Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Filter
Filter
Bogtype
  • (1.000+)
  • (279)
  • (28)
Format
  • (918)
  • (291)
  • (231)
  • (110)
  • (67)
  • (51)
  • (27)
  • (7)
  • (1)
Vis mere
Sprog
  • (1.000+)
  • (99)
  • (1)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (40)
  • (52)
  • (52)
  • (52)
  • (52)
Serie
  • (30)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Tag
  • (152)
  • (140)
  • (108)
  • (107)
  • (52)
  • (50)
  • (49)
  • (48)
  • (45)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - - Sådan bekæmper vi pseudoarbejde i organisationer 
    af Dennis Nørmark
    188,95 kr.

    Vores arbejde drukner i målinger, rapporteringer, møder, kontrol, dokumentationskrav og velmente, men overflødige initiativer, omstruktureringer og projekter. Alt sammen pseudoarbejde, der lægges oveni det rigtige arbejde og ikke efterlader sig noget værdifuldt.I Tilbage til arbejdet tager antropolog Dennis Nørmark tråden op fra bogen Pseudoarbejde, som han i 2018 skrev sammen med filosof Anders Fogh Jensen, og som satte ord på mange danskeres frustrationer over et arbejdsliv tiltagende tømt for mening.Hvor den første bog diagnosticerede problemet, ser Tilbage til arbejdet på, hvad man konkret kan gøre som medarbejder og leder for at spotte og eliminere det overflødige arbejde og bremse det, inden det stjæler mere af vores tid. Bogen viser, at det ikke er nogen naturlov, at vores organisationer bliver mere komplicerede; det kan ændres ved nye måder at lede og organisere sig på. Med simple adfærdsændringer kan vi forhindre pseudoarbejde i at opstå igen, så vi for alvor kan komme tilbage til at lave det, som skaber værdi.

  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    158,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere.Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt.Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Munster
    116,95 - 222,95 kr.

    Mennesker i den virkelige verden opfører sig nemlig ikke som de mennesker, vi bygger vores alle vore sædvanlige strategier til. Morten Münster omsætter de seneste 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i fire trin – en helt konkret håndsrækning til alle ledere og medarbejdere, som leder efter alternativer til de gængse virkemidler.

  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Munster
    145,95 - 199,00 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    148,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven     7 gode vaner findes også som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog.   Oversætter: Annette Rosenberg

  • af Dan Hammer & Mads Davidsen
    246,95 kr.

    Ny bog giver danske 'mandagstrænere og -direktører' ny og tung ammunition til diskussionerne om, hvorfor mange fodboldklubber har svært ved kontinuerligt at levere gode resultater – både på banen og i årsrapporterne.Det sker, når den tidligere tekniske direktør i Shanghai SIPG FC, Mads Davidsen, og den tidligere administrerende direktør i F.C. København, Dan Hammer, giver deres bud på, hvordan fodboldklubber kan udfolde deres fulde potentiale - både på banen og som forretning.Fodbolden er martret af et ekstremt fokus på kortsigtede resultater og emotionelle beslutninger. I kampen for at blive bedst, eller undgå at blive sidst, underminerer klubberne forudsætningerne for at blive bedre.Bogen viser en anden og mere langtidsholdbar måde at lede fodboldklubber på. En måde, der tager udgangspunkt i en dyb respekt for spillets og branchens kompleksitet, en klubs grundlæggende værdiskabelse samt dens behov for at være unik. Og ikke mindst en måde, hvor klubbens forretningsstrategi og fodboldstrategi spiller hinanden gode.Forfatterne har på egne kroppe og sjæle udstået det enorme pres, der følger med at være ansvarlig for en højt profileret klubs både sportslige og økonomiske resultater, og det er primært erfaringerne fra denne kontante mesterlære, der danner grundlag for bogens påstande, konklusioner og anbefalinger.Mads Davidsen:'I mange klubber verden over er det ikke hverdag at opbygge og implementere en detaljeret fodboldstrategi samt konkurrere ud fra den. Disse klubber skifter i stedet træner eller køber nye spillere, når de møder modstand. Derfor har fodbold fortsat et kæmpe udviklingspotentiale, da spillet misforstås og forsimples i analysen. Sagt mere jordnært: Der bruges for megen energi på at forklare den enkelte kamps udfald frem for at forstå og påvirke den spillestilsmæssige udvikling i retning af den langsigtede fodboldstrategi'.Dan Hammer:'Selv om fodbold er så uendeligt meget mere end forretning, er den på højeste niveau også altid forretning. Sådan har det været i mange årtier nu, men alligevel tvivler jeg på, at der findes en branche, der er bedre belyst og ringere forstået end fodbold. Forhåbentlig kan vores bog bringe relationen i bedre balance.'Hvor svært kan det være? vil forhåbentlig bidrage til en mere strategisk bevidst fodboldbranche og et mere underholdende fodboldunivers med debatter, der stikker dybere end umiddelbare udsagn om enkeltstående dommerkendelser, tilfældige spilsituationer og trænerfyringer.

  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    230,95 kr.

    Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

  • - Sådan bygger du software uden at programmere
    af Jacob Bøtter
    313,95 kr.

    NO-CODE er for dig, der er ekspert i alt andet end kode. Du mestrer måske Excel, men ønsker at gøre en større digital forskel. Bogen introducerer dig til 25 måder at bygge software eller automatisere arbejdsgange uden at skrive en eneste linje kode.

  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 232,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

  • af Sarah Steinitz
    167,95 - 230,95 kr.

    Hvorfor er der ikke flere kvinder i toppen af et af verdens mest ligestillede samfund?Sarah Steinitz, ekspert i magt og magtfordeling, giver i denne bog spørgsmålet videre til fire af Danmarks mest indflydelsesrige kvinder. Fire kvinder, der fra hver sit udsigtspunkt på toppen af samfundspyramiden taler med stor vægt og erfaring i bagagen. Merete Eldrup, bestyrelsesformand for bl.a. Nykredit og Københavns Universitet. Lizette Risgaard, formand for Fagbevægelsens Hovedorganisation og forhandlingsleder for 1,4 millioner danske lønmodtagere. Karen Hækkerup, tidligere minister og direktør i Landbrug og Fødevarer, nu generalsekretær i Unicef. Mai-Britt Poulsen, managing director, senior partner og global chief of staff i et af verdens største konsulenthuse, Boston Consulting Group.De fire magtfulde kvinder mødtes i sommeren 2020 for at tale om deres karriereveje. Om valg og fravalg i livet, forestillinger og fordomme, oplevelser og overvejelser. Og om hvordan fremtiden kan komme til at se ud for kvinder, der har talent og knokler for at gøre karriere.Den indsigtsfulde og inspirerende samtale, der kom ud af møderne, kan du opleve i bogen her. Hvad enten du er ung kvinde i starten af din karriere, ældre mand på toppen af din karriere eller et sted midtimellem, kan du tage bogens pointer med dig. 

  • af Henrik Holt Larsen, Jens Overgaard Nielsen & Bente Øhrstrøm
    345,95 - 355,95 kr.

    Bogen tegner et landkort over HRM - som forskningsområde og praksisfelt. Bogen kommer igennem hovedtemaerne inden for HRM, såsom tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling af mennesker i en virksomhed.Bogen sætter desuden fokus på HRM som strategisk ledelsesdisciplin. Derfor er de centrale HRM-begreber og processer sat ind i en organisatorisk sammenhæng, herunder de påvirkninger som virksomheden får fra - og selv udsender til - det omliggende samfund.HRM er som strategisk ledelsesdisciplin kommet i centrum i både private og offentlige virksomheder. Det ses især i viden intensive virksomheder og skyldes i høj grad, at menneskelige ressourcer kan give stor konkurrencekraft og sikre produktivitet og kvalitet i de ydelser, som virksomheden leverer. Virksomheden er meget sårbar, hvis den ikke har de rette ressourcer, og disse udgør ofte den største andel af de samlede omkostninger.

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    231,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

  • af Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & Andreas Kærgård
    411,95 kr.

    Ledelse i praksis er specielt udarbejdet til brug ved undervisningen i faget Ledelse i praksis ved Akademiuddannelsen i Ledelse. Ledelse i praksis er i overensstemmelse med fagplan og lærervejledning for faget Ledelse i praksis. Bogen er også særdeles velegnet i forbindelse med undervisningen ved den nye Akademiuddannelse for ledere og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet ledelse indgår.Ved udarbejdelse af Ledelse i praksis har forfatterne tilstræbt at realisere dette koncept:* Højt fagligt niveau (KVU)* Praktiske eksempler fra danske virksomheder* Læsevenligt sprog* Motiverende layoutLedelse i praksis er disponeret i følgende kapitler: Teori og praksis, den personlige leder, ledelse og videnledelse, ledelsesværktøjer, læring og udvikling, konflikthåndtering, ledelsesmæssig kommunikation, kommunikationsværktøjer, præsentationsteknikker og projektarbejde.I bogens enkelte kapitler er der indarbejdet et antal reflektionsopgaver. Reflektionsopgaverne er placeret på strategisk rigtige steder i kapitlets forløb.

  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    188,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

  • - 69 digitale muligheder du kan bruge i dag – og implementere i morgen.
    af Jacob Bøtter & Stine Mølgaard
    74,00 - 138,95 kr.

    Store og små virksomheder, organisationer går glip af de mange digitale muligheder der er nemme at høste. Det er typisk fordi de er låst af deres nuværende setup og ikke er gode nok til at tænke fremad. Man taler meget om nye teknologier, kunstig intelligens, kryptovaluta som bitcions osv. men overser de oplage muligheder der kan gøre gavn nu og mærkes på bundlinjen.Bogen Fuck it, Ship it indeholder 69 eksempler på hvordan digitaliseringen kan gøre dit arbejde og din virksomhed endnu bedre. Eksemplerne kan tages I brug med det same og kræver en minimal investering. Så glem lige kryptovaluta og AI og start med de lavthængende frugter. Når disse er tænkt igennem, så er det naturligvis videre til næste step men det kræver lidt tungere investeringer.

  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    270,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere. 

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    410,95 kr.

    -

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    238,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    189,95 - 191,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

  • - Danmarks bedste børshandlere afslører deres strategier
    af Erik Bork & Christian Kongsted
    138,95 - 192,95 kr.

    En aften i maj 2013 går 38-årige Flemming Kozok aggressivt ind i to amerikanske aktier. I løbet af få timer køber og sælger han titusindvis af værdipapirer. Da handelsdagen er omme, har han tjent 4,6 millioner kroner. En formiddag i midten af april 2015 shorter 45-årige Tom Hougaard det tyske DAX-indeks med voldsom gearing. Da han tjekker sin telefon i IC 3-toget fra Jylland få dage senere, er han oppe med 3,3 millioner kroner. I fem personlige interviews løfter Danmarks bedste private daytradere sløret for, hvordan de er i stand til at vinde over børsmarkedet, både når kurserne stiger, og når de falder. Samtidig går bogen bag om det barske liv som trader, og hvad der kræves for at holde hovedet koldt, når store beslutninger skal tages på et splitsekund. Det handler ikke om at knække tørre regnskaber eller læse tykke årsrapporter, men derimod om at forstå og forudsige kursgrafernes bevægelser. En evne alle i princippet kan lære sig.

  • - Til alle; som vil inspirere andre og blive inspireret
    af Simon Sinek
    231,95 kr.

    Simon Sineks internationale bestseller START WITH WHY på dansk. En nyklassiker i managementlitteraturen.Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative; banebrydende og succesfulde end andre? Og hvordan kan det være; at de er i stand til at gentage succesen igen og igen?Fordi i business drejer det sig ikke om; HVAD du gør – det vigtige er; HVORFOR du gør det.Steve Jobs; brødrene Wright og Martin Luther King havde én ting til fælles: De var drevet af deres HVORFOR.Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til ledelsesfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.

  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    270,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

  • - Fortællingen om Novo
    af Hanne Sindbæk
    268,95 kr.

    Novo Nordisk er Skandinaviens mest værdifulde selskab; mere værdifuldt end A.P. Møller – Mærsk, Carlsberg, Danske Bank, Lundbeck, Vestas og Coloplast – tilsammen! Novo Nordisk har sammen med søsterselskabet Novozymes gjort hovedaktionæren, Novo Nordisk Fonden, til en af verdens mest velhavende fonde med en formue under forvaltning på omkring 350 milliarder kroner. Alligevel er historien om denne helt ekstraordinære danske virksomhed aldrig skrevet. Før nu. De renfærdige er en uafhængig fortælling om de mennesker, begivenheder og produkter, der skabte Novo Nordisk. Fra den spæde start i 1923, da nobelpristageren August Krogh kom hjem fra Canada med opskriften på det nye mirakelmiddel insulin over brødrene Pedersens start af en konkurrerende virksomhed, Novo, og de to selskabers rivaliseren gennem 64 år indtil fusionen i 1989. Det er en beretning om, hvordan Mads Øvlisen byggede bro fra den familieejede til den børsnoterede virksomhed, så de humanistiske værdier kom tørskoede over, samt hvordan Lars Rebien globaliserede virksomheden, mangedoblede dens værdi og blev udnævnt til verdens bedste CEO af det estimerede Harvard Business Review. Og det er en fortælling om den stræben efter renfærdighed, der løber som et uudsletteligt spor i virksomhedens dna. Bogen bygger på omfattende research samt interview med alle bogens nulevende hovedpersoner og en lang række nøglepersoner i og omkring virksomheden. Hanne Sindbæk (f. 1962), journalist, forfatter og foredragsholder. Har siden 1998 fokuseret på at beskrive dansk erhvervslivs top indefra – i interviews, portrætartikler, bøger og foredrag. Hun har især skrevet for Berlingske Nyhedsmagasin og Berlingske Tidende og er forfatter til bogen om Saxo Bank, Tyren, Bjørnen og Banken (2009), Comeback Kid (om Anders Samuelsen) (2013) og Vi kan ikke sidde her til juleaften. Historien om Herman Salling og Dansk Supermarked (2015). Medforfatter til Kammerherrens nye klæder. Frits Schur. Manden og myterne (2012).

  • - Genopfind din virksomhed og dit lederskab - mens det stadig går godt
    af Mikael Trolle & Jim Hagemann Snabe
    231,95 kr.

    Hvad har Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og amerikansk fodbold med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i dreams & details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man en virksomhed, mens det stadig går godt?” Her får du fortællingen om, hvordan nye teknologier konstant ændrer forudsætningerne for succes og derfor gør det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed og ikke mindst sit lederskab til de nye betingelser. I en tid præget af frygt for, at maskiner og kunstig intelligens gør mennesker overflødige, har vi mere en nogensinde brug for at udfolde det menneskelige potentiale og derigennem skabe nye muligheder for virksomhedens vækst og overlevelse. Og her kan vi som ledere lære af sporten, kunsten og videnskaben, siger forfatterne, Jim Hagemann Snabe og Mikael Trolle. Bogen er også fortællingen om forfatternes mangeårige praktiske erfaringer med ledelse, som de giver videre med konkrete anvisninger til hvordan man arbejder med at genopfinde sin virksomhed og sit lederskab. Jim Hagemann Snabe er bestyrelsesformand i Mærsk og tidligere co-CEO for den tyske softwaregigant SAP, som han var med til at genopfinde. Mikael Trolle, sportsdirektør i Volleyball Danmark, er en af Danmarks mest succesfulde trænere og har i mange år inspireret erhvervslivet med sin viden om, hvad der får mennesker til at præstere bedre. Det er tid til dreams & details. Det er tid til sæsonskifte for lederskabet.

  • af Frederic Laloux
    262,95 kr.

    Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.

  •  
    485,95 kr.

    International markedsføring, 5. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelserne og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, akademiøkonom/merkonom. HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring indgår i uddannelsesforløbet. Ved udarbejdelsen af denne nye udgave er der sket en opdatering i overensstemmelse med de nyeste udviklingstendenser i markedsføringsteorierne. I bogen er der indarbejdet en række nye teorier og modeller - ligesom nogle områder er opdateret, f.eks. kommunikation og anvendelse af sociale medier. Undervisningsmaterialet omfatter: Lærebog Cases og opgaver (udkommer januar 2016) E-læringsmateriale på bogens website.

  • - Guide til mental styrke i sport, kunst og erhvervsliv
    af Kristoffer Henriksen & Jakob Hansen
    229,95 - 260,95 kr.

    Kender du fornemmelsen af, at nervøsitet, tvivl og bekymringer presser sig på,når du skal præstere optimalt under pres? Hvis du er passioneret og ambitiøs, kender du til at skulle præstere under pres. Med ambition og passion følger dog også tvivl om, hvorvidt man er klar nok, frygt for at mislykkes og bekymring over konsekvenserne, hvis forventningerne ikke indfries. Disse følelser er helt naturlige, når du står overfor vigtige opgaver. De er ikke i sig selv et problem, men kan blive problematiske, hvis du handler på dem. Du skal lære at acceptere følelserne som naturlige følgesvende i stedet for at kæmpe imod dem. Det vigtige er, hvad du gør, og ikke hvordan du føler, mens du handler. Som sportspsykologiske konsulenter i Team Danmark igennem mange år har bogens forfattere stået ved siden af nogle af verdens bedste atleter under EM, VM og OL, og hjulpet dem til at levere toppræstationer, når presset harværet allerstørst. Med udgangspunkt i ACT (Acceptance Commitment Therapy) og mindfulness tager forfatterne et kontroversielt afsæt i forhold til, hvad der skal til for at præstere under pres. De afliver mange af de myter, derhersker omkring “mentalt stærke performere”, for eksempel at de altid føler selvtillid, aldrig er nervøse og altid ser muligheder frem for begrænsninger. Du bliver med cases og øvelser guidet til at udvikle mental styrke til at præstere under pres gennem fire konkrete trin. Bogen henvender sig til alle, der forventes at levere præstationer på højeste niveau: supermotionister, eliteatleter, musikere, skuespillere, sangere, erhvervsledere, sælgere og studerende. Og ikke at forglemme: deres trænere, mentorer og undervisere.

  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    231,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    308,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • - Løsningen på effektivitetsparadokset
    af Niklas Modig & Par Ahlstrom
    238,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.