Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger udgivet af Editocar

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Frank Studstrup
    597,95 kr.

    Bogen sammenfatter indledningsvist historien om de berømte biler, som Bugatti designede og fremstillede på fabrikken i Molsheim, fra den spæde begyndelse i 1910 og omkring tredive år frem. Den danske historie indledes med beretningen om danske importører i de tidlige år inden og efter Første Verdenskrig.Hovedkapitlerne fortæller derefter i en række enkeltafsnit historien om 22 Bugatti biler af en række typer, som blev indført til Danmark som nye eller brugte vogne i årene fra før Første Verdenskrig og frem til Anden Verdenskrig. Motorcykel- og bilforhandleren Peter Hersleb Christiansen på Rådhuspladsen i København importerede allerede i 1912 den første nye Bugatti bil til Danmark, og fire andre fulgte snart efter. I mellemkrigsårene fik de følgeskab af flere Bugatti sportsvogne, person- og luksusvogne, som ofte blev indført brugt. Mange af Bugatti vognene fik spændende ejerhistorier og markerede sig blandt andet i racerløb.En dansk Bugatti racer satte i 1914 den første danske hastighedsrekord med 95 km/t på den tilfrosne Bagsværd sø. En anden af de tidlige Bugatti biler optrådte i stumfilm med datidens store filmhelt, og en tredje Bugatti deltog i 1920ernes dramatiske hastighedsløb på badestrande, afspærrede vejstrækninger og racerbaner, - ind i mellem med voldsomme konsekvenser for bil og kører.Bogen fortæller historien om disse og andre tidlige, vidt forskellige danske Bugatti vogne, deres ejere fra adelsmænd til mekanikere – og om bilernes kendte eller ukendte skæbne. Nogle få af disse gamle Bugatti biler eksisterer den dag i dag, mens andre forsvandt - i de fleste tilfælde sikkert ved ophuggeren.En stor del af bogens 170 illustrationer har ikke tidligere været offentliggjort. Sprog: Engelsk

  • af Frank Studstrup
    597,95 kr.

    Bogen sammenfatter indledningsvist historien om de berømte biler, som Bugatti designede og fremstillede på fabrikken i Molsheim, fra den spæde begyndelse i 1910 og omkring tredive år frem. Den danske historie indledes med beretningen om danske importører i de tidlige år inden og efter Første Verdenskrig. Hovedkapitlerne fortæller derefter i en række enkeltafsnit historien om 22 Bugatti biler af en række typer, som blev indført til Danmark som nye eller brugte vogne i årene fra før Første Verdenskrig og frem til Anden Verdenskrig. Motorcykel- og bilforhandleren Peter Hersleb Christiansen på Rådhuspladsen i København importerede allerede i 1912 den første nye Bugatti bil til Danmark, og fire andre fulgte snart efter. I mellemkrigsårene fik de følgeskab af flere Bugatti sportsvogne, person- og luksusvogne, som ofte blev indført brugt. Mange af Bugatti vognene fik spændende ejerhistorier og markerede sig blandt andet i racerløb.En dansk Bugatti racer satte i 1914 den første danske hastighedsrekord med 95 km/t på den tilfrosne Bagsværd sø. En anden af de tidlige Bugatti biler optrådte i stumfilm med datidens store filmhelt, og en tredje Bugatti deltog i 1920ernes dramatiske hastighedsløb på badestrande, afspærrede vejstrækninger og racerbaner, - ind i mellem med voldsomme konsekvenser for bil og kører.Bogen fortæller historien om disse og andre tidlige, vidt forskellige danske Bugatti vogne, deres ejere fra adelsmænd til mekanikere – og om bilernes kendte eller ukendte skæbne. Nogle få af disse gamle Bugatti biler eksisterer den dag i dag, mens andre forsvandt - i de fleste tilfælde sikkert ved ophuggeren.En stor del af bogens 170 illustrationer har ikke tidligere været offentliggjort.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.