Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
"Bridge in Berlin” is a phenomenological poetic journey in time and space discovering the bridge’s importance, exemplified and told from a certain bridge in Berlin: Friedrichsbrücke at the Museum Island. One of the protagonists in the book is the great German Neoclassical architect Karl Friedrich Schinkel. On the journey he explains how to understand Berlin and Europe’s architectural history and spirit trough the Neoclassical architecture. Schinkel explains how his own works and how the different major architectural periods and styles have influenced and inspired him.The “Bridge” is also a personal journey of formation, presenting fragments of the classical “Grand Tour” of the author, artist and architect Steven Daidalos. This self-reflective journey describes the importance of architecture and art for our common European identity and the insights learned from our architectural and cultural heritage. The book expresses the joy of experiencing architecture and art as a language that extends through a vast time and space continuum over many generations.Ole Pihl, Architect, Graphical Designer and Associate Professor, Department of Architecture and Design, Aalborg University.
STEDET DER IKKE ER udkommer i samme uge som Matrix-trilogiens sidste del har premiere. Det er ikke tilfældigt, for STEDET DER IKKE ER er et stykke fremtidsarkæologi. Bogen beskriver hvordan de forskellige medier blander sig: Arkitektur, kunst, litteratur, tegneserier, spil og musik blander sig, og nye hybridformer opstår. Det arkitektoniske rum har langsomt fået udvidet sit domæne med det digitale parallelle rum, og grænserne til det taktile rum bliver langsomt men sikkert overskredet af de nye medier. Arkitekter som Lebbeus Woods, Gregg Lynn, Asymptote og Marcos Novak har med deres multiforme interaktive "Bloops"-projekter skabt objekter der punktvis realiserede Gibsons og andre science fiction-forfatteres arkitektoniske vision om det kommende Cyberspace. Hvordan spejler det sig i den fysiske arkitektur i dag? Bogen er et forsøg på at bringe sammenhæng i hvordan science fiction-filmene har udviklet sig fra Fritz Langs "Metropolis" til Ridley Scotts "Blade Runner" og videre til "TRON", "Johnny Mnemonic", "Final Fantasy" og til brødrene Wachowskis "Matrix"-trilogi. Hvordan påvirker de forskellige film hinanden, hvad er deres baggrundskilder og hvordan hænger arkitekturen og de filmiske kulisser og filmenes budskab sammen? Hvorfor er science fiction-genren blevet mainstream? Er det fordi science fiction-genren er blevet et seriøst spejl for den nutid vi lever i? Ole Pihl er tegner, arkitekt, Ph.d. og adjunkt med speciale i virtuel arkitektur på Arkitektur & Design, Aalborg Universitet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.