Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Den positive psykologi er kendetegnet ved en høj grad af diversitet. Feltet trækker på stort set hele viften af eksisterende psykologiske metoder, samtidig med at nye metoder udvikles med stor kreativitet. Antologien giver et indblik i en række af de metoder, som feltet benytter sig af. Desuden rummer den artikler, der er forankret i den kritiske psykologi, ligesom den diskuterer, på hvilke måder der er fællesskab mellem positiv psykologi og kritisk psykologi. Antologien er redigeret af Gerd Christensen og Frans Ørsted Andersen og indeholder bidrag fra en lang række danske og udenlandske eksperter inden for området. Henvender sig til konsulenter, forskere, HR-medarbejdere, ledere, undervisere, psykologer, socialrådgivere og studerende.
Denne bog har som formål at udviske gamle perspektiver på kreativitet, hvor individet er i centrum, og kreativitet er noget, man har, eller man er. I bogen præsenteres den nyeste forskning som viser, at kreativitet ikke handler om talent eller et individuelt geni, men at det er en handling, man dyrker sammen med andre i givne kontekster. Kreativitet opleves og forhandles i samarbejde med andre. Hvad er så konsekvensen for uddannelse og læring? Bogens hensigt er at give de danske læsere en opdateret og bred viden om kreativitet og æstetiske læreprocesser, og dette sker bl.a. ved at vælge sproglige former, som er lette, men også inspirerende. Formålet med bogen er, at den kan anvendes i undervisningen uden at være en håndbog, men en forskningsbaseret tekst med eksempler, cases fra praksis, øvelser og spørgsmål. Målgruppen er praktikere på uddannelser, som har fokus på kreativitet, æstetik og alternative tilgange til undervisning og læring. Bogen er tænkt som værende anvendelig på masteruddannelser, men kan med fordel også anvendes på bachelor- og kandidatniveau, samt University Colleges. Håbet er, at praktikere fra disse miljøer vil begynde at se kreativitet som værende bredere og at se hinsides de diskurser og myter, som stadigvæk kendetegner en populær forståelse af kreativitet. Denne bog vil tilbyde kritiske vinkler, ny viden og sanselige metaforer for en velsmagende og sund uddannelse.
"Tatiana Chemi's book is consistent in its argumentation and comprehensive in regards to the subject it deals with. It results in an original contribution, as it brings together the different aspects of the "comic experience" Samuel Beckett had, discussing them at the different stages of his literary, dramatic, and cinematographic production." -- Giancario Alfano, Associate Professor in Literature, Second University of Napoli, Italy
This book considers the pedagogy of the theatre laboratory, focusing on seminal theatre group Odin Teatret.
This book explores the topic of artistic creativity beyond the myth of genius. Based on interviews to 22 outstanding artists, it sheds light on how artists learn, how their creativity comes about and how they organise their work. This book invites the reader behind the scenes of artistic creativity, narrating the story in the artists' own words.
Det hævdes i dag fra flere sider, at Danmark i en globaliseret verden skal udmærke sig ved kreativitet. Flere mener desuden, at vi som børn er kreative, men at uddannelsessystemet og vores socialisering gennem opvæksten betyder, at vi aflærer de kreative kvaliteter. Vi bliver dårlige til at associere, til at tænke på nye måder og få ideer, til at turde prøve nyt og meget mere. Det er alvorlige anklager, men vi har brug for at vide mere om, hvad kreativitet kan være, hvad såkaldt kreative mennesker gør for at være kreative, og om hvordan man kan lave kreativitetsfremmende læringsmiljøer i skolen.
Kan en kombination af ny organisationsudviklingsteori og kunstbaseret metode bidrage til innovation i velfærdssektoren? Teksterne i dette hæfte beskriver og undersøger et udviklingsprojekt, der stiller sig selv dette spørgsmål - kaster sig ud i afprøvning - finder svar … og lige så mange spørgsmål.
Kan en kombination af ny organisationsudviklingsteori og kunstbaseret metode bidrage til innovation i velfærdssektoren? Teksterne i dette hæfte beskriver og undersøger et udviklingsprojekt, der stiller sig selv dette spørgsmål - kaster sig ud i afprøvning - finder svar … og lige så mange spørgsmål.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.