Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Münster
    117,95 - 247,95 kr.

    Mennesker i den virkelige verden opfører sig nemlig ikke som de mennesker, vi bygger vores alle vore sædvanlige strategier til. Morten Münster omsætter de seneste 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i fire trin – en helt konkret håndsrækning til alle ledere og medarbejdere, som leder efter alternativer til de gængse virkemidler.

  • af Sun Tzu
    153,95 - 167,95 kr.

  • - Når teamet er chef
    af Mette Aagaard
    313,94 kr.

    Hvis vi piller hierarkiet ud af organisationen, som den dominerende styringsmodel, hvad skal vi så sætte i stedet? Hvordan styrer vi retning, ressourcer og resultater? Hvordan undgår vi, at uformelle hierarkier overtager, hvor de formelle hierarkier nedlægges? Og hvordan slipper vi for, at handling drukner i uendelige møder og drøftelser? Disse spørgsmål giver Medledelse – Når teamet er chef praksisnære bud på. Medledelse er en afprøvet ledelsesmodel, som nu også har fundet vej til danske arbejdspladser. Medledelse justerer det traditionelle personhierarki og giver teams, samlet om en fælles opgave, langt mere ansvar over for de borgere eller kunder, de vil gøre en forskel for. Det er et bud på et alternativ til det traditionelle, som er radikal nok til at gøre en forskel, men ikke så radikal, at det ikke kan lade sig gøre i praksis. Medledelse – Når teamet er chef er skrevet til dig, der er bekymret for, om nutidens organisationer kan løse fremtidens opgaver – og ønsker inspiration til noget, der kan fungere i praksis. Bogen gennemgår seks principper for medledelse. Den præsenterer erfaringer og vidnesbyrd fra danske arbejdspladser samt en værktøjskasse med hjælp til at komme i gang. Den gør det konkret og vejledende, sådan at de, der gerne vil handle frem for at tale, kan komme til og i gang. Medledelsesrådgiver Mette Aagaard har skrevet bogen, fordi hun har noget på hjerte: ”Vi skylder os selv og kommende generationer at finde andre og mere langtidsholdbare forslag til, hvordan vi indretter organisationer og arbejdsliv. Meget i vores systemer i dag er hverken godt for mennesker, økonomi eller planeten. Jeg har – som følge af min livslange søgen og stræben efter en bedre model – et konkret bud på, hvordan man kan komme i gang.”

  • af James Clear
    137,95 - 392,95 kr.

    New York Times-bestseller, der har solgt over 1 mio. eks.Tilbyder redskaber og lette strategier til at ændre dårlige vanerJames Clear er en af verdens førende eksperter inden for opbygning af vaner, og han giver i denne bog praktiske strategier, der lærer dig nøjagtigt, hvordan man danner gode vaner, bryder med de dårlige og lærer at mestre de små ændringer, der fører til store resultater.Bogens hovedpointe er, at vaner bedst ændres i meget små skridt – ved at lede efter en lillebitte forbedring i alt, hvad man gør, i stedet for “alt eller intet”-løsninger. Efterhånden som handlingen gentages, vokser vanen sig stærkere og slår rod. Hver gang du gentager en vane, styrker du nemlig det neurale kredsløb, der associeres med denne vane, og derfor er gentagelse noget af det vigtigste i forhold til at automatisere vaner.Andre gode pointer fra bogen:Lav en implementeringsstrategi: Hvornår vil du præcis gøre hvad og hvor?Vi bliver ændret af den verden, der omgiver os: Man kan indrette sig til gode vaner (gem chokoladen! Sæt løbeskoene frem! Læg telefonen ind i et andet rum!)Fokuser på at skabe systemer. Fix dit input, og dit output løser sig selv: Formålet med at sætte mål er at vinde spillet – formålet med at opbygge systemer er at blive ved med at spille.Byg ovenpå allerede eksisterende vaner: 'Efter NUVÆRENDE VANE vil jeg NY VANE'James Clear er forfatter, oplægsholder og konsulent med fokus på vaner og udvikling. Hans arbejde har bl.a. kunnet ses i New York Times, Time Magazine og CBS’ This Morning. Hans hjemmeside, jamesclear.com, har hver måned millioner af besøg, og over 100.000 abonnerer på hans populære nyhedsbrev.Bogen udgives i samarbejde med WElearn A/S, og bogens forord er skrevet af Henrik Dresbøll, forfatter bag bogen Få det til at ske.

  • - På jagt efter indflydelse og det menneskelige i arbejdslivet
    af Malene Friis Andersen
    197,95 - 227,95 kr.

    Tænk, hvis vi skabte arbejdspladser med rum til at være mennesker. Til at trække vejret, frem for at hive efter det. Hvor mening var noget, der var, frem for noget, vi fandt på. Hvor vi turde løsne grebet. Det kunne være så godt...DET KUNNE VÆRE SÅ GODT er et opråb på vegne af alle de medarbejdere og ledere, der hver dag oplever, at indflydelsen og meningen i arbejdet forsvinder. Forskningen taler ellers sit tydelige sprog:Når vi har indflydelse, trives vi bedre, vi løser opgaverne bedre, vi oplever at høre til, og vi får en positiv selvforståelse. What’s not to like?Virkeligheden er bare en anden ude på arbejdspladserne: Indflydelsen og mennesket bliver udhulet stykke for stykke og erstattes af målstyring, standardisering, frygt og kontrol. Det nedslående resultat er stress, resignation og rekordstor personaleomsætning. Mange steder kæmper de ansatte en brav kamp for at generobre noget af den tabte indflydelse. Men hvor længe orker de at blive ved? Hvor længe orker du?Den gode nyhed er, at det ikke behøver at være sådan. Og måske er det mere ligetil, end vi tror, at skabe de nødvendige forandringer, før det er for sent.DET KUNNE VÆRE SÅ GODT er en seriøs, humoristisk, håbefuld og nytænkende bog om et arbejdsliv, der er kørt af sporet. Den indeholder øvelser til refleksion, samtale og handlinger – til ledere, medarbejdere, HR-ansatte, tillidsrepræsentanter og til alle dem, der ønsker nybrud frem for nedbrud i arbejdslivet.

  • - en praktisk og videnskabelig funderet guide til storytelling
    af Nina Vinther Andersen
    287,95 kr.

    Nina Vinther Andersen trækker på årtiers videnskabelig forskning i adfærdsøkonomi, neurovidenskab, psykologi, journalistisk metode og den amerikanske tradition for storytelling, når hun i bogen her giver dig den overraskende sandhed bag kunsten at blive en taler, folk lytter til.Hvad enten du står på en talerstol (eller en ølkasse), leder et møde, præsenterer et tilbud, pitcher for investorer, forsvarer din afhandling eller underviser online, fortæller bogen dig, hvordan du med små virkemidler kan skabe en stor og positiv effekt.Med bogen får du et robust grundlag for, hvad der virker og ikke virker, når du tager ordet. Du bliver indført i processen bag fortælleteknik, visuelle virkemidler og et overbevisende kropssprog. Den er spækket med lærerige eksempler fra virkeligheden og praktiske øvelser.Kunsten at tale så alle lytter er skrevet til dem, der vil inspirere, motivere, opnå resultater og forandre verden gennem fortællinger, publikum fanges af, forstår og husker.

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    72,95 - 247,95 kr.

    Det er 30 år siden, den allerførste 7 gode vaner af Stephen Covey (1932-2012) udkom. Siden da har denne business-klassiker hjulpet millioner verden over med at blive mere effektive, mere ansvarlige og bedre ledere.At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. Bogen træner mennesker i at være mere effektive og mere ansvarlige. Den præsenterer 7 fornuftige og virkningsfulde regler, der giver mere effektivitet såvel derhjemme som på jobbet.I Danmark har mange erhvervsledere og undervisere taget Coveys budskaber til sig. Ideerne fra 7 gode vaner danner baggrund for mange kurser og uddannelser inden for ledelse og personlig udvikling.Stephen Coveys søn, Sean Covey, tilføjer i denne 30 årsjubilæumsudgave nye aspekter til hver af de 7 gode vaner.Jim Collins, forfatter til lang række business-bestsellers, skriver forord.

  • - Med de samme kræfter
    af Anders Trillingsgaard
    347,95 kr.

    Hver dag går menneskelig kapacitet tabt i organisationer, fordi vi forstår ledelse som noget, kun ledere laver hver især. Leder vi derimod sammen, kan vi få gang i alles talent for ledelse og skabe meget mere arbejdsglæde og større organisatoriske resultater – uden at vi er nødt til at skabe helt nye organisatoriske strukturer, afvikle ledere eller søsætte vilde eksperimenter. Og faktisk gør alle organisationer det allerede i en eller anden grad. Meget mere ledelse viser tanker og handlinger, der leder til meget mere ledelse med de samme kræfter, i teams, på tværs af siloer og fra alle pladser. Bogen bygger på seks ledelsesprincipper, der bryder med traditionel ledelsestænkning og insisterer på, at vi er nødt til at invitere følelser med, når vi vil vækste og udvikle organisationer. Meget mere ledelse indeholder: eksempler på, hvordan medarbejdere bliver aktive aktører, der opbygger fælles kurs, koordinering og commitment øvelser og værktøjer til, hvordan den enkelte leder eller medarbejder, lederteamet eller den samlede organisation kommer i gang modeller til, hvordan man arbejder sammen om ledelse i ledergrupper og på tværs af organisationer og formelle strukturer. ”På overbevisende vis udfolder bogens eksempler den magi, der opstår, når vi lykkes med det fælles lederskab – på tværs af afdelinger, ledelseslag og generationer. Det gør bogen til et robust værktøj for både unge og erfarne ledere, der ønsker at bedrive meget mere ledelse.” - Maria Gullander, ph.d., Senior Manager, medicinalbranchen ”Denne bog er en god anledning til at gentænke og genopfinde lederskabet i både offentlige og private organisationer. Budskaberne er klare, tiltalende og overbevisende. Bogen er ikke bare til at blive klog af, den er også – med sine mange eksempler og øvelser – lige til at bruge.” - Kurt Klaudi Klausen, professor, SDU

  • - Vovemod i arbejdslivet. Svære samtaler. Hele hjerter.
    af Brene Brown
    263,95 - 313,94 kr.

    Vi har brug for ledere med en stærk ryg, en åben front og et vildt hjerte. Vores tid kalder på modige ledere, der tør tage livtag med sårbarheden, udleve deres værdier, styrke tilliden og rejse sig stærkt igen efter nederlag. I Mod til at lede viser psykolog og forsker Brené Brown, at ledelse ikke handler om titler, status eller magt – det handler om modet til at se og udvikle potentialet i andre. Det kræver modige organisationer, der med tydelighed og ærlighed udvikler ledere, der leder gennem menneskelige relationer og empati. Dristige ledere med selvindsigt, der knytter bånd til de mennesker, de er ledere for. Med Brené Browns ord: ledere med en stærk ryg, en åben front og et vildt hjerte. Vil du være med i en ledelsesrevolution? Mod smitter. Med Mod til at lede har Brené Brown startet en verdensomspændende debat om, hvordan vi lægger ledelsesflosklerne bag os og leder med mod, hjerte og integritet. Bogen er til dig, der tør trodse usikkerheden og ønsker at gøre en forskel gennem ledelse – sammen med andre. "Jeg har altid ment, at i en verden fuld af kritikere, kynikere og frygtspredere er det en revolutionerende handling at smide rustningen og tage livtag med sårbarheden, udleve sine værdier, dyrke tilliden med et åbent hjerte og lære at komme stærkt igen for at genvinde retten til at skrive sin egen historie. Mod er oprør. [Citat fra bogen] Om forfatteren BRENÉ BROWN forsker og underviser på University of Houston, hvor hun takket være Huffington Foundation har sit eget professorat på Graduate College of Social Work. Hun har i de seneste 16 år forsket i mod, sårbarhed, skam og empati og har senest skrevet Glæden ved at være uperfekt (2016) og Ud i vildmarken (2018), der ligesom hendes øvrige bøger har ligget nummer 1 på New York Times’ bestsellerliste. Brené Browns TED talk 'The Power of Vulnerability' er blandt de fem mest sete TED talks i hele verden med over 30 millioner visninger. Hun er lige nu aktuel med dokumentarfilmen 'Brené Brown: The Call to Courage' på Netflix. Brené Brown bor i Houston i Texas sammen med sin mand, Steve, og deres to børn, Ellen og Charlie.

  • af Patrick Lencioni
    122,95 - 232,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    72,95 - 269,95 kr.

    At være iværksætter er at skabe noget nyt, det er at gå ind i det ukendte og starte projekter, hvor man på forhånd ikke kan overskue udfaldet eller finansieringen. Serieiværksætterne Mads Faurholt og Lars Tvede har skabt en række nye virksomheder ud af gode ideer, og de viser her, hvordan man gør.Denne guide giver svar på, hvordan man klarer det enorme arbejdspres i en startup-virksomhed, laver effektiv marketing for få midler, vinder vigtige ordrer, bygger stærke team samt rejser penge, udvikler produkter og sælger dem. Hvordan du får overskuddet eller stopper, mens legen er god, har de også input til.

  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    118,95 - 247,95 kr.

    For 100 år siden var alle overbeviste om, at vi i dag ville arbejde 15 timer om ugen. Det skete ikke. Og det var ikke, fordi effektiviseringerne udeblev. Vi arbejder sta­dig på livet løs. I denne bog begiver antropologen Dennis Nørmark og filosoffen Anders Fogh Jensen sig ud på en rejse for at finde ud af, hvad vi laver i vores arbejdstid. Det er blevet en rejse ind i det absurde, hvor meningen med arbejdet er forsvundet, og hvor løftet om fritid aldrig blev indløst. I ste­det fik vi flere regler, kontroller, møder og ligegyldige Power­Point-præsentationer.Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    118,95 - 247,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    147,95 - 247,95 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • - Forstå de psykologiske mekanismer, der styrer dit arbejdsliv
    af Christian Ørsted
    247,95 kr.

    Hvordan kan vi være verdens lykkeligste nation og alligevel brænde ud som aldrig før?De sidste 100 år har vi udviklet stærke psykologiske mekanismer og ledelsesprincipper, der har øget vores effektivitet og ført til enorm fremgang. Men de har vist sig at have en uhyggelig slagside. Vi kan i dag styre og engagere folk i en grad, så de sætter både moral og helbred over styr for at nå mål og deadlines – og mens 1400 dør af stress hvert år, styrtdykker vores kreativitet, innovation og menneskelige balance.Spørgsmålet er ikke længere, hvornår vi kører ud over kanten, men hvad vi hver især kan gøre for, at det ikke sker.Som den første professionelle ledelsesrådgiver træder Christian Ørsted i Livsfarlig ledelse frem og fortæller om de myter om motivation, anerkendelse, personlig udvikling og teamwork, der har bredt sig som en virus i vores samfund. Bogen går bag de lukkede døre i erhvervslivet, præsenterer chokerende cases og graver i den nyeste psykologiske forskning, for at finde sandheden om, hvorfor vi brænder ud. Den fortæller om de overraskende psykologiske kræfter, der er på spil og hvorfor vores evne til at tænke selv kortsluttes

  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    230,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

  • - Danmarks bedste børshandlere afslører deres strategier
    af Erik Bork & Christian Kongsted
    137,95 - 297,95 kr.

    En aften i maj 2013 går 38-årige Flemming Kozok aggressivt ind i to amerikanske aktier. I løbet af få timer køber og sælger han titusindvis af værdipapirer. Da handelsdagen er omme, har han tjent 4,6 millioner kroner. En formiddag i midten af april 2015 shorter 45-årige Tom Hougaard det tyske DAX-indeks med voldsom gearing. Da han tjekker sin telefon i IC 3-toget fra Jylland få dage senere, er han oppe med 3,3 millioner kroner. I fem personlige interviews løfter Danmarks bedste private daytradere sløret for, hvordan de er i stand til at vinde over børsmarkedet, både når kurserne stiger, og når de falder. Samtidig går bogen bag om det barske liv som trader, og hvad der kræves for at holde hovedet koldt, når store beslutninger skal tages på et splitsekund. Det handler ikke om at knække tørre regnskaber eller læse tykke årsrapporter, men derimod om at forstå og forudsige kursgrafernes bevægelser. En evne alle i princippet kan lære sig.

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    447,95 kr.

    -

  • - 69 digitale muligheder du kan bruge i dag – og implementere i morgen.
    af Jacob Bøtter & Stine Mølgaard
    137,95 - 157,95 kr.

    Store og små virksomheder, organisationer går glip af de mange digitale muligheder der er nemme at høste. Det er typisk fordi de er låst af deres nuværende setup og ikke er gode nok til at tænke fremad. Man taler meget om nye teknologier, kunstig intelligens, kryptovaluta som bitcions osv. men overser de oplage muligheder der kan gøre gavn nu og mærkes på bundlinjen.Bogen Fuck it, Ship it indeholder 69 eksempler på hvordan digitaliseringen kan gøre dit arbejde og din virksomhed endnu bedre. Eksemplerne kan tages I brug med det same og kræver en minimal investering. Så glem lige kryptovaluta og AI og start med de lavthængende frugter. Når disse er tænkt igennem, så er det naturligvis videre til næste step men det kræver lidt tungere investeringer.

  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    269,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    72,95 - 287,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

  • af Frederic Laloux
    272,95 kr.

    Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.

  • - Til alle; som vil inspirere andre og blive inspireret
    af Simon Sinek
    72,95 - 247,95 kr.

    Simon Sineks internationale bestseller START WITH WHY på dansk. En nyklassiker i managementlitteraturen.Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative; banebrydende og succesfulde end andre? Og hvordan kan det være; at de er i stand til at gentage succesen igen og igen?Fordi i business drejer det sig ikke om; HVAD du gør – det vigtige er; HVORFOR du gør det.Steve Jobs; brødrene Wright og Martin Luther King havde én ting til fælles: De var drevet af deres HVORFOR.Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til ledelsesfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.

  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    267,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

  • - A Novel About IT, DevOps, and Helping Your Business Win
    af George Spafford, Gene Kim & Kevin Behr
    169,95 - 227,95 kr.

  • - Fortællingen om Novo
    af Hanne Sindbæk
    137,95 kr.

    Novo Nordisk er Skandinaviens mest værdifulde selskab; mere værdifuldt end A.P. Møller – Mærsk, Carlsberg, Danske Bank, Lundbeck, Vestas og Coloplast – tilsammen! Novo Nordisk har sammen med søsterselskabet Novozymes gjort hovedaktionæren, Novo Nordisk Fonden, til en af verdens mest velhavende fonde med en formue under forvaltning på omkring 350 milliarder kroner. Alligevel er historien om denne helt ekstraordinære danske virksomhed aldrig skrevet. Før nu.De renfærdige er en uafhængig fortælling om de mennesker, begivenheder og produkter, der skabte Novo Nordisk. Fra den spæde start i 1923, da nobelpristageren August Krogh kom hjem fra Canada med opskriften på det nye mirakelmiddel insulin over brødrene Pedersens start af en konkurrerende virksomhed, Novo, og de to selskabers rivaliseren gennem 64 år indtil fusionen i 1989.Det er en beretning om, hvordan Mads Øvlisen byggede bro fra den familieejede til den børsnoterede virksomhed, så de humanistiske værdier kom tørskoede over, samt hvordan Lars Rebien globaliserede virksomheden, mangedoblede dens værdi og blev udnævnt til verdens bedste CEO af det estimerede Harvard Business Review. Og det er en fortælling om den stræben efter renfærdighed, der løber som et uudsletteligt spor i virksomhedens dna.Bogen bygger på omfattende research samt interview med alle bogens nulevende hovedpersoner og en lang række nøglepersoner i og omkring virksomheden.Hanne Sindbæk (f. 1962), journalist, forfatter og foredragsholder. Har siden 1998 fokuseret på at beskrive dansk erhvervslivs top indefra – i interviews, portrætartikler, bøger og foredrag. Hun har især skrevet for Berlingske Nyhedsmagasin og Berlingske Tidende og er forfatter til bogen om Saxo Bank, Tyren, Bjørnen og Banken (2009), Comeback Kid (om Anders Samuelsen) (2013) og Vi kan ikke sidde her til juleaften. Historien om Herman Salling og Dansk Supermarked (2015). Medforfatter til Kammerherrens nye klæder. Frits Schur. Manden og myterne (2012).

  • - Løsningen på effektivitetsparadokset
    af Niklas Modig & Par Ahlstrom
    246,95 kr.

  • - Guide til mental styrke i sport, kunst og erhvervsliv
    af Kristoffer Henriksen & Jakob Hansen
    232,95 - 287,95 kr.

    Kender du fornemmelsen af, at nervøsitet, tvivl og bekymringer presser sig på,når du skal præstere optimalt under pres? Hvis du er passioneret og ambitiøs, kender du til at skulle præstere under pres. Med ambition og passion følger dog også tvivl om, hvorvidt man er klar nok, frygt for at mislykkes og bekymring over konsekvenserne, hvis forventningerne ikke indfries. Disse følelser er helt naturlige, når du står overfor vigtige opgaver. De er ikke i sig selv et problem, men kan blive problematiske, hvis du handler på dem. Du skal lære at acceptere følelserne som naturlige følgesvende i stedet for at kæmpe imod dem. Det vigtige er, hvad du gør, og ikke hvordan du føler, mens du handler. Som sportspsykologiske konsulenter i Team Danmark igennem mange år har bogens forfattere stået ved siden af nogle af verdens bedste atleter under EM, VM og OL, og hjulpet dem til at levere toppræstationer, når presset harværet allerstørst. Med udgangspunkt i ACT (Acceptance Commitment Therapy) og mindfulness tager forfatterne et kontroversielt afsæt i forhold til, hvad der skal til for at præstere under pres. De afliver mange af de myter, derhersker omkring “mentalt stærke performere”, for eksempel at de altid føler selvtillid, aldrig er nervøse og altid ser muligheder frem for begrænsninger. Du bliver med cases og øvelser guidet til at udvikle mental styrke til at præstere under pres gennem fire konkrete trin. Bogen henvender sig til alle, der forventes at levere præstationer på højeste niveau: supermotionister, eliteatleter, musikere, skuespillere, sangere, erhvervsledere, sælgere og studerende. Og ikke at forglemme: deres trænere, mentorer og undervisere.

  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

  • af Spencer Johnson
    167,95 kr.

    N/A

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.