper. Læseren får en introduktion til fysiologi og biomekanik med direkte relation til træning, og en introduktion til en række almene og specifikke forhold i forbindelse med anvendelse af træning til personer med kroniske sygdomme. Her i 2. udgave er bogen udvidet med tre nye kapitler; et om pædagogik i træningen, Tilpasset bevægelse og idræt samt et kapitel om Opvarmning. Bogens primære målgruppe er fysioterapeuter, men den kan anvendes af alle faggrupper, der benytter træning i forbindelse med forebyggelse, behandling eller rehabilitering.
For en seriøs sportsudøver spiller korrekt ernæring en væsentlig rolle for den fysiske ydeevne.Sportsernæring gennemgår de centrale ernæringsmæssige anbefalinger og problemstillinger, i forhold til træning, konkurrencer, og vægtøgning eller vægttab i forbindelse med bestemte idrætsformer. Dette er suppleret med fem danske topatleters egen fortælling om deres erfaringer med kost og træning. Desuden er der kapitler om spiseforstyrrelser, kostrådgivning og ernæring til aktive børn og ældre.Bogen henvender sig til studerende på ernæring og sundhed, idræt, og andre med behov for specialviden om sportsernæring.
Inaktivitet & immobilitet er en udvidet og opdateret 3. udgave, der beskriver de generelle fysiologiske og psykologiske konsekvenser af at være fysisk inaktiv og immobil. Der er i 3. udgave sket en opdatering og i nogle tilfælde en mere gennemgribende revision af de eksisterende kapitler, så hele bogen nu fremstår i en mere aktuel udgave. Der er stadig fokus på de vigtigste områder, hvor aktivitet og mobilitet har betydning for forebyggelse, sygdomsforløb og rehabilitering i både primær og sekundær sektor. Samtidig er der blevet tilføjet to helt nye kapitler, der handler om omgivelsernes betydning for aktivitet og mobilitet samt om det stigende problem med overvægt blandt børn og unge.Den primære målgruppe er sygeplejestuderende. Men der er tilstræbt en tværfaglig vinkling, som også gør bogen meget relevant for især ergoterapeut- og fysioterapeutstuderende. Studerende inden for andre sundhedsprofessionelle uddannelser kan også have god gavn af bogen. Det samme gælder færdiguddannet sundhedsprofessionelt personale, som bl.a. kan bruge bogen som opslagsværk.Inaktivitet & immobilitet angiver anbefalede forebyggende tiltag inden for udvalgte områder såsom lungekomplikationer, obstipation, urininkontinens, tromboser, tryksår og knogletab. Der er ligeledes et kapitel om motivation, og der stilles skarpt på betydningen af ernæring generelt samt træning til henholdsvis kirurgiske og ældre medicinske patienter.
Under samme himmel 6 lever fuldt ud op til trinmålene for det aktuelle klassetrin. Kristendommen er det centrale stofområde, som det er tilfældet i systemet på alle klassetrin. Derudover indgår de vigtigste ikke-kristne religioner, dvs. islam, jødedom, buddhisme og hinduisme, som en integreret del af indholdet. Ved udarbejdelsen af materialet er der lagt vægt på den kundskabsformidlende side af faget. Teksterne er målrettet klassetrinnet, og på de enkelte sider findes faktabokse, spørgsmål til indholdet og oplæg til faglig læsning samt en illustreret liste over bogens vigtige begreber og navne. Indholdet er rigt illustreret med tegninger og fotos. Bogen som helhed fremtræder meget indbydende og appellerende for målgruppen (elever på 6. klassetrin).
Lærervejledningen er tænkt som en hjælp til læreren - også den ikke linjefagsuddannede til at gøre undervisningen varieret og angagerende i indskolingen. Lærervejledningen indeholder bl.a.:Religionsoversigt - med korte, relevante informationer om de fem store religioner, som omtales i emnebogen: kristendom, islam, jødedom, hunduisme og buddhisme. Lærervejledningen følger Emnebogens opbygning, og hvert kapitel er disponeret efter denne struktur:Faglige formål - viser bl.a. de aktuelle trinmål i hvert kapitel.Uddybende oplysninger - formidler den relevante baggrundsviden.Faglig læsning - med inspiration til arbejdet med faglig læsning.Arbejdsforslag - inspiration og konkrete forslag til aktiviteter i undervisningen.Kopiark - 29 kopiark med opgaver og aktiviteter til indholdet i Emnebogen.
Samme udgave inkl. Tavlebog sælges nu på ISBN 9788723524416.
Under samme himmel 4 lever fuldt ud op til trinmålene for de fjerde klassetrin. Derudover indgår de vigtigste ikke-kristne religioner, dvs. islam, jødedom, buddhisme og hinduisme, som en integreret del af indholdet.Ved udarbejdelsen af materialet er der lagt vægt på den kundskabsformidlende side af faget. Teksterne er målrettet klassetrinnet, og på de enkelte sider findes faktabokse, spørgsmål til indholdet og oplæg til faglig læsning. Indholdet er rigt illustreret med tegninger og fotos. Bogen som helhed fremtræder meget indbydende og appellerende for målgruppen (elever på 4. klassetrin).I Emnebogen er ‘faglig læsning’ implementeret og i den tilhørende lærervejledning gives anvisninger på, hvordan eleverne kan arbejde med faglig læsning, ligesom der findes kopiark, der understøtter dette arbejde.
“Under samme himmel 2” tager afsæt i kristendommen og de bibleske fortællinger og kommer grundigt rundt om kundskabsområderne og trinmålene. samtidig perspektiveres der til andre religioner.Bøgernes smukke illustrationer understøtter teksten, så eleverne spores ind på den undren og refleksion, der er central i faget.“Under samme himmel 2” indeholder:Tro og tankerSymbolerBibelske fortællinger og Josef og MosesNye årDet rigtige livSpisereglerJesusEngle
Under samme himmel 5 lever fuldt ud op til trinmålene for det aktuelle klassetrin. Kristendommen er det centrale stofområde, som det er tilfældet i systemet på alle klassetrin. Derudover indgår de vigtigste ikke-kristne religioner, dvs. islam, jødedom, buddhisme og hinduisme, som en integreret del af indholdet. Ved udarbejdelsen af materialet er der lagt vægt på den kundskabsformidlende side af faget. Teksterne er målrettet klassetrinnet, og på de enkelte sider findes faktabokse, spørgsmål til indholdet og oplæg til faglig læsning samt en illustreret liste over bogens vigtige begreber og navne. Indholdet er rigt illustreret med tegninger og fotos. Bogen som helhed fremtræder meget indbydende og appellerende for målgruppen (elever på 5. klassetrin). I Emnebogen er ‘faglig læsning’ implementeret, og i den tilhørende lærervejledning gives arbejdsforslag og anvisninger på, hvordan eleverne kan arbejde med faglig læsning, ligesom der findes kopiark, der understøtter dette arbejde.
“Under samme himmel 3, Kristen dom og andre religioner, Emnebog”er til 3. klassetrin og markerer afslutningen på indskolingen i faget kristendomskundskab. “Under samme himmel 3” tager afsæt i kristendommen og de bibelske fortællinger og kommer grundigt rundt om kundskabsområderne og trinmålene. Samtidig perspektiveres der til de andre store religioner: jødedom, islam, hinduisme og buddhisme.“Under samme himmel 3” indeholder følgende kapitler: Tro go tanker - Gud og guder - Guder og mennesker - Fortællingen om kong David - Solen en guddommelig kraft -Fortællingen om Jesu fødsel - Fortællingen om påsken og Jesu død - Kors som symbol - Død og begravelse - Da danskerne blev kristne - Ordforklaringer
Under samme himmel 4, Kristendom og andre religioner, Lærervejledning, indgår i systemet Under samme himmel og er henvendt til 4. klassetrin, dvs. begyndelsen af mellemtrinnet for kristendomskundskabs vedkommende. Under samme himmel 4, Lærervejledning er lærerens værktøj til arbejdet med Emnebogen til eleverne. I lærervejledningens generelle del sættes brugen af materialet ind i en pædagogisk kontekst, ligesom der findes en oversigt over de fem store verdensreligioner. Oversigten indeholder en kort uddybning af de emner, der arbejdes med i Emnebøgerne. Lærervejledningen følger Emneboens opbygning. Til hver kapitel findes: Faglige mål - Uddybende oplysninger - Faglig læsning og arbejdsforslag - Evaluering og Kopiark. Bagerst i vejledningen findes 4 kopiark til faglig læsning og 33 kopiark med aktiviteter og opgaver, som konsoliderer elevernes læring og evaluerer deres forståelse af arbejdet med Emnebogen. Under samme himmel 4, Lærervejledning er spiralindbundet og i A4-format med ca. 90 sider vejledning og i alt 37 kopiark.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.