Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver - Tatiana Chemi - E-bog

- (Ud)dannelse for det hele menneske

Bag om Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver

Denne bog har som formål at udviske gamle perspektiver på kreativitet, hvor individet er i centrum, og kreativitet er noget, man har, eller man er. I bogen præsenteres den nyeste forskning som viser, at kreativitet ikke handler om talent eller et individuelt geni, men at det er en handling, man dyrker sammen med andre i givne kontekster. Kreativitet opleves og forhandles i samarbejde med andre. Hvad er så konsekvensen for uddannelse og læring? Bogens hensigt er at give de danske læsere en opdateret og bred viden om kreativitet og æstetiske læreprocesser, og dette sker bl.a. ved at vælge sproglige former, som er lette, men også inspirerende. Formålet med bogen er, at den kan anvendes i un­der­vis­nin­gen uden at være en håndbog, men en forskningsbaseret tekst med eksempler, cases fra praksis, øvelser og spørgsmål. Målgruppen er praktikere på ud­dan­nel­ser, som har fokus på kreativitet, æstetik og alternative tilgange til undervisning og læring. Bogen er tænkt som værende anvendelig på masteruddannelser, men kan med fordel også anvendes på bachelor- og kandidatniveau, samt University Colleges. Håbet er, at praktikere fra disse miljøer vil begynde at se kreativitet som værende bredere og at se hinsides de diskurser og myter, som stadigvæk kendetegner en populær forståelse af kreativitet. Denne bog vil tilbyde kritiske vinkler, ny viden og sanselige metaforer for en velsmagende og sund uddannelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772103020
  • Udgivet:
  • 31. august 2020
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver

Denne bog har som formål at udviske gamle perspektiver på kreativitet, hvor individet er i centrum, og kreativitet er noget, man har, eller man er. I bogen præsenteres den nyeste forskning som viser, at kreativitet ikke handler om talent eller et individuelt geni, men at det er en handling, man dyrker sammen med andre i givne kontekster. Kreativitet opleves og forhandles i samarbejde med andre. Hvad er så konsekvensen for uddannelse og læring?
Bogens hensigt er at give de danske læsere en opdateret og bred viden om kreativitet og æstetiske læreprocesser, og dette sker bl.a. ved at vælge sproglige former, som er lette, men også inspirerende. Formålet med bogen er, at den kan anvendes i un­der­vis­nin­gen uden at være en håndbog, men en forskningsbaseret tekst med eksempler, cases fra praksis, øvelser og spørgsmål. Målgruppen er praktikere på ud­dan­nel­ser, som har fokus på kreativitet, æstetik og alternative tilgange til undervisning og læring. Bogen er tænkt som værende anvendelig på masteruddannelser, men kan med fordel også anvendes på bachelor- og kandidatniveau, samt University Colleges. Håbet er, at praktikere fra disse miljøer vil begynde at se kreativitet som værende bredere og at se hinsides de diskurser og myter, som stadigvæk kendetegner en populær forståelse af kreativitet. Denne bog vil tilbyde kritiske vinkler, ny viden og sanselige metaforer for en velsmagende og sund uddannelse.

Brugerbedømmelser af Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.