Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bevægelse i den tidlige sprogundervisning ligger i forlængelse af den obligatoriske sprogvurdering i børnehaveklassen.Der er stor forskel på, hvor let børn lærer at læse. Nogle børn kæmper med deres læseudvikling gennem hele deres skoletid. En sprogvurdering i børnehaveklassen giver mulighed for på et tidligt tidspunkt at identificere de børn, der er i risiko for at udvikle læsevanskeligheder. Det centrale ved sprogvurderingsmaterialet i børnehaveklassen bliver derfor, at man ud fra materialet kan identificere børn, som sprogligt er usikre i en sådan grad, at der er behov for en foregribende indsats. Bogen indeholder:• Et teoretisk afsnit om sprogvurdering i børnehaveklassen, centrale prædikationer på senere læsevanskeligheder og forebyggelse af læsevanskeligheder• Refleksioner over undervisningsrammer: tidsrummet, holddannelse, underviseren, undervisningen, den modellerende undervisning og udvælgelse af aktiviteter fra idékataloget• Idékatalog til foregribende undervisning: aktiviteter til sproglig opmærksomhed, øvelser i fonologisk opmærksomhed, øvelser i fonem opmærksomhed1. udgave 2014
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.