Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
'En verden til forskel' er et bidrag til det nødvendige opgør med den herskende samfundsøkonomiske tankegang, der legitimerer rovdrift på Jorden og mennesker. Bogen viser, at dogmet om konkurrencens nødvendighed på alle niveauer i samfundet og mellem nationer er bedragerisk og berøver os kontakten med vores unikke evne og naturlige tilskyndelse til at samarbejde i fællesskaber. Gennem præcise analyser og illustrerende cases redegøres der overbevisende for, hvordan dette i stigende grad truer vores eksistensbetingelser, liv og sundhed. Bogen bidrager til et afgørende nybrud i vores forståelse og værdsættelse af, hvad det vil sige at være menneske, og hvordan vi som aktive borgere kan skabe globalt bæredygtige levevilkår. Men det forudsætter, at vi hver især og i fællesskab vælger at realisere de menneskelige værdier og holdninger, der er forudsætningen for at gennemføre projektet 'En verden til forskel' er en indtrængende opfordring til nytænkning og handling. Bogen er baseret på nutidig samfundsvidenskabelig og psykologisk forskning samt kliniske observationer. Gennem eksempler fra dagligdagens hændelser, fra ældgammel menneskelig visdom, filosofiske og spirituelle lignelser samt erfaringer fra livet i et oprindeligt polynesisk øsamfund giver bogen inspiration til fornyet refleksion, nytænkning og transformerende handling. "Psykologiens grand old lady har sat sig til skrivebordet for at løse verdens kriser og det er der kommet en fantastisk bog ud af. Fra det psykologiske til det globale niveau tages læseren nænsomt i hånden, og årsager og sammenhænge bliver tydeligere og tydeligere for hver en side der vendes. Når den sidste side er læst står fremtidens etiske valg krystal klare." Rasmus WilligPh.d, lektor i sociologi, RUC, forfatter til 'Afvæbnet kritik'
2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle.Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet.Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?”Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab.Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer.I denne nye udgave finder du:To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille.Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018.En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden.Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder.Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder.Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.
Bæredygtig business henvender sig til ledere og andre nøglepersoner i en virksomhed, som ønsker at kombinere arbejdet med FN’s Verdensmål med en økonomisk rentabel forretning. Eller ligefrem øge indtjeningen gennem arbejdet med bæredygtighed. Bogen er praksisnær og anvendelsesorienteret.Den viser, hvad din virksomhed kan vinde ved at arbejde med bæredygtighed, og præsenterer en række konkrete metoder og inspirerende eksempler på, hvordan du gør i praksis. Herunder hvordan du udvikler en bæredygtig strategi. Hvordan du motiverer og engagerer dine medarbejdere. Hvordan du sælger dine bæredygtige produkter. Hvordan du kommunikerer omkring bæredygtighed via konkrete flagskibsprojekter.STEFFEN MAX HØGH og SIMON ELSBORG NYGAARD tager udgangspunkt såvel i relevant forskning som i deres praktiske erfaringer med bæredygtighed i en række sammenhænge.
Vi er den eneste art på Jorden, der efterlader os affald, som ingen andre arter ønsker eller kan bruge til noget. Men nu er der mikro-plast i havene, insektdød og rod i økosystemerne, og det skyldes vores manglende evne til at håndtere det affald, vi selv har skabt i vores hastige udvikling. Det kan ikke fortsætte.Vi må bruge vores fantasi til at betragte affaldsudfordringen med opfinderbriller. Affald er et demokratisk råmateriale, som enhver har adgang til. Ligesom fantasien. Med fantasiens hjælp kan vi forædle affaldet på intelligente og kreative måder, så det, der ligner værdiløse spildprodukter, kan genopstå som ny værdi – også i økonomisk forstand.AFFALD OG FANTASI er en guide til at tænke vildt – for fremtidens skyld. Bogen fortæller om danskere fra Lemvig til København NV, som har gjort sig selv til moderne alkymister, og den viser, hvordan du også kan komme til at spille en rolle i et grønt paradigmeskift. Affald og fantasi kan meget vel vise sig at være den både betydeligste og sjoveste vej til at skabe den verden, vi ønsker os.
KLIMAKLAR VIRKSOMHED gør det nemt og overskueligt at navigere i kompleksiteten og få greb om de nødvendige skridt på vejen til en succesfuld klimaomstilling. Det er en guide til dig, der som leder, ejer, bestyrelsesmedlem eller medarbejder står i spidsen for at sikre, at virksomheden er bedst muligt rustet til at realisere og gennemføre en klimaomstilling – kilo for kilo og ton for ton. Guiden samler den relevante og nødvendige viden, alle de gode råd og tips og giver dig et samlet overblik over, hvordan du kan integrere klimaet i hele forretningen. Den er samtidig et overskueligt opslagsværk, som du kan hive frem, når du skal finde de rentable og effektive virkemidler, du lige står og mangler, eller når du er på jagt efter de hurtige råd, som kan hjælpe dig med at sikre medarbejdernes engagement i klimaomstillingen. Bogen viser gennem talrige cases og eksempler fra både ind- og udland, at det faktisk er muligt, og at der allerede er mange både små og store virksomheder, som lykkes med og vækster på at tænke klimaet og CO2-reduktioner ind i deres kerneforretning. Tommy Ahlers, tidligere uddannelses- og forskningsminister, har skrevet bogens forord, og ifølge ham er Klimaklar virksomhed et rigtigt godt udgangspunkt og en inspirerende introduktion, der kan hjælpe virksomhedsledere og -ejere med at tage de første og nødvendige skridt på vejen hen imod en grønnere virksomhed og fremtid.
I "Guide til iværksætteri (Louises version)" tager stifter af IGEN og influencer Louise Bjerre dig med på sin rejse som iværksætter. Louise deler ærligt ud af de erfaringer, hun har gjort sig med sine egne virksomheder, og fortæller alt om at turde gå efter sine drømme uden at gå på kompromis. Bliv guidet til, hvordan du skaber et værdifuldt netværk, opstarter succesfulde produktioner, arbejder med bæredygtighed og opbygger en virksomhed, hvor du vækster dit CVR-nummer uden at glemme dit CPR-nummer. Louise klæder dig på til, når tankerne holder dig vågen om natten og får dig til at tvivle på dig selv. Og ikke mindst til at skabe din egen version af iværksætteri.Det her er bogen til dig …- der drømmer om at starte din egen virksomhed- der ønsker et nyt perspektiv på dét at være iværksætter- der vil have værktøjer, øvelser og gode råd til at komme i gang- der vil styrke dit mindset og selvværd- der vil opbygge et stærkt (personligt) brand- der vil tænke bæredygtighed ind i din forretning- der vil være en del af fremtidens seje og mere bevidste iværksættereLouise Bjerre, også kendt som LouLiving, er iværksætter af hjertet. Hun startede sin første forretning, da hun var 15 år gammel, og har siden iværksat succesfulde projekter i sit virke som influencer – og senere som stifter af virksomheden IGEN. Med visionen om at gøre en forskel skaber IGEN populære produkter udviklet med det formål, at de skal bruges igen og igen.Iværksættere arbejder 80 timer om ugen. De arbejder om natten, går i dyre jakkesæt og brænder kun for det store exit. Time is money, så de har ikke tid til at komme til familiefødselsdage, for DE ER IVÆRKSÆTTERE! Eller …… Lad os snakke om det igen, når du har læst bogen.
When it comes to the climate, we don't need more marketing or anxiety. We need established facts and a plan for collective action.The climate is the fundamental issue of our time, yet it seems we can barely agree on what is really going on, let alone what needs to be done. We urgently need facts, not opinions. Insights, not statistics.The Carbon Almanac is a once-in-a-lifetime collaboration between hundreds of writers, researchers, thinkers, and leaders that focuses on what we know, what has come before, and what might happen next. With thousands of data points, articles and charts explaining carbon's impact on everything in our society, from our the economy to extreme weather events, it is the definitive source for facts and the basis for a global movement to fight climate change. This book isn't what the oil companies, marketers, activists, or politicians want you to believe. This is what's really happening, right now. Our planet is in trouble, and no one concerned group, corporation, country, or hemisphere canaddress this on its own. We are in this together. And it's not too late for concerted, collective action for change.
Kan man drive her og nu-forretning – og samtidig handle langsigtet forsvarligt? Med andre ord: Er det muligt at generere SUNDE PENGE?Alle er enige om, at der skal være økonomi til fremtidens udvikling. At vi skal kunne trives og udvikle os som mennesker. Og ikke mindst at der skal være en levedygtig verden til de kommende generationer. Det kræver, at vi finder metoder til at drive forretning på en etisk, klimamæssig , social og økonomisk bæredygtig måde. Det store spørgsmål er, om vi kan bygge bro mellem alle disse dagsordener, der nok på overfladen bekæmper hinanden, men tilsammen er nøglen til vores fælles fremtid – hvis vi tør give plads til det svære, det modstridende og det usikre.Svaret i SUNDE PENGE er ja, men her gives ingen genveje og lette løsninger. Vi skal være parate til omfattende omstillinger og hårde prioriteringer. Problemerne betragtes i bogen fra et væld af vinkler, og det giver et multiperspektiv til de ledere, der står midt i en dilemmafyldt hverdag, hvor fremtidens udfordringer kræver langsigtet handling.SUNDE PENGE er en appel til virksomhedernes ledere og beslutningstagere om at forstå, hvad der er på spil nu og i årene, der kommer. Det er en opfordring til at gentænke og handle, mens der stadig er mulighed for det. Hvis vi skal gøre os håb om at møde fremtidens krav, handler det ikke om at vende alt på hovedet, men om at bruge hovedet – om at prioritere, forbinde og balancere. Bogen giver et kvalificeret bud på, hvordan det kan ske.Alexandra Krautwald driver rådgivningsvirksomheden Composing og er sideløbende medlem af advisory boards og bestyrelser samt fast foredragsholder hos Athena. "Det er en bog, der sætter mange tanker i gang – og en bog, der vækker følelser. Man lægger bogen fra sig, inspireret og opildnet til at gøre noget. Eller måske provokeret og irriteret – eller glad og lettet. Men ligegyldig er bogen aldrig. Den er engagerende og vedkommende, aktuel og fremadskuende. Den lægger op til handling uden at være docerende, udskammende eller bedrevidende."- Fra bogens forord af Steen Hildebrandt
I de byer, hvor der er et godt erhvervsklima, er der også vækst. Lokal vækst kræver, at offentlige aktører, private virksomheder og borgere med viden og ressourcer går sammen i en fælles retning.Lokal udvikling skal ledes aktivt og kompetent og i tæt samarbejde med dem, der har ressourcerne – på rådhuset, i de private virksomheder og ude hos borgerne.Bogen går tæt på løsningsmuligheder, udfordringer, faldgruber og potentialer i lokal vækstledelse. En række kommunale topledere fortæller, hvad der sker bag kulisserne og mellem de mennesker, som skaber forandringer, jobs og ny vækst.Vækst i lokalområderne er afgørende for vores fremtidige velstand!
FN’s 17 verdensmål udgør den perfekte plan for, hvordan man i fællesskab kan arbejde med klodens alvorlige problemer.Mange virksomhedsledere, politikere og forskere har allerede engageret sig i kampen for klodens overlevelse, men tiltagene virker ofte usammenhængende og tilfældige og af og til temmelig symbolske. Det er som om, det er solooptræden uden retning.Hvis erhvervslivet, politikerne og forskningsverdenen går sammen i et fælles arbejde for at løse klodens livstruende problemer, vil vi kunne efterlade en bedre verden til vores børn og børnebørn.
Vi står overfor et nødvendigt skift i ledelsestilgang - denne bog viser vejen til fremtidens ledelse. Et must-read for alle ledere...Vi er trådt ind i en digital og teknologisk transformerende tidsalder, der vil forandre måden vi arbejder, driver virksomheder og samfundet på. Bogen giver indsigt i, hvorfor ledere skal ændre ledelsestilgang, hvad de nye krav er og ikke mindst, hvordan ledere kommer derhen ved hjælp af 7 principper, der frigiver det menneskelige potentiale og opbygger en stabiliserende kerne i virksomheden. Bogen er forankret i forskning samt forfatterens mere end 20 års ledelseserfaring i store, mellemstore og mindre virksomheder. De 7 principper for fremtidens ledelse: 1. Skab et formål med mening 2. Led hele hjernen 3. Reducer frygt 4. Omdefiner succes 5. Forøg energien 6. Led til høj hastighed 7. Byg mod til at tage lederskab Om forfatteren:Tina Moe er en erfaren topleder indenfor farmabranchen, IT og den rådgivende ingeniørbranche. Lederstillinger i Novo Nordisk, NNE og ALECTIA har givet international erfaring med ledelse af medarbejdere i både USA, Japan, UK og Australien. Hun har haft ansvar for op til 750 medarbejdere og omsætning på over en milliard og har adskillige bestyrelsesposter. Tina Moe har i flere år holdt foredrag om fremtidens lederskab og coacher topledere i den nye ledelsestilgang.Omtale: Jyllandsposten august, Børsen Executive Online 15. sept. Artikler med omtale af bogen kommer i Ledernyt ultimo september, Lederweb primo oktober, HR-nyt ultimo oktoberBagside tekst:ARE YOU LEADING WITH CONTROL AND KPIs? — Your foot is on the brake THINK YOU CAN LEAN ON YOUR EXPERIENCE? — Think again DO YOU KNOW YOUR DIRECTION? — Be ready to change itThis book is a wake-up call to change your leadership for the new era. It explains why you need to change, and what will be required. Most importantly, the book is a guide on how to transform your business leadership to be successful in the future.We have entered an era of massive digital and technological transformation. It will significantly change the way we work, run businesses and the way society works. Understanding how to lead the human capacity and the technological potential in this context will be the new competitive edges. You get a clear priority and seven steps for leading an organization and yourself in fast-changing, uncertain times. They will release the capacity, creativity and courage needed to bring the organization successfully forward at high speed. This is a handbook based on research and the author’s 20+ years of extensive business management experience from international companies Novo Nordisk, NNE and ALECTIA, from startups and board of directors’ positions.
Offentlig-private partnerskaber er en effektiv samarbejdsform, der ikke blot skaber værdi for borgere og erhvervsliv, men som også bidrager til at løse nogle af klodens problemer. Det er ikke uden grund, at FN’s verdensmål nummer 17 hedder ”Styrk det globale partnerskab”.I offentlig-private partnerskaber arbejder aktører i den offentlige sektor forpligtende sammen med den private sektor – det kan både være virksomheder, foreninger og ngo’er – om at skabe fælles værdi og resultater. Alle involverede parter deler såvel risici som gevinster. Partnerskabsmodellen er udbredt, og interessen for den vokser. Bogen præsenterer den teori, der eksisterer om emnet, og gør rede for de forskellige typer af partnerskaber, der findes, samt deres fordele og ulemper.Aktuelle cases viser, hvordan partnerskabsprocesser fungerer i praksis. Og bogen giver anvisninger på, hvordan partnerskaber kan struktureres, styres og ledes og baner vejen for løsninger på vanskelige problemer.
Addressing common questions and misconceptions about the cost of sustainability, Making Sustainability Profitable takes you through the five core principles of the Impact Blueprint that will boost your company's sustainability credentials and profitability.
A radical vision for a better future: an economy that works for us, rather than the other way around.As this major German bestseller reports, our world is at a tipping point, and we feel it every day. Costs are rising, the gap between the rich and poor is increasing, natural resources are depleted, and the effects of climate change are starting to take hold. We are under increasing social and environmental stress. But, as leading economist Maja Göpel argues here, there is another path forward.She invites us to imagine what we want our future to look like, and offers solutions that will help us to get there. It's time to question our principles, set new goals, and re-evaluate our priorities. Time to rethink our world and find new ways of living that don't drain our planet any further. We need a fair distribution of wealth, and a way to reconcile the social with the ecological. We need to work smarter, not harder.Critical, yet full of encouragement, Maja Göpel chooses surprising and enlightening examples to illustrate how we can leave behind our familiar ways of living to achieve a better future.
Som repræsentanter fra en generation, der er født på kanten af det nye årtusinde, og som kommer til at leve gennem de nuværende økologiske, sociale og velfærdskriser mange årtier frem, vil vi gerne sige det helt klart:De steder, vi kommer til at lægge vores fremtidige arbejdskraft, bliver ikke hos dem, der langsomt bruger verden op, men hos dem, der genopbygger den.Derfor er denne håndbog dedikeret til fremtidens virksomheder.
The world desperately needs new ideas to meet the challenges we face; climate, war, food, water, and other global crises. Our society needs ideas to solve social injustice and cultural clashes. We all need ideas to prosper in life and get the most out of it.It turns out that most of us are unfit to em- brace ideas from beyond, because of our exist- ing thoughts, feelings and beliefs. Without new ideas, we cannot make new choices and take new action. Fortunately, it is all learned patterns that can be changed. If we grow, our ideas will grow too.The Experiment Beyond Framework presented in this book combines human transformation and idea development to a magical experience of cre- ating from the source of life. It will inspire you to leave the known and allow you to unfold the potential beyond expectation and imagination. In easy, fun and rewarding ways. Enjoy.
Vores verden har desperat brug for nye idéer til at løse de mange udfordringer, vi står over for; klima, mad, vand, sikkerhed og andre globale kriser. Vores samfund har brug for idéer til at skabe social retfærdighed og fremme kulturel integration. Vi har alle brug for idéer til at trives i livet og få mest muligt ud af det. Desværre har vi svært ved at modtage og god- tage radikalt anderledes idéer, der udfordrer vores viden, følelser og overbevisninger. Det er ærgerligt, for uden disse idéer kan vi ikke træffe nye valg og gøre tingene anderledes. Heldigvis er denne afvisende adfærd mod idéer baseret på indlærte mønstre, der kan ændres. Vokser vi, vokser vores idéer også. Denne bog introducerer Experiment Beyond Framework. Det er tankesættet, metodesam- lingen og praktikken, som kombinerer menne- skelig transformation og idéudvikling. Bogen vil udfordre dig til at forlade det kendte og i stedet udfolde potentialet på den anden side af forventning og fantasi. På en nem, sjov og belønnende måde. Nyd det hele.
Har du nogensinde spekuleret på, om du kan få det hele? At gå efter en ledende stilling vil være en rejse fuld af op- og nedture, og du vil jævnligt være ude af din komfortzone og skulle træffe svære beslutninger. Når du er usikker og tvivler på, hvad du skal gøre nu, kan denne bog være din hjælpende hånd. Den giver dig indsigt i, hvad du realistisk kan forvente, og diskuterer de komplekse valg, du skal træffe, når du klatrer op ad karrierestigen.Denne bog fortæller, hvordan fem kvindelige administrerende direktører har gjort det. Det giver indsigt i deres virkelige liv. Ved at dele de typisk ufortalte historier håber de at bryde tabuer.På trods af alle deres forskelligheder har de haft lignende udfordringer i deres professionelle og private liv. Og det er her, du skal blive ved med at læse. De er her for at fortælle dig, at du ikke er alene, og for at forberede dig til at møde nogle af de samme kampe, som de har stået over for.Uanset om du lige er begyndt på din arbejdslivsrejse, sidder lidt fast på din nuværende karrierevej, eller bare har brug for et grin med en ligesindet, vil denne bog tjene som en mentor og en ven.Denne bog er din følgesvend og vil være relevant under alle trin i dit arbejdsliv.Flere kvinder kan påtage sig en rolle som CEO!
Un libro álbum es una obra que combina elementos visuales y textuales de manera integral para contar una historia. Los paratextos, que incluyen elementos como la portada, contraportada, prólogo, epílogo, entre otros, rodean y complementan la narrativa principal. Estos elementos pueden ser utilizados como herramientas didácticas en estudiantes de Educación General Básica (EGB) para ofrecer diversos beneficios:Estímulo visual y cognitivo: Los libros álbum, al integrar imágenes y texto, estimulan tanto la imaginación como el pensamiento crítico de los estudiantes.Desarrollo del lenguaje: Facilitan el desarrollo del lenguaje al combinar palabras e imágenes, promoviendo la comprensión del vocabulario y la construcción de significado.Fomento de la creatividad: Los elementos visuales y textuales permiten a los estudiantes expresar su creatividad e interpretar la historia de diversas maneras.Promoción de habilidades de lectura: Los paratextos, como la portada y el prólogo, sirven como puntos de entrada que pueden despertar el interés del estudiante, motivándolos a leer la obra principal.
L'argent ne fait pas le bonheur mais il y contribue fortement ! Par l'entremise d'un amis expert en cyber-piratage, le père Simon DE MONTROY s'introduit via divers comptes pour la plupart situé au Vatican et en Suisse, il détourne part plusieurs ponts web la bagatelle d'une somme avoisinant les soixante quinze milliards d'euros. Malgré toutes les précautions prises, la MAFIA intercepte de complice du père DE MONTROY et le tuent sans récupéré pour autant les sommes détournés. Financement du terrorisme Les activités terroristes prennent diverses formes, depuis des actes isolés jusqüà des activités planifiées de groupes organisés. Les formes de financement varient donc en conséquence. Le financement va du financement d¿actes terroristes en tant que tels jusqüà un soutien à un réseau criminel. Les organisations terroristes ont besoin de fonds conséquents, tant pour mener à bien des attentats terroristes qüà d¿autres fins, par exemple assurer le fonctionnement de l¿organisation, financer ses besoins techniques de base ou encore couvrir les dépenses liées à la diffusion des idéologies qui les animent.
¿ À travers ses poèmes de dénonciation et d¿appel à la résolution du problème palestinien, Mohamed Laïd ATHMANI ponctue tous les moments forts de toute une année d¿ « Intifadha » : de décembre 1987 à décembre 1988, encouragé par la parution de ses premiers poèmes défendant la noble cause palestinienne dans « Révolution Africaine » dont il tient à remercier vivement les journalistes. Son recueil de poèmes se termine par une nouvelle d¿anticipation :« LES LANCEURS DE PIERRES ».« Quand, pour la première fois, dans l¿Histoire, des enfants d¿Honneur combattent l¿oppresseur de leur Patrie avec des pierres devant les yeux ahuris du monde entier, comment, en tant qüHumain, ne pas partager leur cause et leur offrir, et mon âme, et mon c¿ur ? » dit, Mohamed Laïd ATHMANI, qui dit aussi, pris dans son vertige : « LA PALESTINE C¿EST MOI ! »
Ce recueil de poèmes exprime avec poésie et sincérité l'amour et la beauté des fleurs. Chaque poème reflète les émotions intenses et profondes que l'auteur ressent pour l'être aimé, comparant l'amour à une fleur épanouie, à un parfum enivrant, à une mélodie enchanteresse. Ce bouquet de mots offre un hymne à l'amour et nous transporte dans un univers où les fleurs symbolisent la pureté, la douceur et la tendresse. À travers chaque métaphore, l'auteur nous invite à vivre et à apprécier pleinement la magie de l'amour et la beauté des fleurs.
L'activité humaine est responsable pour mois de 5 % du changement climatique, le reste vient du Soleil et du noyaux terrestre. Croire que nous pouvons changé quelque chose avec nos réunion sur l'environnement n'est tout simplement que pure utopie ! Avec un taux de sel plus faible dans les eaux de mer, les courant océaniques changent entraînant inéluctablement une baisse des températures de l'hémisphère nord. Cela pourrait durée à peine un centaine d'année si de son côté le Soleil ne venait pas jouer les troubles fête en se refroidissant lui aussi !
"L'ANGOISSE DANS L¿¿UF" est le premier recueil de nouvelles de l'auteur Mohamed Laïd ATHMANI. Recueil édité par le Ministère de la Culture Algérien. Toutes les nouvelles de ce premier recueil de Mohamed Laïd ATHMANI, une dizaine, ont paru dans les journaux algériens :« HORIZONS DE L¿Édition », « Nouvelles de L¿Est », « Parcours Maghrébins », « Variétés MAGAZINE » tout au long des années : 1988/1992. L'ensemble des nouvelles traitent du mal-être et des appréhensions qui prédominent chez tout être humain. "L'angoisse dans l¿¿uf" est une véritable nouvelle à thèse. Le monde parallèle est le thème principal de la majorité des récits.« C¿est en aimant mon prochain que j¿ai fini par aimer les mots », dit MOHAMED LAÏD ATHMANI. Pour Mohamed Laïd ATHMANI, toujours militant, la nouvelle est devenue aussi un moyen de dénonciation, autant que la poésie.
Le 19 Janvier 1974 naquis à Ajaccio le jeune Marc TINOTO, en Décembre 1975 la famille qui se compose d'une fille Maria, âgées de quinze ans, de Marc et des leur parents sont mutés à Nancy en Meurthe et Moselle, le couple exercent la profession d'enseignant, l'époux prends la direction de l'école Charlemagne à Nancy et l'épouse instituteur dans la même école primaire d'application. Le huit février 1978 le couple s¿apprêtent à passé une bonne soirée avec leur deux enfants quand trois individus frappent à la porte, l'époux ouvre et le trio font alors irruption dans l¿appartement, assassinent le mari, violent et tués la mère et la jeune fille et cela sous les yeux de l'enfant de quatre qu'ils laissent en vie. L'enfant sera placé dans un foyer avant d'être confié à un couple sans enfant et très pieux à Colmar en Alsace. Il sera enfant de ch¿ur puis à seize ans entre au séminaire de Strasbourg ayant comme objectif de devenir prêtre. Le 19 Janvier 1998 soit presque vingt ans après l'assassinat de ces parents, il est ordonné prêtre à Reims et portera le nom de Marc ANTONYO. Ne voulant pas être en charge pour l'église il s'engage dans la police ou il gravit un à un tout toutes les étapes.
Régulièrement au cours de sont histoire, le champs magnétique de la terre change, tout les deux cent milles à trois cents milles ans. Le dernier changement date d'un peu plus de sept cent milles ans et serait à l'origine de l'extinction de l'homme de Néandertal. Nous serions donc en retard de plus de quatre cent milles ans sur le changement des pôles magnétique. Mais qu'on se rassure, les scientifiques sont unanimes, le changement est en cours et pourrait même se faire brutalement.
Faire pousser des plantes dans l'espace, c'est possible Dernière mise à jour : 11 oct. 2023la première plante à fleurir dans l'espace a été Arabidopsis thalianaen 1982. Cette expérience historique a été réalisée à bord de lastation spatiale soviétique Salyut-7. Arabidopsis thaliana, égalementconnue sous le nom de moutarde des murs, est considérée commele modèle idéal pour la biologie végétale en raison de sa petitetaille, de son cycle de vie court et de sa facilité de culture enlaboratoire.L'étude menée à bord de Salyut-7 a été significative car elle adémontré que cette plante pouvait se développer et produire desgraines viables en impesanteur, bien que leur morphologie ait étélégèrement altérée. Cela a ouvert la voie à de futures expériencesde culture de plantes dans l'espace, permettant aux scientifiques demieux comprendre comment les plantes réagissent à l'environnement spatial et d'envisager des solutions pour cultiverdes aliments dans des conditions extraterrestres lors de futuresmissions spatiales.PARTIE 2 : Un peu d'histoire Willy Ley (1906-1969) était un écrivain et scientifique allemand,principalement connu pour ses travaux dans le domaine de l'astronautique.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.