Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Ajour

Filter
Filter
Genre
  • (3)
  • (1)
  • (1)
  • (24)
  • (1)
  • (11)
Type
  • (38)
Format
  • (24)
  • (6)
  • (6)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (38)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (4)
  • (10)
  • (11)
  • (11)
Serie
  • (4)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Kortspil om at sætte komma
    af Gitte Luk & Eva Zelander
    98,95 kr.

    Kommaet kan drille, men nu bliver det sjovt og underholdende at lære det lille tegn at makke ret! Og samtidig udfordre hinanden. Et kortspil med enkle regler er det, der skal til.Bogen "Styr kommaet" er blevet til 90 kort med sætninger uden komma, løsningen og reglen står på bagsiden. Den, der sætter flest rigtige kommaer, er selvfølgelig vinder. Det er sjovt, og man lærer noget undervejs!Mandelgave, adventsgave, kalendergave, værtindegave - eller bare fordi det er hyggeligt at spille. Spillet er baseret på reglen om at sætte komma før ledsætninger.

    • 98,95 kr.
  • - 47 uundværlige råd til skribenten
    af Roy Peter Clark
    289,95 kr.

    Han er skrive-guru på verdensplan, manden fra The Poynter Institute i Florida, og de 47 skriveråd har været verden rundt via nettet. Med allehånde reaktioner som inspiration skrev han derefter bogen, der virkelig kan siges af være en globaliseret skrivebog. Med inspirerende eksempler og præcise råd letter han vejen ind i det skønne skriveland.

  • af Gitte Luk
    111,95 kr.

    Hæftet gennemgår enkelt og klart de vigtigste regler for kommaet, som de er fastsat af Dansk Sprognævn. En slags førstehjælp, som du hurtigt kan læse - og genlæse, når du kommer i tvivl. Ha´det ved hånden, i lommen, i tasken, i skuffen - så vil du være i stand til at løse langt de fleste kommaproblemer. Til bogen hører et program, så man på computer kan øve sig i både kryds&bolle og at sætte kommaer.

  • af Dorte Palle & Tor Arnbjørn
    223,95 kr.

    Hvad skal der til for at lave en god podcast? Sludrende snakke, bestialske mord eller daglige nyheder? Podcasts er fordybelse, oplysning og underholdning. Korte og lange, enkeltstående og serielle. Mulighederne er nærmest uendelige. I Podcastbogen viser Dorte Palle og Tor Arnbjørn, hvordan man forvandler en løs idé til en fær­digproduceret podcast. De kommer dermed omkring alle facetter af arbejdet med lyd: program­typerne, den gode vært, sproget og speaken, interviewet, fortællingen, idéudviklingen og kon­ceptet samt finansieringen. Dorte Palle og Tor Arnbjørn har selv arbejdet professionelt med lyd gennem mere end tyve år, ligesom de har lyttet til hundredvis af podcasts fra udlandet, DR og Radio24syv og fra både kommercielle og uafhængige producenter. Desuden har de interviewet en lang række radiovær­ter, podcastere, tilrettelæggere og redaktører om deres arbejdsmetoder. Alle disse oplevelser, erfaringer og gode råd er nu samlet i en grundbog.

  • af Ole Munk
    354,95 kr.

    Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn. Alt sammen for at gøre en journalistisk historie mere interessant – og nemmere at forstå. Mere liv, mere oplevelse, bedre oplysning.Kombinationen af ord og billeder er et kompliceret samspil, som Ole Munk har over 40 års erfaring med. I praksis og med en solid teoretisk ballast. Som designer, visualizer, underviser og konsulent, der har været med til at designe og udvikle mere end 100 magasiner, aviser og websites. Præmieret i danske og internationale konkurrencer gennem årene. I dag er han designchef på Kristeligt Dagblad.Bogen er rigt illustreret med eksempler fra Danmark, Skandinavien, Europa, USA og resten af verden.

  • - Tænk Skriv Rediger
    af Maria Larsen
    239,95 kr.

    Tænk - når du tænkerSkriv - når du skriverRediger - når du revidererDet er den enkle filosofi som Maria Larsen beskriver i hendes nye bog, og bruger når hun underviser og rådgiver virksomheder og organisationer i at formidle og fortælle. For det lyder så nemt, men kan nemt drille, når man skal skrive, fordi man får blandet alle tre faser sammen. Det er besværligt at ændre vaner, men også forløsende. Små succeser bliver langsomt til nye vaner. Ved at følge bogens konkrete råd i hver fase af skriveprocessen kan du skrive godt, uanset hvilket emne eller hvilken type tekst, du skal skrive.Værktøjerne kan hjælpe dig med at skrive mere klart og fokuseret, så du bliver forstået og husket af din læser, både når du skal skrive: mails, notater, referater, blogindlæg, nyheder, opdateringer, pressemeddelelser, artikler eller kundecases.”Skriv lettere end du tror” er inspireret af, at mange kursister har oplevet, at det faktisk ikke behøver at være så svært, som de troede. En kommunikationskonsulent bruger teknikken i sin dagligdag: ”Det er blevet meget nemmere at skrive. Før sad jeg tit fast og vidste ikke, hvad jeg skulle skrive. Nu skriver jeg bare, og jeg synes, mine tekster bliver bedre”.Man kan uanset udgangsniveau lære at skriver bedre, mere effektivt og til stor glæde for både skribenten og læseren. På én og samme tid. Så kast dig ud i det, og oplev en større glæde ved at skrive.

  • af Nana Gaardboe Dall & Katrine Thielke
    203,95 kr.

    Sidder du med brugere på de sociale medier som er vrede eller frustrerede? Og mangler du redskaber til at håndtere situationen?Ved at læse bogen "Når tasterne taler", får du en forståelse af konflikterne på de sociale medier, hvorfor de opstår og hvordan du kan håndtere dem.Du får også et godt indblik i hvad dine brugere i virkeligheden efterspørger, og hvad der virker når bølgerne går højt i kommentarsporet. Bogen giver dig praktiske og implementerbare redskaber, der har afsæt i solid viden fra det konfliktteoretiske felt, samt det digitale univers.Desuden får du et indblik i DSBs arbejde med vores metoder og den gevinst de har haft ved at arbejde med dem.Det får du: En række praktiske metoder og modeller, som du kan bruge med det samme i dit arbejde med sociale medier - eller skriftlig kommunikation i det hele taget Den konflikteoretiske baggrund for at konflikter opstår så hurtigt på sociale medier Forståelse for blandingen af den skriftlige og mundtlige kommunikation, som er noget særligt for sociale medier En gennemgang af en håndfuld andre tilgange til at arbejde med moderation på sociale medierBogen er skrevet til kommunikationspraktikere og social media managers, som arbejder for virksomheder, organisationer eller medier.Men privatpersoner kan også have glæde af metoderne i bogen.

  • - 11 portrætinterview om livet og veje igennem det
    af Nils Thorsen
    46,95 kr.

    Nils Thorsen har i over tyve år skrevet portrætter af danskere, vi troede, vi kendte. Drevet af en grundlæggende nysgerrighed, da det gik op for ham, at mennesker ikke alene er forskellige - vi lever også i hver vores verden. Alt, vi oplever, er præget af det sind, det opleves igennem. Bogen indeholder artikler med blandt andre Ritt Bjerregaard, Klaus Rifbjerg, Jan Gintberg, Lars Hedegaard og Eske Willerslev.

  • - Håndbog i faglig formidling
    af Peter Hyldgård, Niles Ebdrup, Mette Minor Andersen & mfl.
    198,95 kr.

    Kan man som forsker fange og fastholde folks opmærksomhed, når man vil fortælle andre mennesker om noget fra sit fag - uden at gå på kompromis med fagligheden? Ja, det kan man! Bogen er skrevet af folk fra videnskab.dk, som nu i fem år med succes har bevist, at det kan lade sig gøre. Hjemmesiden har over 1 million besøg - om måneden!Filosofiprofessor og forsker Vincent F. Hendricks siger i bogen om formidling af forskning: "Du er nødt til at finde ud af, hvad der er nødvendigt at have med, og det skal skrives i et muntert og let sprog uden at være plat. Du skal kunne se din læser og din forskerkollega i øjnene bagefter." Bogen fortæller hvordan. Fagligt og let. Konstruktivt og konkret. Med engagement.

  • - Sådan fortæller du en tv-historie
    af Kristian Frederiksen & Rasmus Sylvest Larsen
    299,95 kr.

    Kristian Frederiksen og Rasmus Sylvest Larsen har over nogle år udviklet helt nye analysemetoder og dermed arbejdsredskaber - det drejer sig om korte tv- og videoproduktioner. Deres bog har fået titlen "Skarpt skåret" og gennemgår konkret, detaljeret og pædagogisk en ny måde at tænke korte indslag på. En ny teori og tankegang, men gjort særdeles brugbar.

  • - videojournalistens virkelighed
    af Kristian Frederiksen
    345,95 kr.

    Et personligt bud på, hvordan man arbejder journalistisk med DV-kameraet. I bogen præsenteres nye metoder for, hvordan man strukturerer og fortæller en tv-historie. Bogen gennemgår teknikken i DV-kameraet og giver råd om, hvordan man laver det gode billede, den fine lyd og den skarpe redigering.

  • - Journalistik, politik og forskning om børn i udsatte positioner
    af Ulrik Holmstrup
    65,95 kr.

    Alle vil det bedste for børn og unge i udsatte positioner.Medierne kaster sig med god grund indigneret over skandalesagerne om misbrug og omsorgssvigt af børn. Politikerne strammer lovgivningen for at undgå skandalesagerne. Og forskerne laver endnu et problembeskrivende studie. Alt sammen i den bedste mening. Men i denne Bermuda-trekant af gode viljer forsvinder der år efter år milliarder af kroner. De behjertede indsatserne rykker ikke for alvor noget for de børn og unge som alle vil hjælpe.Ulrik Holmstrup, der som anerkendt og prisbelønnet tv-dokumentarist har beskæftiget sig med de udsatte børn og unge i en årrække, besluttede sig for at afsøge denne Bermuda-trekant. Der lå mange overraskelser, også for ham selv.I bogen afdækker Ulrik Holmstrup, hvordan et ulykkeligt samspil mellem medier, politikere og forskere har været med til at bevare status quo på et område, der råber på nytænkning. Og et område som alt for længe har været drevet af følelser og gode viljer frem for solid viden.

  • - om at spørge godt, lytte rigtigt og finde sit eget sprog
    af Nils Thorsen
    244,95 kr.

    Fåes i ny udgave isbn 9788792816962

  • - Styr dit omdømme med skovflåtmodellen
    af Trine Nebel
    203,95 kr.

    Trine Nebels nye bog hedder "Tillid hænger ikke på træerne"med undertitlen Styr dit omdømme med skovflåt-modellen. Det er en model, Trine Nebel har konstrueret ud fra den ide, at dårlig medieomtale er som en skovflåt: Reagerer du ikke rigtigt, og arbejde du ikke emd dit omdømme på længere sigt, så kan det lille, lede dyr forårsage store ødelæggelser, i værste fald død. Modellen er til at håndtere praktisk, og den nedsætter, ofte eliminerer helt, at man kommer galt afsted, også selvom man bliver bidt af en medieflåt.

  • - Etik, værdier og kvalitet i journalistik
    af Lars Bjerg
    233,95 kr.

  • - De Små Grå
    af Anders Krogh Møller
    98,95 kr.

    Hvilken rolle spiller tekst på nettet? Det adskiller sig nemlig fra andre medier. Med enkle guidelines kan bogen som sine søskende i serien fungere som overskueligt opslagsværk og tjekliste for alle, der kommunikerer i den digitale verden. Bogen er skrevet af Anders Krogh Møller Serien "De små grå"omfatter også "Styr kommaet", "Fjern fejlene!" , "Bliv hørt", "Skriv klart" og "Skriv artikler"

  • - De Små Grå
    af Søren Boy
    107,95 kr.

    Skriv artikler er den nyeste i serien De Små Grå. I 25 korte kapitler kommer Søren Boy Skjold omkring alle de grundlæggende trin i arbejdet med at skrive en artikel. Du får praktiske værktøjer, konkrete råd og enkle opskrifter, og du bliver guidet igennem hele arbejdet fra den første idé til den færdige artikel.I serien De Små Grå findes i forvejen Styr kommaet Fjern fejlene Skriv klart! og Bliv hørt

  • - Håndbog i digitalt selvforsvar
    af Freja Wedenborg
    238,95 kr.

    Alt, vi foretager os med computere og mobiltelefoner, kan overvåges og registreres - og bliver det.Det sker dagligt - og alle kan blive udsat for det. Alligevel ved de færreste, hvordan man beskytter sig selv, sine kontakter og sit materiale.Bogen gennemgår 20 enkle, gratis værktøjer trin for trin og giver samtidig grundlæggende viden om overvågning, sikkerhedsbevidsthed og jura. Kan bruges af alle, der har brug for at kommunikere fortroligt og undgå den digitale overvågning. Kildebeskyttelse? Så skal du kryptere!

  • af Oluf Jørgensen & Peter Lind Nielsen
    380,95 kr.

    Ytringsfrihed og informationsfrihed er to afgørende kendetegn for et demokratisk samfund.Med frihed følger også ansvar, og her dukker straks dilemmaer op, som man kan opleve næsten dagligt: krænkelser af privatlivet; injurier; hadefulde ytringer; mani­pulation; skjult reklame og mange andre problemstillinger, som både er juridiske og etiske.Bogen gennemgår centrale mediejuridiske begreber, vigtige retsregler og etiske ret­ningslinjer. Og den referer en lang række eksempler på afgørelser i konkrete sager.Denne nye og 4. udgave af Oluf Jørgensens klassiker har fået Peter Lind Nielsen som medforfatter, og bogen er udvidet med helt nye kapitler om ophavsret og kommerciel kommunikation. Der er væsentlige ændringer i kapitlet om aktindsigt, som bygger på ombudsmandens praksis efter den nye offentlighedslov, og alle øvrige kapitler er ajourført med nye regler og afgørelser.Mediejura indeholder vigtig viden for alle, der arbejder med professionel kommu­nikation til offentligheden. Journalistik, der skal sikre os uafhængig information. Kommunikation, der skal tjene en virksomhed, en myndighed, et parti eller anden organisation.Alle har brug for klarhed over, hvad man må, og hvad man ikke må. Den klarhed giver Mediejura.Se også websitet med links til retsregler, afgørelser og supplerende information. https://dmjxmediejura.mediajungle.dk/

  • af Jannie Møller Hartley & Lene Rimestad
    307,95 kr.

    Aktindsigt. Anonyme tips. Omfattende research. Sortering af arkivmateriale. Analyse af store datamængder. Samarbejde med internationale kolleger. Interview med en erfaringskilde. Webdok. Infografik.Undersøgende journalister anvender en lang række metoder for at finde, researche, fortælle og publicere deres historier. Denne bog præsenterer de væsentligste metoder for praktikere og studerende og er skrevet af både journalister og forskere.Bogens 24 kapitler fortæller om metoderne i alle led af processen og indeholder konkrete værktøjer, diskussion af metodernes begrænsninger og muligheder samt anbefalinger til praktikere.

  • af Søren Pagter
    272,95 kr.

    Se isbn 9788793453319

  • - Tanker om nyhedsformidling 1950-2020
    af Peter Bro & Anders Krarup
    208,95 kr.

    Journalistik er et fag, som alle har en mening om. Journalister udfordrer magthavere af alle slags, stiller spørgsmål ved alting og formidler deres arbejde på alverdens platforme. Ambitionen er at give læserne, lytterne og seerne den bedste udgave af sandheden – og det helst på en skærpet, fængende og letforståelig måde.Det har gjort faget omstridt, og det er ofte blevet kritiseret for historieløshed, forældede nyhedskriterier og ikke mindst for at have for korte og svagt funderede uddannelser. Uddannelsen af journalister har udviklet sig de seneste 70 år. Men er uddannelsen god nok – og hvordan bør den i givet fald forbedres? Er det gennem øget faglighed eller gennem øget folkelig forankring? Er det ved at styrke rollen som kontrollerende fjerde statsmagt – eller er det ved at vende fokus fra problemer til løsninger? I 70 punktnedslag giver bogen samtidig et overblik over mediernes og journalistikkens udvikling de seneste 70 år.

  • - En bibliografi
    af Niels Dejgaard
    77,95 kr.

    Danske fotobøger 1839-2015 er den første totale oversigt over danske fotobøger, tidsskrifter og udstillingskataloger. Den beskriver ca. 2900 titler, gengiver forsiderne på 156 væsentlige danske fotobøger og giver et bredt indblik i danske fotografi. Et unikt opslagsværk for alle, der interesserer sig for dansk fotografi.Danske fotografier er anerkendt over hele verden. Kvaliteten er høj, bredden stor, og uanset om det er dokumentar, presse, portræt, koncept eller kunstfotografi, gør danske fotografer sig gældende

  • - 61 visuelle greb og deres effekt
    af Anne Mette Hartelius
    229,95 kr.

    Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som grafisk designer afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt koncept.Grafisk design i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper grafikere med at udvikle de mest velegnede designkoncepter for deres kunder. Med denne nye tilgang til grafisk design får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et brand ved hjælp af analyseredskaberne Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, der kan bruges til at kortlægge et brands følelsesprofil og finde dens visuelle modparter.Bogen henvender sig til såvel praktiserende grafikere som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel identitet og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.

  • - Fra idé til historie
    af Kristina Lund Jørgensen & Jakob Risbro
    229,95 kr.

    Hvad er konstruktiv journalistik? Hvordan finder man den konstruktive vinkel? Og hvordan ser den journalistik så ud i avisen, i radioen eller på tv?Det kan du læse om i denne bog, der går gennem den journalistiske proces fra ideudvikling til det færdige produkt – alt sammen med den konstruktive tankegang for øje.Konstruktiv journalistik - Fra idé til historie fokuserer på konstruktiv journalistik som et arbejde med løsninger, med nuancer og perspektiv i historierne – og med at involvere borgerne i det arbejde. Alt sammen med det sigte at fremme den demokratiske dannelse og flytte samfundet i retning af noget bedre.Bogen er både til dem, der er på vej ind i verdens bedste fag, men også til de journalister, der vil prøve kræfter med en ny genre indenfor journalistikken. Alle vil kunne bruge bogens teoretiske gennemgang af konstruktiv journalistik samt de konkrete værktøjer og øvelser.

  • - roller, krav, metoder
    af Solveig Schmidt & Mette Mørk
    272,95 kr.

  • - Redskaber og metoder til alt fra idé til virkelighed
    af Roald Bergmann
    221,95 kr.

    Tv-udvikling fører dig ind i processen omkring at lave tv - fra den første indskydelse til helstøbt tv-koncept. Bogen giver dig de mest benyttede metoder og konkrete værktøjer til alle faser i udviklingsprocessen, hvad enten det er til at sætte din brainstorm i system, finpudse din idé, udvikle formater, strukturere programforløb, sammensætte dit pitch, tænke strategisk om salg, sikre rettigheder og meget mere.Bogen er skrevet dig, som vil lære det helt særlige håndværk at lave tv - uanset om du er freelancer, studerende, tilrettelægger, velbevandret tv-producent eller helt ny i branchen.Tv-udvikling bygger på journalist, udviklingschef og forfatter Roald Bergmanns viden og erfaring fra mere end 11 års kreativ tv-udvikling hos blandt andet Nordisk Film TV, Pineapple Entertainment og Pipeline Production. En række af Danmarks mest succesfulde og erfarne skabere af tv-indhold, og de deler generøst ud af deres værdifulde viden og konkrete redskaber.

  • af Claus Leick & Søren Boy Skjold
    128,95 kr.

    Dit budskab skal være klart. Det skal dit sprog også. Bogen er ikke fyldt mange og meget lange forklaringer - mere konkrete redskaber og eksempler. Korte afsnit, som du kan bruge lige fra du sætter dig foran den tomme computerskærm, til du afleverer den færdige tekst. Hvad skal du overveje, før du skriver? Hvordan opbygger du din tekst? Hvilke krav skal du sætte til de ord og sætninger, du bruger? Praktisk, konkret og kontant. Bogen indgår i serien "De små grå", som også omfatter "Fjern fejlene" og "Styr kommaet".

  • - De Små Grå
    af Malene Bjerre
    98,95 kr.

    "Fjern fejlene" - en lille klassiker i nye klæder, har i mange år givet svar på de mest almindelige tvivlsspørgsmål, når det gælder at skrive korrekt. Nu udkommer bogen med alle de nye retskrivningsregler. For ét er at huske alle regler - det kan være svært nok. Noget andet er, når de så bliver lavet om! "Fjern fejlene" er en hurtig opslagsbog med alle de vigtige regler og ændringer. Præcis de sproglige detaljer, de fleste jævnligt blive i tvivl om.

  • - En praktisk guide til spørgeskemaundersøgelser
    af Kresten Roland Johansen & Lars Friis
    207,95 kr.

    Det kan gøres meget bedre Danske medier præsenterer næsten dagligt resultater af undersøgelser, hvor et antal borgere er blevet spurgt om deres mening. Desværre er mange undersøgelser både dårligt gennemtænkt, halvhjertet udført og mangelfuldt analyseret. Det råder denne bog bod på. Uanset om du skal lave egne rundspørger eller forholde dig kritisk til andres, finder du her præcise anvisninger på, hvad man skal holde øje med. Til bogen er knyttet en hjemmeside med en test, hvor man ret enkelt kan teste, om et givent resultat også holder. "En ny undersøgelse viser..." er her i sin 2. udgave, revideret og udvidet i forhold til første-udgaven fra 2011.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.