Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Filter
Filter
Bogtype
  • (1.000+)
  • (241)
  • (15)
Format
  • (896)
  • (286)
  • (196)
  • (120)
  • (57)
  • (48)
  • (14)
  • (7)
  • (1)
Sprog
  • (1.000+)
  • (1)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (20)
  • (27)
  • (27)
  • (27)
  • (27)
Serie
  • (27)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis mere
Tag
  • (168)
  • (128)
  • (124)
  • (123)
  • (49)
  • (46)
  • (43)
  • (43)
  • (41)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    145,95 - 207,00 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Münster
    218,00 kr.

    Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag. Du har uden tvivl hørt om denne bog fra en af dine kollegaer eller venner. Bogen udkom i 2017 og der er en grund til at den har solgt så godt siden. Den handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde vi laver vores strategier til.Den viser eksempler på hvordan vi faktisk modarbejder os selv mere når vi taler om klassisk management teorier som brændende platforme, change management osv. I bogen Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag har Morten Münster samlet 40 års forskning op omkring menneskers adfærd i en let forståelig metode delt op i fire trin. Her er tale om adfærdsdesign i bedste forstand hvor du med metoderne fra bogen kan blive klogere på at ændre adfærd med konkrete tiltag. Det er en oplagt bog at læse for ledere og medarbejdere som et alternativ til de mange management bøger der findes derude. Derudover er den skrevet på en sjov måde, så den også egner sig til andet en den faglige bog du læser på arbejdet.

  • af Mikael Kamber & Eric Ziengs
    149,95 kr.

    Denne bog handler om at leve i vor tid. En tid med store muligheder og store trusler. Bogen er skrevet til dig, der forsøger at finde en sund balance mellem mulighederne og truslerne. Du får indblik i, hvorfor det ikke er nok at være ”sur for en sikkerheds skyld”, og hvordan man kan bevæge sig i retning af at være ”livsglad med vilje”. SUR FOR EN SIKKERHEDS SKYLD? er baseret på de sidste 20 års forskning i positiv psykologi og Mikael Kambers arbejde med emnet i de sidste 10 år. Du får konkrete metoder og et overblik over den nyeste viden om trivsel, livsglæde og stærke relationer – både i privatlivet og i arbejdslivet. SUR FOR EN SIKKERHEDS SKYLD? er en samtalebog, hvor intervieweren Eric Ziengs afprøver Mikael Kambers pointer og påstande med kritiske spørgsmål og sikrer, at der er masser af konkrete eksempler. Når du har læst bogen, får du svært ved at bevare det dårlige humør.

  • - Hvorfor topchefer blander sig for meget og medarbejdere skal blive bedre til at sige nej
    af Per Helge Sørensen
    232,95 kr.

    Hvem kender ikke til meningsløse arbejdsglædeprojekter med trivselsplakater på toiletterne. Seminarer om kerneværdier, som ingen alligevel kan huske. Endeløse møder uden dagsorden og verdensfjerne innovationsstrategier, hvis eneste resultat er, at vi lige om lidt skal omstruktureres – igen.Gennem de seneste år har mængden af interne varmluftsprojekter på vores arbejdspladser fået et omfang, så det kan være svært at få tid til at passe sit arbejde. Men hvorfor er det blevet sådan? Og er der slet ikke noget, man kan gøre for at begrænse absurditeterne?Det handler ikke bare om at grine ad absurditeterne. Med Varmluftsstrategi for begyndere går Per Helge bag kulisserne og forklarer, hvad der i virkeligheden foregår, når alle de meningsløse initiativer bliver rullet ud. For hvis vi forstår, hvad der sker, kan vi måske blive bedre til at hjælpe hinanden til at stoppe idiotien.

  • af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    116,95 - 197,95 kr.

    Der er stort fokus på iværksætteri i dag, og iværksættere bliver ofte omtalt som redningsplanke for et kriseramt Danmark. Samtidig findes der masser af stærke fordomme om iværksættere, og der fortælles mange historier om, hvad der kendetegner en RIGTIG iværksætter - både med en barsk ´røven på kogepladen´-retorik og med en virkelighedsfjern, lyserød beskrivelse af ´passiv indtægt´. Det kan være svært at identificere sig med den slags historier og rollemodeller, og derfor kan det virke vanskeligt og farligt at blive iværksætter.Forfatterne ønsker at nuancere disse fordomme, og det gør de ved at dele deres egne erfaringer som selvstændige gennem mange år, samt erfaringer fra en række meget forskellige iværksættere. Med Iværksætterhåndbogen som arbejdsredskab er det muligt at gå fra potentiel iværksætter til rent faktisk at stifte egen virksomhed.Forfattere:Hanne Wick (kommunikations- og iværksætterrådgiver) og Dorthe Klyvø (tekstforfatter, oversætter og bogredaktør).Links til relevante websites og værktøjer, samt skabeloner til download findes på bogens hjemmeside.

  • - Strategisk udviklingsarbejde i organisationer
    af Michala Schnoor & Morten Jack
    251,95 - 296,95 kr.

    Værdiskabende internt konsulentarbejde.De interne udviklingsfunktioner forandrer sig radikalt i disse år. Organisationer skal udvikles og optimeres, så de er gearet til nuværende og fremtidige udfordringer. Kravene er høje og presset er stort. Løbende skal interne konsulenter implementere nye strategier, politiske beslutninger og indsatser. Kompleksiteten vokser, dokumentation fylder, og resultaterne skal være synlige. Det stiller store krav til interne konsulenter. DEN INTERNE KONSULENT handler om god konsulentpraksis, og hvordan man som intern konsulent arbejder professionelt med at skabe organisatorisk værdi. Bogen kalder det strategisk udviklingsarbejde, for det handler om både resultat og proces: Hvilke mål skal vi nå? Og hvordan kommer vi derhen på en god måde? At være konsulent kalder på en særlig faglighed: Man skal både definere opgavers form, indhold og rammer og bevæge sig smidigt mellem forskellige konsulentpositioner. Med udgangspunkt i konkrete, genkendelige dilemmaer og udfordringer fra hverdagens konsulentpraksis tilbyder bogen praktiske ”greb”, metoder og inspiration til interne konsulenter, der vil udvikle deres praksis. Bogen taler bredt til interne konsulenter og stabsfunktioner i både offentlige og private organisationer.

  • af William Ury & Roger Fisher
    232,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

  • - Historien om Jeff Bezos og butikken, der har alt
    af Brad Stone
    269,95 kr.

    Erhvervsjournalist Brad Stone har i årtier fulgt Amazons udvikling og fortæller nu historien om virksomheden, der i Danmark mest er kendt for at sælge bøger. Men hvad skal der til for at opbygge en succesrig onlinebaseret virksomhed, der sælger alt, og som tæller ca. 90.000 medarbejdere på verdensplan? Der skal en hidsig, overintelligent og ambitiøs stifter til! En, der skarpt kan gennemskue både it-processer og forretningsmodeller, som ikke er bange for at eksperimentere, og som har tæft for at se de store perspektiver. Jeff Bezos, manden bag Amazon, lader ingen Steve Jobs tilbage i chefnykker og overfusninger. Brad Stone fortæller om manden og virksomheden, der igennem dramatiske op- og nedture, kriser og succeser har manøvreret igennem blodrødt farvand uden nogensinde at vakle. Læs om krigen mellem Amazon og bogbranchen. Mellem Amazon og Google. Mellem Amazon og eBay. Mellem Amazon og Target …

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    410,95 kr.

    -

  • - En grundbog, 2. udgave
    af Asbjørn Molly & Hanne V. Moltke
    382,95 kr.

    Systemisk coaching er en grundbog for coaches og andre samtalepartnere, der ønsker at dygtiggøre sig i arbejdet med samtaler og coaching. Den giver læseren mulighed for at opbygge eller videreudvikle et teoretisk fundament for at arbejde med samtaler og coaching på et systemisk og anerkendende grundlag. Med den systemiske tilgang til coaching flyttes fokus fra individ til relationer og fra problem til muligheder – og nye perspektiver og muligheder skabes. Bogen udkom første gang i 2009 og har siden etableret sig som en populær grund- og studiebog i coaching. Denne 2. udgave er gennemskrevet og opdateret med ny litteratur, og der er tilføjet nye kapitler om grafisk facilitering, coaching med modeller og parathed hos fokusperson og coach. Bogen vil kunne inspirere alle, der på tværs af brancher arbejder professionelt med samtaler – blandt andet ledere, konsulenter, vejledere og sagsbehandlere. ”Systemisk Coaching har fungeret både som lærebog og som fysisk anker for min ledelse. Det er en klog bog, som udfordrer og skubber ens forståelse af samtaler, både når man læser den første gang, og når man læser den femte gang.” – Jan Henriksen, konsulentchef, KL´s konsulentvirksomhed, KLK ”Bogen giver en unik indsigt i den teori og praksis, som en systemisk coach trækker på. Samtidig får enhver leder værdifuld inspiration til de mange samtaler, hvor især spørgende, undersøgende, værdsættende, nysgerrige og rammesættende dialoger er i spil.” – Camilla Wang, rektor, professionshøjskolen ABSALON Om redaktørerne: • Hanne V. Moltke er partner og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. • Asbjørn Molly er ledelses- og organisationskonsulent i konsulentvirksomheden New Stories, ekstern lektor ved AAU, underviser og proceskonsulent. Uddannet cand.mag. og certificeret coach. Om medforfatterne:• Per Møller Janniche. Chefkonsulent i KLK samt vært i Væksthus for Ledelse. Uddannet cand.pæd. i biologi. Medforfatter til kapitel 3 og 14. • Lars Munch Svendsen. Afdelingschef i Finanssektorens Uddannelsescenter. Uddannet cand.mag. og MBA. Medforfatter til kapitel 3 og kapitlet 'Systemiske grundbegreber'. • Kim Martin Nielsen. Ledende partner i konsulentvirksomheden LEAD - enter next level. Uddannet cand.mag. i pædagogik og master i management development. Medforfatter til kapitel 12. • Jesper Jørvad. Erhvervspsykologi hos virksomheden Ennova. Uddannet cand.psych. Coach og specialist i ledelse- og talentudvikling. Medforfatter til kapitel 1. • Morten Ziethen. Lektor i anvendt filosofi på Aalborg Universitet. Uddannet ph.d. og cand.mag. i filosofi samt cand.pæd. i generel pædagogik. Medforfatter til kapitel 2.

  • - En danmarksrejse på jagt efter fremtiden
    af Tue Mantoni
    173,95 - 235,95 kr.

    Tue Mantoni rejser i sin debutbog Danmark rundt for at finde ind til kernen af det komplekse samspil mellem det danske erhvervsliv og velfærdssamfund. Et spørgsmål fra Jack Ma, grundlæggeren af Alibaba, sendte Tue Mantoni, tidligere topchef for Bang & Olufsen og Triumph Motorcycles, på en rejse rundt i Danmark på jagt efter svar. Spørgsmålet var enkelt: “Hvad er luksus for dig?” I løbet af turen blev det klart for Tue Mantoni, at luksus for os danskere ikke så meget handler om materielle værdier, men om vores velfærdssamfund: værdien af at kunne lade sine børn cykle i skole, få sig en solid uddannelse eller blive behandlet, hvis man bliver syg. Og den værdi, som det giver erhvervslivet. Velfærden er dybt afhængig af et erhvervsliv, der kan finansiere den. Og det kræver, at danske virksomheder fremadrettet har endnu bedre adgang til talent, at innovation kan dyrkes frit, at spilleregler er transparente og til at stole på, samt at der også i erhvervslivet er plads til ’de skæve og de skøre’. I bogen bliver Tue Mantoni inviteret indenfor hos nogle af Danmarks mest succesrige iværksættere og ledere for at diskutere, hvad der skal til for at få virksomheder til at opstå, trives og vokse i Danmark, samt hvordan vi holder vores særlige samfundskontrakt i live, så vi efterlader et bedre samfund til de kommende generationer. Medvirkende er blandt andre tidligere forsknings- og uddannelsesminister Tommy Ahlers, ‘Lakridskonge’ Johan Bülow, bestyrelsesformand Jim Hagemann Snabe og forfatter Tor Nørretranders. Undervejs fortæller Tue Mantoni også om erfaringer og overvejelser fra sin egen karriere og fra de virksomheder, som han arbejder med i dag, blandt andre Joe & The Juice, Soundboks, Lakrids by Bülow og Vækstfonden. "Bogen er min egen roadmovie så at sige, og det har været vigtigt ikke at skrive en erhvervsfaglig grundbog, men at give et indblik i, hvad der skaber succeser, samt hvorfor velfærdssamfundet er lige så nødvendigt for erhvervslivet, som erhvervslivet er for velfærdssamfundet.”

  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 232,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - Organisation, udvikling og samskabelse
    af Sverri Hammer & Mette Elting
    355,95 kr.

    Dette er 3. udgave af Ledelse og organisation. Ligesom organisationer og forventningerne til god ledelse forandrer sig, så har denne bog også forandret sig. Derfor er bogens titel tilpasset det opdaterede indhold. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse sætter fokus på den kompleksitet og den mangfoldighed af perspektiver og tilgange til organisationsfeltet, som ledere møder. Bogen adskiller sig fra de fleste eksisterende organisationsteoretiske lærebøger ved at indtænke organisationen og dennes udvikling i en ledelsesmæssig kontekst. Forfatterne belyser organisationen i forhold til de rammer, der gives for ledelse i dag, og de udviklingsmønstre, der tegner sig for ledelse fremover. Bogen giver en grundig indføring i centrale temaer og behandler såvel klassiske som nye teorier. I denne 3. udgave er kapitlerne revideret, tre kapitler er taget ud og tre nye kapitler om adaptiv ledelse, økonomi- og ressourcestyring samt strategisk styringsarkitektur er kommet til. Ledelse, organisering og strategisering: Organisation, udvikling og samskabelse henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom- og bachelorniveau og på andre videregående uddannelser, hvor der undervises i organisationsteori i en ledelsesmæssig kontekst. Men bogen kan også med fordel læses af andre med interesse for ledelse og organisation. Bogens forfattere har alle en baggrund i organisationsforskning, ledelse og ledelses- og strategirådgivning og repræsenterer tilsammen mange års forskning og praktisk erfaring med ledelse, organisation og strategi. Med bogen giver de et spændende indblik i feltet for både den studerende og den erfarne leder.

  • af Dorte Cohr Lützen
    232,95 kr.

    At være mellemleder beskrives ofte som at være en lus mellem to negle; en der bliver klemt fra mange sider. Og ikke nok med det; mellemlederen bliver også ofte beskrevet som en overflødig instans, en forhindring for forandringer og produktivitet i virksomheden. Men mellemlederen er et vigtigt led i en organisation, et led med afgørende betydning både for stemningen og effektiviteten på arbejdspladsen og for indtjening og kundetilfredshed.Vi ser, hvordan mellemlederen tackler sine udfordringer på arbejdspladsen, og på de dilemmaer, mellemlederen altid vil stå i. Hvis lederen øver sig, kan hun hele tiden blive bedre til at håndtere disse dilemmaer.I bogen er der letgenkendelige eksempler fra arbejdspladser, teoretiske input samt gode råd og værktøjer til at håndtere den kompleksitet, som ligger i mellemlederjobbet.

  • - Channel Development & Management in the Software Industry
    af Hans Peter Bech
    148,95 kr.

    This book explains what it takes to build and manage partner channels in the software industry. The book uses the business model framework introduced by Alexander Osterwalder. It provides a practical guide for organizing the activities required to design productive partner programs as well implement these programs for the recruitment and management of partners that will find, win, make, keep and grow happy customers on our behalf.

  • - Fordybelse, nærvær og mening i det daglige lederskab
    af Tommy Kjær Lassen
    270,95 kr.

    I en professionel og teknologisk ledelsestid, er der mere end nogensinde brug for at styrke den menneskelige side af ledelse. Fremtidens ledelse er for den, der vil være menneske først, og leder næst. FILOSOFI FOR LEDERE er lederudvikling gennem klassiske idéer og personlig dannelse. Filosofisk tænkning kan berige hverdagens ledelsespraksis og inspirere til mere fordybelse, nærvær og mening. Bogen inviterer dig bl.a. til at: - udvikle dit personlige lederskab og ledelsesgrundlag med praktisk filosofi - få dig selv med i din ledelse med afsæt i eksistensfilosofi - styrke din dømmekraft og beslutningsevne gennem klassisk etik - få balance i arbejdslivet med handlingsfilosofi - styrke oplevelsen og forståelsen af den daglige ledelse gennem fænomenologisk tænkning - forholde dig til det bestående med et filosofisk kritisk blik - leve med det, der ikke går op, gennem filosofisk paradoksledelse FILOSOFI FOR LEDERE er skrevet til ledere på alle niveauer og kan anvendes på egen hånd og som oplagt litteratur på lederkurser med fokus på filosofi og/eller det personlige lederskab.

  • - Hvad - Hvorfor - Hvordan?
    af Knud Illeris
    181,95 - 209,95 kr.

    Hvad er kompetence? I de senere år er kompetencebegrebet blevet centralt inden for uddannelse og ledelse, men det er stadig uklart, hvad begrebet dækker over. Knud Illeris gennemgår i denne bog omhyggeligt, hvad der ligger i begrebet, og udvikler herigennem det ordinære og det udvidede kompetencebegreb, der tilsammen grafisk illustreres ved hjælp af kompetenceblomsten. Hvorfor er kompetencebegrebet så udbredt? Fordi det langt bedre end f.eks. viden, kvalifikationer og dannelse fokuserer på, hvad der skal til for at håndtere både tilværelsen og arbejdslivet i det moderne samfund. Kompetence er potentialet til at handle hensigtsmæssigt såvel i kendte som i nye og uforudsigelige situationer. Hvordan udvikles kompetence? Hvis læring skal have karakter af kompetenceudvikling, må processen have nogle særlige kvaliteter. Dette drejer sig ikke om at anvende bestemte metoder, men om selve læringsgrundlaget. Illeris diskuterer desuden de centrale problemer omkring kompetencemåling. Kompetence - hvad, hvorfor, hvordan er en kortfattet og let tilgængelig redegørelse for kompetencebegrebet og dets konsekvenser og udfordringer. En nødvendig bog for alle, der beskæftiger sig med skole, uddannelse og management.

  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 149,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

  • af Finn Rolighed Andersen
    485,95 kr.

    Denne lærebog er p.t. udsolgt. 4. udgave er under udarbejdelse og udkommer primo juni 2011. 3. UDGAVEN FÅS SOM E-BOG. International markedsføring 3. udgave er specielt udarbejdet til undervisning i markedsføring på KVU-niveau. Lærebogsmaterialet er i overensstemmelse med studieordning og fagplan for faget international handel ved uddannelsen Markedsføringsøkonom og dækker pensum for samtlige 3 semestre. Bogen er desuden særdeles velegnet ved følgende KVU-er: Finansøkonom, Serviceøkonom og Multimediedesigner. Lærebogsmaterialet er også særdeles velegnet ved undervisning ved Akademiuddannelserne.

  • af Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & Andreas Kærgård
    411,95 kr.

    Ledelse i praksis er specielt udarbejdet til brug ved undervisningen i faget Ledelse i praksis ved Akademiuddannelsen i Ledelse. Ledelse i praksis er i overensstemmelse med fagplan og lærervejledning for faget Ledelse i praksis. Bogen er også særdeles velegnet i forbindelse med undervisningen ved den nye Akademiuddannelse for ledere og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet ledelse indgår.Ved udarbejdelse af Ledelse i praksis har forfatterne tilstræbt at realisere dette koncept:* Højt fagligt niveau (KVU)* Praktiske eksempler fra danske virksomheder* Læsevenligt sprog* Motiverende layoutLedelse i praksis er disponeret i følgende kapitler: Teori og praksis, den personlige leder, ledelse og videnledelse, ledelsesværktøjer, læring og udvikling, konflikthåndtering, ledelsesmæssig kommunikation, kommunikationsværktøjer, præsentationsteknikker og projektarbejde.I bogens enkelte kapitler er der indarbejdet et antal reflektionsopgaver. Reflektionsopgaverne er placeret på strategisk rigtige steder i kapitlets forløb.

  • af Louise Byg Kongsholm & Martin Michael Frederiksen
    369,95 kr.

    Bestsellerbogen Total Ret@il har modtaget 5 stjerner i Jyllandsposten og er kåret som en af de 10 bedste erhvervsbøger af JP!Detailhandelslandskabet har ændret sig betydeligt i løbet af de seneste 10 år. Den teknologiske udvikling har ført til signifikante ændringer i forbrugernes adfærd og den måde, hvorpå research og shopping finder sted har forandret sig for altid. Dette forandringstempo vil fortsætte og sandsynligvis accelerere i de kommende år når de store generationer af forbundne og digitalt indfødte bliver forbrugere. De interagerer, engagerer og handler anderledes end nogen anden generation før dem. Det er på tide at blive klædt på til fremtiden og forstå deres ønsker og behov samt hvilke konsekvenser dette har for forretningsmodel, salgskanaler og kommunikation. Forfatterne er Louise Byg Kongsholm, som er trendforsker og forbruger- og retailekspert, og Martin Michael Frederiksen, der er iværksætter, forfatter og digital ekspert.Total Ret@il indeholder en række cases, erfaringer, analyser og tal samt Q&A med over 25 profiler inden for forskellige brancher. Bogen tilbyder et 360 graders perspektiv på forbrugeradfærd, detailhandel, nethandel samt hele krydsfeltet mellem fysisk og online handel.Bogen Total retail giver dig den nødvendige indsigt i det nye detailhandelslandskab, den forandrede forbrugeradfærd, konsekvenserne for de forskellige salgskanaler og den svære integration af offline og online samt en række lærerige cases suppleret med udtalelser og erfaringer fra eksperter og fagfolk.I bogen får du forfatternes bud på, hvorfor begrebet ’Total Ret@il’ er vejen frem!

  • - teori og praksis
    af Bjarne Kousholt
    355,95 kr.

    Projektledelse - teori og praksis, toolbox indeholder 52 værktøjer til den aktive projektleder. Præcist og kontant får du det, du skal bruge, når du fx skal lave en interessentanalyse, en kompleksitetsanalyse af projektet eller skal forberede en præsentation for styregruppen.Projektledelse - teori og praksis, toolbox giver dig mulighed for at lave dine egne notater, så du får en personlig bog om projektledelse med i dit fremtidige arbejde.Projektledelse - teori og praksis, toolbox er den bog, du bruger, når du har tilegnet dig teorien, fx ved at have læst samme forfatters bog Projektledelse, teori og praksis. Du har denne personlige arbejdsbog med dig ud i marken, og du kan notere dine egne refleksioner, tips og idéer heri.Værktøjerne i bogen er opdelt i tre hovedemner:• Del 1: Projektmodeller og faser• Del 2: Projektets processer• Del 3: Mennesker og ledelse.Projektledelse - teori og praksis, toolbox er tidligere udgivet under titlen Projektlederens formelsamling. Med bogen følger et licenskort, der giver adgang til digitale udgaver af bogens værktøjer. Der er tjeklister, som du selv kan bygge videre på, og skabeloner og skemaer, der direkte kan benyttes, når projektledelsens forskellige dokumenter skal skrives.Ekstramateriale – bogens illustrationerUndervisere kan få adgang til bogens ekstramateriale med et udvalg af bogens illustrationer til download. Kontakt Morten Nielsen (mln@praxis.dk) for at få en aktiveringskode.

  • - Succes som leder i nyt job
    af Lars Bo Hansen
    235,95 kr.

    Opdateret udgave. De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence. Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen en lang række bud på i denne nye og opdaterede udgave af hans bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation. Bogen præsenterer de udfordringer, den nye leder står over for. Den giver specifikke anbefalinger baseret på interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen. Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, læg strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til andre lederes erfaringer. Desuden finder man gode råd til, hvad man ikke må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud eller tale om den virksomhed, man kommer fra. Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen, da den udkom første gang: "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."

  • - Kommunikations- og kampagneplanlægning
    af Preben Sepstrup & Pernille Fruensgaard Øe
    451,95 kr.

    Studerende, undervisere, forskere, praktikere. Bogen er skrevet med udgangspunkt i forfatternes erfaring med strategisk kommunikationsarbejde, med forskning i kommunikation og med undervisning på læreanstalter, efteruddannelseskurser og kundeseminarer. Fastholde og forny. 4. udgave af Tilrettelæggelse af information – Kommunikations- og Kampagneplanlægning fastholder tankegang og tilgang fra 3. udgave. Begrebsapparatet er justeret og tilpasset den strategiske kommunikations ændrede vilkår. Bogens disposition og fremstilling er opdateret og fornyet. Alle eksempler, illustrationer, øvelser og cases er fornyede og ført frem til 2009-10.  Tilbage til rødderne. Mange nye begreber og fænomener er kommet til efter 3. udgave fra 2006. Teorien er den samme, men anvendes på nye områder og på nye måder, da modtagernes adfærd er under stadig forandring. Medieudbuddet er stærkt ændret over de seneste fem år. Bogen er tilpasset ændringerne, men fastholder det grundlæggende kommunikationsperspektiv, der er afgørende for at forstå de nye ting, der sker.  Kampagneteori. Bogen handler om den teori og de fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation. Uanset om vi kalder den helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke-kommerciel, privat eller offentlig kommunikation.Strategisk kommunikation er anvendt teori. 4. udgave lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper. De seks cases i kapitel 21, der anvendes gennem hele bogen, er aktuelle og bidrager med anvendelsen af strategisk kommunikation i et bredt udbud af kampagner, der anvender både nye og traditionelle medier og budskaber.  Afsendervinkel kræver modtagerfokus. Bogen anskuer strategisk kommunikation fra afsenderens synsvinkel. Det er kun muligt med udgangspunkt i og forståelse af modtageren. www. www.kommunikations-og-kampagneplanlaegning.academica.dk supplerer bogens eksempler og cases. Bogen er skrevet til medie- og kommunikationsuddannelser og kurser på universiteter og handelshøjskoler. Den kan også anvendes på journalistuddannelser, biblioteksskoler, seminarier og til efteruddannelse. Bogens struktur gør det muligt at arbejde med bogen i forhold til de forudsætninger og den tid, der er til rådighed. 

  • - Skab mod, engagement og bedre resultater
    af Maja Loua Haslebo Danielle Bjerre Lyndgaard
    287,95 kr.

    Bogen har som formål at videregive inspiration og indsigt i anerkendende ledelse på en lettilgængelig måde og med fokus på, hvordan læseren kan bringe den nye viden i anvendelse. Bogen er altså en brugsbog skrevet til ledere, som er optaget af at se nye muligheder og finde nye konstruktive veje at gå i deres ledergerning. Læseren får gennem bogen mulighed for at skabe sit eget ledelsesmæssige fundament med afsæt i ni grundprincipper i anerkendende ledelse. Gennem afprøvning af bogens mange konkrete forslag til mulige handlinger vil læseren gøre sig sine egne erfaringer med den anerkendende tilgang til en række ledelsesopgaver såsom forretningsudvikling, strategiarbejde, medarbejderudviklingssamtaler og konflikthåndtering. Bogen er bygget op omkring fem ledelsesmæssige indsatsområder: forandringer, forretningen, værdier, kompetencer og handlinger. I forbindelse med hvert indsatsområde gives inspiration via praksiseksempler på anerkendende ledelse og en række konkrete forslag til handlemuligheder i egen virksomhed. Temaer som anerkendende følgeskab, og hvorfor det er mere interessant at tale om udførelse frem for indførelse, behandles også i bogen. Anerkendende ledelse er primært skrevet til ledere, i såvel offentlige som private virksomheder, medarbejdere, eksterne og interne konsulenter, samt studerende på psykologi-, organisations- og kommunikationsuddannelser.

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    232,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    232,95 kr.

    Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

  • - 69 digitale muligheder du kan bruge i dag – og implementere i morgen.
    af Jacob Bøtter & Stine Mølgaard
    74,00 - 175,95 kr.

    Store og små virksomheder, organisationer går glip af de mange digitale muligheder der er nemme at høste. Det er typisk fordi de er låst af deres nuværende setup og ikke er gode nok til at tænke fremad. Man taler meget om nye teknologier, kunstig intelligens, kryptovaluta som bitcions osv. men overser de oplage muligheder der kan gøre gavn nu og mærkes på bundlinjen.Bogen Fuck it, Ship it indeholder 69 eksempler på hvordan digitaliseringen kan gøre dit arbejde og din virksomhed endnu bedre. Eksemplerne kan tages I brug med det same og kræver en minimal investering. Så glem lige kryptovaluta og AI og start med de lavthængende frugter. Når disse er tænkt igennem, så er det naturligvis videre til næste step men det kræver lidt tungere investeringer.

  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    184,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.