Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Pasning af mindre børn

Her finder du spændende bøger om Pasning af mindre børn. Nedenfor er et flot udvalg af over 134 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Værker tilegnet fagpersoner, der har som job at passe mindre børn, eller for generelle værker om emnet. Se også JNLA Førskoler og børnehaver.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En guide til at skabe trygge sovevaner for dit 0-4 årige barn
    af Sine Ditlev Bihlet
    162,95 kr.

    Nogle børn sover igennem fra starten. De fleste gør ikke. Faktisk er det helt normalt for forældre til 0-4 årige børn at opleve en eller flere svære perioder:Udfasning af den vuggende bevægelseNedtrapning og afvænning fra mælkSove selvTidlige morgenerNår putningen bliver ved og vedDenne bog gør dig i stand til at håndtere situationer som disse, og klæder dig på til at møde dit barn i øjenhøjde når det er træt og skal sove. Redskabet Putteritualet giver dig ro i maven når dit barn skal puttes og når det vågner om natten. Måske du endda selv vil få mere søvn. Tilgangen til barnets søvn er baseret på den nyeste forskning indenfor området børn og søvn, Sundhedsstyrelsens anbefalinger samt erfaringsbaseret praksis.Om forfatteren:Sine Ditlev Bihlet driver Søvnplejersken for at hjælpe forældre og dit børn til gode og trygge sovevaner. Udover privatkonsultationer afholder Sine mange foredrag, webinarer og kurser om børns søvn - for forældre, sundhedsfaglige og pædagogisk personale. Hun er aktiv på Instagram og Facebook, hvor hun også deler sin viden og erfaring om børns søvn. Anbefalinger: "Denne bog skiller sig ud ved at lade tilknytningen stå centralt i formidlingen af barnets søvn, og samtidig prioritere forældrenes trivsel i lige så høj grad. Det er enormt meningsfuldt, og jeg ved, at det gør – og vil gøre – en stor forskel for rigtig mange familier.” Lena Adalberth – Cand. mag. i sprogpsykologi og skaber af MOAR.”Sines vidensdeling giver masser af tryghed til alle familier. Relevant, autentisk og nærværende.” Karina Byrialsen Fragtrup, mor til Freja på 13 måneder.

  • - Fremtidens børneperspektiver
    af Anja Sigvard Nielsen
    226,95 kr.

    Forældre og fagpersoner oplever for tiden et opgør med sidste århundredes autoritære børneopdragelse. Al nyere forskning, og den øgede forståelse for børn peger på det vi kan kalde Anerkendende Metode.Men gamle floskler hænger fast og skaber usikkerhed, for hvad er skæld-ud, og hvordan virker det på barnet? Hvordan lærer jeg mit barn at respektere andre, uden? Og hvad med pligter? Hvad skal jeg gøre når mit barn får fortvivlelsesanfald? Må jeg overhovedet sige ’Nej’, når jeg er anerkendende? Anerkendende Metode fører naturligt til sunde børn med et højt selvværd. Børn som kan mærke sig selv, og sige fra over for de mange informationer, som et globalt teknologisamfund byder på. Børn der mødes anerkendende holder af at lære nyt, er gode til at koncentrere sig og planlægge. De er i stand til at sige ’nej’ til aktiviteter, som bliver for meget. Sige ’nej’ til at være medløber i klassen, og ’ja’ til at være en god kammerat og elev. Det er børn som er dygtige til at sætte sig i andres sted, og samtidig gode til at passe på sig selv. De formår at holde stressen nede, og klare de mange tests, krav og udviklingsopgaver, som et hurtigt ekspanderende samfund indeholder. De kan tænke nyt, og udfordre de strukturer som ikke fungerer.Kort sagt – Det er børn i balance! Denne bog giver en grundig indføring i Anerkendende Metode. Bogen er fyldt med eksempler og ideer til en anerkendende hverdag.

  • - og pædagogisk praksis
    af Justin Markussen-Brown
    189,95 kr.

    Gode sprogfærdigheder er vigtige for barnet. Sprog gør, at børn kan indgå i fællesskaber, kan forklare deres meninger og tanker, kan stille spørgsmål om deres omverden – og forstå svarene. Et begrænset talesprog vil samtidig begrænse barnets forudsætninger for gode læsefærdigheder senere i skolen. Pædagogen spiller derfor en vigtig og central rolle, da man som pædagog har mulighed for at understøtte sprogtilegnelsen i den periode af barnets liv, hvor det såkaldte sprogvindue står åbent.Denne bog guider læseren igennem barnets udvikling fra sprogløst spædbarn til konstant spørgende fire­årig, hvis udtale og grammatik er nærmest fejlfri. Bogen begynder ved barnets før-sproglige stadium, hvor kommunikationen består af mange andre udtryk end et egentligt sprog. Derfra fortsætter den med barnets tilegnelse af fonologi, leksikon og grammatik. Den behandler desuden emner som tosprogethed og preliteracy hos førskolebarnet i dagtilbud. Efter hvert kapitel giver forfatteren forslag og anbefalinger til praksis.Bogen har sit teoretiske afsæt i lingvistikken og henvender sig til pædagogisk personale og pædagogstuderende, der ønsker en videnskabelig og evidensbaseret forståelse af sprogtilegnelse. Desuden vil dagplejere og andre, der arbejder med småbørn, finde bogen relevant i sammenhæng med understøttelsen af barnets sprog.Justin Markussen-Brown er dansk-canadisk lingvist og har forsket i danske pædagogers sprogpædagogiske praksis og i effekten af efteruddannelse i sprogpædagogisk praksis. Hans ph.d.-afhandling nåede i top 5 i Ph.d. Cup i 2015, og Justin er kendt for sin letforståelige og -tilgængelige formidling af sprogtilegnelsens kompleksitet.Antal

  • af Oliver Zahle
    236,95 kr.

    Det her er PØLSE. Eller det vil sige, det hedder hun slet ikke.Det er bare noget, som hendes far kalder hende, fordi han synes, at hun er lige til at spise. Lidt ligesom en pølse i en hotdog med ketchup og remoulade og ristede løg. Fire hyggelige og sjove bøger om PØLSE i hverdagssituationer, som mange familier vil kunne relatere til:PØLSE VIL IKKE I BØRNEHAVEPØLSE VIL IKKE SPISE AFTENSMADPØLSE VIL IKKE I BADPØLSE VIL IKKE HAVE AT FAR ER PINLIGDer er mange ting, som PØLSE ikke vil, og far kan faktisk ikke rigtig finde rundt i det. Men det kan PØLSE!Til alle, der kan lide en sjov vinkel på hverdagen i børnefamilier. De fine illustrationerne understreger stemningen i historierne.Oliver Zahle har i mange år arbejdet med formidling til børn og unge - både i bøger, TV-serier samt film.Siri Melchior er uddannet animator og har både lavet bøger og tegnefilm.Kontakt venligst forlaget på gh@gad.dk hvis I ønsker et arrangement.

  • - 280 særlige dage
    af Cana Buttenschøn
    196,95 - 270,95 kr.

    En graviditet varer i gennemsnit 280 dage. I løbet af de 280 dage gennemgår både din krop og dit foster en rivende udvikling. Du bygger et lille nyt menneske.Din graviditet er 280 tekster, en for hver dag i graviditeten, som beskriver alt det, der sker både med morens krop og med fosteret. Du bliver klogere på forandringerne i kroppen, de udfordringer, følelser og aha-oplevelser, det kan medføre, og bliver trin for trin ført igennem den udvikling, der starter med en udeblevet menstruation og ender med et nyfødt spædbarn.Cana Buttenschøn skriver med viden, humor og ærlighed om stort og småt: om udflåd, sex, krop og følelser, om usikkerhed, tvivl, mental styrke, refleksion og om det første spark, i det allerstørste (og første), der sker i et menneskeliv.Cana Buttenschøn er jordemoder, stifter af virksomheden Cana Care og forfatter til bestsellerne 40 uger efter, 40 uger inden, 40 ting du skal vide om din graviditet og Moderskabet – også når det gør rigtig ondt.

  • af GRENIER JULIAN
    301,95 - 1.002,95 kr.

  • - XX antal gode råd, du ikke har bedt om
    af Ane Høgsberg
    162,95 - 193,95 kr.

    Så sker det! Der kommer et barn! En helt ny verden skal åbne sig, og der er kys, kram, beundring og ubetinget kærlighed – men også ængstelse, frustration, magtesløshed. Og en uendelig mængde gode råd.Vennerne, familien, ja sågar fremmede kvinder i bussen, har gode råd.Men inden du bruger al din tid på at skrive til ”Spørg Helen” eller Hestenettet, så træk vejret dybt! Du behøver ingen gode råd – kun din sunde fornuft og BABYLYFE 101.Ane Høgsberg har samlet sine bedste råd om ekspedienter i babyudstyr, ting du som ikke-fødende skal sige under en fødsel, skæld-ud-navn til baby og mange andre gode råd, der får dig til at naile tiden som nybagt mor.BABYLYFE er en samling af humoristiske erfaringer, som kan bruges som en uformel opslagsbog til den nye forældre, primært førstegangsmor. Det er meningen at bogen, med sin sjove betragtninger, kan hjælpe med at besvare nogle af de spørgsmål man som forælder for første gang måske ikke helt ved hvor man skal gå hen med, med et glimt i øjet.Ane Høgsberg er komiker, tekstforfatter, tv-vært og mor til Ebbe, fra december 2020. Hun debuterede som komiker i 2008 og har siden 2019 dannet par med komikeren Lasse Madsen.

  • af Elizabeth Twombly & Ginger Fink
    269,95 kr.

    Aktiviteterne i bogen er beregnet som idéer til nogle sjove ting, du kan gøre for at støtte dit barns læring og udvikling. Aktiviteterne kan som regel udføres bare med mimik og toneleje eller med almindelige ting, der findes i hjemmet. Mange af aktiviteterne kan gøres på tidspunkter, hvor du alligevel er sammen med barnet, for eksempel ved spise- eller badetid. Bogen indeholder mere end 400 læringsaktiviteter fordelt på 21 aldersintervaller, der spænder fra 0-2 måneder til 54-60 måneder. Hvert aldersinterval indeholder et separat aktivitetsark for hvert af de fem udviklingsområder, der bliver screenet for med spørgeskemasystemet ASQ®-3: Kommunikation, Grovmotorik, Finmotorik, Problemløsning og Personligt & socialt. Gennem læringsaktiviteterne styrkes spædbørns og småbørns vækst og udvikling. Aktiviteterne er sjove og legende, hurtige at udføre og nemme at gå til. De er udviklet som supplement til ASQ-3, men bogen er lige så oplagt at bruge, hvis man er forælder til et barn, som udvikler sig alderssvarende, eller som kan have gavn af støtte på et eller flere udviklingsområder. Spørgeskemasystemet ASQ®-3 Ages & Stages Questionnaires inkl. amerikansk User's Guide, Trin-for-Trin guide, spørgeskemaer og opgørelsesark kan bestilles hos Dansk Psykologisk Forlag, info@dpf.dk eller tlf. 4546 0050.

  • - forståelse af babyer og småbørn fra 0-3 år
    af Richard C. Woolfson & Richard Woolfson
    128,95 kr.

    Vi ville alle gerne være de bedste forældre – og ofte står vi med et stort pres når en lille ny træder ind i familien. Vi vil gerne gør alt vi kan, men hvad er den rigtige vej? - og hvordan forstår vi de signaler som helt små børn udsender? Med bogens anvisninger kan du opnå en bedre forståelse for. hvordan dit barn tænker og hvorfor det reagerer som de gør i forskellige situationer. Hvorfor tager barnet tager alt i munden? - hvad oplever de, når det kigger ind i et spejl? -hvorfor kan de have mareridt? - og hvad vil dit barn udtrykke, når det udsender forskellige lyde og skrig? Dit barn kommunikerer på en række fronter – og det er op til dig at forstå og tolke på disse signaler. Bogen hjælper dig til at få et indblik de signaler dit barn sender - viden, som du vil kunne drage nytte af gennem hele barnets opvækst fra 0-3 år. Med bogens hjælp og anvisninger, sikrer du dig en dybere og rigere forståelse af dit barns adfærd og dets følelsesmæssige udvikling.Bogen er i en dansk oversættelse af den internationale bestseller " what is my baby thinking"

  • af Gabrielle Kristine
    195,95 kr.

  • af Jean-Marie Boilevin
    1.205,95 kr.

    This edited volume provides an in-depth exploration of a theoretical framework supporting Early Childhood Science Education research and teaching best practices. Particularly by presenting the concept of the Precursor Model from an epistemological, psychological, and didactical point of view at Early Childhood Science Education. The book examines and discusses the nature of Precursor Models and their use for early science teaching and learning. It scrutinizes different aspects of the construction of such models applied in early childhood education settings and contexts. Several empirical studies are presented within diverse scientific domains, as well as in international educational contexts. By providing a vary of examples of precursor models it makes this book a great companion for teachers aiming to teach children to understand and reason about topics such as: floating and sinking; shadow formation; water state changes; air; clouds and rain; electricity; inheritance and selection; as well as variation within populations. Finally, this volume supports the development of science education from an early age by using the original framework of a precursor model to mediate teaching and learning science at school during early childhood.

  • af Nikolay Veraksa
    990,95 kr.

    The book provides a comprehensive analyses of Vygotsky's and Piaget's theories implementation in modern preschool education. It analyzes the problem of the relationship between the natural and the cultural in the context of Vygotsky and Jean Piaget theories. Their discourses complemented each other: whereas Vygotsky developed his theory in the direction from society (culture) to the individual child, Piaget's movement was the opposite: from individual child to society. These two approaches confront modern world with the need to analyze the problem of childhood: is childhood a period of cultural exploration or is it a special form of relationship in which both the egocentrism and consciousness of the child, and the egocentrism and consciousness of culture are represented?Readers will gain insight into the methodology that makes possible to unite up-to-date views based on Vygotsky and Piaget theories on child development and education. 

  • af Jorge E. Gonzalez
    1.391,95 kr.

    This book focuses on the literacy beliefs and practices of parents and children from Asian and Latinx heritage backgrounds. In the US, children from Asian and Latinx immigrant backgrounds represent the largest population of dual language learners in schools. While existing research has paid significant attention to the roles of parenting and the home literacy environment on children's literacy development, relatively little attention has been allocated to immigrant families. Chapters aim to meet the need in the field to understand the roles of culture and immigrant experiences on children's literacy learning and development, including immigrant families' home environments and parents' involvement in literacy-related activities in both English and the parents' native language. As Hispanic/Latinx and Asian American populations grow in the US, this book answers an urgent call for school systems and child and family professionals to be aware of issues in this area and how to address them in culturally responsive ways.

  • af Susanne Garvis
    1.100,95 kr.

    This book provides global perspectives on assessment and evaluation practices with young children in contemporary times within early childhood education systems. It critiques and evaluates current evaluation and assessment goals and tools in early childhood settings. The book also compares the different approaches to educational evaluations from different countries in early childhood education and care. It provides insights into different approaches, techniques as well as perspectives of micro and macro-levels of analysis. This book aims to create an international understanding about the thematic conceptions of assessment for early childhood education and care.

  • af Sue Dale Tunnicliffe
    1.210,95 kr.

    This edited book provides an overview of unstructured and structured play scenarios crucial to developing young children's awareness, interest, and ability to learn Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) in informal and formal education environments. The key elements for developing future STEM capital, enabling children to use their intuitive critical thinking and problem-solving abilities, and promoting active citizenship and a scientifically literate workforce, begins in the early years as children learn through play, employing trial and error, and often investigating on their own.Forty-seven STEM experts come together from 16 countries (Argentina, Australia, Belgium, Canada, England, Finland, Germany, Israel, Jamaica, Japan, Malta, Mauritius, Mexico, Russia, Sweden, and the USA) and describe educational policies and experiences related to young learners 3-4 years of age, as well as students attending formal-nursery school, early primary school, and the early years classes post 5 years of age.The book is intended for parents seeking to provide STEM activities for their children at home and in playgroups, citizen scientists seeking guidance to provide children with quality educational activities, daycare practitioners providing educational structures for young children from birth to formal education, primary school teachers and preservice teachers seeking to teach preschool, kindergarten or children typically aged 5-8 years old in grades 1-3, as well as researchers and policy makers working in science didactics with small children.

  • af Angel Urbina-García
    1.210,95 kr.

    This book showcases the quality work that Latin American researchers have done on transition to school in Latin American countries by offering the English-speaking world, first-hand access to some Latin American transitions research, practices, and policies. This book shows the work carried out in countries such as Brazil, Chile, Cuba, and Mexico with regards to the way in which the transition to primary school is experienced from different stakeholders' perspectives, and how Latin American educational policies and cultural practices shape such an important process for stakeholders. This book was importantly framed by the COVID-19 pandemic which placed the world in a global health emergency, and it is our hope that this book will trigger future international collaborations between researchers, policy makers, and practitioners interested in transitions which could help produce a wealth of empirical evidence to inform educational policies and transitions practices across the world. Building networks where diverse experiences are valued and respected, as well as analysed, can help provide a platform that supports educators and researchers as they continue their work and branch out in new and challenging directions.

  • af Cary Bazalgette
    990,95 kr.

    This book takes a radically new approach to the well-worn topic of children's relationship with the media, avoiding the "e;risks and benefits"e; paradigm while examining very young children's interactions with film and television. Bazalgette proposes a refocus on the learning processes that children must go through in order to understand what they are watching on televisions, phones, or iPads. To demonstrate this, she offers unique insight from research done with her twin grandchildren starting from just before they were two years old, with analysis drawn from the field of embodied cognition to help identify minute behaviours and expressions as signals of emotions and thought processes. The book makes the case that all inquiry into early childhood movie-viewing should be based on the premise that learning-usually self-driven-is taking place throughout.

  • af Heidi Harju-Luukkainen
    1.210,95 kr.

    This book highlights contemporary questions around Early Childhood Education in Finland. It explores a range of issues relating to policies and practices in Early Childhood Education and Care (ECEC). The book features many aspects of the so-called Nordic model that is evident in different practices and policies of the Finnish ECEC system. Among others topics, it discusses playful learning, storycrafting, scientific literacy, pedagogical leadership, family-related variables, and Sami language learning. The findings provide important insights into the Finnish ECEC model and illustrate relevant issues facing Finland. All of the 14 chapters present unique research and give the reader the opportunity to understand how the ECEC services during children's early years are defined and implemented. Each chapter includes a discussion of the educational outcome and highlights critical perspectives. In Finland ECEC is seen as an investment in the future. The Finnish ECEC system is one of the most equal in the world. The high-quality education is available to both private and public sectors. National curriculum and laws for early education have gone through a significant reform during the last decade, with the quality, practices and teachers' competences being defined in order to support children's future learning skills. ECEC in Finland is a unique combination of international influences and local intentions to put each child and family at the centre of the services. The systematic and goal-oriented ECEC system consists of upbringing, education and care with an emphasis on pedagogy in order to produce excellence for the future. Its overall planning, guidance and monitoring system is one of a kind. 

  • af Mila Schwartz
    3.854,95 kr.

    This is the first international and interdisciplinary handbook to offer a comprehensive and an in-depth overview of findings from contemporary research, theory, and practice in early childhood language education in various parts of the world and with different populations. The contributions by leading scholars and practitioners are structured to give a survey of the topic, highlight its importance, and provide a critical stance. The book covers preschool ages, and looks at children belonging to diverse ethno-linguistic groups and experiencing different histories and pathways of their socio-linguistic and socio-cultural development and early education. The languages under the scope of this handbook are identified by the contributors as immigrant languages, indigenous, endangered, heritage, regional, minority, majority, and marginalized, as well as foreign and second languages, all of which are discussed in relation to early language education as the key concept of the handbook. In this volume, "e;early language education"e; will refer to any kind of setting, both formal and informal (e.g. nursery, kindergarten, early childhood education centers, complementary early schooling etc.) in which language learning within a context of children's sociolinguistic diversity takes place before elementary school.

  • af Golden Buenafe
    230,95 kr.

    Feeling good about yourself has a lot to do with what you think-and what you don't think. Positive Affirmations can change the way you see yourself and the world around you. They remind you of who you really are. They describe the traits and personal qualities that make you special. It's also okay to forget how great you are sometimes. But it's important to remind yourself of your strengths. Remind yourself of what you can do-of the qualities that make you awesome. Use positive affirmations as your reminder. To get the maximum benefits from Alphabet affirmations book keep this book with you and review them daily. Share them with family and friends. Grow in your positivity and inner strength and spread this hope, joy, and wisdom with others. When you believe in yourself-when you know your strengths and when you trust that pitfalls, losses, and failures are lessons that don't define you-then you will be unstoppable.

  • af Kristen R Ortwerth & Angela Feathers
    227,95 kr.

  • af Shelly Newstead & Pete King
    802,95 kr.

  • af Susan Browne & Xiufang Chen
    320,95 - 710,95 kr.

  • af Glynna Alderman Hood
    151,95 - 233,95 kr.

  • - Sådan styrker du børn i hverdagen
    af Stine Clasen & Lis Fenger
    191,95 - 227,95 kr.

    Alle børn har ret til god trivsel og meningsfulde fællesskaber i hverdagen. Det er fundamentet for udvikling og mestring i livet. Det skal de voksne skabe rammerne for.Mange børn og unge mistrives i dag, og derfor er det vigtigt, at de voksne støtter børnenes udvikling, mentale sundhed og livsmestring.Børn har brug for trygge fællesskaber, og at verden er forudsigelig, meningsfuld og til at håndtere – også når det er svært. Det er det levede liv og erfaringerne, vi bliver kloge af. Både børn og voksne. Børns trivsel afhænger også af, at de voksne er i balance og er gode rollemodeller.Trivsel og fællesskab er en konkret og hverdagsnær guide til, hvordan voksne kan styrke børnenes trivsel, livsmestring og fællesskaber. Hovedtemaerne er: regulering, mentalisering, opmærksomhed, krop, nærvær og mindfulness.Bogen giver indsigt og viden – og giver de voksne mulighed for at reflektere over egen praksis. Det hele er praktisk lagt an med øvelser og pædagogiske værktøjer, der bygger på pædagogisk og psykologisk viden og forskning.Bogen henvender sig til alle, der har med børn at gøre: pædagoger, lærere og forældre.

  • af Jayne Beacon
    199,95 - 253,95 kr.

  • af Hillevi Lenz Taguchi & Susanne Garvis
    1.210,95 kr.

  • af Marianne N. Bloch, Mark K. Nagasawa & Lacey Peters
    645,95 - 1.926,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.