Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I “Sidste chance” sætter Svend Brinkmann, Thomas Aastrup Rømer og Lene Tanggaard spørgsmålstegn ved, hvordan vi fortsat kan værne om begrebet “dannelse” til fordel for effektmåling og mere synlig læring. Bogens titel “Sidste chance” hentyder til, at mange begreber i dag uddør, og at det er ved at være sidste chance for at redde begrebet “dannelse”. En lang række af mere og mindre kendte danskere giver i bogen deres bud på, hvordan dannelse i dag kan forstås, og hvad vi i praksis kan gøre for, at begrebet ikke skal gå til grunde.Bogen er inddelt i kapitler skrevet af de forskellige deltagende: Svend BrinkmannThomas Aastrup RømerLene TanggaardHanne Leth AndersenMette FrederiksenHenrik JensenNiels Jakob PasgaardKåre Egholm PedersenIben Benedikte Valentin JensenLea KorsgaardCarolina Magdalene MaierMerete RiisagerKnud RomerRasmus Kolby RahbekKeld SkovmandMarianne Stidsen“Sidste chance” beskriver både selve dannelsesprocessen, og hvad den egentlig betyder, og sætter fokus på, hvorfor det er så vigtigt at bevare netop dannelse i vores målstyrede samfund. Svend Brinkmann er uddannet professor i psykolog og er kendt for alternative selvudviklingsbøger og at sætte samfundsproblematikker på spidsen.
Uddannelsesvidenskab er en tværfaglig videnskabelig disciplin, der søger at forstå uddannelse i spændet mellem humaniora og samfundsvidenskab. Dette indebærer, at den, der arbejder med uddannelsesvidenskabelige problemstillinger, må forholde sig til, hvordan pædagogisk og filosofisk såvel som politisk og sociologisk tænkning er med til at rammesætte uddannelse og læring. Bogen giver læseren en bred indføring i uddannelsesvidenskaben. Gennem 10 kapitler introducerer forskere, med tilknytning til uddannelsen Uddannelsesvidenskab på Aarhus Universitet, forskellige aspekter af det uddannelsesvidenskabelige felt. Bogen behandler læringsteoretiske og didaktiske perspektiver, organisatoriske perspektiver på bl.a. kompetenceudvikling, samt hvordan politiske rationaler og policy-udvikling er med til at præge uddannelsessystemet.
Dette undervisningsmateriale knytter sig til tobindsværket Sigurd fortæller Danmarkshistorie og består af:Elevbog med fem kapitler beregnet til brug i 3.-4. klasseLærervejledning med 46 elevark, der blandt andet omfatter fagtekster om hvert kanonpunkt, og historiske redskabsark.Selvstændig aktivitetsbog med 42 kreative lege og aktiviteter, som børnene selv kan lave, hjemme eller i skole eller SFO. I tilknytning til dette findes der på Skoletube til hvert kapitel tre ressourcekanaler med billeder,film, skabeloner, sange og musik samt to overordnede kanaler med film og musik.På klim.dk/sigurd findes der en samlet liste over opdaterede links med forbindelse til materialet.Materialet er bygget op over fem centrale temaer:På sporet af historien – hvordan får vi viden om fortiden?Opfindelser før og nu – hvordan løser vi hverdagens problemer? Død og begravet – hvordan mindes vi de døde?Helte og skurke – hvordan bliver man en helt? Undersøg kilderne – kan vi stole på fortiden? Når eleverne er igennem elevbogens fem tematiske kapitler, vil de have kendskab til 20 kanonpunkter og have arbejdet med samtlige trinmål for 4. klasse.Bygger på Sigurd fortæller Danmarkshistorie af Sigurd Barrett og kan bruges selvstændigt eller sammen med denne.
I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationseksplosion, hvor tendenser som hackschooling, fake news, filterbobler, just-in-time-læring og platformsøkonomi dominerer. Hun præsenterer 7 afgørende kompetencer for fremtidens menneske: 1. Koncentration 2. Kommunikation 3. Kollaboration4. Kritisk tænkning 5. Kreativitet 6. Kuriositet 7. Karakterdannelse Et centralt spørgsmål er: Hvilken verden vil vi skabe sammen, og hvilke kompetencer har vi brug for i vores stræben efter at løse tidens største udfordringer, få meningsfulde liv og lære nyt? Bogen giver dig brugbar indsigt i fremtidens kompetencer, uddannelsestendenser og den nye digitale verden, så du bliver klædt på til at hjælpe den digitale generation med kompetencer for livet. De 7 K'er giver dig en strategisk retning for, hvordan du kan handle, hvis du vil være med til at påvirke udviklingen ? for dig selv, for unge generationer og for kloden.
Den tyske professor i opdragelsesteori og pædagogik Wolfgang Klafki har skrevet en sammenhængende didaktisk teori i moderne dannelsesteoretisk forstand. Bogen udfolder Klafkis grundsynspunkt: At al didaktisk udvikling nødvendigvis må bygge på dannelsesteori. Bogen rummer desuden helt nye didaktiske og metodiske overvejelser om undervisningens gennemførelse i skolehverdagen. Wolfgang Klafki har i danske pædagogiske kredse fået en lidt usædvanlig status. Han har i levende live med sin teori om den kategoriale dannelse opnået klassikerstatus på linje med Rousseau, Pestalozzi, Fröbel og andre store navne i pædagogikkens historie. Selv om Klafkis værk bygger på den klassiske åndsvidenskabelige teori, har han indkorporeret centrale aspekter fra nyere pædagogiske retninger i sin kritisk-konstruktive teori. Med de senere års tilbagevenden til en mere kulturorienteret undervisning og den fornyede fokusering på fagligheden er Klafki efter flere år ´i kulden´ igen kommet ind i varmen. Klafki støtter imidlertid ikke de nykonservative tendenser med den ensidige fokusering på fagene og fagligheden. Han er ikke fagdidaktiker, men almen didaktiker. I sin videreudvikling af den kategoriale dannelsesteori viser han, hvordan erfaringer har en vigtig placering i al læring, men det er netop på baggrund af værdiorienteringer, der udspringer af etiske normer. Undervisning, der ikke vedkender sig en bagvedliggende dannelsesteori, er for Klafki meningsløs.
Demokratisk dannelse udgør sammen med livsoplysning og folkelig oplysning højskolernes hovedsigte. Demokratisk dannelse er dermed ikke et bestemt fag, der skal undervises i, men en del af formålet med den mangfoldighed af aktiviteter i form af undervisning og samvær, der finder sted på højskolerne. Denne antologi ønsker at bidrage til debatten om højskolernes opgave og pædagogik. Gennem bidrag fra højskolefolk, forskere og debattører diskuteres højskolernes forståelse af demokratisk dannelse, hvordan den håndteres i praksis, og hvilke opgaver og udfordringer en demokratisk dannelse i dag må forholde sig til. Bidragene præsenterer ikke et samlet svar på disse spørgsmål. Buddene er mange, og tager både afsæt i højskolernes overordnede opgave og den konkrete pædagogiske praksis. Alligevel er der en række temaer eller røde tråde, der går igen på tværs af de forskellige bidrag. Det drejer sig blandt andet om højskolen som eksperimentarium, nødvendigheden af en åben dannelse, forholdet mellem individ og fællesskab samt betydningen af erfaring og handling. Højskolens opgave og pædagogik angår imidlertid ikke kun højskolerne selv. Foruden at være relevant for folk med en generel interesse for demokratisk dannelse, kan antologien også læses som et indlæg i en større diskussion om, hvordan vi som samfund forholder os til spørgsmål om skole, pædagogik, dannelse og demokrati.
Vi lever i en tid med vindere og tabere, hvor stagneret social mobilitet og stigende ulighed har fået forestillingen om, at ”man kan, hvad man vil, hvis man arbejder hårdt nok” til at klinge hult. I "Meritokratiets tyranni" viser Michael J. Sandel, hvordan præstationssamfundet genererer overmod hos de allerede velstillede og hård fordømmelse af dem, der er ladt tilbage. Ifølge Sandel må vi gentænke den fælles forståelse af succes og fiasko, som er fulgt med globaliseringen og den stigende ulighed."Meritokratiets tyranni" tilbyder en alternativ måde at tænke succes på. En, som også skeler til held, som inspirerer til ydmyghed og solidaritet, og som anerkender værdien i al slags arbejde.Michael J. Sandel (f. 1953) er filosof ved Harvard University. Han er en af de mest læste og citerede amerikanske tænkere og forfatter til en lang række politiske og idéhistoriske bøger, senest "Justice: What’s the Right Thing to Do?" (2010) og "What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets" (2012).
Thomas Aastrup Rømer diskuterer i denne bog universitetets idegrundlag. Med udgangspunkt i en række af de filosofiske diskussioner, som universitetet er skabt ved, udarbejdes en skitse til en videnskabelig republik, der er karakteriseret ved nysgerrighed, sandhedskærlighed, politisk uafhængighed, intellektuelt engagement og ansvarlighed.Dernæst diskuteres en række af de universitetsreformer, som har fundet sted i de seneste 50 år. Der argumenteres for, at især reformen i 2003 markerer et opgør med det skitserede idegrundlag.Endelig undersøges i en række kritiske analyser, hvordan denne splittelse mellem ide og politik har materialiseret sig på Aarhus Universitet og på DPU, både generelt og i en række konkrete sager.
Explore norse mythology, the exploration of new lands, the art of war and weaponry, the vibrant role of women in viking society, and the economic networks that spanned across continents. Witness the revival of norse culture and its enduring impact on language, art, and spirituality. The viking revival, their lasting mystique, and the legacy that binds their past to our present are all unveiled in the pages of this remarkable book.Whether you're a history enthusiast, a lover of ancient cultures, or simply curious about the world that was, this book invites you to step aboard the longships of knowledge and set sail on an unforgettable voyage through time. Discover a plethora of topics such asThe danelawSt. Brice's day massacreViking invasionsEngland under cnut the greatConquering denmark and norwayThe empire disintegratesAnd much more!The stories and myths of the norse were passed down by the vikings in oral tradition until they were recorded in manuscripts by anonymous authors in the mid-13th century. The myths that survived tell the story of how the world was first created by the gods using the dead body of a primeval giant, the existence of the different realms surrounding the universe, and various tales and lore about the gods' adventures.
Bliv et folk Højskolerne forbandt det praktiske og det intellektuelle og forandrede således Danmark fra et klassesamfund til et demokratisk-humanistisk samfund til ét folk. Iben Benedikte Valentin Jensen optegner højskolens historiske rolle og kritiserer den aktuelle akademisering af uddannelsesverdenen. Og fire fortællinger viser højskolens arbejde med folkelig oplysning i dag.Iben Benedikte Valentin JensenCand.pæd. og lektor på læreruddannelsen UCC Bornholm. Læreruddannet på Aarhus Seminarium 199i. Tidligere lektor på UC Syddanmark og har desuden været gæstelærer på universiteter i Japan, Storbritannien og Belgien. Flittig bidragyder til den pædagogiske debat i Danmark. Var en af hovedkræfterne bag Forlaget Nyt Askov. Forfatter til blandt andet Tag ansvar: opgør med læringstyranniet (2016) og Find dinfaglige stolthed (2015).Øvrige bidragydere: Simon Lægsgaard, Ewa Smuk, Monika Andersson, Thue Kjærshus
Lær med kroppen Mennesket har en utrættelig lyst til at gribe ud og skabe forbindelse til verden – gennem sansningen, gennem kroppen. Og netop samspillet mellem hånd og ånd har altid været en del af højskolens unikke idégrundlag. I dette bind udfolder Helle Winther en kroppens pædagogik, og tre fortællinger viser, hvordan højskolen i dag arbejder med kropslig læring.Helle WintherLektor ph.d. i dans og bevægelsespsykologi ved Institut for idræt og Ernæring, Københavns Universitet. Underviser og forsker i dans, leg, bevægelsespsykologi og kroppens sprog. Tidligere højskolelærer på Gerlev Idrætshøjskole. Medforfatter og redaktør på bl.a. Fodfæste og himmelkys – undervisningsbog i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans (2015) og Kroppens sprog i professionel praksis – om kontakt nærvær, lederskab og personlig kommunikation (2012).Øvrige bidragydere: Trine Sønderholm Larsen, Axel Lund Olsen, Christian Henriksen
Fortæl historierVi forstår os selv og hinanden gennem de små fortællinger.Og vi får en forståelses ramme for vores tilværelse gennem de store. Derfor har den mundtligefortælling altid været en uomgængelig del af højskolen – og er det stadig. Hanne Kirk udfolder fortællingens væsen og muligheder, og fire fortællinger viser forskellige måder, hvorpå den kanbringes i spil i en pædagogisk sammenhæng.Hanne KirkFødt 1966. Uddannet cand.mag. i dramaturgi og historie 1993. Tillægsuddannelse ved Danmarks Journalisthøjskole 1991. Højskolelærer 1993-2000.Underviser i dag i Fortælling, Drama og Teater vedDen Frie Lærerskole i Ollerup, samt på Pædagogiskdiplomuddannelse i Anvendt scenekunst og Fortælling. Har undervist i fortælling på en langrække kurser, bl.a. højskolepædagogisk grunduddannelse og er selv fortæller. Forfatter til Fagdidaktik i Teater og Drama (2018).Højskolens 10 budHøjskolens 10 bud er en serie på 11 korte bøger, hvorafdette er bind 7. Hvert bind undersøger et kendetegnved højskolen, dets relevans i fortiden ogfor fremtiden, for Danmark og den omgivendeverden, og hvordan det bringes i spil i højskolenspraksis i dag.
Forbindelsen til livet og til livsoplysningen blev et særkende for højskolen, der således kom til at stå i modsætning til den eksamenstunge latinskole. Læringen skal drives af lyst, ikke af pensum, karakterer og eksamen. Lene Tanggaard sætter den eksamensfrie skole under lup, og fire fortællinger viser, hvordan buddet realiseres i højskolens praksis.Lene TanggaardFødt 1973. Professor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet, hvor hun forsker i kreativitet og læring. Modtager af Højskolepædagogisk pris i 2017. Forfatter til bl.a. I bad med Picasso – sådan bliver du mere kreativ, Læringsglemsel, Skolens formål – mellem målstyring og kreativitet og Uren Pædagogik.Højskolens 10 bud.Højskolens 10 bud er en serie på 11 korte bøger, hvoraf dette er bind 2. Hvert bind undersøger ét kendetegn ved højskolen, dets relevans i fortiden og for fremtiden, for Danmark og den omgivende verden, og hvordan det bringes i spil i højskolens praksis i dag.Bogen er tosproget, både dansk og engelsk.
Det er skolens opgave at ruste eleverne til at blive fremtidens livsduelige voksne i et digitaliseret og demokratisk samfund. Men de forandringer, vi ser realisere sig allerede nu og i den nærmeste fremtid, betyder, at denne opgave kommer til at blive anderledes end hidtil antaget og praktiseret. En af de væsentlige forandringer er, at eleverne ikke opfatter det fysiske og det virtuelle som adskilte størrelser, men som flydende rum, på én gang fysiske og digitale – hybride rum. Bogen søger at komme med bud på, hvordan dette vilkår udfordrer skolen og dens rolle i samfundet, de pædagogiske og didaktiske tilgange og praksisser, det faglige indhold og dermed helt grundlæggende, hvad skolen skal uddanne eleverne til at mestre. Men skolen udfordres ikke blot af, at børn og unge som elever i høj grad lever i den sammensmeltede fælleskultur, mens de voksne, der varetager skolens praksis, primært lever i det, vi benævner før-fælleskulturen og for hvem, den fysiske og digitale dimension stadig forstås som adskilte størrelser. Hvor der for blot 10 år siden var en erkendelse af, at digitaliseringen påvirker, hvordan vi forstår og gør uddannelse, demokrati og samfundsmæssig sammenhængskraft, er der i dag således helt anderledes og stærkere kræfter og forandringer i spil. Kræfter, der påvirker og forandrer hvad, der er relevant at lære og mestre i forhold til fremtidens arbejdsliv og samfundsliv.
Kulturforklaring. Uddannelseshistorier om muslimskhed handler ikke om muslimer. Den handler om, hvordan det blev muligt og meningsfuldt overhovedet at omtale grupper af børn i den danske folkeskole som muslimske elever. I 1970 gik det op for det officielle Danmark, at ”gæstearbejdernes” børn var blevet elever i folkeskolen – eller burde blive det. Der blev oprettet modtagelsesklasser og klinikker for ”fremmedsprogede elever”, der blev iværksat skolerejser til ”jugoslaviske elevers” landsbyer og særlige ”tyrkiske pigeklasser”. ”Kineserbørns” spisevaner blev beskrevet pædagogisk, og der blev udarbejdet kommunale rapporter om elevernes ”kulturelle splittelse”. Betegnelserne for eleverne ændrede sig i løbet af årene – fra fremmedarbejderbørn, tosprogede elever til muslimske elever – og det samme gjorde rammerne for at fortolke, beskrive og håndtere dem. Bogen undersøger, hvordan kultur og religion i den proces blev genstand for både interesse og problematisering. Og hvordan dette har været med til at forme det rum, elever, deres forældre og lærere manøvrerer i. Læseren tages med på besøg i de faglige og pædagogiske miljøer, og de uddannelsespolitiske kampe, der er foregået siden 1970. Og læseren får et indblik i bl.a. københavnske klasserum, som de tog sig ud i starten af 2000'erne, hvor begivenhederne omkring 11. september 2001 satte islam på både den nationale og internationale politiske dagsorden. Mette Buchardt er lektor ved Aalborg Universitet. Hun forsker i uddannelses- og velfærdsstats-historie, bl.a. hvordan migration er blevet håndteret i uddannelsessystemet, og den betydning religion er blevet tillagt.
“Subsistensløse, sociale tabere, sprittere, fulde finner og stofmisbrugere.”Den mest intensive og spændende periode i Kofoeds Skoles historie er fra sluttresserne og frem til midthalvfjerdserne. I denne periode skulle det sociale tilbud Kofoeds Skole flytte. Skolen var under stort pres fra naboerne på Christianshavn og de kommende naboer på Amager. Flytningen mødte også stor modstand fra både skolens ansatte, Københavns borgere og højtstående politikere.Det er en historie om interne politiske stridigheder og intriger, en socialminister og en truende rigsret. En overborgmester, der er ved at blive væltet. Vennetjenester! Mord! Injuriesager! Om en statsminister, der bliver involveret i sagen, og om hændelser, der trækker spor efter sig helt frem til i dag.Balladen om Kofoeds Skole – flytningens år er en historisk fremstilling af forløbet skrevet af forstander Robert Olsen.
"Mirakler i Mejlgade" er fortællingen om en lille gruppe dedikerede mennesker, der besluttede sig for at ændre uddannelse og pædagogik for altid.For første gang nogensinde blev en videregående uddannelse født ud af ungdomskulturen, som den blev levet og følt på gaden, klubscenen og i aktivistmiljøerne i 80'erne og 90'erne.Dette er historien om KaosPiloternes første 15 år."Mirakler i Mejlgade" sætter fokus på KaosPiloternes progressive uddannelsesfilosofi, frigørende pædagogik, værdibaserede iværksætteri og holistiske ledelsestænkning.Et uddannelsesmirakel til tiden – dengang som i dag.
Bogens første dele handler om udviklingen af universitetet og om humaniora med fokus på Danmark. Universitetet er i gang med at fjerne det nationale (afnationalisering), det historiske (det posthistoriske universitet), det vil undskylde (afkolonisering), og det vil forberede de studerende på globaliseringen. Aarhus universitet bekender sig nu officielt til den amerikanske, identitetspolitiske treenighed: DEI (diversity, equality, inclusion). Begrebet dannelse er forsvundet fra de humanistiske fag, hvor målet i stedet er omdannelse.Bogens anden del er selvbiografisk og handler om, da jeg læste engelsk på Aarhus universitet fra 1967-1972. Det var et godt studium, som handlede om engelsk sprog og litteratur. Sådan er det ikke længere. England er forsvundet. Nu handler engelskstudiet om alt muligt andet eller om hele verden. Det gør næsten alle humanistiske fag. Og de gør det på engelsk, så på den måde er hele humaniora blevet et stort engelskstudium. Dansk forsvinder som sprog.De sidste dele af bogen handler om engelskstudiet på de danske universiteter (Aarhus, Odense, Aalborg, København), som er præget af luftguitar og phony effects (Hannah Arendt), der skal få studiet til at se ud af noget. Humaniora er blevet en kompensationsvidenskab.
til Vidensbaseret Matematikundervisning 1-3 & Matematiske Kompetencer i Anvendelse er en fælles arbejdskortbog, der på en gang støtter og udvider anvendelsen af de fire bøger i såvel læreruddannelsen som i grundskolen. Forfatterne har udarbejdet et antal spændende og engagerende arbejdskort til udvalgte kapitler i bøgerne. Der er arbejdskort til hvert kapitel i Vidensbaseret Matematikundervisning 1, 2 og 3, og til bogen Matematiske Kompetencer i Anvendelse er der arbejdskort til hvert af kapitlerne om de seks matematiske kompetencer, de tre stofområder, faget Børnehaveklassen og opmærksomhedspunkterne. Det sidste arbejdskort i bogen iscenesætter en byvandring der inddrager en række kapitler og sætter de tilhørende didaktiske teorier i spil i praksis. Som supplement til en række af bogens arbejdskort er der udarbejdet et antal svarark og arbejdskort som kopisider. De kan hentes på og/eller printes fra forlagets hjemmeside. I ARBEJDSKORTBOGEN er kopisiderne indsat som illustration i miniatureudgaver. Til at antal af arbejdskortene er der udarbejdet løsningsforslag, som ligeledes kan findes på forlagets hjemmeside. Alle ARBEJDSKORTBOGENS syv forfattere underviser eller har undervist ved såvel grundskole som læreruddannelsen og har afprøvet arbejdskortene i deres egen undervisning.
An examination of the religious, social and political context within which Roman Catholic public schools developed in England from around 1800 and considers their contemporary relevance and character.
Origins of racism and what minorities can do to make it inconsequential.¿
S¿c H¿¿ng Quê Nhà là t¿p sách chuyên ¿¿ vi¿t v¿ X¿ s¿, Con ng¿¿i, N¿p s¿ng, và V¿n hóa Bình ¿¿nh.¿ây là s¿ t¿p h¿p nh¿ng bài vi¿t v¿ Bình ¿¿nh ¿ã ¿¿¿c ¿¿ng trên các t¿p chí: Làng V¿n (Toronto, Canada), Tâm Giác (Kirchseeon, Germany), Chuyên san Dòng S¿ Vi¿t (Alameda, CA), Th¿ K¿ 21(Wesminster, CA), V¿n H¿c (Garden Grove CA). Các bài ¿y l¿i ¿¿¿c s¿a ¿¿i, b¿ chính nhi¿u l¿n ¿¿ tr¿ thành m¿¿i ch¿¿ng sách liên k¿t nhau quanh ch¿ ¿¿ S¿c H¿¿ng Quê Nhà. T¿ ¿ó, xüên qua l¿ch s¿, ¿¿a lý, phong th¿ ¿¿ ¿¿ c¿p ¿¿n Các l¿ h¿i, Tr¿¿ng thi H¿¿ng v¿n, Võ h¿c s¿, ¿¿c tr¿ng Gi¿ng nói, Chuy¿n Làng v¿n, Làng võ, Ki¿n trúc (nhà c¿a, thành trì, h¿i c¿ng), cüi cùng là nét ¿¿c thù v¿ Con Gái Bình ¿¿nh, t¿t c¿ ¿¿u mang tính nhân b¿n và nhân v¿n.Nhà v¿n S¿n Tùng ¿ Virginia, ngày 6- 1- 2014, nh¿n xét v¿ tác ph¿m S¿c H¿¿ng Quê Nhà, nh¿ sau: "Ngay t¿ cái nhan ¿¿ sách, Nhà v¿n ¿ào ¿¿c Ch¿¿ng ¿ã cho ng¿¿i ¿¿c bi¿t ¿ây là quê h¿¿ng c¿a ông, và ông ¿ã yêu t¿nh nhà nh¿ m¿t bông hoa quý có c¿ s¿c l¿n h¿¿ng. Qü th¿t, v¿i cün sách ¿¿¿c áp d¿ng ch¿t ch¿ nh¿ng quy t¿c c¿a th¿ löi biên kh¿o, tác gi¿ ¿ã s¿ d¿ng m¿t bút pháp thi¿t tha tình c¿m ¿¿ vi¿t v¿ quê nhà c¿a mình, m¿t ph¿n ¿¿t không h¿ danh "¿¿a linh nhân ki¿t" trên giang s¿n Vi¿t Nam. Có th¿ kh¿ng ¿¿nh ¿ây là cün sách ¿¿y ¿¿ nh¿t, phong phú nh¿t, chi ti¿t nh¿t ¿¿¿c vi¿t t¿ tr¿¿c ¿¿n nay v¿ t¿nh Bình ¿¿nh, quê h¿¿ng c¿a Tam Ki¿t Tây S¿n."(Trích ¿ön, L¿i Gi¿i Thi¿u c¿a S¿n Tùng, n¿i trang 11)
The heart of Mig-Alley during the Korean War Learn the heartbreaking truth of the communist prison camp gulags, the cruelty of the North Korean enemy, and the propaganda attacks from friend and foe. Marvin King joined the US Air Force in peacetime but soon found him in the midst of jet age aerial combat, captured and taken into China, and later subjected to the abject horror of a place in North Korea known only as The Caves.You will learn...Why Korea was a prime target for a Cold War conflict.How a dictator comes to power.What life was like for normal Korean citizens during the war?How you can visit North Korea today - and why you might, or might not, want to,And much, much more!The Korean War has everything: rebel uprisings, a totalitarian regime, mad dictators, and mysterious, lying media. It might sound like it's right out of a dystopian sci-fi novel, but it really happened, and is still happening today With this book in hand, you'll finally learn the ins and outs of the Korean War.
This book analyzes what might happen to Amelia Earhart and Frederick Noonan. It presents all the facts we know on the World Flight and her final flight, and compares them to the theories proposed. It compares facts to define a reasonable scenario of what probably happened and shows how facts are associated. It shows the scenario based on the facts and why the US Military search did not find her.Along with an analysis, it presents a set of tables of calculated data based on previous flights in her Electra. It shows an hour-by-hour analysis of the Electra's status, including position, fuel used, aircraft weight, etc. It shows the status of the aircraft when Earhart sent her radio messages. This compelling biography chronicles Earhart's unparalleled achievements, from her historic solo flight across the Atlantic to her tireless advocacy for gender equality in aviation. Through vivid storytelling and meticulous research, readers are transported to the golden age of aviation, where Earhart's daring exploits captured the imagination of the world and inspired generations to reach for the stars.Amidst her soaring achievements, the narrative also touches upon the enigmatic circumstances surrounding her final flight, which remains one of aviation's greatest mysteries. This compelling account not only celebrates Earhart's aviation feats but also her enduring legacy as a symbol of perseverance, pushing boundaries, and challenging the status quo.
Kylian mbappe is one of football's brightest stars and one of the most recognizable figures in the sport today. This biography chronicles the inspirational story of the young French football sensation, from his humble beginnings in Paris to his meteoric rise to stardom. Discover how he followed his dream of becoming a professional footballer, and how his hard work, dedication, and determination have made him one of the most promising talents in the game today. With detailed accounts of his personal life, his football journey, and his career highlights.Through in-depth interviews, exclusive insights, and stunning photographs, readers will discover the story behind Mbappé's meteoric rise to fame. They will learn about his early days playing football in the streets of Bondy, his move to AS Monaco, and his subsequent rise to stardom at Paris Saint-Germain and with the French national team.The book also delves into Mbappé's personal life, including his family background, his interests and hobbies, and his dedication to philanthropy and social causes. Readers will gain a unique insight into what drives Mbappé both on and off the pitch, and what makes him such a unique and inspiring figure in the world of football.Whether you are a fan of Mbappe, a lover of football, or simply intrigued by stories of remarkable success, this book offers a captivating journey through the life and career of one of the most exciting players of our time.
This is the definitive English language text on continuous teacher education, drawing on scholarly expertise in Russia and locating the policies and practices within a global reform of teacher education, providing new perspectives that will be of interest to education scholars, policymakers and practitioners on an international scale.
This little book was written after reading the ancient Christian documents discovered near Nag Hammadi, in Egypt. Books written during the mid fourth century and unearthed in 1945. These texts are an unedited time capsule of Christianity nearly 2,000 years ago, and it is vastly different from Roman Christianity. The literature is rich with descriptions of space and filled with females! The writings make Jesus' mission clear and I can't help but think that the world is ready for this kinder, gentler, version of Christianity, one that accepts science and has room for this common atheist!
Mandates and Missteps is the first comprehensive history of Australian government scholarships to the Pacific, from the first scheme in 1948 to the Australia Awards of 2018. The study of scholarships provides a window into foreign and education policy making, across decades, and the impact such policies have had on individuals and communities. This work demonstrates the broad role these scholarships have played in bilateral relationships between Australia and Pacific Island territories and countries. The famed Colombo Plan is here put in its proper context within international aid and international education history. Australian scholarship programs, it is argued, ultimately reflect Australia, and its perception of itself as a nation in the Pacific, more than the needs of Pacific Island nations. Mandates and Missteps traces Australia's role as both a coloniser in TPNG and a participant in the process of decolonisation across the Pacific. This study will be of interest to students and scholars of international development, international education and foreign policy --
Wissen in Bildungsmedien ist im schulischen Kontext ausgerichtet an Gesetzen, Bildungsstandards und Lehrplänen; in außerschulischen Kontexten ist es meist weniger stark reguliert, aber dennoch orientiert an Vereinbarungen oder Leitbildern. Bildungsmediales Wissen zeigt dabei teilweise eine erstaunliche Beharrungskraft; zugleich können die Inhalte von Bildungsmedien Seismographen für Veränderungen sein, mitunter gar "subversives" Potenzial entfalten, indem sie Vorgaben unterlaufen. Ihr Potenzial in beiderlei Hinsicht ist erst in Relationierung mit außerhalb des Bildungsmediums liegenden Bezügen und Wissensproduktionen einordenbar. Die Beiträge dieses Bandes tragen dem Facettenreichtum des Wissensbegriffs Rechnung und bieten vielschichtige Zugänge zum Themenkomplex. Neben fachlichen Betrachtungen zu bildungsmedialem Wissen stehen Untersuchungen zur Umsetzung pädagogischdidaktischen Wissens, Auseinandersetzungen mit medial-materiellen Präfigurationen von Wissensvermittlung und -aneignung sowie Rekonstruktionen von soziokulturellem Wissen und dessen historische oder kulturgeschichtliche Einordnung.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.