Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.
Om litteratur, religion, tro, ytringsfrihed, konservatisme og kærlighed. I denne bog beskæftiger den franske forfatter Michel Houellebecq sig direkte med de emner, der altid har optaget ham. Her forklarer og perspektiverer han de positioner og holdninger, vi kender ham for, og som både provokerer og stimulerer. Bogen rummer desuden en række personlige samtaler og interviews, som giver et interessant og tankevækkende indblik i Houellebecqs overvejelser om sit eget forfatterskab, om inspirationskilderne og bevæggrundene til at skrive. Det er underholdende og oplysende læsning, og for de fleste vil der nok være et par overraskelser undervejs.
Som så mange andre svingede Jonathan Safran Foer som helt ung mellem at være skiftevis altædende og vegetar. Men da han selv skulle være far og dermed snart ville komme til at tage nogle vigtige beslutninger omkring mad på sit barns vegne blev hele spørgsmålet pludselig mere akut påtrængende. Foer besluttede derfor selv at forsøge at finde svarene. En søgen der blandt andet fik ham til at snige sig ind på industrielle fjerkræfarme dissekere de følelsesladede ingredienser fra barndommens middagsborde samt undersøge nogle af sine mest instinktive sondringer imellem rigtigt og forkert. Med sin sammenfletning af filosofi litteratur videnskab og personlige erindringer samt et større detektivisk arbejde griber Foer fat om de mange historier vi benytter for at retfærdiggøre vores spisevaner. Om at spise dyr er en på en gang oplysende generøs og stærkt animerende bog men skrevet med en forsonende humor: En bog der med garanti vil få enhver der læser den til i al fremtid at betragte deres middagstallerken i et andet lys
"Den globaløkonomiske udvikling har klare mindelser om Titanics jomfrurejse i foråret 1913. Hvordan kunne Titanic forlise, når den var konstrueret til at være synkefri? Uanset at hvert enkelt tandhjul var velfungerende, og hver enkelt møtrik var fastspændt, så løb Titanic alligevel på det fatale isbjerg. Ganske uafhængigt af hvor mange ingeniører, der havde været involveret i at perfektionere maskineriet og optimere betjeningen på 1. klasse, så kunne det ikke forhindre sammenstødet. Hvis kursen er udstukket forkert, så viste det sig omsonst at vedblive med at flytte om på dækstolene for at få den bedste plads i solen."Læs her en række iagttagelser fra 30 år med samfundsøkonomi, skrevet af professor emeritus ved Roskilde Universitet, Jesper Jespersen. Teksterne kan læses af såvel fagfolk som lægfolk med interesse for samfund, politik og økonomi. Bogen munder ud i det måske allermest presserende spørgsmål; giver det mening at tænke i en vækstbaseret samfundsøkonomi, med så presset en klode vi lever på?
I takt med at europæerne fra omkring år 1600 og de næste århundreder frem begyndte at dominere store dele af kloden gennem handel og kolonisering, fyldtes de europæiske hjem af flere genstande, ting og sager, der blev bragt hjem fra den store verden. Eksotiske varer som silke og bomuld, te, kaffe og chokolade, indigo og rødtræ, mahogni og palisander, ananas og mango, sukker, vanilje og meget mere fandt i løbet af det 18. århundrede vej ind i europæernes – og dermed også danskernes – hverdagsliv. Med kolonier i Tranquebar og Serampore i Indien, handelsstation i det kinesiske Canton, forter på Guldkysten af Afrika og De Vestindiske øer i Caribien samt de gamle bilande mod nord: Island, Færøerne og Grønland tog også Danmark del i den europæiske ekspansion. Det dansk-norske rige var en væsentlig spiller på handelsområdet, og København blev en handelsby med verdensformat. I denne bog undersøger Mikkel Venborg Pedersen, hvad den europæiske ekspansions varer og vaner samt forbrug af luksusvarer betød i det daglige liv hos fem familier – i byen og på landet. Blandt de fem hjem, der af forfatteren sættes under lup, er Brede Hovedbygning nord for København, hvor man omkring år 1800 kunne få serveret ægte skildpaddesuppe importeret fra Vestindien og drikke te i det kinesisk indrettede lysthus. Det omfattende billedmateriale udgør en selvstændig del af fortællingen. Illustrationerne åbner med et billede af verden og slutter med et punchgilde. Luksus er en unik kulturhistorie og samtidig en undersøgelse af, hvor væsentlige træk i vores nutidige, internationaliserede verden egentlig stammer fra. Mikkel Venborg Pedersen er en fremragende formidler af kulturhistorie og giver i sine bøger læseren indblik i livet, som det tog sig ud førhen for høj som lav. Venborg Pedersen er i det daglige museumsinspektør og seniorforsker ved Nationalmuseet, Danmarks Nyere Tid og har tidligere på Museum Tusculanums Forlag udgivet Hertuger. At synes og at være i Augustenborg 1700-1850 og I Søvnens favn. Om søvn og sovevaner på landet 1600-1850.
Økonomer forstår alt – undtagen kapitalismen. Sådan lyder det fra cand.polit. Karen Helveg Petersen. I 'Rentekapitalismen' undersøger hun, hvad der driver det kapitalistiske verdenssystem fremad, de politiske institutioners rolle i processen og om globaliseringen er ved at være nået en grænse i vækstens og profitjagtens navn.Den kapitalistiske økonomi har muliggjort frihed fra tvang og materiel nød, men bliver ved med at trampe naturgrundlaget og autonome sociale strukturer under fode og skabe nye former for fattigdom og elendighed.Helveg Petersen ser på den moderne, globale kapitalisme, og hun giver et indblik i den moderne imperialistiske situation: Råvarer hentes i Det Globale Syd, industriproduktionen er flyttet til Øst- og Sydasien, og de vestlige konsumsamfund bæres oppe af stadig mere hektiske finansmarkeder.Med udgangspunkt i klassisk-marxistiske grundbegreber analyserer Karen Helveg-Petersen de modsætninger og kriser, der driver det kapitalistiske verdenssystem fremad, og de politiske institutioners rolle i processen.Karl Marx' og John Maynard Keynes' teorier kombineres med neoklassisk teori og stilles kritisk op mod hinanden. Og forfatteren dykker ned i, hvordan de økonomiske hovedskoler begriber den virkelighed, de er sat i verden for at forklare og forudsige.Første del gennemgår konkrete udviklingstendenser i verden – ikke kun i Vesten. Anden del behandler grundbegreber i økonomisk teori, vare, værdi, pris, penge og kapital i alle dens mange former. Tredje del stiller skarpt på, hvordan grundrente, prisfastsætning på jord og naturressourcer kan forstås i sammenhæng ud fra arbejdsværditeorien. Fjerde og sidste del diskuterer krisen i 2007-2008 som et finansielt udtryk for underliggende dårligdomme, modsætninger i ’realøkonomien’ samt den nye imperialisme, hvor Vesten dominerer verdens produktion og råstofudvinding og skaber marginalisering og arbejdsløshed.Bogen giver en troværdig forbindelse mellem teori og virkelighed. Målet er – forhåbentlig – at bibringe læseren en bedre forståelse af det kapitalistiske samfund.Karen Helveg Petersen er ph.d. i økonomi fra State University of New York og har haft talrige konsulentopgaver i energi og offentlige finanser i ikke mindst Afrika. Hun har tidligere undervist på RUC samt været programrådgiver for FN’s Udviklingsprogram i Kenya, EU’s udviklingsprogram i Congo-Brazzaville og Den Interamerikanske Udviklingsbank.
BEMÆRK NY UDGAVE ISBN: 9788778537713 Endnu en bølge af forandring skyller hen over kloden. Endnu en gang har den nettet som bæremedie. Og endnu en gang kommer til til at revolutionere brancher. Vi taler om det som medierne har valgt at kalde for deleøkonomien. For de uindviede handler det om at dele links på nettet. For de indviede handler det om at dele ressourcer, kompetencer, kapital, brands og teknologi for at skabe nye forretningsmæssige muligheder - og trusler. Uanset hvad vi vælger at kalde det ruller udviklingen afsted i et tempo der kan få selv de mest garvede venturekapitalister til at få åndenød. Og så er det at topledelsen i de etablerede virksomheder skal sætte begrebet på observationslisten. For den udvikling der sker kan og vil få konsekvenser for mange brancher. Og der er stor chance for at din er med. I denne bog folder forfatterne begrebet deleøkonomi ud for toplederne og ledelsen i danske virksomheder; Hvad er deleøkonomi? Hvad betyder det? Hvordan skal man forholde sig til det? Og hvilke brancher bliver ramt af det? Bogen er et must for topledelsen i danske virksomheder.
Vi ved det godt: Klimakrisen er tidens største politiske, sociale og økonomiske problem. Vores afhængighed af fossile brændsler risikerer reelt at blive menneskehedens endeligt. Vi skylder fremtidige generationer at sætte alt ind for at reducere udledningen af drivhusgasser. Lige nu. Men glem alt dette et øjeblik. Det grønne pengetræ er hverken en appel til din dårlige samvittighed eller dit varme hjerte. Bogens altoverskyggende argument er kynisk: Vi skal sætte tryk på den grønne omstilling, fordi der er gode penge at tjene på den. Vi skal erstatte det fossile med grønt, fordi det er en guldrandet forretning for danske virksomheder, almindelige lønmodtagere og din privatøkonomi.Igennem interviews med alt fra topchefer til havnearbejdere og atomfysikere, understreger Magnus Barsøe det imponerende potentiale inden for de grønne investeringer. Han kommer med politiske forslag, der kan sætte skub i den grønne omstilling og leverer en bredside til venstrefløjens vækstkritikere. Og han tager fat på et af de mest kontroversielle emner i klimadebatten: atomkraft.
Hvordan træffer forbrugere valg? Hvordan bliver vi mennesker påvirkede af brands? Hvorfor er det så svært at ændre sine vaner som forbruger? Og hvorfor kan en højere pris nogle gange gøre et produkt mere attraktivt?Købehjernen. En indføring i neuromarketing og forbrugeradfærd viser, at svarene findes i hjernen. Bogen introducerer dig til den nyere videnskab neuromarketing, der ved at kombinere indsigter fra hjerneforskning og psykologi giver et værdifuldt afsæt til at forstå, måle og påvirke forbrugeres adfærd.At arbejde med neuromarketing handler ikke kun om at forstå den viden, forskning er kommet frem til, men også om at kunne måle de processer, som foregår i forbrugeren ved købsbeslutninger. Derfor giver bogen dig også metoder og konkrete redskaber fra hjerneforskningen til at måle forbrugerens ubevidste beslutningsprocesser, og bogen viser også, hvordan du kan bruge denne viden til at udvikle forholdet til dine kunder.Købehjernen er skrevet til alle, som ønsker at blive klogere på hjernens rolle i, hvorfor vi mennesker handler som vi gør, og hvordan det kan bruges til at forstå og påvirke forbrugeradfærd. Bogens kombination af forståelse og handling, teori og praksis henvender sig til både studerende, erhvervsdrivende og andre professionelle inden for en række områder såsom marketing, kommunikation og produktudvikling."Endelig har Thomas skrevet bogen om neuromarketing."Morten Münster"Bogen om kognitive blindgyder og emotionelle minefelter. Køb den – og bliv solgt!"Imran Rashid
"Den bedste bog jeg har læst om klimakrisen. Et fremragende og suverænt formidlet mix af videnskab, filosofi og et løsningsorienteret bud på håndteringen af klimakrisen." – Dansk Bibliotekscenter"I den sympatisk motiverede ambition om at forene naturvidenskabens og humanismens sprog mærker man tydeligt åndsfællesskabet med Bodins afdøde læremester, Peter Bastian" – InformationKlimakrisen truer. Alle ved det. Hvorfor handler vi ikke? Videnskabsfolk advarer om smeltende poler, medierne er fulde af klimadebat, og bekymringen vokser overalt i samfundet. Alligevel går den grønne omstilling alt for langsomt. Klimaet er blevet en folkesag, men reelt bevæger vi os med sneglefart.Problemet er fundamentalt: Klimakrisen har rod i selve vores måde at leve og tænke på. Den kan ikke afværges med overfladisk symptombehandling – elbiler, vindmøller og genbrugskaffekopper – men må føre til dybere samfundsforandringer. Klimakampen kan kun vindes, hvis moderne teknologi kobles med nye idealer for det lykkelige og meningsfulde menneskeliv. Klimakrisens rødder er på én gang et videnskabeligt overblik over klimakrisen, en filosofisk analyse af vores kultur, et manifest for et mere meningsfuldt samfund og en guide til, hvad du kan gøre for at komme ind i klimakampen. Anders Holst Bodin (f. 1988) er ph.d. i fysik og har forsket i bæredygtig energiteknologi i Danmark og USA. Desuden spiller han klarinet, har studeret på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og været i mesterlære hos forfatter og musiker Peter Bastian.
Bogen er et røntgenbillede af kapitalen. Harvey dissekerer kapitalens indre for at afdække, hvordan den virker. Han viser i velskrevne essays, hvordan kapitalens modsætninger på mange områder fører fra krise til krise. Vi skal dog ikke tro, at kapitalismen bryder sammen af sig selv. Kapitalen kan fortsat finde veje til at overleve en tid men: ”det afgørende er ikke, om kapitalen kan overleve sine modsætninger, men at omkostningerne, ved at den gør det, bliver uacceptable for det store flertal.” Derfor skitserer han også principper for, hvilke ændringer i samfundet der er nødvendige.Harvey siger om sine to mål med bogen: ”Det første er at definere, hvad anti-kapitalisme kan indebære ... Selvom mange påstår, at de har en anti-kapitalistisk position, er det slet ikke klart, hvad de måske eller måske ikke mener med det. Det andet er at give rationelle grunde til at blive anti-kapitalistisk i lyset af den nuværende tingenes tilstand. ”
På grund af pengemangel tager en ung mand et job, han har set en annonce for i avisen; det eneste han skal, er at stille sin lille lejlighed til rådighed for oplagring af nogle møbler, som firmaet jævnligt vil komme kørende med. Det lyder næsten for godt til at være sandt … Åndedrættets mirakel fra 2010 betragtes af mange som Dimitris Sotakis’ hovedværk. Romanen blev shortlistet til The European Excellence Award for Literature og The Jean Monnet Prize og vandt Athens litteraturpris. En mangefacetteret roman om handlekraft og handlingslammelse, drøm og virkelighed, frihed og fangenskab. Med mere. Dimitris Sotakis (f. 1973 i Athen) er forfatter til en række prisnominerede og -belønnede romaner, hvoraf flere er oversat til så forskellige sprog som f.eks. arabisk, fransk, hollandsk, kinesisk og tyrkisk. På dansk er udkommet Ovnstegt rumæner med grøntsager (2020), Historien om et supermarked (2022) og Dubleanten (2023). Sotakis’ forfatterskab benytter sig gerne af metaforer, grotesker og overdrivelser, og emnerne er ikke særskilt græske – han undgår bevidst det folkloristiske: ”Det er uundgåeligt, at jeg skriver som græker, men jeg beskæftiger mig ikke med ’græske temaer’; jeg er langt mere interesseret i menneskene, der bebor denne planet.”
"Forbilledligt mesterstykke" Jørgen Carlsen, Altinget"Skrevet med kløgt og hjerteblod" Henriette Bacher Lind, Jyllands-Posten"Velskrevne essayistiske angreb på pengenes dominans" Peter Nedergaard, BerlingskePengene eller livet er en bog om dødssynden, som blev til en dyd – om hvordan grådigheden og de frie markedskræfter blev et styrende princip i vores samfund. Om hvordan nihilismen blev salonfähig og et brutalt menneskesyn voksede frem. Om en kapitalisme, der fik for meget magt.Pengene eller livet er også en insisteren på muligheden af et andet samfund – et samfund som på et bagtæppe af historisk indsigt skaber rum for etisk tanke og handling.Mikkel Wold (f. 1958) cand. theol. fra Københavns Universitet 1992; eksamen samme år i psykoterapi fra Hamburger Institut für Integrative Logotherapie und Existenzanalyse; sognepræst ved Marmorkirken i København fra 1994. Tillige lektor på Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter 2008-18; bidragyder og forfatter til flere bøger om teologi, psykologi og samfundsdebat; medlem af Det Etiske Råd; underviser, foredragsholder.
”Fortjener at blive kaldt en klassiker” Los Angeles TimesPå en søvnig sommerdag møder Emil midt i byen den krøltoppede pelikan Papageno, der har besluttet at leve som menneske. Fuglen er kvik og lærenem (den lærer endog noder, inden den lærer alfabetet) og for en pelikan er mødet med menneskene kilde til såvel forundring som forargelse, fascination som forfærdelse, for ikke at tale om forelskelse.Under brostenene er der strandsand er fra 1976. Skrevet som en børnebog, i dag anset for en allealdres-klassiker om menneskets natur.Leena Krohn (f. 1947 i Helsinki) har skrevet en lang række romaner, noveller og essaysamlinger. Hun er oversat til mere end 15 sprog og har modtaget den prestigefulde Finlandia-pris, ligesom hun har været indstillet til Nordisk Råds Litteraturpris to gange. På dansk er udkommet fem af hendes romaner, senest Fortabelsen, om hvilken pressen bl.a. skrev ”original på nærmest genial vis” (Jyllands-Posten), ”stor litteratur” (Berlingske) og ”en gennemført fryd” (Politiken) og ”Dybt tankevækkende” (Weekendavisen).
Guy Ben Ner macht aus wenig viel, indem er sich selbstund sein privates Umfeld radikal in seine künstlerischePraxis mit einbezieht. Die Wohnung seiner Familie in TelAviv dient dem Videokünstler genauso als Drehort wie dieFilialen einer Möbelkette. In diesen oft grotesken Settingsoffenbart sich der Einfluss von Wirtschaft und Politik aufdie intimsten menschlichen Beziehungen.Dabei ist es die Diskrepanz zwischen improvisierten Drehsituationenund der Stringenz der künstlerischen Konzepte,die sein Werk auszeichnen. Im Gespräch mit dem engenFreund und Künstlerkollegen Christian Jankowski gibt BenNer Einblick in den Entstehungsprozess seiner Werke. Dennwas im Video improvisiert und zufällig wirkt, basiert aufmonatelangen Recherchen und gründet in einem umfangreichenfilmhistorischen Wissen. Entlang von Begriffen wie»Ästhetik«, »Fantasie«, »Familie« oder »Zitat« entwickeltKuratorin Fanni Fetzer ein Alphabet des Widerstands in BenNers OEuvre. Die Publikation will die klare politische Haltungdes Künstlers und seine Strategie, spielerisch Widerstandzu leisten, vermitteln. Der Videokünstler GUY BEN NER (*1969, Ramat Gan, Israel) lebt und arbeitet in Tel Aviv. 2003 schloss er sein Studium der bildenden Kunst an der Columbia Universität in New York City ab. 2005 bespielte er an der Biennale Venedig den israelischen Pavillon und wurde 2022 mit einer umfassenden Retrospektive im Tel Aviv Museum of Art geehrt.
Rafiq Hardi Kermanj, founder of the Communist Party of Kurdistan, is forced to flee Tehran for London with his family.In London, they suffer the shame of penury and migration layered on Kurdish statelessness.The lives of Rafiq's three children becoming increasingly dependent on their relationship to money:Siver, the only daughter, escapes into an unhappy marriage in Baghdad before fleeing to raise her daughter as a single mother in Dubai.Mohammed, the eldest, stays in London to climb the unforgiving ladder of the financial sector.Laika, the youngest, retreats into a contactless digital life, designing the trading algorithms that will ultimately prove his downfall in a condo near Wall Street.Sharp, topical, and powerful, Hyper is a story about what remains of our humanity in a world increasingly dominated by the flows of capital.Perfect for fans of Zadie Smith, Moshin Hamid, and Jennifer Egan.'Delicious, harrowing, gutting, hilarious, and deeply necessary, Hyper is a masterpiece.' Porochista Khakpour, author of Brown Album
"Combined with lessons she learned from growing a small family business into an organization with annual revenue topping $40 million, Fischer offers practical tools for taking stock of where you are and charting an actionable plan for getting where you want to go so that you too can create hypergrowth in your business"--
Paule er vokset op på sin mors hønseri et sted i det sydligste Frankrig. Hun er i trediverne og har for længst taget storbylivet til sig, levet som vegetar i årevis. Men da moren dør, står hun med en hel flok høns, som hun er nødt til at tage stilling til; slagte og sælge. Hun skaffer en stadeplads på det lokale marked, og grebet af pludselig inspiration begynder hun at skrive små biografier om kyllingerne, som hun klistrer på indpakningen. Det bliver en bragende succes, og Paule begynder at drømme om at forbedre hønsenes eksistens. Hun vender tilbage til byen og bygger i samarbejde med en entreprenant supermarkedsdirektør en kunstig landidyl af kafkaske dimensioner. Men opskaleringen til industriel skala er ikke uden risici, og det narrativ, Paule har skabt, skrider i retning af det absurde…Den vakuumpakkede kyllings kaglen er en vegansk øko-thriller, et sort-humoristisk take på den moderne forbruger og vores forkvaklede forhold til dyrevelfærd.Lucie Rico (f. 1988) er forfatter og filmskaber. Hun er født og opvokset i Sydfrankrig, men bor i dag i Paris, hvor hun skriver bøger og filmmanuskripter, instruerer og underviser i creative writing. Den vakuumpakkede kyllings kaglen (2020) er hendes debutroman. Den fik stor opmærksomhed for sit skarpe blik på det 21. århundredes dyreetik og forbrugeradfærd. I efteråret 2022 slog hun yderligere sin status fast som en af Frankrigs nye, vigtige stemmer med sin anden roman GPS, der handler om virtuel voyeurisme og mobilafhængighed. Den er også på vej på dansk her på Etcetera.‘En vellykket roman, hvor latteren afløses af en skurrende uro, som en pippen lige inden slagtningen.’ Télérama‘Et moderne eventyr, en skælmsk og fjerprydet debutroman, som udfolder industrikyllingens særegne poesi, dette uskyldige symbol på vores ligegyldige, vakuumpakkede liv.’ ELLE‘Lucie Rico balancerer i sin marketing-fabel på en knivsæg, uden nogensinde at falde i hverken antropomorfismens eller rædslens fælde.’ Libération
Maori mythology and endless summers: the sparkling second collection from a daring new poetic voiceI am made in the image of my mother ...I am made in the image of / my mountain / my river / my whenuaIn Rangikura, plastic tiaras melt into boiling rivers, and family memories blur with ancestral mythologies. Satanic stepbrothers play jenga while the deity Mahuika burns - and the temperature is rising. Here, anger and loss, history and pop culture are spun into verses woven with vernacular and Te Reo Maori. At the collection's centre, our protagonist whirls through a love/hate story for the internet age, facing the sting of unanswered texts and unmet expectations with wit, sensibility and devastating glamour.Rangikura is the captivating second collection from award-winning poet Tayi Tibble. From feminism to colonialism, skuxes to daddies, wild swimming to schoolboy hakas, these poems at once mark the end of the world and the dawn of a new day. Poignant, hilarious and liberatory, Rangikura reminds us that the personal is sometimes political, the political is always personal, and poetry can be revolutionary.
Consumer Society and Ecological Crisis advances a critique of consumer capitalism and its role in driving environmental degradation and climate crisis, placing a spotlight on how marketing and distribution activities help maintain unsustainable levels of consumption.Rather than focusing on the most visible sites of promotional communication, Meier examines less conspicuous facets of marketing and logistics in distinct chapters on plastic packaging, e-commerce, and sustainability pledges in the fossil fuel sector. These three main chapters each explore links between ecological crisis and consumer capitalism, drawing on critical theory and Marxist thought. The topics of consumer convenience, speed, and economic growth - and the role of fossil fuels as guarantor of these logics of consumer society - unite the critical analysis.Situated in the field of media and communication studies and adopting an interdisciplinary approach, this book will be of interest to academics, researchers, and students in the areas of media and communication studies, cultural studies, sociology, geography, philosophy, political science, and advertising.
Fordi verden er analog og mennesket er smukt!Analogiseringsstyrelsen blev etableret i 2018 som en satirisk, men også dybt seriøst ment ’modinstitution’ til Digitaliseringsstyrelsen (Finansministeriets apparat til at gøre Danmark digitalt). I denne bog kan du læse deres arbejdsdokumenter, der helt sikkert vil motionere dine smilebånd, men også aktivere de små grå – pointen er, at digitaliseringen ikke er en naturkraft; den er noget, vores politikere har valgt. Og du vælger dem. Ligesom du også selv vælger, hvornår og hvor meget du har behov for at offline dit liv.”En kompromisløs beskrivelse af digitaliseringens tilstand set fra et borgerperspektiv,” skriver professor Brit Ross Winthereik i sit forord.
"Seeing the How invites you to reimagine your brand, company, or idea through the lens of consumer experience"--
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.