Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Sally Thorhauge

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - kunsten at læse et museum
    af Ane Hejlskov Larsen & Sally Thorhauge
    487,95 kr.

    Museumsgrundbogen giver et spændende indblik i forståelsen af et museum som et lærings- og oplevelsesmiljø, der forvalter og fortolker samfundets historiske og kulturelle arv.Bogen præsenterer en række redskaber til at forstå, beskrive og reflektere over museernes formidlingsmåde og historiske rolle.I syv kapitler gennemgår bogens forfattere centrale museumsbegreber med billeder og cases, og bogen nærmer sig derved svarene på spørgsmål såsom:Hvem ejer kulturarven?Hvis historie formidles i museumsudstillinger?Hvordan ændrer en genstand betydning, når den kommer på museum?Forfatterne kombinerer teori og elevopgaver med anvisninger på praktiske øvelser under et besøg på et museum eller på et museums hjemmeside.

  • af Sally Thorhauge
    277,95 kr.

    Industri 4.0 – Nye industrihistorier fra fire byer i Danmark formidler væsentlig viden om den nyeste danske industri til historiefagene på gymnasialt niveau. Historiefagligt er perioderne industri 1.0, 2.0 og 3.0 i Danmark velbeskrevne, mens der er skrevet mindre om industri 4.0. Industri 4.0 skriver historien frem til i dag. Udgivelsen er forskningsbaseret, idet dens indhold bygger på og inddrager resultater fra forskningsprojektetet ”Industrien i det 21. århundrede” med medvirken fra forskere fra Industrimuseet i Horsens, Odense Bys Museer og Center for Maritim- og Erhvervshistorie, Syddansk Universitet.Forfatteren har udviklet et konkret analyseværktøj, som kan bruges til at strukturere en analyse af en given bys industrielle udvikling ud fra en række fokuspunkter eller såkaldte “blikretninger”:Oppefra er det blik, som har fokus på byens fysiske fremtoning, geografiske placering, klima, institutioner, industrier og erhverv, uddannelser og demografi mm.Indefra er det blik, der har fokus på borgernes fortælling om sig selv og deres by, dvs. byfortællingen fortalt indefra. Udefra er det blik, der har fokus på den måde, som mennesker, som ikke bor i byen, opfatter og taler om den, dvs. byidentiteten set udefra.Især “blikretningerne” indefra og udefra griber ofte ind i og smitter af på hinanden. En beskrivelse af hvordan alle tre kategorier ændrer sig over tid hører også med til analysen. De fire casebyer er: Odense, Horsens, Esbjerg og Aalborg Industri 4.0 - Nye industrihistorier fra fire byer i Danmark indeholder arbejdsspørgsmål, analyseskemaer samt interviews med i alt otte forskere. Bogen henvender sig bredt til de gymnasiale uddannelser.

  • af Per Fibæk Laursen, Christina Matthiesen, Anders Skriver Jensen, mfl.
    328,95 kr.

    Didaktik er grundlæggende viden om undervisningens planlægning, udførsel og evaluering - herunder overvejelser over undervisningens hvad, hvorfor og hvordan. Didaktik udspiller sig i mange forskellige læringsarenaer, og denne bogs ærinde er at undersøge, hvordan man empirisk kan undersøge forskellige pædagogiske praksisser. Bogen har til formål at give de studerende på videregående pædagogisk orienterede uddannelser et bredt kendskab til, hvordan pædagogiske praksisser kan belyses. Det sker gennem demonstration af brugen af didaktisk teori og metodologiske overvejelser over dataindsamling samt analyse og diskussion heraf. Hvert kapitel demonstrerer, hvorledes man kan undersøge et stykke specifikt pædagogisk empiri, og belyser dermed, hvordan didaktisk teori kan bruges som analyseværktøj på et stykke virkelighed. Desuden præsenteres også, hvordan forskellige teorier om læring kan relateres til en pædagogisk kontekst for igen at demonstrere, hvordan teorier kan bruges som analytisk afsæt.Argumentet er, at synergien mellem empiri og teori er yderst meningsfuld og bidrager til oplysning og udvikling inden for det pædagogiske felt. Bogen forbereder således den studerende på at arbejde med teori- og praksisudviklende funktioner inden for det pædagogiske fagområde og styrker de didaktiske refleksioner. Bogen er inddelt i tre dele, der omhandler tre forskellige, men indbyrdes relaterede didaktiske dimensioner - didaktiske udfordringer, didaktiske refleksioner og didaktiske potentialer - og til hvert kapitel hører åbne refleksionsspørgsmål, der er tænkt som oplæg til diskussion og inspiration til yderligere refleksion over didaktiske dimensioner.Bogen retter sig mod studerende på lærer- og pædagoguddannelser, studerende på diplom- og masteruddannelser med pædagogisk og metodisk orienterede fag og moduler og studerende på universitetsuddannelser omhandlende pædagogik, læring og didaktik, herunder ph.d.-studerende.Bogens forfattere er Søren S. E. Bengtsen, Ulf Dalvad Berthelsen, Anders Skriver Jensen, Per Fibæk Laursen, Lea Lund (red.), Christina Matthiesen, Trine Kløveager Nielsen, Hanne Balsby Thingholm (red.) og Sally Thorhauge.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.