Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Der er en tæt sammenhæng mellem elevernes evne til at arbejde sammen og den gode klasserumskultur, og arbejdsformen handler ikke kun om læring, men rummer også i høj grad et dannelsesmæssigt og studieforberedende perspektiv. Det er samtidig noget, der skal kunne tilpasses til hvilket som helst klasserum og de mange forskellige typer af elever, man møder, og derfor er det nødvendigt, at vi sætter ordentligt fokus på gruppearbejdet.I Gruppearbejdets didaktik får du værktøjerne til at videreudvikle dit brug af gruppearbejde og muligheden for at blive klogere på en arbejdsform, som er meget udbredt i det danske uddannelsessystem. Det er både en brugsbog med helt konkrete tiltag samt en refleksionsbog om alt, der skal medtænkes, når elever skal lære at indgå i gode og lærerige dialoger med hinanden om fagligt indhold.Bogens fokusområder er:gruppearbejdets psykodynamik og socialpsykologigruppearbejde og motivationgruppearbejdets som dialogisk fænomengruppearbejdet som element i mere omfattende faglige forløb.Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.