Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvordan kan forskning i pædagogisk praksis bruges i det daglige pædagogiske arbejde?Det er omdrejningspunktet i denne bog, hvor en række nordiske forskere stiller skarpt på den nyeste forskning inden for det pædagogiske felt. Forskerne skriver bl.a. om spændende, relevante emner som kønsproblematikker, børn uden venner og medlæring ved måltiderne. De fortæller om forskningsresultater og åbner for nye indsigter og ikke mindst pædagogiske handlemuligheder. De enkelte forskere og projekter er nøje udvalgt til bogen. Fælles for dem er, at resultaterne fra deres undersøgelser handler om børns hverdagsliv i daginstitutioner og fritidsordninger. Som optakt til hver forskningsartikel er der en kort introduktion til de enkelte forskere. I bogens sidste artikel er der en omtale af de anvendte forskningsmetoder og tips til, hvordan pædagoger selv kan udforske deres praksisfelt.
Fællesskab i forskellighed undersøger på en række forskellige måder, hvordan pædagogens arbejde kan ses som en stadig bestræbelse på at hjælpe det enkelte menneske til at være sig selv og udvikle sig i samvær og fællesskaber med andre – uanset om mennesket er barn eller voksen, har funktionshæmninger eller sociale problemer.Udkommer i ProfessionsSerien.
Originale tekster og uddrag af tekster af en god halv snes pædagogiske nøglefigurer fra de sidste 200 år, bl.a. A.S. Neill, Maria Montessori, Célestin Freinet og Sofie Rifbjerg. Bogen henvender sig primært til studerende inden for pædagog- og læreruddannelsen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.